Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 177 36,8%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 62 12,9%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 30 6,2%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 163 33,9%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 29 6,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 20 4,2%

  • Ukupno glasača
    481
@Zuma

 
Tabela 2. deo

Grad i Država
Broj mostova
Erfurt (Deutschland)​
262​
Münster (Deutschland)​
260​
Strasbourg (Frankreich)​
236​
Dortmund (Deutschland)​
229​
Fort Lauderdale (USA)​
227​
Plettenberg (Deutschland)​
194​
Gent (Belgien)​
192​
Bochum (Deutschland)​
190​
Wuppertal (Deutschland)​
188​
Prag (Tschechien)​
180​
Giethoorn (Niederlande)​
176​
Suzhou (China)​
175​
Krefeld (Deutschland)​
160​
Trier (Deutschland)​
146​
Zwickau (Deutschland)​
145​
Delmenhorst (Deutschland)​
144​
Würzburg (Deutschland)​
141​
Halle (Saale) (Deutschland)​
139​
Magdeburg (Deutschland)​
135​
Wroclaw (Breslau) (Polen)​
112​
Homberg (Efze) (Deutschland)​
111​
Dessau (Deutschland)​
103​
Kirchheim unter Teck (Deutschland)​
100​
Netphen (Deutschland)​
92​
Zülpich (Deutschland)​
87​
Wipperfürth (Deutschland)​
80​
Friedberg (Hessen) (Deutschland)​
79​
Bad Kreuznach (Deutschland)​
79​
Hockenheim (Deutschland)​
68​
Nürtingen (Deutschland)​
57​
Gießen (Deutschland)​
56​
Schwerin (Deutschland)​
50​
Eisenach (Deutschland)​
50​
Neunkirchen am Großvenediger (Österreich)​
37​
Nienburg (Weser) (Deutschland)​
30​
Eilenburg (Deutschland)​
27​
Castrop-Rauxel (Deutschland)​
27​
BEOGRAD
10 ?


Zuma, mislim da si pogrešno protumačio te tabele.
To je ukupan broj mostova svih vrsta na teritoriji tih gradova, znači ne nužno most preko reke.
Beograd na svojoj teritoriji sigurno ima na stotine mostova svakakih dužina i tipova, u taj spisak ulaze i nadvožnjaci.
Beč sigurno nema 1716 mostova preko Dunava...
 
Gledam glasacku gornju tabelu...
Sobzirom da je u planu da se jednog dana napravi dr most do Ade, istaje kao pobednički predlog BBa ( za koj sam se i najviše zalagao) kao naj brži, naj jeftiniji i naj potrebniji jeste
povezivanje Zemunskog keja sa VROm 😃
 
Zuma, mislim da si pogrešno protumačio te tabele.
To je ukupan broj mostova svih vrsta na teritoriji tih gradova, znači ne nužno most preko reke.
Beograd na svojoj teritoriji sigurno ima na stotine mostova svakakih dužina i tipova, u taj spisak ulaze i nadvožnjaci.
Beč sigurno nema 1716 mostova preko Dunava...

Moguće, nigde ne piše šta je za njega tačna definicija reči Brücken. Mada sumnjam da je to svaki prelaz jednog puta iznad drugog ili svaki mali pešački most. Onda bi ti brojevi bili još veći. Međutim ako i u Beogradu ubrojite sve takve prelaze preko iole većih prepreka, ako je to ono što je on brojao, opet je poenta tabele ista: ima drastično manje mostova nego što je uobičajeno i nego što zahteva normalna komunikacija u jezgru milionskog grada. Ne može tako veliki grad da bude izdeljen na više delova između kojih je moguć tek vrlo ograničen saobraćaj, inače to nije jedan grad nego više njih. Sama definicija Grada već nužno sadrži prednost gustog pakovanja ljudi i objekata, a smisao toga može biti samo da se bliskošću olakša komunikacija između njih. Pa po tome ispada da grad sa velikom rekom a bez dovoljno mostova preko nje i nije grad, ili bar ne jedan. Normalni pristup je da u oblastima većih koncentracija ljudi svaka veća ulica koja izlazi na reku ima svoj most. Tako je u maltene svim razvijenim gradovima slične veličine.

Insistirao sam na ovome još odavno jer je jasno da imamo ograničeno vreme da se rekama razdvojeni delovi grada povežu. U vreme socijalizma obale reka su u perspektivi viđene kao velika rekreativna zona i javna površina bukvalno bez izuzetka, a u priobalje je uglavnom viđeno kao prostor za reprezentativne i zato ne gusto pakovane zgrade. Što je onda ostavljalo i mogućnost za pravljenje novih mostova kad god se ukaže potreba. Sada naveliko teče proces neograničene neoliberalne privatizacije u kojoj se upravo obale reka vide kao prvi i najveći profitni centar za izabrane delove vladajuće elite. To je po katastrofalnim efektima na obalu i korist od nje svih ostalih građana maltene ista situacija kao u počecima industrijalizacije kad su obala reka bile logična industrijska zona zbog potreba za velikom količinom vode (parne mašine, transport uglja i sirovina zbog malo dobrih puteva, štavljenje kože i drugi procesi koji zahtevaju puno vode iako nema dobrog vodovoda, itd). Zbog toga odmah treba imati konačan plan i rezervisati prostor za SVE mostove koji će nam kasnije zatrebati jer za samo par godina to više neće biti moguće. Sve obale će biti ili prodate ili zauzete. Posledica je da se u bliskoj budućnosti Beograd ili raspada na više skoro nezavisnih gradova (kao Beograd i Zemun ranije) ili ima drastična ograničenja u razvoju. Trenutno, kad pošaljete firminog vozača da uradi neki posao u gradu, ne možete računati da će se vratiti do kraja radnog vremena da bi istog dana uradio još nešto. Tolika je saobraćajna gužva. To ima ogromnu mada nevidljivu cenu. Metro će problem smanjiti samo malo i privremno, jer ne rešava ni transport robe ni transport ljudi koji sa sobom moraju nešto da nose (laptop, više važnih dokumenata, uzorke, hranu, malu decu, itd). Treba nam i jedno i drugo. I metro i dobre saobraćajne veze, što NUŽNO uključuje i prelazak reke bez čekanja, na svakom gušće naseljenom mestu u gradu. To će biti ogroman problem i MORA se rešiti sad odmah, bar tako što se rezerviše prostor dok ga još ima. Treba iskoristiti priliku rušenja starog tramvajskog mosta da svima postane jasno zašto to ni izdaleka nije kraj naših potreba za mostovima.

Mostovi Pariza

2_cle65fc37-9-4bbdc.jpg


Mostovi Berlina

Karte_berlin_akzisemauer.png


Mostovi Budimpešte

budapest-city-map_big.jpg


Broj i opterećenje mostova u Budimpešti 2011. godine. Ima isti broj stanovnika kao Beograd.

2011-road-traffic-volumes-of-inner-bridges-in-Budapest.png


Itd ...
 
Poslednja izmena:
Mislim da je najveći problem što nije ostavljen prostor za metro most na prostoru Savskog amfiteatra. Svi planovi za metro pre ovog poslednjeg su predviđali metro most na potezu između Starog savskog mosta i Gazele. Najnoviji metro plan predviđa metro tunel ispod Save, što znači da će metro da ide mnogo dublje, stanice će morati da budu na većoj dubini, što sve vodi mnogo skupljoj izgradnji te linije metroa, možda čak i duplo većoj ceni nego da trasa metroa ide preko mosta. Još treba uzeti u obzir da takav tunel može vrlo lako da bude poplavljen da prilikom nekih ekstremnih padavina, bili smo svedoci u poslednjih nekoliko godina kako letnji pljuskovi izazovu bujice na ulicama Beograda. U slučaju poplavljenog metro tunela, metro bi bio van upotrebe ko zna koliko meseci dok se šteta ne sanira.

Ako smo decenijama čekali na izgradnju metroa, jer nismo imali finansijskih sredstava za takav projekat, ko zna koliko ćemo onda čekati da se izgradi duplo skuplja varijanta metro linije od NBG do centra sa tunelom ispod Save. Zbog nekoliko desetina miliona profita za privatnog investitora i izvođače u Beogradu na Vodi, sad imamo skuplju izgradnju metro linije NBG-centar možda čak i za milijardu evra. Samim tim, šansa da se ta metro linija izgradi u bliskoj budućnosti pada na minimum.
 
Teхнички и даље може да прође метро мост поред куле. И то би било најрационалније решење, да метро даље настави на стубовима изнад Вудро булевара ка економском и ту да уђе у подземну трасу испод Теразијске терасе.
 
Mislim da je najveći problem što nije ostavljen prostor za metro most na prostoru Savskog amfiteatra. Svi planovi za metro pre ovog poslednjeg su predviđali metro most na potezu između Starog savskog mosta i Gazele. Najnoviji metro plan predviđa metro tunel ispod Save, što znači da će metro da ide mnogo dublje, stanice će morati da budu na većoj dubini, što sve vodi mnogo skupljoj izgradnji te linije metroa, možda čak i duplo većoj ceni nego da trasa metroa ide preko mosta. Još treba uzeti u obzir da takav tunel može vrlo lako da bude poplavljen da prilikom nekih ekstremnih padavina, bili smo svedoci u poslednjih nekoliko godina kako letnji pljuskovi izazovu bujice na ulicama Beograda. U slučaju poplavljenog metro tunela, metro bi bio van upotrebe ko zna koliko meseci dok se šteta ne sanira.

Ako smo decenijama čekali na izgradnju metroa, jer nismo imali finansijskih sredstava za takav projekat, ko zna koliko ćemo onda čekati da se izgradi duplo skuplja varijanta metro linije od NBG do centra sa tunelom ispod Save. Zbog nekoliko desetina miliona profita za privatnog investitora i izvođače u Beogradu na Vodi, sad imamo skuplju izgradnju metro linije NBG-centar možda čak i za milijardu evra. Samim tim, šansa da se ta metro linija izgradi u bliskoj budućnosti pada na minimum.

Tačno. Izbor da li metro ide ispod ili iznad Save određuje i dubinu stanica i ne malog dela metro mreže. Što pravi drastičnu razliku u ceni izgradnje. I ne samo u ceni nego i u bezbednosti, pa i u ceni održavanja.

Ili recimo vidimo da su učestali zemljotresi, ne samo u Turskoj nego i kod nas. Da li je stvarno moguće trajno obezbediti vodonepropusnost betonskih cevi ispod reke (veliki hidrostatički pritisak vode, ne kao pritisak običnih podzemnih voda) i u slučaju zemljotresa? Koji se inače dešavaju svaki dan ( https://www.seismo.gov.rs/Locirani/Katalog_l.htm ). Ili, recimo, vidimo da ulazimo u verovatno trajnu epohu međunarodne nestabilnosti i multipolarnog sveta. Nama se i u periodu svetskog "mira" desio rat. Šta će tek biti ubuduće? Jedna dubinska bomba u reci, na trasi metroa, pa cev metroa više nije nepropusna za vodu. Most se ipak lakše može popraviti. Ali mi nije jasno čak ni kako se uopšte popravljaju pukotine u tunelima ispod reke? Treba prvo ispumpati vodu iz tunela, što se u prisustvu pukotine maltene svodi na pumpanje reke ispod njenog korita? Kako? Kako se nalazi rupa sa spoljašnje strane poplavljenog tunela ispod korita reke? Kako se taj deo izoluje od reke? Skretanjem reke?? Talpama? Do koje je dubine to moguće? Itd, Itd. Koliko bi nam vremena i novca trebalo da TO popravimo? Šta sa saobraćajem u gradu za to vreme? Zašto se uopšte upuštati u takve rizike? Šta se time dobija sem što par tajkuna ima zgradu na samoj obali reke?
 
Poslednja izmena:
Gledam glasacku gornju tabelu...
Sobzirom da je u planu da se jednog dana napravi dr most do Ade, istaje kao pobednički predlog BBa ( za koj sam se i najviše zalagao) kao naj brži, naj jeftiniji i naj potrebniji jeste
povezivanje Zemunskog keja sa VROm 😃
Najskuplji i najnepotrebniji most, po biljni i životinjski svet. A nekima je izgleda bitnije da ima asfaltirane puteve i kojekava prateća čuda, kao da toga nemamo dovoljno uz postojeće reke. A možda i koji stambenjak tu nađe mesto.

P. S.
Da, to već znate, pretpostavljam, ali da ponovim, jer "repetitio est matere studiorum" , 1.000.000% sam ubeđen da će sa prvim mostom ostrvo kakvim ga danas znamo, otići u istoriju i postati sterilno copy - paste preurbanizovano mesto, kakvih imamo kolko hoćeš po gradu.​
 
Све у свемо морамо видети да прогурамо идеју о метро-друмском мосту уз кулу Белгрејд, може и метро станица кула таман да се брже стигне у Галерију.
 
.... Najskuplji i najnepotrebniji most, po biljni i životinjski svet...

Sole, gotovo na svim temama imamo jako bliske stavove osim oko ovog mosta... 🤗
Jbg... Kako potonac ne pravi štete ( tek on pravi ih podosta više) a kažeš da pešački bi pravio štetu...
to mi ne pije vodu 😃
 
Vračarac, ja sam za rušenje mosta ali da se izgradi metro most 70 metara uzvodno. Prati malo temu. Postaviću gostovanje na televiziji u vezi toga kada nađem vremena.
 
Metro most bi po nekoj mojoj logici trebalo da pređe Savu u osi Pariske ulice, tj. da uđe u zemlju ispod nje i da ide na Trg, gde bi se linije ukrštale..
 
Taj je u planu za 3. liniju. Ali kao - tunel...

Jedino nije u planu ono što je sad, posle BnV-a najrealnije - konstrukcija za metro sa nizvodne strane Brankovog mosta; nego se na poziciji gde je trebalo da šine sa te konstrukcije uđu pod zemlju, planira da Kinezi grade podzemnu garažu.
 
.... Najskuplji i najnepotrebniji most, po biljni i životinjski svet...

Sole, gotovo na svim temama imamo jako bliske stavove osim oko ovog mosta... 🤗
Jbg... Kako potonac ne pravi štete ( tek on pravi ih podosta više) a kažeš da pešački bi pravio štetu...
to mi ne pije vodu 😃
Pontonski most je jedno, a most poput onog Blok 70 - Ada Ciganlija je nešto sasvim drugo. Napravi se prvo čvrsti most koji je dostupan 24/7/365 za prelazak na Veliko ratno ostrvro, pa onda ajde da izgradimo pešačke staze da mođe lakše da se priđe, pa onda ajde da postavimo neke kioske, pa ajde restorane... i na kraju, ajd' da proširimo sam pešački most da mogu da dođu vozila za snabdevanje i za hitne slučajeve. A nakon toga je samo nebo granica, u smislu stupidarija koje mogu da im padnu na pamet da dodatno grade.

Ako već imamo Zvezdarsku šumu, Košutnjak, Topčiderski park, Hajd park, Ušće, Adu Huju, Baru Revu, Bajfordov gaj, Lipovičku šumu, Šumu uz Sremčicu, Šumice, Makiš, Adu Ciganliju, Veliko ratno ostrvo, Boljevačku šumu, Miljakovačku šumu, Medakovačku šumu, Avalu, Kosmaj, Obrenovačka šuma, Banovački park (park uz Požešku ulicu), Arboretum šumarskog fakulteta... da to ostane to što i jeste, velika zelena površina, a ne da se pretvara u kojekakve ludorije i stambenjake, zato što je neko procenio da nam je dovoljno da se nasumično sadi drveće koje treba da nam nadomesti seču tih šuma i sve probleme koje već sada imamo sa klimom i vazduhom, a da njemu nije dovoljno veliko konto.​
 
Stubovi mosta, bi mogli doprineti ubrzavanju vodene matice koja je još od Radeckog rekonstrukcijom keja usporena te ,,kanal,, se velikom brzinom puni muljem, uplicava i lagano nestaje...
Kada zauši, a zasušuje , VRO spoji ce se sa kejom, E tek onda nema mu spasa od pretvaranja u elitno gradjevinsko zemljište.
Rok procesa je manji od 10 god. Ako pogledaš klimatski EU trend na primer Italiju (reku Po, Veneciju itd) iznenadicemo se svi brzinom šta nas je snašlo i kako izgubismo kanal koj i čini postojanje VROa.
Stubovi pešackog mosta mogu po principu Lavalovog mlaznjaka da ubrzaju rukavac i proteraju mulj
Al ajd možda taj konzervativan stav (niša NE diraj) donese napredak
😃
 
До ВРО само чамцима и понтонским мостом у сезони купања. Ништа више од тога.
 
Stubovi mosta, bi mogli doprineti ubrzavanju vodene matice koja je još od Radeckog rekonstrukcijom keja usporena te ,,kanal,, se velikom brzinom puni muljem, uplicava i lagano nestaje...
Kada zauši, a zasušuje , VRO spoji ce se sa kejom, E tek onda nema mu spasa od pretvaranja u elitno gradjevinsko zemljište.
Rok procesa je manji od 10 god. Ako pogledaš klimatski EU trend na primer Italiju (reku Po, Veneciju itd) iznenadicemo se svi brzinom šta nas je snašlo i kako izgubismo kanal koj i čini postojanje VROa.
Stubovi pešackog mosta mogu po principu Lavalovog mlaznjaka da ubrzaju rukavac i proteraju mulj
Al ajd možda taj konzervativan stav (niša NE diraj) donese napredak
😃
Meni lično, a nisam jedini, napredak VRO nije potreban. Ja sam barem svestan toga šta taj "napredak" donosi. A zarad nekog potencijalnog odmuljavanja rukavca da se žrtvuje sve ostalo, pa i ne ide. Ako treba, bolje i jednom godišnje odmuljavati taj rukavac, mehanizacijom, nego li "unapređivati" taj proces i sve što prati isti.

Ovde se neke stvari totalno pogrešno gledaju. Ljudi pišu i veruju u neke bajke o rušenju BNV i izgradnji još jednog mosta preko Save tu, pre nego se počne sa rušenjem / demontažom Starog Savskog mosta, da će se GŽS vratiti na Savski trg, i sl., a nisu u stanju da mrdnu zadnjicu da počiste otirač za cipele ispred svojih vrata. I gde su svi ti bajni kritičari bili kada je trebalo da se protestvuje protiv gradnje tog istog BNV i izmeštanja GŽS?

Mnogo se ljudi uzdaju u to neće se dirati ovo i ono, a ono se desi upravo to sa daleko većim razmerama nego što su mogli i da zamisle, pa kada nešto treba da se reši ili da se situacija vrati na staro (čak i tamo gde to nije izvodljivo), opet se uzdaju u to da će neko drugi da reši stvari umesto njih. E, pa neće.

I uzgred, od zamene Starog savskog mosta Novim, i odmuljavanja rukavca oko VRO, imamo mnogo veći problem koji se zove Pančevački most i koji je jedina smislena veza sa ostatkom grada (Pupinov smatram smislenom vezom sa NBG i Zemunom), a koji klizi ka samoizmeštanju ka poziciji mosta kod Ade Huje, imajući u vidu stanje na terenu.​
 
Opet se slažemo u 90 % vidjenja 🌞😃🌞
Da, vecih razmera... prakticno BNV skroz ( pod dr.nazivima pa i formi ) , se produžava do kraja sela Višnjice, možda ide i spajanje sa Velikim selom... Spuštanje Bgda na reke 😎
Za očuvanje dela VROa BEZ Zaricevog mosta (mehanizacija je slaba rabota) e onda ostaje samo jedna opcija : nj.
prepolovljavanjae starim VRO središnjim kanalom na pola ... kad rukavac ostane bez vode...

Moža ti to i bolje vidiš,
al ja i polu čorav vidim vako...
treba nam tu Zaricev pešacki most da očuva upravo ono što tu i volimo 😃
 
Poslednja izmena:
Ajde na kafu brate moj Vračarski. Ipak se Zvezdara zvala Veliki Vračar ranije. Ljubi brat :)
 
Opet se slažemo u 90 % vidjenja 🌞😃🌞
Da, vecih razmera... prakticno BNV skroz ( pod dr.nazivima pa i formi ) , se produžava do kraja sela Višnjice, možda ide i spajanje sa Velikim selom... Spuštanje Bgda na reke 😎
Za očuvanje dela VROa BEZ Zaricevog mosta (mehanizacija je slaba rabota) e onda ostaje samo jedna opcija : nj.
prepolovljavanjae starim VRO središnjim kanalom na pola ... kad rukavac ostane bez vode...

Moža ti to i bolje vidiš,
al ja i polu čorav vidim vako...
treba nam tu Zaricev pešacki most da očuva upravo ono što tu i volimo 😃
Treba mi pešački most Blok 70 - Ada Ciganlija kako bih sačuvao ono što volim(o) na Adi.
Treba mi metro i novo naselje na Makišu kako bih sačuvao ono što tu volim(o).
Treba mi BNV kako bih sačuvao ono što tu volim(o).
Treba mi stanogradnja na Vračaru kako bih sačuvao duh starog Vračara, koji volim(o).
Treba mi stanogradnja na prostoru Sajma kako bih sačuvao duh starog Sajma, koji volim(o).
Treba mi stanogradnja na Košutnjaku kako bih sačuvao mir, duh i lepotu istog , koji volim(o).
Treba mi stanogradnja na prostoru parkova, kako bih sačuvao lepotu, duh, žamor dece i sl. , koji volim(o)..

Ovo je samo jedan mali deo primera kako ja vidim stvari. I jedino se možemo složiti da se ne slažemo
 
Пропадошмо начисто због старог моста, а Панчевац, БкА, траса ка Сурчину од кружног тока, сужење Зрењанинца, Смедеревац, сви они сокаци по Врачру, Вождовцу и Звездари, све то је супер.
 
Vrh