Šta je novo?

Stari savski most - Most Miladina Zarica

Gde sa Starim savskim mostom?

  • Povezati Blok 70 sa Adom Ciganlijom

    Glasovi: 193 35,4%
  • Povezati Veliko ratno ostrvo sa Zemunom

    Glasovi: 72 13,2%
  • Neka druga gradska lokacija

    Glasovi: 33 6,1%
  • Pokloniti most drugoj opštini u Srbiji u skladu sa potrebama

    Glasovi: 173 31,7%
  • Most treba da ide u staro gvožđe

    Glasovi: 49 9,0%
  • Ne znam

    Glasovi: 25 4,6%

  • Ukupno glasača
    545
Još jedan most je ipak i dalje moguć. Kula Beograd je postavljena asimetrično u odnosu na polurkružni plato na kome se nalazi. Smetao bi samo aneks, ali njegovo rušenje ipak ne bilo tako skupo. Izgubili bi taj aneks i deo platoa, a bilo bi i bučno i ne tako lepo. Naravno, od toga neće biti ništa, ali eto, moguće je.

Dobili bi pune 2+2 trake i novi most, i to baš u nastavku bulevara Zorana Đinđića. Pa možda, ako jednog dana saobraćajni haos postane dovoljno veliki, možda se neko seti i ovoga.

Most pored kule Beograd na BNV-u.jpg
 
Tu ide zgrada plus bi bas poruznilo ceo taj deo. Srecom u planiraju grada Beograda ima ko misli o tome :)
 
Kao da su kulcinu namero rknuli tu da se spreci tako nesto ili cak nisu ni mislili,jel da su mislili o planiranju grada Beograda mogli su je pomeriti koji metar tamo-vamo zato sto su je zapoceli na ledini. Mislim da bi se tu lepo uklopio onaj montazno-demontazni iz NS.
 
Tu ide zgrada plus bi bas poruznilo ceo taj deo. Srecom u planiraju grada Beograda ima ko misli o tome :)

Niski aneks sa prodavnicama, ne zgrada. U jednoj od prvih maketa upravo je tu i bio predviđen most, doduše pešački. Verovatno zato (plus glad za komercijalnim prostorom u velikom aneksu) kula kasnije i jeste izmeštena nešto u stranu umesto da sve bude simetrično, u skladu sa zrakastim rasporedom ulica. Naravno da bi bilo ružno, ali sad je kasno i, ako (tj kad) neko najzad shvati da ovoliki grad ne može da funkcioniše sa ovako malo mostova, nešto će se morati žrtvovati. To čak i sad moglo. Prvo ovaj most, pa ONDA rušiti stari železnički. U svakom slučaju meni je savest mirna jer sam o potrebi za dodatnim mostvima nadugačko pričao još od kad je prvi put objavljen projekat BNV-a.

Pogledajte%20kako%20%C4%87e%20izgledati%20Beograd%20na%20vodi%20-%20Kula%20Beograd.jpg


Most pored kule Beograd na BNV-u 2.jpg
 
Poslednja izmena:
Niski aneks sa prodavnicama, ne zgrada. U jednoj od prvih maketa upravo je tu i bio predviđen most, doduše pešački. Verovatno zato (plus glad za komercijalnim prostorom u velikom aneksu) kula kasnije i jeste izmeštena nešto u stranu umesto da sve bude simetrično, u skladu sa zrakastim rasporedom ulica. Naravno da bi bilo ružno, ali sad je kasno i, ako (tj kad) neko najzad shvati da ovoliki grad ne može da funkcioniše sa ovako malo mostova, nešto će se morati žrtvovati. To čak i sad moglo. Prvo ovaj most, pa ONDA rušiti stari železnički. U svakom slučaju meni je savest mirna jer sam o potrebi za dodatnim mostvima nadugačko pričao još od kad je prvi put objavljen projekat BNV-a.

(promenjeno je to).
Zamisli sad da napravimo jos i saobarcaj tuda da ide kao Rusi sto su uradili ili u Chicagu. Uzas blagi.
sva sreca pa nece biti tako. Da je nesto ispod reke pa ajde.
 
Pa može i ispod reke, ali to onda nije par uskih cevi koliko da prođe vagon metroa. Nego dve ogromne tunelčine kroz vrlo nezgodno muljevito tlo stare rečne delte reke Save. A ovo je i moguće i jeftino. Čak bi možda mogli da se provučemo i pored aneksa, bez njegovog rušenja. Pa samo da se napravi most na slobodnom prostoru i u nastavku ulice koja već postoji. Jeste ružno ali bože moj, to na teret onima koji su BNV projektovali i gurali. Bolju ponudu od ove nećete naći.
 
Pa može i ispod reke, ali to onda nije par uskih cevi koliko da prođe vagon metroa. Nego dve ogromne tunelčine kroz vrlo nezgodno muljevito tlo stare rečne delte reke Save. A ovo je i moguće i jeftino. Čak bi možda mogli da se provučemo i pored aneksa, bez njegovog rušenja. Pa samo da se napravi most na slobodnom prostoru i u nastavku ulice koja već postoji. Jeste ružno ali bože moj, to na teret onima koji su BNV projektovali i gurali. Bolju ponudu od ove nećete naći.
Takvo razmisljanje je protiv interesa drzave Srbije. Ne zbog BNV nego zbog turista koji ce tu dolaziti a pogotovo u St. Regis. Treba da im se nabije 2x2 ili 3x3 saobacaj tuda. Nebuloza. Naravno da treba ukloniti tu saobracaj ili svesti na minimum. Odlicno je sve isprojektovano treba samo da se srusi most i da se napravi novi lepsi i ne praviti nauku od toga.
 
Mozes sve u jedan post i ispravio sam pre toga. Hvala svakako. Ne znam sta je ovo UDBAI.

Dve godine bez mosta izdrzacemo i dobijamo novi lepsi.
 
Може тунел том или сличном трасом ближе кули. Ни профил 1+1 не би био за бацање.

Али најбоља неискоришћена веза остаје дуж старог железничког моста: М. Миланковић - В. Вилсон.
 
Takvo razmisljanje je protiv interesa drzave Srbije. Ne zbog BNV nego zbog turista koji ce tu dolaziti a pogotovo u St. Regis. Treba da im se nabije 2x2 ili 3x3 saobacaj tuda. Nebuloza. Naravno da treba ukloniti tu saobracaj ili svesti na minimum. Odlicno je sve isprojektovano treba samo da se srusi most i da se napravi novi lepsi i ne praviti nauku od toga.

Šta je važnije: Trajni saobraćajni haos u celom gradu i za sve njegove stanovnike zbog premalo mogućnosti da saobraćaj pređe reku, ili estetsko-emotivni bolovi ono malo njih koji stanuju oko kule Beograd?

Inače, ima dovoljno mesta za most i pored aneksa. Ne mora da se ruši. A pogotovo što bi se još uvek mogla blokirati, ili bar odgoditi, gradnja Riviere i Perle. Onda ne bi bilo ni tako ružno jer bi se most mogao pomeriti malo nizvodno i utopiti u visoko zelenilo.

Most pored kule Beograd na BNV-u 3.jpg
 
Poslednja izmena:
I u čemu je problem? Mesta između aneksa i soltera i ima i ovako. A pogotovo što ova dva još nisu ni početa.
 
Sreca pa ima pametnih ljudi u gradu koji odlucuju o tome :LOL:
u dobrim smo rukama!
 
Izbrojte mostove u velikim gradovima pa ih uporedite sa brojem mostova u Beogradu. To je problem i on se nikako ne može prevazići sem potrebnim brojem mostova. Znači čeka nas pre ili kasnije. Pa kome je ružno sada, kasnije mu može biti samo gore, skuplje i lošije.
 
Предлог за мост поред куле је одличан, ја предлажем да буде мост на спрат и на спрату да буде метро који би даље наставио на стубовима.
 
Jasno je da je apsurdno misliti da grad od skoro 2 miliona stanovnika (popisanih u 2022.: 1.685.563) uopšte može da funkcioniše sa svega TRI mosta u centru (odnosno recimo deset u široj zoni). To je smešnih 9 saobraćajnih traka po smeru. A i to tek kad se napravi novi most umesto starog. Toliko ponekad ima samo JEDNA ULICA u nekim većim gradovima.

Fascinantno je da niko to ne spominje, a meni to izgleda kao skoro smešan podatak. Tj ne znam koja bi druga reakcija bila primerenija u ovim okolnostima. U svakom slučaju, rekao sam da treba uporediti broj mostova u drugim gradovima i Beogradu, da bi bilo jasnije kolika je provalija koja ih razdvaja i kakve će biti naše buduće potrebe. Ipak, pošto takve podatake treba malo tražiti, na kraju sam sam napravio tu tabelu. Ovo je lista gradova sa brojem mostova koje imaju, sortirana od najvećeg broja pa naniže.

Tako da, kad razmišljate o rušenju starog i gradnji novog mosta, bilo bi dobro odmah shvatiti da je ovo tek početak, pa bi odmah trebalo rezervisati prostor za još jedan most. Najbolje da se za sada ne prave zgrade Rivera i Perla u Beogradu na Vodi, a da se na levoj obali Save ostavi prostor za ulicu u nastavku Zorana Đinđića, pa sve do vode. To se može uraditi u sklopu radova na novim ulicama oko Starog Sajmišta. Potreba za još jednim mostom će se sigurno pojaviti, pa da bar sada, dok je to još moguće, ostavimo mogućnost da jednog dana on uopšte može da bude napravljen. Poučno je videti da je odnos u mostovima između grada sa vrha liste i Beograda neverovatnih 300 : 1.

Naravno da ni gradovi ni njihove potrebe za mostovima često nisu uporedivi, ali birajte gradove koji jesu uporedivi sa Beogradom, pa smo opet na tragično niskom nivou u odnosu na potrebe.

Tabela, 1. deo

Grad i Država
Broj mostova
New York (USA)​
2891​
Hamburg (Deutschland)​
2496​
Los Angeles (USA)​
2442​
Berlin (Deutschland)​
2100​
Wien (Österreich)​
1716​
Amsterdam (Niederlande)​
1680​
Hongkong (China)​
1455​
Tokio (Japan)​
1221​
Chicago (USA)​
1214​
San Diego (USA)​
1214​
Philadelphia (USA)​
1128​
Nashville-Davidson (USA)​
1128​
Memphis (USA)​
1028​
Detroit (USA)​
1011​
Kansas City (USA)​
1003​
München (Deutschland)​
1000​
Minneapolis (USA)​
996​
Jacksonville (USA)​
988​
Milwaukee (USA)​
882​
Osaka (Japan)​
872​
London (Großbritannien)​
850​
Atlanta (USA)​
841​
Bremen (Deutschland)​
800​
Miami (USA)​
761​
Pittsburgh (USA)​
715​
San Jose (USA)​
685​
Portland (USA)​
672​
Duisburg (Deutschland)​
650​
Las Vegas (USA)​
624​
Knoxville (USA)​
618​
Wichita (USA)​
607​
Omaha (USA)​
604​
Oakland (USA)​
594​
Denver (USA)​
589​
Tampa (USA)​
553​
Düsseldorf (Deutschland)​
540​
St. Petersburg (Russland)​
539​
St. Paul (USA)​
539​
Augsburg (Deutschland)​
530​
Newark (USA)​
502​
Leipzig (Deutschland)​
479​
Sacramento (USA)​
474​
St. Louis (USA)​
461​
Zürich (Schweiz)​
436​
Pittsburgh (USA)​
435​
Venedig (Italien)​
426​
Luxembourg (Luxembourg)​
426​
Chattanooga (USA)​
426​
Orlando (USA)​
419​
Boston (USA)​
409​
Seattle (USA)​
401​
San Francisco (USA)​
360​
Köln (Deutschland)​
341​
Braunschweig (Deutschland)​
340​
Frankfurt am Main (Deutschland)​
340​
Paris (Frankreich)​
336​
Dresden (Deutschland)​
315​
Essen (Deutschland)​
310​
Nürnberg (Deutschland)​
290​
Chemnitz (Deutschland)​
285​
Erfurt (Deutschland)​
262​
 
Tabela 2. deo

Grad i Država
Broj mostova
Erfurt (Deutschland)​
262​
Münster (Deutschland)​
260​
Strasbourg (Frankreich)​
236​
Dortmund (Deutschland)​
229​
Fort Lauderdale (USA)​
227​
Plettenberg (Deutschland)​
194​
Gent (Belgien)​
192​
Bochum (Deutschland)​
190​
Wuppertal (Deutschland)​
188​
Prag (Tschechien)​
180​
Giethoorn (Niederlande)​
176​
Suzhou (China)​
175​
Krefeld (Deutschland)​
160​
Trier (Deutschland)​
146​
Zwickau (Deutschland)​
145​
Delmenhorst (Deutschland)​
144​
Würzburg (Deutschland)​
141​
Halle (Saale) (Deutschland)​
139​
Magdeburg (Deutschland)​
135​
Wroclaw (Breslau) (Polen)​
112​
Homberg (Efze) (Deutschland)​
111​
Dessau (Deutschland)​
103​
Kirchheim unter Teck (Deutschland)​
100​
Netphen (Deutschland)​
92​
Zülpich (Deutschland)​
87​
Wipperfürth (Deutschland)​
80​
Friedberg (Hessen) (Deutschland)​
79​
Bad Kreuznach (Deutschland)​
79​
Hockenheim (Deutschland)​
68​
Nürtingen (Deutschland)​
57​
Gießen (Deutschland)​
56​
Schwerin (Deutschland)​
50​
Eisenach (Deutschland)​
50​
Neunkirchen am Großvenediger (Österreich)​
37​
Nienburg (Weser) (Deutschland)​
30​
Eilenburg (Deutschland)​
27​
Castrop-Rauxel (Deutschland)​
27​
BEOGRAD
10 ?

 
Poslednja izmena:
Стварно бедно. Требају нам мостови најмање по један у продужетку сваког НБГ булевара који се протежу ка Сави, исте ширине, и преко Дунава још по један у наставку Тадеуша Кошћушка и Цвијићеве поред планираног преко Аде Хује и постојећег распада Панчевца.
 
Jedna od retkih pozitivnih stvari koje sam računao da su sigurne kada je predstavnjem BGH2O su bili novi dodatni mostovi.

Vradovicu, nadam se da imate heliodrom u kuli i para za helikopter. Kada se svi usele biće kolaps od Brankovog do Đilasovog mosota. 90% prozora je i dalje mračno.
 
Vrh