Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Kakva jedna cev tunela, nije ni jasno? Šta neće biti dvocevni tunel koji zovu mali metro? Ako bude jedna cev u formatu 1+1 ništa nisu uradili.
 
Ja prvi put čujem da je planirana jedna cev.

Verovatno sad jedna pa kasnije druga. A to u prevodu znači još jedno privremeno rešenje koje će trajati ko zna koliko. Tako su i obilaznicu napravili prvo poluprofil, privremeno. Videli smo koliko je to trajalo.
 


Ako smo se nadali tračku inteligencije da se napravi tramvajska okretnica tamo gde je uvek bila potrebna, uspeli su da nas neprijatno iznenade:

"Početak radova na uklanjanju Savskog mosta počeće krajem oktobra ili početom novembra, a po zatvaranju mosta trasa tramvajske pruge iz Milentija Popovića ka mostu biće rekonstruisana kako bi njom mogli da se kreću autobusi javnog prevoza, koji će tokom radova na izgradnji novog mosta, zameniti tramvaje.

Autobusi će sa te trase, kod Starog sajmišta, Zemunskim putem skretati ka Brankovom mostu, odakle će ubuduće moći da skrenu desno na Gavrila Principa, i idu dalje ka Nemanjinoj ulici.

Autobusi će, prema Šapićevim rečima, putnike dovesti na istu tačku, kojom bi stizali prelaskom Starog savskog mosta, odnosno tu će se sretati sa tramvajskim linijama koje idu preko Mosta na Adi."





I sta mu znači ovo:

"Šapić je najavio da će tokom leta početi da rade kružni tok kod Ušća (raskrsnice Bulevara Mihajla Pupina i Bulevara Nikole Tesle), odnosno Brankovog mosta.
„Potrudićemo se da kružni tok završimo pre početka školske godine“, rekao je Šapić i dodao da će od 1. novembra biti potrebno nekoliko dana da bi se uklonio železnički stub."
 
Kakva jedna cev tunela, nije ni jasno? Šta neće biti dvocevni tunel koji zovu mali metro? Ako bude jedna cev u formatu 1+1 ništa nisu uradili.
S obzirom na mali kapacitet pristupa tunelu sa obe strane, jedna cev je u saobraćajnom pogledu dovoljna.

A konkretan razlog zašto će ovde graditi jednu pa jednu cev, mogla bi biti najavljena gradnja 'krticom' umesto uobičajenom Novom austrijskom tunelskom metodom - da se ne bi pravile dve 'krtice'.
 
Šapke je rekao da za drugu će treba još godinu i po dana (na ove tri), ali da je od Kineza dobio uverenja da može da se organizuje dvosmerni saobraćaj u ovoj prvoj što završe.

Ovaj za "železnički stub" što je Relja citirao, loše je preneto u vesti. Rekao je da će im po zatvaranju mosta biti potrebno desetak dana da sklone kontaktnu mrežu i tramvajsku bašticu kod Hajata adaptiraju za kretanje autobusa (koji će tu skretati iz Milentija Popovića, pa kod Sajmišta na Brankov most)
 
Fascinantna priča.

Uvek mi je bila čudna nelogičnost u priči o Zarićevom presecanju kablova sa Beogradske strane. Kad se vojska povlači i minira most, kontrolni uređaj za eksploziv mora da se nalazi na obali, i to na onoj strani reke na koju ta vojska planira da se povuče, a NE na onoj strani reke gde posle povlačenja više nikoga od njih neće biti. Dakle baterije i uređaj za detonaciju su prosto morali biti na Zemunskoj strani, a ne na Beogradskoj. Pa onda sledi da kablovi moraju da se preseku negde između mosta i Zemunske strane reke. Minske instalacije sa Beogradske strane nemaju puno značaja. Eventualno je Zarić mogao da preseče zice samo između nekoliko krajnjih mina na obali sa Beogradske strane i ostatka mosta po kome su kablovi od tih mina išli dalje na levu obalu Save. Dakle to jeste doprinos, ali glavni posao je morao biti odrađen na Zemunskoj strani reke. Pa su dva najveća heroja ustvari Austrijanac i Zemunac koji je rizikovao ne znajući kako će ovaj reagovati, i onda ipak uspeo da ga nagovori da uradi to što je uradio. Tako ispada da najviše treba da budemo zahvalni domaćem "Nemcu"? To je lepa pouka koliko potreba za stvaranjem mitova može da izobliči stvarnost.

IMG_7019.JPG


IMG_7020.JPG
 
Šapke je rekao da za drugu će treba još godinu i po dana (na ove tri), ali da je od Kineza dobio uverenja da može da se organizuje dvosmerni saobraćaj u ovoj prvoj što završe.
Ali zanimljivo je kako će rešiti evakuaciju ako bar grubo građevinski ne završe i drugu cev; morali bi da prave i treći paralelan tunel za pešake, kako bi pustili saobraćaj.
 
То је хајповано у једним новинама, чији је новинар био у власти на општини Савски венац и тако промовисао себе не само том причом.. После су и остали преузели. У принципу, могуће је да су са обе стране пресечени делови система за минирање, могуће је да је и дејство артиљерије по мосту, свашта је могуће..
 
Nemački most koji je spasio Nemac.

Nije li to pomalo ironično u kontekstu trenutnih političkih i patriotskih prepucavanja?
 
Проблем је у томе што се не консултује историјска струка, већ се верује публицистици, новинама, разним типовима жељним самодоказивања без икаквог основа.

Зума, ми не знамо шта је "спасило" тај мост, и није Немац него група Земунаца то покушала са земунске стране на челу са Милованчевим.
На концу све то треба проверити. На крају крајева и да је срушен, Црвена Армија и НОВЈ би свакако прешли Саву и наставили даље као што су и на другим местима прелазили реке. Права битка је уследила касније, када је пробијан Сремски фронт.
 
Poslednja izmena:
Nemačko bombardovanje mosta je počelo tek kad su shvatili da miniranje nije uspelo. Ranije nisu imali nikakvog razloga da ga bombarduju jer je ionako bio miniran, a na mostu nije bilo nikoga pošto tada Ruski napad još nije bio počeo. Pa to bombardovanje nema veze sa prekidanjem žica. Naravno, grupa Zemunaca je najzaslužnija SA NAŠE STRANE. Ali glavni akter, onaj ko je uradio ono najvažnije i rizikovao trenutno streljanje po kratkom postupku je Nemački vojnik. Zemunska strana jedinog preostalog mosta preko Save je bila najutvrđenija tačka čitavog Beogradskog bojišta, sa bunkerima i gomilom mitraljeskih gnezda sa sve tri strane. Ideja je bila da se spreči Ruski juriš preko mosta pre nego što se on digne u vazduh ili kasnije, ako to zbog nečega ne uspe. Pa nema šanse da je oko Zemunskog kraja mosta, a jedino su tamo bili oni kablovi koji su mogli da spreče rušenje glavnog raspona mosta, mogao da šeta bilo ko sem Nemačkih vojnika. To je prosto nemoguće, i tu nema nikakvih dilema i otvorenih pitanja. Zice je tamo mogao da preseče samo Nemački vojnik. Dakle, i sam most je spasio Nemački vojnik, pa druga interpretacija i nije moguća. Ostali su pomogli, naravno, ali glavna odluka, rizik, i sam čin, su njegovi. Moramo biti pošteni i priznati stvari kakve jesu.
 
Poslednja izmena:
Ono što na je Šapić mislio je da će za tri godine biti gotova jedna od dve cevi tunela i sam most. Druga cev će se bušiti kasnije.
 
Nemačko bombardovanje mosta je počelo tek kad su shvatili da miniranje nije uspelo. Ranije nisu imali nikakvog razloga da ga bombarduju jer je ionako bio miniran, a na mostu nije bilo nikoga pošto tada Ruski napad još nije bio počeo. Pa to bombardovanje nema veze sa prekidanjem žica. Naravno, grupa Zemunaca je najzaslužnija SA NAŠE STRANE. Ali glavni akter, onaj ko je uradio ono najvažnije i rizikovao trenutno streljanje po kratkom postupku je Nemački vojnik. Zemunska strana jedinog preostalog mosta preko Save je bila najutvrđenija tačka čitavog Beogradskog bojišta, sa bunkerima i gomilom mitraljeskih gnezda sa sve tri strane. Ideja je bila da se spreči Ruski juriš preko mosta pre nego što se on digne u vazduh ili kasnije, ako to zbog nečega ne uspe. Pa nema šanse da je oko Zemunskog kraja mosta, a jedino su tamo bili oni kablovi koji su mogli da spreče rušenje glavnog raspona mosta, mogao da šeta bilo ko sem Nemačkih vojnika. To je prosto nemoguće, i tu nema nikakvih dilema i otvorenih pitanja. Zice je tamo mogao da preseče samo Nemački vojnik. Dakle, i sam most je spasio Nemački vojnik, pa druga interpretacija i nije moguća. Ostali su pomogli, naravno, ali glavna odluka, rizik, i sam čin, su njegovi. Moramo biti pošteni i priznati stvari kakve jesu.

Када би написао нешто са целовитим извором, снег би у сред јула пао.
Имаш изворе, по којима се воде борбе око моста пре повлачења, уосталом ово што сам написао јесте једна од претпоставки из тог времена, из књига, разумеш. Колико год ти редова без везе написао.
Да, а наши уколико буду ухваћени да разминирају мост, добијали су ол инклузив аранжман на Азурној обали.
Наведи извор по коме је земунска страна моста најутврђенија тачка немачке одбране Београда.
Наведи извор да се десило управо тако као што си навео што се тиче разминирања са земунске стране.
 
S obzirom na mali kapacitet pristupa tunelu sa obe strane, jedna cev je u saobraćajnom pogledu dovoljna.

A konkretan razlog zašto će ovde graditi jednu pa jednu cev, mogla bi biti najavljena gradnja 'krticom' umesto uobičajenom Novom austrijskom tunelskom metodom - da se ne bi pravile dve 'krtice'.
Hvala na odgovoru. Dakle dobićemo prelazno rešenje u formi terazijskog tunela takoreći.

Ja se nadam da će postaviti fizičke barijere između traka, ne želim da pomislim na koje bi pojedinci dolazili ideje u tunelu dugom 2 km ako trake ne bi bile odvojene fizičkom barijerom jer puna i dupla puna jednostavno nisu garancija
 
Када би написао нешто са целовитим извором, снег би у сред јула пао.
Имаш изворе, по којима се воде борбе око моста пре повлачења, уосталом ово што сам написао јесте једна од претпоставки из тог времена, из књига, разумеш. Колико год ти редова без везе написао.
Да, а наши уколико буду ухваћени да разминирају мост, добијали су ол инклузив аранжман на Азурној обали.
Наведи извор по коме је земунска страна моста најутврђенија тачка немачке одбране Београда.
Наведи извор да се десило управо тако као што си навео што се тиче разминирања са земунске стране.

Nema potrebe gubiti vreme tražeći izvore za nešto što je opšte poznato. Svi bar u opštim crtama znamo kako je tekla operacija oslobađanja Beograda. Nemci pružaju žestoki otpor zato što znaju da su severno od Beograda ravnice, i da tamo nema dobog prirodnog zaklona gde bi na duže vreme mogli da zaustave Ruse i Partizane. Zato uporno brane Beograd. A kad su videli da ipak moraju da se povuku sa desne obale Save, onda je sasvim očigledna i praktično jedina moguća preostala linija odbrane mogla biti samo Sava i Dunav. Dakle prosto nisi imali izbora. Jedina šansa da se negde ukopaju i pruže duži otpor, je mogla biti samo ako ne dozvole da Rusi i Partizani pređu Savu. Desant preko reke traži užasne žrtve od napadača i to je Nemcima bila jedina nada pre Vojvođanskih ravnica u kojima bi ih Ruska artiljerija i tenkovi uništili. Zato su Nemački položaji sa druge strane Save već davno biti pripremljeni. A pošto je jedini preostali most logično mesto za napad i najkritičnije mesto za odbranu, onda su upravo krajevi tog jedinog mosta morali biti posebno utvrđeni. Što dalje znači da je prosto nemoguće da se neki civili šetaju između mitraljeskih gnezda na Zemunskoj strani i tamo seku neke kablove, izoluju zice i bave se električarskim radovima u sred najgušćih Nemačkih položaja. To je apsurdno i za to nam ne trebaju izvori. To je mogao da uradi samo Nemački vojnik u koga ne sumnjaju.

PS.
Sad vidim gornji dokument. Nisam ga pročitao ali i ovo parče izgleda sumnjivo jer od nas traži da verujemo da su Nemci minirali most praktično pod vatrom sa druge obale, a ne mnogo ranije. A znamo da su se za odbranu Beograda dugo pripremali.
 
Poslednja izmena:
U prevodu, “mali metro” kao kompletna celina kako je planiran može biti gotov u najboljem slučaju za nekih 5 godina.

Ako je 3 godine potrebno za jednu cev, onda je 3 godine i za drugu. Sumnjam da će bušiti obe cevi istovremeno. Verovatno imaju samo jednu krticu. To je bez kašnjenja. Inače, recimo, 2 x 4 godine, što je 8 godina.

Još je duhovito što ćemo od četvrte do osme godine u nastavku mosta imati samo jednu cev tunela sa dve trake, po jedna u svakom smeru. Pošto se pretpostavlja da će najveći deo saobraćaja po novom mostu ići u tunel, ispada da će od četvrte do osme godine automobilski deo saobraćaja biti skoro isti kao da ovaj trenutni most sa 1+1 trakom i nije srušen, jer u nastavku novog mosta (2+2) postoji i dalje samo 1+1 traka, tj jedna traka po smeru. Pa će zagušenje iz tunela posto da se produži na novi most. Doduše, tu je skretanje u Karađorđevu i druge okolne ulice, i tramvaj, pa će ipak biti bolje od toga, ali verovatno ne baš puno.
 
Poslednja izmena:
Не, много је компликованије, али укратко, јединице које су браниле мост чекале су пробој корпусне групе Штетнер, међутим када је ова била уништена код Авале, одбрана Београда се повлачила на Нибелуншку линију, односно оно што се касније назива Сремским фронтом.

Screenshot (3247).png


Screenshot (3248).png


Screenshot (3247).png
Screenshot (3248).png
Screenshot (3249).png
Screenshot (3255).png


 
Poslednja izmena:
Nema potrebe gubiti vreme tražeći izvore za nešto što je opšte poznato. Svi bar u opštim crtama znamo kako je tekla operacija oslobađanja Beograda. Nemci pružaju žestoki otpor zato što znaju da su severno od Beograda ravnice, i da tamo nema dobog prirodnog zaklona gde bi na duže vreme mogli da zaustave Ruse i Partizane. Zato uporno brane Beograd. A kad su videli da ipak moraju da se povuku sa desne obale Save, onda je sasvim očigledna i praktično jedina moguća preostala linija odbrane mogla biti samo Sava i Dunav. Dakle prosto nisi imali izbora. Jedina šansa da se negde ukopaju i pruže duži otpor, je mogla biti samo ako ne dozvole da Rusi i Partizani pređu Savu. Desant preko reke traži užasne žrtve od napadača i to je Nemcima bila jedina nada pre Vojvođanskih ravnica u kojima bi ih Ruska artiljerija i tenkovi uništili. Zato su Nemački položaji sa druge strane Save već davno biti pripremljeni. A pošto je jedini preostali most logično mesto za napad i najkritičnije mesto za odbranu, onda su upravo krajevi tog jedinog mosta morali biti posebno utvrđeni. Što dalje znači da je prosto nemoguće da se neki civili šetaju između mitraljeskih gnezda na Zemunskoj strani i tamo seku neke kablove, izoluju zice i bave se električarskim radovima u sred najgušćih Nemačkih položaja. To je apsurdno i za to nam ne trebaju izvori. To je mogao da uradi samo Nemački vojnik u koga ne sumnjaju.

PS.
Sad vidim gornji dokument. Nisam ga pročitao ali i ovo parče izgleda sumnjivo jer od nas traži da verujemo da su Nemci minirali most praktično pod vatrom sa druge obale, a ne mnogo ranije. A znamo da su se za odbranu Beograda dugo pripremali.

Види се из Зборника докумената да ти ништа није познато.

Теби изгледа сумњиво део званичног зборника Докумената у издању државне институције за који сам ти поставио линк. А ко си ти, осносно шта си по струци да би могао измишљати бургије и занијекати наведено и на основуз чега?

Знаш ли како се минира мост и како се осигурава минирани мост? Знаш ли шта се тачно догодило?

Совјети су прелазили и прешли реку уз помоћ инжињерије на више места, то су огромне снаге и широк фронт тако да некаква одбрана у Земуну не значи апсолутно ништа, били би изоловани, окружени и уништени. Тек формирањем широког фронта од великих снага, односно Нибелуншке линије могли су задржати нападача, што се и догодило.

Пише лепо да су се данима водиле борбе око моста, могао је један пројектил оштетити инсталације. Или су га ови могли пресећи током повлачења немачких снага под борбом са било које стране..

Наравно да је миниран раније, одакле ти то да је миниран у току Совјетског напада?
Није прочитао, али њему који не зна ништа о свему томе изгледа сумњиво..
 
Poslednja izmena:
Ako je 3 godine potrebno za jednu cev, onda je 3 godine i za drugu. Sumnjam da će bušiti obe cevi istovremeno. Verovatno imaju samo jednu krticu. To je bez kašnjenja. Inače, recimo, 2 x 4 godine, što je 8 godina.

Još je duhovito što ćemo od četvrte do osme godine u nastavku mosta imati samo jednu cev tunela sa dve trake, po jedna u svakom smeru. Pošto se pretpostavlja da će najveći deo saobraćaja po novom mostu ići u tunel, ispada da će od četvrte do osme godine automobilski deo saobraćaja biti skoro isti kao da ovaj trenutni most sa 1+1 trakom i nije srušen, jer u nastavku novog mosta (2+2) postoji i dalje samo 1+1 traka, tj jedna traka po smeru. Pa će zagušenje iz tunela posto da se produži na novi most. Doduše, tu je skretanje u Karađorđevu i druge okolne ulice, i tramvaj, pa će ipak biti bolje od toga, ali verovatno ne baš puno.
3 godine je za most i tunel zajedno (recimo da su precizni rokovi)…valjda im ne treba posle još toliko za još jednu cev tunela…valjda…mozemo da se nadamo…mada bih se složio sa vrlo realnom procenom na 8 godina uz raznorazna kašnjenja
 
Vrh