Šta je novo?

Stari železnički most

Evo, ponoviću, sa prethodne strane, jun prošle godine (a i pre toga sam isto to spominjao)

1 - skinuti postojeću rešetkastu konstrukciju. I golim okom se vidi da je svaki raspon zasebna konstrukcija, što dodatno olakšava rastavljanje.
2 - na postojeće stubove postaviti nove nosače za novu noseću konstrukciju - podići visinu mosta, omogućiti širu noseću konstrukciju. Ako su stubovi mogli da nose onolike rešetke i železničke kompozicije, ne vidim problem da se to zameni sa dodatnim nosačima i lakšim rasponima.
3 - postaviti novu noseću konstrukciju - raspone, za kolovoz i pešačko biciklističke trake ... znam, mnogi će da šiznu zbog kolovoza, ali pošto su genijalci izgradili onu izvrnutu teglu na mestu gde je trebao da bude most koji izbija na Bulevar Zorana Đinđića, ovo je bar neka kompenzacija.
4 - Na NBG strani ima prostora da se most poveže na postojeće ulice na više načina
5- Na desnoj obali... još uvek ima neke šanse, ako ne izgrade neku zgradurinu u BnV.
6 - Nasip na NBG strani već sada može da se uklanja i da se konačno napravi pešačko - biciklistička veza: Vladimira Popovića - obala Save.
Slazem se sa svim sto si napisao. Ja bih spajanje odradio sa bul. Milutina Milankovica. Ovaj most bi smanjio frekfenciju na gazeli, narocito nakon zavrsetka BnV.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: MC_
Неколико слика од пре неки дан. Има неку лепу чар, као и сваки напуштени објекат који се није тотално распао.
Сада када сам први пут био тамо видим да је недовољно широк да икако буде трамвајски мост, али пешачки/бициклистички би могао бити, можда може да се рекламира као неко историјско наслеђе или тако нешто, пошто изгледа заиста старо.
1682450860338.jpeg
1682450876469.jpeg
1682450890196.jpeg
 
Ako razmisljamo kao gradska vlada, secenje ovog mosta za staro gvozdje bi bilo preskupo.
Mozda bi unutar konstrucije mogle da se naprave apartmani.
 
Није баш на пешачким токовима, а ни на бициклистичким. Сваки прелазак Саве бициклом узводно од старог моста има проблем што се наилази на Радничку-Војводе Мишића-Мостар-Савску као препреку.
 
Stari železnički most postaje kafanski bi bio adekvatniji naziv ovog klipa.
 
Хоћемо ли се најести и напити више?!

Та идеја може да буде правилна само уколико се нема боље идеје и да се сачува инфораструктура (као и ЛИнијски парк) за нека боља времена када буде било пара и памети и људи.
 
Ово планирају писту на крову моста???
 
Poslednjih dana se navodno vrše statička ispitivanja mosta ne znam sa kojom namerom.
 
Po najnovijem planu je zamišljeno da Stari železnički most bude pretvopren u tramvajski, sa pristupom iz pravca Rakovice i Banovog brda. U dokumentaciji za deo druge linije metroa je prikazan taj plan.​
Zar nije najnoviji plan da i Stari zeleznicki most bude pretvoren u pesacki?
 
Može li neko da objasni zašto ovaj dragoceni most preko Save toliko dugo stoji prazan i neiskorišćen? Zar je mnogo naručiti još malo kamiona sa običnim daskama, pa samo proširiti ovaj pod koji su već delimično napravili!? Praktično džabe i ODMAH bi dobili čitav jedan dualni pešački i biciklistički most preko Save koja je najuže saobraćajno grlo u gradu. Nema veze što bi to bilo privremeno. Kod nas "privremene" stvari umeju da potraju toliko dugo da ladno posrame i neke koje su se reklamirale kao trajne. Zar je cena običnih dasaka veća od koristi još jednog MOSTA PREKO SAVE? A pogled sa njega bi bio fantastičan. Ova metalna čipka je vizuelno i grafičko remek delo kad se gleda uznutra. A tik ispod vas - neprekidno se valja velika reka i brodovi iz jednog skoro hipnotičkog ugla gledanja. To bi bila jedna od obaveznih šetnji svakog Beograđanina i svakog turiste. Most bi stalno bio pun ljudi. Pri čemu je jedna njegova strana na Promenadi, odmah pored ogromne gužve kod TC Galerija, a druga strana vas za par minuta prebacuje na Novi Beograd ili dovodi iz njega. I tu je jedna srećom još uvek prazna livada tik pored stambenih blokova koja bi se privremeno mogla otvoriti kao prostor na zabavne parkove i cirkuse, kao kod hotela Jugoslavija. I stanica GSP-a. Čitav prostor bi se bukvalno preko noći transformisao po ceni od ... izvesnog broja kamiona sa DASKAMA? Da li je to zaista baš tako teška ideja za razumeti budući da most ovako dugo stoju zatvoren i zaboravljen iako mu ne fali NIŠTA, i uz sav saobraćajni užas čiji smo svedoci svaki dan?

Čak i sam ulaz u njega deluje velelepno. Takav efekat postiže već i samo odnosom visine i širine. Asocira na uske i visoke ulaze u neku industrijsku katedralu ...

IMG_5847.JPG


Pa onda ulazite direktno u završne sekvence Odiseje 2001 ... perspektiva ubija ...

IMG_5858.JPG


IMG_5861.JPG


Obratite pažnju na svetlo

IMG_5868.JPG


Pa na metalnu čipku bočnih stranica koja se gubi u visini ... sa vojnim bunkerom na kraju.

IMG_5871.JPG


Ulaz na drugoj obali ... kao drugi svet

IMG_6391.JPG


i ponovo, pogled unazad

IMG_6406.JPG


Telefonske žice na pozadini geometrijske apstrakcije za koju više nije jasno ni u šta se ustvari gleda ...

IMG_6411cr.JPG


Ili sa strane ... "motiv za vez"

IMG_6436.JPG


Sad što se tiče trajnog rešenja, bez dasaka. Most je previše vizuelno privlačan da bi se smeo opterećivati bilo kakvim isuviše nametljivim dodacima. Zbog toga predlažem da se kasnije daske samo zamene nekom od novih vrsta izrazito izdržljivog stakla koje se sada masovno koristi za vidikovce. Periodično bih sa strane i izvan mosta postavio male staklene terase za sedenje iznad vode. Sve dodatno bi dakle bilo u neobojenom, potpuno providnom staklu, sem neophodnih nosećih šina za bočne terase koje bi bile od metala oblika i teksture koji se uklapaju u postojeće metalne profile samog mosta. To bi vrlo lepo izgledalo i ne bi se preterano isticalo. A ono što bi se od novih dodataka ipak videlo bi takođe imalo svoju važnu funkciju. Odsjaji oblaka i svetla na staklu, kao i slične dvostruke refleksije Sunca u vodi i zatim na staklu, bi međutim celom prizoru dodavali jednu suptilnu modernističku stilizaciju koja bi bila lep komplement toplim crvenkastim nijansama i strogo pravilnim geometrijskim formama starog metala.

Staklena šetališta na koja mislim se mogu videti na recimo ovim primerima, mada sada već postoji i puno drugačijih varjanti.

Glass_walkway-_Tianmen_Mountain_-_panoramio.jpg


220530001739-02-longest-glass-bridge.jpg


5e0466deea633.jpg


51c7b12950da2417034d989318b89eef.jpeg
 
Лепо си уочио и усликао мост Зумо!
За стакло нисам сигуран, оно је клизаво, а код нас често уме да буде време око нуле, тада мислимда можеда буде рло опасно. Друго, да би стакло вршило своју основну функцију а то је да буд епрозрачно мора да се чисти. А за то то је потребно одржавање, са којим је код нас велики проблем. Кина може себи да дозволи такво што, јер је велики проток туриста и неко то може организовано да чисти, а код нас би мост имао јавну намену, а значи да би се чистио онда кад пада киша.
 
Dobro, to su već detalji koji su pitanje razrade ideje. Onda recimo sve bočne strane mogu da budu od stakla, pod u delu gde se gazi od nečeg drugog, a ostatak poda (gde može ali i ne mora da se gazi), takođe od stakla. To je važno da bi se videlo nadole (ili bar ukoso nadole), kako reka protiče ispod vas. Ili možda od providne plastike ako je manja glatka od stakla, a ipak providna i čvrsta. Bočne platforme za kontemplaciju i odmaranje koje su u ravni poda isturene izvan gabarita mosta ne bi bile velika vizuelna smetnja jer je most nisko postavljen, pa bi se one sa obale videle u dobroj meri sa strane, tj neprovidni deo profila bi im bio uzak (ako je njihova bočna ograda providna, a pod neprovidan). Naravno, moguće su i mnoge druge varjante jer ovakva rešetkasta konstrukcija pruža čitav niz mogućnosti. Jedino što se ne sme preopterećivati dodacima jer bi se onda izgubila upečatljivost i prepoznatljivost osnovne forme.
 
Дуго се чекало. Одавно је задњи воз прешао преко те челичне решетке.
 
Vrh