Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Pa vi ste onda još veći glupaci nego što sam mislio.

Taj most treba razmontirati i dati nekoj opštini kojoj je potrebniji. Taman biste time poboljšali saobraćaj u nekom regionu, jer je Srbija prepuna reka a mostova fali, i još biste sakupili par glasača više. Zato i kažem, tuplji ste nego što sam mislio. Ili prosto bahati, pošto nisu vaše pare nego narodne.
 
Poslednja izmena:
Наводно неће ни једна општина да плати уградњу тих делова. Могао је Весић као министар да се отвори.
 
Наводно неће ни једна општина да плати уградњу тих делова.
Naravno da niko neće zardjalu skalameriju sa lukom od 150m, koji je za neku veću reku nap. Moravu. Niko nije baš toliko glup, već će da traže novi betonski most od države ako im treba.

Evo još nije kasno da neko traži konstrukciju mosta, a to bi i odgovaralo gradskoj vlasti da se reši otpada i učini "dobro delo", tj. pokloni most. . . ako ima još takvih tupana da ga uzmu.
 
Zuma wrote ,, ... Uhvatio sam malo vremena da precizno izračunam pozicije ne samo mosta nego i stubova, pa je ispalo.... ,,
🤔
VRO je elipasto.
Zemunska strana je zasuta naslagama mulja (splavovi i sl) te je tu dubina ispod 50 cm tj često i suva sa vegetacijom, odnosno zbog naslaga i ona je elipsatskog oblika

Kad vec meriš , zar ne bi trebalo meriti gde je naj uži kanalski tok , što bliže sredini za raspon Zaricevog (pešačkog) mosta ?

Odokativno, tu su dovolja priobalna dva stuba koja upravo naglašavaju prirodni Lavavov mlaznjak te nema mikakvih virova idr. ne očekivanog u ponašanju toka tj pojačava snagu matice koja ce večito odnositi naslage mulja i peska te sprečiti ne izbežno spajanje ostrva sa obalom 😀

Usput kod Lida na mestu gde je potopljen šlep-brod radi ,,fiksiranja,, VROa , tu bih predložio izgradnju manjeg svetionika - vidikovca umesto one velike plutajuce bove ist bi bio pravi magnet za posetioce zbog atraktivnih prizora sa središta Dunava... 😎

Ratno ostrvo je zaštićeno kao predeo izuzetnih odlika, i zatim podeljeno na tri zone zaštite. Most može da bude samo ovde (Lido i najbliža okolina) zato što je ostatak ostrva pod većim stepenom zaštite. Sem toga onda bi do plaže trebalo pešačiti kilometrima, i to kroz zaštićeno područije. Što usput zahteva i normalan put na kome nema blata, itd. I na kraju, širina rukavca Dunava na drugim mestima jeste nešto manja, ali ne dovoljno manja. Premošćavanje rukavca na najužem delu bi bilo u varjanti "most tačno kroz vojnu bazu" na drugom kraju ostrva. Međutim i tamo je širina reke 170 metara, pa bi čak i tu bila potrebna 3 stuba u vodi (sa ovim mostom). Pri čemu je Konjska ada u onda samoj sredini raspona, tj baš ISPOD glavnog luka mosta, sem ako se most ne postavi sa drastičnom asimetrijom u odnosu na sredinu rukavca. Tj da se nasipa Konjska ada i tamo pravi stub sa lukom na jednoj strani. Što bi užasno izgledalo. A u prvoj varjanti smo elminisali samo jedan od 4 stuba po cenu pešačenja desetina hiljada ljudi 2,5 kilometra, od ušća do Lida. Gde prvo treba doći jer do ušća nema prevoza. Što je još par kilometara. Plus što se obala Ratnog ostrva i ovako stalno pomera. I sve to kad bi tamo uopšte bilo dozvoljeno postavljati most, što zbog zona zaštite i potrebe za prolaskom tolikih rekreativaca kroz samo središte staništa tolikih životinja i biljaka nije dozvoljeno. Cela ideja da se baš ovaj most postavi tako da povezuje Ratno ostrvo i kopno je u praksi verovatno neizvodljiva.
 
Poslednja izmena:
Kad vec meriš , zar ne bi trebalo meriti gde je naj uži kanalski tok , što bliže sredini za raspon Zaricevog (pešačkog) mosta ?

Odokativno, tu su dovolja priobalna dva stuba koja upravo naglašavaju prirodni Lavavov mlaznjak te nema mikakvih virova idr. ne očekivanog u ponašanju toka tj pojačava snagu matice koja ce večito odnositi naslage mulja i peska te sprečiti ne izbežno spajanje ostrva sa obalom 😀

Objasnio sam zašto ta teorija o "Lavavovom mlaznjaku" nije tačna (dakle postavljanje mosta kao metod smanjivanja nanošenja peska u rukavac zbog ubrzanja toka reke). Tok se (u principu) zaista uzbrzava između stubova ali zato usporava iza njih, pa je ukupni dobitak u prosečnoj brzini toka jednak nuli. Samo se dodatno uvodi turbulencija koja ranije nije postojala.

Ovo ponovo spominjem samo da bih se i ja ispravio jer sam tek sada shvatio da smo oboje napravili jedan previd. Naime neprimetno se provukla prećutna pretpostavaka da bi posle postavljanja mosta na početak rukavca Dunava kod Ratnog ostrva ukupna količina vode koja uopšte ulazi u desni rukavac ostala ista. Međutim ne bi. Kad Dunav kod Zemuna naiđe na prepreku koju čini Ratno ostrvo, njegove vode se dela na dva dela. Odnos vodenih protoka u dva rukavca Dunava zavisi ne samo od odnosa poprečnih preseka ta dva rečna korita nego i od otpora koji oni pružaju vodenom toku. Pa ako vi sada na ulazu desnog rukavca Dunava postavite niz kamenih stubova mosta, time povećavate i otpor vodenom toku u desnom rukavcu. Posledica je da bi se promenili i odnosi količina vode koja odlazi levo i desno od Ratnog ostrva. Ukupni protok vode u desnom rukavcu bi se smanjio. Što znači da bi se i brzina vode smanjila u desnom rukavcu a povećala u levom. I to ne samo oko mosta, nego u CELOM rukavcu (pošto sada u njega ulazi manje vode). A smanjenje brzine toka POVEĆAVA taloženje peska. Pa iako je ono što sam rekao i dalje tačno u principu (tj kad bi protok ostao isti a mi samo stavili stubove, onda bi se zaista brzina povećala između njih, a smanjila iza njih). Međutim pošto se onda i ukupna količina vode koja uopšte ulazi desni rukavac smanjuje, imamo ZBIR oba efekta.

Na kraju ispada da je situacija još gora po teoriju da bi stubovi mosta smanjili taloženje peska. Upravo suprotno, SIGURNO bi povećali taloženje, a onda dobijamo i ekstra problem turbulencije u toku vode i nepredvidljivosti tih efekata. Pa samo postavljanje bilo kakvog mosta koji ima stubove negde blizu početka Ratnog ostrva lako može za direktnu posledicu imati da ostanemo bez čitavog desnog rukavca Dunava kod Zemuna i da usput i sam Zemunski kej više nije na obali reke. A kome će onda grad naplaćivati sidrenje i prodavati obalu?

Zemun bez vode u desnom rukavcu Dunava.jpg
 
14902955_1785702838344419_742541177961386819_o.jpg


Nacionalna služba za obnovu Srbije,
osnovana u maju 1942. godine. Njen proklamovani cilj je bilo sklanjanje dokone radne snage sa
ulice i stvaranje nacionalnog jedinstva kroz rad, ali je u suštini predstavljalo isto obavezu rada za
potrebe nemačke vojne sile. Kako su se godišta stanovništva za obavezni rad i rad u Nacionalnoj
službi za obnovu Srbije poklapali, Nacionalna služba je regrutovala u svoje redove mladiće
mlađe od 17. godina, tako da su bili angažovani i dečaci od 14-15 godina. U propagandi srpskih
vlasti to je predstavljano kao potreba da se omladina spasi nerada i drugih destruktivnih stvari i
uz to zadoji nacionalnim duhom. Rad u okviru Nacionalne službe za obnovu Srbije je donekle
bio lakši i pod boljim uslovima od obaveznog rada, Moj Otac i stric bili su angazovani po tom pitanju tako da je stric odveden u Borski rudnik na prinudni rad a otac na odrzavanju
Beogradskog priobalja ; ps u prilog Foto iz 1943 M. Todorovic senior prvi sa desne u pozadini sa vidi most

 
Taj most treba razmontirati i dati nekoj opštini kojoj je potrebniji.
За ову опцију сам ја гласао на теми. Крајње логично.
Naravno da niko neće zardjalu skalameriju sa lukom od 150m, koji je za neku veću reku nap. Moravu.
Такође нисам против да мостовска конструкција буде искоришћена и за нека друга премошћавања а не само реке. Можепреко аутопута, брзог пута, може преко друг пруге. Значи не мора обавезно локална самоуправа. Мада све мостовске конструкције и не требају да буду у власништву локалних самоуправа већ служби које одржавају путеве.
Ја не верујем да је мост неупотребљив док то не каже стручна организација попут грађевниског факултета. А не Весић и њему сличне сподобе.
 
Ја не верујем да је мост неупотребљив . .
Znači ti veruješ da je upotrebljiv, bez mišljenja "stručne organizacije"?! Kada se konstrukcija demontira i iseče, onda će da se vidi stanje u unutrašnjosti tih kutija mosta.

Kao što gore napisah, ko hoće neka uzme tu konstrukciju i grad samo može da se vrlo rado oslobodi otpada tako što će ga pokloniti - ako neko hoće to da uzme.
 
Poslednja izmena:
Struka već zna da li je most upotrebljiv ili nije za dalje korišćenje samo ta informacija nije podeljena. Nikakvo rasklapanje mosta nije potrebno da bi se to zailjučilo.
 
Most će biti demontiran i isečen iz drugog razloga, tj. jer će biti izgradjen novi savski most, mnogo veći po kapacitetu. Tada će cela konstrukcija biti na nekoj lokaciji, pretpostavljam u Krnjači, pa će se lako videti stanje tih delova mosta.

Predlagao sam pre par godina da grad objavi jedan javni poziv opštinama u vezi poklona tog mosta, jer se pričalo kako bi ga trebalo pokloniti. Ali, nisam čuo da se neka opština izjasnila da hoće da preuzme takav most, jer svi hoće nov betonski most.

Mogao bi da se sada raspiše i neki tender za prodaju sa simboličnom početnom cenom, pa bi mogle neke firme, čak i pojedinci da licitiraju i kupe konstrukciju. Baš me interesuje ko bi licitirao i za koju cenu bi konstrukcija mosta bila prodata.
 
Struka već zna da li je most upotrebljiv ili nije za dalje korišćenje samo ta informacija nije podeljena. Nikakvo rasklapanje mosta nije potrebno da bi se to zailjučilo.
Па подели се

Znači ti veruješ da je upotrebljiv, bez mišljenja "stručne organizacije"?! Kada se konstrukcija demontira i iseče, onda će da se vidi stanje u unutrašnjosti tih kutija mosta.
Наравно зато што стоји и обавља своју функцију. Нико ниеј крив док се не докаже супротно. Постоји полазна претпоставка

Kao što gore napisah, ko hoće neka uzme tu konstrukciju i grad samo može da se vrlo rado oslobodi otpada tako što će ga pokloniti - ako neko hoće to da uzme.

Ја нисам сигуран да је мост у власништву града


Most će biti demontiran i isečen iz drugog razloga, tj. jer će biti izgradjen novi savski most, mnogo veći po kapacitetu. Tada će cela konstrukcija biti na nekoj lokaciji, pretpostavljam u Krnjači, pa će se lako videti stanje tih delova mosta.
Футур други
Predlagao sam pre par godina da grad objavi jedan javni poziv opštinama u vezi poklona tog mosta, jer se pričalo kako bi ga trebalo pokloniti. Ali, nisam čuo da se neka opština izjasnila da hoće da preuzme takav most, jer svi hoće nov betonski most.
Као што написах, очигледно општине нису те које могу да хоће или не.
Mogao bi da se sada raspiše i neki tender za prodaju sa simboličnom početnom cenom, pa bi mogle neke firme, čak i pojedinci da licitiraju i kupe konstrukciju. Baš me interesuje ko bi licitirao i za koju cenu bi konstrukcija mosta bila prodata.
То би могло да се уради тек после завршене експертизе и процене стања. Домаћински је да се то уради. За бренер не треба много памети
 
,, .... grad samo može da se vrlo rado oslobodi otpada... ,,,

Gotovo svaka panoramska razglednica starog BGda vec 80
+ god , ima u sebii taj most. Vrlo prepoznatlji, kao takav evidentno je postao simbol Bgda...
Ostario, te zaslužuje da ga oslobodimo kao otpada....

Bgd čuva i neke ,,nažvrljane,, murala, a nece čitav most
Čudna logika 🙃
 
Što se mene tiče, radite sa ovim starim mostom šta hoćete, jer mene interesuje izgradnja novog mosta na Savi i tunela u produžetku te saobraćajnice, kao i pristupne ulice na NBG.
 
Da je to istiina ne bi napisao
,,- da se oslobodimo otpada,, zapravo ne bi na ovoj temi pisao išta, kad vec postoji tema
- Novi Savski most-

Itekako si zainteresovan.
A ako bude seckanja, po našem
običaju bice za nekog i provizijica
 
Znači ti veruješ da je upotrebljiv, bez mišljenja "stručne organizacije"?! Kada se konstrukcija demontira i iseče, onda će da se vidi stanje u unutrašnjosti tih kutija mosta.

Kao što gore napisah, ko hoće neka uzme tu konstrukciju i grad samo može da se vrlo rado oslobodi otpada tako što će ga pokloniti - ako neko hoće to da uzme.
Kada god pomislim da u Srbiji nije baš tako strašno loše, dođe predstavnik/zastupnik/advokat vlasti @dragan da me razuveri u dubinu gliba u poslednjoj deceniji. Za ono što se u starijoj epohi proveravalo udarom u metal i osluškivnjem, a u novijoj epohi se proverava ultrazvukom, on bi da seče metal? Predlažem da ti isećem kola da proverim stanje šasije, zato što ultrazvuk i rentgen nisu dovoljno napredne tehnologije.

Za ostale, koji ako i ne znaju, bar se ne prave da znaju, koji nisu u naprednom idolopoklonstvu, i za koje Isak Njutn, Vandervals, Džems Vat... nisu strani plaćenici, a Nikola Tesla i Mihajlo Pupin nisu domaći izdajnici neprijatelji razvoju i naprednoj nauci. Kod mostova se po pravilu koriste kvalitetnije i skuplje vrste čelika, rđa je površinska, a glavni problemi su vezani za pukotine od kojih mnoge mogu biti teško vidljive ili nevidljive golim okom. Kao što sam pomenuo, proveravaju se ultrazvukom. Prilikom rekonstrukcije metalnih mostova saniraju se samo mesta na kojima se pojavljuju oštećenja, dok najveći deo mosta ostaje da služi sledeći tehnološki ciklus.

Kod Starog savskog mosta glavni problem nisu ni betonski stubovi, ni metalna konstrukcija remontovana 2007-2009, tehnološki relativno skoro. Problem nije ni plovni otvor, koji odgovara kategoriji plovnosti Save po prirodnim kriterijumima. Problem su drveni šipovi koji popuštaju. Ali kada je u pitanju premošćavanje Save, najspornije je ukidanje tog prelaza Save u periodu od 3 godine, a koje heneriše indukovane troškove zastoja koji 3 puta previšavaju same građebinske troškove novog mosta. Sporan je i transportni kapacitet mosta, koji se dvostruko smanjuje naprednim nedenivelisanim saobraćajnim rešenjima na obe obale (raskrsnice i kružni tokovi bez petlje, nadvožnjaka, podvožnjaka).
 
Poslednja izmena:
,, ..... Neću ja da "sečem metal" mosta, već sam napisao nešto sasvim drugo ... ,,
Da analiziramo:
,, ... Kada se konstrukcija demontira i iseče, onda će da se vidi stanje u unutrašnjosti tih kutija mosta... ,,

Aha mislio si na nj. ,,posmrrtnu ,, obdukciiju... 😂

Kome to onda treba i čemu bi to ,, posmrtno,, utvrdjivanje stanja služilo ?

Aman, naš Karllo je pojam i za ALa-veštačku intelegrnciju i podobro napisao, objasnio i pojasnio ....
Al ajd, mora neko i da nas razveseli 😂
 
Kome to onda treba i čemu bi to ,, posmrtno,, utvrdjivanje stanja služilo?
Такође нисам против да мостовска конструкција буде искоришћена . .
Ја не верујем да је мост неупотребљив . .
To što je "analizirano" je odgovor na post i predlog da most bude negde premešten.

A, ovde već godinama pišem zašto će biti izgradjen novi savski most i srušen stari.
 
Јовин исто тако годинама планирао да направи метро па - умро, а метро још није почео да се прави, и да ствар буде још грђа, тренутни план пљује да деценије планирања у том смислу и Јовиновог.
 
Vrh