Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Meni je neverovatno koliki stepenik postoji kada se nastavi napred pred kraj mosta.
 
Odgovarajući na pitanje o novom Savkom mostu, Čučković je rekao da, za razliku od sadasnjeg koji ima samo dve trake, koje su opterećene tramvajskim šinama, novi most će imati dva puta po dve trake u tri pravca, imaće pešačke i biciklističke staze, terase za odmor i uzivanje sa pogledom na reku. „Nas cilj je da tokom ove godine kada počnu radovi na mostu da imamo potpisan ugovor za izgradnju tunela“, rekao je on. Dodao je da će na taj način biti moguće da se brže i lakše dođe do Novog Beograda i Zemuna.

 
Ili recimo vidimo da su učestali zemljotresi, ne samo u Turskoj nego i kod nas. Da li je stvarno moguće trajno obezbediti vodonepropusnost betonskih cevi ispod reke (veliki hidrostatički pritisak vode, ne kao pritisak običnih podzemnih voda) i u slučaju zemljotresa? Koji se inače dešavaju svaki dan ( https://www.seismo.gov.rs/Locirani/Katalog_l.htm ). Ili, recimo, vidimo da ulazimo u verovatno trajnu epohu međunarodne nestabilnosti i multipolarnog sveta. Nama se i u periodu svetskog "mira" desio rat. Šta će tek biti ubuduće? Jedna dubinska bomba u reci, na trasi metroa, pa cev metroa više nije nepropusna za vodu. Most se ipak lakše može popraviti. Ali mi nije jasno čak ni kako se uopšte popravljaju pukotine u tunelima ispod reke? Treba prvo ispumpati vodu iz tunela, što se u prisustvu pukotine maltene svodi na pumpanje reke ispod njenog korita? Kako? Kako se nalazi rupa sa spoljašnje strane poplavljenog tunela ispod korita reke? Kako se taj deo izoluje od reke? Skretanjem reke?? Talpama? Do koje je dubine to moguće? Itd, Itd. Koliko bi nam vremena i novca trebalo da TO popravimo? Šta sa saobraćajem u gradu za to vreme? Zašto se uopšte upuštati u takve rizike? Šta se time dobija sem što par tajkuna ima zgradu na samoj obali reke?
Ne vidim zašto bismo se plašili metro linije ispod reke kada upravo to imaju mnoge metro mreže u Evropi ili po celom svetu. Ne znam da li je vodootpornost tih cevi ikada dovedena u pitanje ili zemljotresom ili vojnim dejstvom neke strane sile.

U Londonu postoje tuneli ispod Temze koji imaju preko 150 godina, a i dalje su u funkciji.
 
Dokle se stiglo sa raščišćavanjem kod starog sajmišta, obzirom da se još prošle godine pričalo o tome ?
 
Ne vidim zašto bismo se plašili metro linije ispod reke kada upravo to imaju mnoge metro mreže u Evropi ili po celom svetu. Ne znam da li je vodootpornost tih cevi ikada dovedena u pitanje ili zemljotresom ili vojnim dejstvom neke strane sile.

U Londonu postoje tuneli ispod Temze koji imaju preko 150 godina, a i dalje su u funkciji.

Možda si u pravu, ne mogu ništa sigurno da tvrdim. Ali je isto tako moguće i da rizik bitno zavisi od tipa zemljišta, kvaliteta i cene izrade tunela. Možda se ti drugi tuneli ne nalaze ispod bivše rečne delte koja je praktično sva samo naslaga mulja i peska, pa je prisutnost i pritisak podzemnih voda kod nas bitno veći? U kombinaciji sa maksimalno očekivanim intenzitetom zemljotresa na raznim mestima, što takođe nije isto? Iako se naravno danas sve može prevazići uz odgovarajuću cenu, ipak, zašto da je plaćamo i zašto pristiti na povećan rizik tunela ispod reke? Tu su i drugi rizici, eksplozije, sudari u tunelu, požari, ratovi itd. Šta time dobijamo što je toliko značajno (toliko značajno da bude u skladu sa povećanom cenom)?
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: ink
Dokle se stiglo sa raščišćavanjem kod starog sajmišta, obzirom da se još prošle godine pričalo o tome ?

Imaš na temi o rekonstrukciji Starog sajmišta snimak dronom od juče, pa vidi
...ako ima šta da se vidi :)
 
16788307957711889788295178133412.jpg
 
Овако треба урадити и сад, када се већ ради нови мост.
 
Dobra ideja bi bila da je napravljen prvo novi most, pa onda rekonstruisan stari most. Ovako je loša ideja, jer će Beograd imati jedan most manje ko zna koliko godina, a gužve na ostalim mostovima će biti još veće nego sada.
 
Рушење моста би било оправдано да је учињено пре изградње Београда на води, и да је нови мост боље оријентисан. Овако има само да трпимо а добитак по саобраћај ће бити мали.
 
Ovo sto vidimo levo na slici, mora pod bager na ovaj ili onaj nacin. Kad vidimo kako je svajcarska vlada pokrala akcionare Credit Suissa, moze i drzava Srbija da nacionalizuje levu stranu zbog viseg interesa.
 
Ovo sto vidimo levo na slici, mora pod bager na ovaj ili onaj nacin. Kad vidimo kako je svajcarska vlada pokrala akcionare Credit Suissa, moze i drzava Srbija da nacionalizuje levu stranu zbog viseg interesa.
Може кад тенкови Народне ослободилачке армије Демократске Кореје избију на Дунав. До тад слободно тржиште, па ко понуди више за сваки плац понаособ.
Лако је бити велики инвеститор откупљивањем пропалих фабрика и угашене железнице.
 
:) e kad bi ti znao kako funkcionise trziste u liberalnim demokratijama kada zasvrbi interes. To sto ti pises ima mozda u USA i nigde vise.
 
Сајмиште је легално насеље са укњиженим власницима. Нек се господа инвеститори отворе. Лако је зидати по бившим фабрикама продатим испод цене.
Да је наша држава озбиљна, урадила би парцелизацију тзв. Београда на води са инфраструктуром и продавала би сваку парцелу понаособ на лицитацијама и зарадила више.
 
Tesko da je celo Staro sajmiste legalno i uknjizeno. Ono je jedan veliki brlog od naselja. Mislim i na kompleks bivseg sajmista i na neke delove naselja pored.
 
Ја причам о насељу поред. Око старог сајмишта је пола дивљак, легална је можда она дужа стамбена зграда и она барака где је била средња кожарска.
 
Vrh