Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 183 36,8%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 64 12,9%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 6,0%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 165 33,2%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 35 7,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 20 4,0%

  • Ukupno glasača
    497
Gde bi u BG imalo uslova da se ovo postavi i da sa obe strane ima saobraćajnicu?
 
Zuma i Вожд su u pravu, trebalo bi razmotriti ovako nešto i u Beogradu dok traje zamena SSM.

Mada što kaže i Stex, treba naći mesto za ovo.

Evo dva predloga za poziciju privremenog pontonskog mosta i pristupnih ulica.

Nizvodna pozicija je jeftinija i bolje povezana sa ulicama, ali se onda gubi radna površina za demontirane delove mosta na levoj obali, pa verovatno ne dolazi u obzir.

Uzvodna je nešto teža i ima manu što je prilično blizu mosta, pa bi mogla da oteža manevrisanje plovećih kranova i drugih pomoćnih brodova, međutim verovatno je moguća i ima bliske priključke na okolne ulice.

Moguce pozicije privremenog pontonskog mosta na Savi.jpg
 
Svakoga dana Savom prolaze šlepovi natovareni uljgem za TE Nikola Tesla u Obrenovcu, tako da - od pontonskog mosta nema ništa, plovni put mora da bude otvoren.

Štaviše - ne znam da li su uopšte razmišljali kako će ti šlepovi da prolaze i kako će ugalj da se transportuje svakoga dana do Obrenovca kada krenu pripreme i sama demontaža glavnog luka mosta....
 
Шездесетих је ваљда био понтон на Сави, а могуће да је тада био већи речни саобраћај.
Отвори се пролаз за бродове у неком периоду.

Двехиљадитих су говорили да не постоји повољна локација за понтон, а ја мислим да би се могла наћи, ако би се хтело - али се неће.
 
Tada nismo imali momenat da se termoelektrana svakoga dana rečnim putem snabdeva ugljem.

Ja sada razmišljam ne kako i gde ćemo mi da prelazimo Savu, neko kako (i za koje pare) će da se snabdeva TENT u vreme dok rečni saobraćaj bude zatvoren zbog radova.
 
Требало би да може да се одржава водни саобраћај како-тако током градње. Ваљда...
 
Па кад је Чучку саветник један бивши гендир ЕПС-а, а Стојчићу један такав маг саобраћајне струке - Лептир лично. Без бриге, у добр... (шта добрим - у најбољим) смо рукама.

А последице ће бити божанствене:

По Митровдану, и ајдучком растанку - апокалипса, а по Аранђеловдану - постапокалипса. Никољдан - смак Света.

Сад читам, нема баш много смисла овај редослед, али нећу да дирам, знате шта сам хтео рећи.
 
Poslednja izmena:
Zahvalite Planu posebne namene Beograd na vodi koji je 2014. godine "zakucao" poziciju novog mosta umesto da ga pomeri 70m uzvodno. Ovo rešenje bi omogućilo da se novi most sagradi na boljoj poziciji, ali i da se stari most koristi sve do izgradnje novog mosta.

Saobraćajni inženjer Dušan Milanović koji je radio kao šef sektora saobraćaja u Urbanističkom zavodu je baš o tome govorio na tribini o Starom savskom mostu 2022. godine. Postaviću ovde njegovu prezentaciju ako to već nisam uradio. U okviru prezentacije su i pozicije mostova pa čak i preseci i render Jovinog mosta koji je planiran kao metro most sa metroom u okviru konstrukcije.

 
Једино што у овој лудој ситуацији може да се "избоксује" је понтнонски мост за време рушења и изградње ССМ/НСМ.
Убеђен сам да није никакав наука направити да мост може да се отвара, што ноћу, на дуже време и евентуално у току дана, кад је најмања потражња.
Стално снабдевање ТЕ у Обреновцу вероватно неће бити потребно, бар не овим интезитетом, ако коначно отворе нове копове. Ето прилике да се и ту убрзају радови.
 
Tri godine je dug period. Nije nikakav problem imati privremeni pontonski most. Vojska Srbije ima Ruske ponontone i njima je ne samo posao nego i obavezna vojna vežba da postavljaju takve mostove za svoju mehanizaciju. Kao što i rade svake godine do Lida. To je ista širina reke. Problem prolaska brodova se takođe lako rešava tako što postoji fiksni dnevni raspored otvaranja i zatvaranja . Onda brodovi mogu, dok su još daleko od Beograda, da neznatnom promenom brzine plovidbe dolazak tempiraju tako da do Beograda stižu samo u intervalima vremena kad je most otvoren. Onda nema čekanja, samo prolaze. To nije pitanje mogućnosti, nego samo pitanje para. Gradske vlasti nisu spremne da za ovo potroše više para nego što je neophodno. Daleko je lakše cenu prebaciti na građane i na trošenje njihovog vremena. To je i inače naša decenijska tradicija kad je recimo u pitanju da li će se radovi na važnim ulicama odvijati u samo jednoj dnevnoj smeni radnika, ili u više smena. Onda bi ulice bile zatvorene kraće vreme, ali bi onda to neko izvođaču morao i da plati. Ovako to rutinski plaćaju građani svojim slobodnim vremenom, koje je izgleda bezvredno, a oni se ne bune, pa je sve u redu.

3077941_lido-1_ff.jpg


vojska-srbije-ponovo-postavila-most-do-lida-avgust2023-1.jpg


rasklopljen-pontonski-most-do-plaze-lido-vojska-srbije-septembar2023-6.jpg


Pomeranje jednog segmenta pontonskog mosta:

rasklopljen-pontonski-most-do-plaze-lido-vojska-srbije-septembar2023-3.jpg


Proces postavljanja mosta:

 
Poslednja izmena:
Ma nema nista od toga...
Glat su dobili izbore sa pricom da ruse stari ostavljajuci bg da jednim mostom manje do izgradnje novog a koliko je potrebno da se realizuje neki njihov projekat u odnosu na obecanje (ovde 3god) procenite sami na osnovu dosadasnjih
 
Nisam siguran koliko je klasični vojni ponton pogodan za celodnevni transport više hiljada vozila u trajanju od par godina. Za takve stvari se postavljaju masivniji plovni elementi, kao šti je bio slučaj u Novom sadu posle bombardovanja.

Na baržama



Ali opet - ovo praktično zatvara rečni saobraćaj.
Plus - ovo je urađeno jer su mostovi uništeni u ratu, srušio ih je neprijatelj u bombardovanju. Nije ih srušila domaća vlast.
 
Nisam siguran koliko je klasični vojni ponton pogodan za celodnevni transport više hiljada vozila u trajanju od par godina. Za takve stvari se postavljaju masivniji plovni elementi, kao šti je bio slučaj u Novom sadu posle bombardovanja.

Možda vojska ima i masivnije pontone, a u svakom slučaju bi teretni saobraćaj bio zabranjen. Pa možda to nije problem i sa ovim koji imaju. A čak i kad bi bio, već imaju gotove sve delove provereno dobrog i funkcionalnog pontonskog mosta u Novom Sadu. Koji je dugo vremena služio istoj nameni. Pa je dakle jedino potrebno da se on ponovo sastavi na drugom mestu. I šta je onda tu toliki problem? Privremeno nasuti zemlju preko keja za kratke pristupne puteve na obe strane? Ili neka montažna konstrukcija iznad keja. A koliko je prosečno kašnjenje radova čak i kod rutinskih poslova tipa popravka ulice? Pri čemu je demontaža ogromnog mosta sve samo ne rutinski posao. Pa onda gradnja jednog još mnogo većeg na njegovom mestu. A bog zna u kakvom su stanju stubovi mosta i drveni šipovi u njemu, tj da li će tu pojaviti neki neočekivani poslovi, pa zatim koliki će biti nivoi reke i da li će to ometati radove. Što znači da nas verovatno čeka bar četri godine bez mosta, a ne tri. Pa zar se onda ponotonski most ne isplati za ovoliki grad, u kome vlada svakodnevni saobraćajni haos i kad je sve u redovnom stanju?

Pontonski most u Novom Sadu. Da li je ovo nama nedostižna napredna tehnologija 1900. godine?

Panorama_Novog_Sada.jpg


Pontonski most u Novom Sadu, 1999. godina.

Pontonski most Novi Sad 1999.jpg
 
Poslednja izmena:
Руска војска има овај фазон..



Screenshot (3217).png
Screenshot (3218).png
Screenshot (3222).png
Screenshot (3223).png

51342dba1bb07241597839991.jpg



Ми то немамо, а и што смо имали, количина технике је смањена а јединице су погашене или озбиљно редуковане током реформе.
 
Poslednja izmena:
Ali opet - ovo praktično zatvara rečni saobraćaj.

Ne zatvara. Pontonski most bi bio otvoren za prolaz brodova jedan deo dana.

Ustvari, možete odmah da zaboravite na tehnologiju, na organizacione i tehničke probleme. Živimo u 21. veku. Ovo se isključivo svodi na nečiju procenu koliko vredi vaše slobodno vreme. Ostalo je savršeno nebitno kad je u pitanju ovakva odluka.
 
Poslednja izmena:
Ne zatvara. Pontonski most bi bio otvoren za prolaz brodova jedan deo dana.

Ustvari, možete odmah da zaboravite na tehnologiju, na organizacione i tehničke probleme. Živimo u 21. veku. Ovo se isključivo svodi na nečiju procenu koliko vredi vaše slobodno vreme. Ostalo je savršeno nebitno kad je u pitanju ovakva odluka.

Ovo rešenje sa baržama (najstabilnije za nošenje kolovozne konstrukcije) zatvara rečni saobraćaj.
Treba imati u vidu i da se radi o mestu na kojem je Sava praktično najuža i na kojem je ograničen prostor na kojem bi manevrisali i pontoni (ovi "vojni") i rečni brodovi.
A i to je samo jedan deo priče, kao što sam naveo, rečni saobraćaj će svakako biti obustavljen kada se bude demontirao most.


Zapravo, jedina nada nam je da Goran Vesić , ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, u jednom trenutku zaustavi Gangulino ludilo, da ga samo čeka na zicer, onako pokvareno i podmuklo kako samo on zna ("znate li vi ko je Jago?") ... zbog uglja za TENT, uglja iz kojeg se proizvodi struja, uglja koji se transportije Savom.
Voleo bih da je tako, slaba mi je nada....
 
 
Vrh