Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 200 35,6%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 74 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 5,9%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 30,8%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 55 9,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 4,8%

  • Ukupno glasača
    562
Ovo rjesenje koje je Homer linkovao je sasvim dobro. Pruza pjesacima i biciklistima veci komfor nego bilo koja druga varijanta koja je prikazana.

Igor":1nw675pa je napisao(la):
Takvi koncepti mi deluju prihvatljivo ali samo kao prolazna pesacka mesta bez prevelikog zadrzavanja zbog buke i izduvnih gasova.

Pa bas i jeste vidljiva teznja da se omoguci sto bolja iskoristenost prostora mosta i za zadrzavanje a ne samo za sto brzi prelazak s jedne obale na drugu. Mislim da je to dobar koncept. Beograd izgleda fino i atraktivno sa mostova i bilo bi dobro otvoriti vidikovce i na mostovima. predpostavljam da bi zelenilo i pokoja klupa na mostu upravo tome i doprinijeli.

 
Пробудите се, нису у стању пешачку стазу на Бранковом да поправе, деценијама уназад ни да их одржавају, а камоли да тетошу мушкатле и бегоније на мосту који стоји на мосту, или како су већ "смислили"..
 
Mene samo zanima kako će izgledati pogled sa Kalemegdana kada se lučka konstrukcija mosta podigne za još 4 ili 5m.
Ili pogled sa NBG iz pravca Spomen parka Staro sajmiške ka BNV ili iz pravca parka Republike Srpske ka Kalemegdanu.
Suludo je podizati lučku konstrukciju za dodatna 4 ili 5m.
 
Pa to je stari most na novom gledano ono što žele da urade i po ovom sajtu. Ispod starog su novi greda mostovi.
Pravac sa mosta ide pravo u onaj novi tunel od 2km ako se ne varam.

Mislim da im ovo ne pije vodu al ajd sad. Ko će bre da se penje liftovima i stepenicama na tu visinu.
Bolje da bude sve u nivou i stave kontinualne staze za prilaz bez stepenica i liftova inače će im opet biti više ljudi na Brankovom.

Eto i most na Adi svi vole da se sjure kontinualno ili eventualno da siđu liftom (ako radi) na vrh Ade.
 
I meni nekako mnogo glomazno deluje taj novi, veći luk koji ljudi predlažu.
Al to je već stvar ukusa i subjektivnog osećaja. Ma samo neka naprave nešto funkcionalno i trajno i biće odlično.
 
Двоспратни мост је једина шмекерска варијанта која узоре има из сличних примера у Њујорку, Сеулу а подсећа и на предложени концпет пешачког моста - парка у Лондону. Сви остали предлози су неинвентивни и представљају класично БГ буџење.
 
Ja мислим да је двоспратни мост лоше решење из угла пешака, а предпостављам да се не би свидео ни бициклистима.
 
Зато ће имати X мост само за њих. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452822#p452822:32k0jimk je napisao(la):
Дошљак » Mon May 22, 2017 8:28 am[/url]":32k0jimk]Ja мислим да је двоспратни мост лоше решење из угла пешака, а предпостављам да се не би свидео ни бициклистима.

Iz ugla pesaka je odlicno resenje zato sto ce biti izolovani od saobracaja a pritom ce i imati lep pogled na grad.
 
A uz to moći će da se nastavi direktno do buduće terazijske terase sa jedne, kao i bloka kod Hajata sa druge strane, i time "preskoče" velika automobilska čvorišta kao što su budući tunel i kružni tokovi.

Međutim, samo arhitektonsko rešenje mosta može se uraditi mnogo elegantnije od predloženog rešenja. Umesto podizanja stare mostovske konstrukcije, može se jednostavno dodati viseća platforma potpuno novom lučnom mostu koji bi u jednom koraku "preskočio" Savu.
 
Meni je za naše podneblje svaki beton ovako izložen suncu katastrofa. Ovako nešto kod nas imalo bi smisla samo uz neku nadstešnicu ili bar neki hladnjak od nekog zelenila, šta više takav hladnjak bi možda bio i najbolje rešenje. Taman malo da zaštiti od sunca, malo da filtrira vazduh i malo da zaštiti od snega uz možda neke delove koji bi bili natkriveni čvrstim materijalom za kišne situacije. Kontam da bi tako neka kreacija koja ti pruža sigurnost u svim prilikama bila primamljiva. I sadio bih i kačio što više četinara, mislim da beogradu definitivno fali više zeženila spram broja vozila i ostalih zagađivača. (metro i ostalo da ne spominjem :) )
 
Зеленило је требало у СА, на Теразијској тераси и сл. а не на мосту. :grand:

Ко ће нормалан "висити" на истом док испод њега зврндају трамваји, а на мосту поред тог моста тутњи густ саобраћај?

Ово "цртаније" ће се обистинити као и слична сновиђења када је у питању "променада".

Ако се и буде градио мост, нека буде озбиљно решење, а не каква буџевина која је естетски и употребно упитна и притом захтевна за одржавање..
 
Previše smo skloni idealizovanju ....
Pesacenje preko mosta iznad reke je lepo samo po tihom mirnom vedrom danu
svi ostali dani a to je 70 % godine
su prava kazna za pešaka a ne retko su i prava životna opasnost
:grand:
 
Не зезај, каква животна опасност.


Ја сам, иначе, противник рушења постојећег моста и градње новог на његовом месту - већ се залажем за решење из ГУП-а, за доградњу новог моста поред постојећег - из три разлога:

1) Нисмо довољно богато друштво да бисмо рушили функционалне мостове на великим водотоковима;

2) Мост није нарочито леп, али, реално, ни не смета. Чињеница је да су га подигли окупатори и то уз помоћ робовског рада логораша са Сајмишта, али, ако то сазнање није "боло очи" 1950-их или мало пре или касније, док су многи бивши робови још били међу живима - и ми можемо да живимо са њим. Има и горих ствари и симбола на овом свету;

3) Те три године по рушењу моста, док се не заврши нови, биће године веома, веома тешког живота за (Ново)београђане и Земунце. Прво чега се сетим јесте зима 2007. на 2008. и саобраћај који стоји све до Општине НБ. Тек смо тада схватили колико две јадне траке преко Саве значе Београду, али смо изгледа у међувремену заборавили.
 
Ne preterujem priseti se udara kosave koje ko od sale obara drvece po Bgdu ...
Po najlepsem vremenu iznad vode pirka.... jesen zima prolece i neobiluje mnogo lepim danima a ni na ulicama nije prijatno a kamoli na mostu za pesake...

Naravno da treba da da postoji i deo za bicikliste i pesake a ne samo za auto-carstvo.
Pokusaj da shvatis ako se pravi savremen most sa biciklistickim i pesackim stazama te na njega kaciti stari za pesake to je ludost obaska sto do Lida idemo camcima a krace vreme preko pontonca ako se vojska umilostivi da ga postavi
 
Za taj most do Lida treba 5 miliona evra, nije to nikakav problem za grad, vec fali politicka volja da se tako nesto uradi.
 
Bilo bi bezveze stari most pokloniti drugom gradu a nama decenijama fali do Lida

Znaci u tom slucaju nije to nedostatak politicke volje
nego drpanje od Bgda za radi skupljanja licnih plusica sa usputnim gratis vikendicama...

A taman passe po velicini do Lida
a i di moze drugde....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452931#p452931:8yrz61mw je napisao(la):
Вожд » 22 Мај 2017 02:30 pm[/url]":8yrz61mw]Зеленило је требало у СА, на Теразијској тераси и сл. а не на мосту. :grand:

Ко ће нормалан "висити" на истом док испод њега зврндају трамваји, а на мосту поред тог моста тутњи густ саобраћај?

Ово "цртаније" ће се обистинити као и слична сновиђења када је у питању "променада".

Ако се и буде градио мост, нека буде озбиљно решење, а не каква буџевина која је естетски и употребно упитна и притом захтевна за одржавање..

Прелазак преко комбинованог моста пешацима и бициклистима није бајка ни на једном мосту па је мало глупаво ићи на ту карту. Као, на Бранковом, када је пешачка у нивоу са саобраћајем је пријатно? Милина? Онако, осетиш се баш сигурно? Дајте бре људи мало реалности за промену.

Степениште ће да буде проблем? А на Бранковом није? на Мосту на Ади није? Ако пешаке не мрзи да се узверу уз оне степениште од Карађорђеве до нивоа Бранковог, зашто би то овде био толики проблем?
 
Resenje za pesake a pogotovo bicikliste je KATASTROFA. Eto, rekao sam.
Znaci opet po ko zna koji put branimo lose resenje, jer je bolje od postojeceg. Pa hajde da novo resenje napravimo bolje od toga.

Ne znam koje je resenje bolje od toga, niti nudim alternativu. Ako vec moram, ovo sto je rekao Pantograf - postojeci most kao pesacko biciklisticki, plus po dve trake s obe strane.
 
A sta ce biti sa tramvajem mekbejn gdje si njega uglavio
 
Meni si licno dopada koncept sa rendera, ali opet to je samo moje misljenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=453061#p453061:xmfolmc3 je napisao(la):
stf » Tue May 23, 2017 8:06 am[/url]":xmfolmc3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=452931#p452931:xmfolmc3 je napisao(la):
Вожд » 22 Мај 2017 02:30 pm[/url]":xmfolmc3]Зеленило је требало у СА, на Теразијској тераси и сл. а не на мосту. :grand:

Ко ће нормалан "висити" на истом док испод њега зврндају трамваји, а на мосту поред тог моста тутњи густ саобраћај?

Ово "цртаније" ће се обистинити као и слична сновиђења када је у питању "променада".

Ако се и буде градио мост, нека буде озбиљно решење, а не каква буџевина која је естетски и употребно упитна и притом захтевна за одржавање..

Прелазак преко комбинованог моста пешацима и бициклистима није бајка ни на једном мосту па је мало глупаво ићи на ту карту. Као, на Бранковом, када је пешачка у нивоу са саобраћајем је пријатно? Милина? Онако, осетиш се баш сигурно? Дајте бре људи мало реалности за промену.

Степениште ће да буде проблем? А на Бранковом није? на Мосту на Ади није? Ако пешаке не мрзи да се узверу уз оне степениште од Карађорђеве до нивоа Бранковог, зашто би то овде био толики проблем?


Шта је "глупаво" а шта није, ти политичар ниси објективан да би оцењивао, као и сваки други - због жешћег сукоба интереса.

Подсетио бих на чињеницу да по овом решењу око пешака и даље остаје интензиван друмски и шински саобраћај. Пешачки је само онај који је одвојен од саобраћаја, као што је то примера ради предложени "Х" мост.

Направити два обична "греда" моста, па на један од њих натакарити стари је жешће "инвентивно", нема шта.. :roll:

Нека распишу конкурс, међународни, зна се како то иде, каква су ово октроисана одлучивања?

Мост треба да има тротоар у нивоу саобраћајница које повезује, али и степениште/ лифт са кеја.
 
Umesto slepih krajeva koji ničemu ne služe valjalo bi uraditi duge boćne rampe, pasarele za pešake umesto stepenica kako bi se blagom uzbrdicom ljudi popeli na most a ujedno preskočio saobraćaj. Ovako samo sa stepenicama i liftom nije potpuno. Ispada kao podzemni prolaz ali inverzno.
 
Нормално. При чему би пешачко-циклистичке стазе могле да буду пројектоване шире него на осталим БГ мостовима.
 
Mislim da je vrlo bitna stvar sto je po ovom rjesenju koje predlazu Syb van Breda i Parsons, nastojanje da se ocuva istorijsko nasledje starog mosta a da se istovremeno ponudi modernija i brza saobracajnica za motorna vozila i tramvaj.

Prakticno, dobijaju se dve stvari.

1. nova poboljsana saobracajnica sa 4 drumske trake i 2 zasebne tramvajske
2. dobija se PARK, VIDIKOVAC, ODREDISTE...od starog mosta. Bolje je to nazvati "park Miladin Zaric". Neka posebna vrsta objekta koji je kombinacija i saobracajnice i parka.

A sto se tice kretanja pjesaka, ja ne vidim da ce njihovo kretanje biti nemoguce ili zabranjeno po novim konstrukcijama sa strane. Znaci ko ne zeli da se popne na etazu vise, moze slobodno pjesackom stazom uz kolovoz (kakva je i na mostu Ada) na drugu stranu.
 
Vrh