Šta je novo?

Most 'Ada Ciganlija - Blok 70'

Inače, siguran sam da bi mnogo manje od novog mosta koštalo da se produži Savski kej od 70. bloka do keja kod Starog Sajmišta i da se uradi rekonstrukcija Starog železničkog mosta u pešačko-biciklistički most. Efekat bi bio mnogo veći, a troškovi mnogo manji, nego izgradnjom novog mosta, jer bi imali neprekinut kej od 45.bloka pa sve do Zemunskog keja, i postojeći železnički most bi dobio novu funkciju.
Po najnovijem planu je zamišljeno da Stari železnički most bude pretvopren u tramvajski, sa pristupom iz pravca Rakovice i Banovog brda. U dokumentaciji za deo druge linije metroa je prikazan taj plan.​
 
Zar nije najnoviji plan da i Stari zeleznicki most bude pretvoren u pesacki?

 
Mi koji živimo u blizini Savskog keja i koji smo najmanje jednom nedeljno na tom keju, nismo dorasli temi, ali su dorasli temi oni koji žive 80 km od keja i koji ko zna kad su i bili na tom istom keju.
Ima takodje nas koji zivimo u blizini Savskog keja i koji smo najmanje 4x nedeljno na tom keju, gde trcimo ili bicikliramo i koji zele taj most, kojim ce Ada biti na dohvat ruke tj reke, 250m ce nas deliti od Ade. I nikakvu alternativu pilonski most ne moze predstavljati jer od ove tacke do Ade preko njega ima ravno 5.5km. Nije to bogzna kolika daljina, ali je ipak 250m mnogo blize. No narod je glup i povodljiv, setimo se samo kako su pohrlili sa potpisima na glupost kako se planira seca 500m drvoreda u Om. Brigada, zbog mosta???? Most je na reci, nije na ulici, ali ko bi to povezao.
 
Beograd treba da ima bar pet Ada Ciganlija, a ne da se gleda da se svi trpaju na ovu jednu.

Iskreno, nista licno, ali samo nam jos vi sa NBGD-a falite u masovnom broju 😁 Zelim Vam najiskrenije da imate u svom kraju sve ono sto ima na Adi.
 
Svi su dobrodosli, nije to poenta. Gradjani Zemuna trebaju da imaju cakum pakum igralista, biciklisticke staze, kupalista... u Zemunu.
 
Ima takodje nas koji zivimo u blizini Savskog keja i koji smo najmanje 4x nedeljno na tom keju, gde trcimo ili bicikliramo i koji zele taj most, kojim ce Ada biti na dohvat ruke tj reke, 250m ce nas deliti od Ade. I nikakvu alternativu pilonski most ne moze predstavljati jer od ove tacke do Ade preko njega ima ravno 5.5km. Nije to bogzna kolika daljina, ali je ipak 250m mnogo blize. No narod je glup i povodljiv, setimo se samo kako su pohrlili sa potpisima na glupost kako se planira seca 500m drvoreda u Om. Brigada, zbog mosta???? Most je na reci, nije na ulici, ali ko bi to povezao.
Pa dokle god se ne organizujete i istupite javno, kao da vas nema, u realnom svetu - ne postojite, bez uvrede.
Ako je nekome stvarno stalo do rekreacije, neće tražiti prečicu već će tražiti nove staze tamo gde ih nema: produžetak staze na kruni nasipa kod bloka 70A, produženje šetališta od bloka 70A do mosta, povezivanje staza kod Gazele. A i jeste postojala početna ideja da se seče drvored kako bi se na zelenim površinama dobila nova parking mesta za povećan broj automobila koje bi most privukao, pa su ljudi odmah reagovali. Vidimo svaki dan kako mentoli kopaju i šire postojeće ulice na račun zelenila bez realne potrebe (Nikole Dobrovića, sada i Tošin Bunar za nebitnih 40cm), Zorana Đinđića, zbog populizma pred izbore i da bi izmuzli pare iz budžeta. Ovde su ih građani u startu zaustavili, kamo lepe sreće kada bi i u ostalim delovima grada imali istu takvu svest i volju da se suprotsave. Isti ti mentoli su hteli da kopaju kroz nasip da sprovedu vodu na drugu stranu (?!?!) Ako prođe-prođe. Motiv za most nije da rekreativci dobiju prečicu (apsurdno samo po sebi) već da se napravi prečica za pristup komercijalnim objektima na Adi koji će se sasvim sigurno graditi u sledećoj fazi. Urbanistički planovi i zaštite područja ovima ne znače ama ništa.
Srećom pa je idelja na bar još dve godine stavljena "na led".
 
"Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je javnu nabavku za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju pešačko-biciklističke veze između ulice Omladinskih brigada i Ade Ciganlije, sa mostom preko Save, . . rok za podnošenje ponuda je 8. decembar u 13 časova." - citat iz članka "eKapije" u gornjem postu.

Dakle, trebalo bi da do NG saznamo ko je pobedio na ovom tenderu.
 
Beograd treba da ima bar pet Ada Ciganlija, a ne da se gleda da se svi trpaju na ovu jednu.

Iskreno, nista licno, ali samo nam jos vi sa NBGD-a falite u masovnom broju 😁 Zelim Vam najiskrenije da imate u svom kraju sve ono sto ima na Adi.
Beogradu ne trebaju nove Ade Ciganlije, niti tako nešto želim Novobeograđanima ili bilo kome u nekom drugom delu grada. Beogradu su potrebne oaze zelenila a ne oaze betona sa drvećem kao statističkom greškom, čemu Ciganlija teži. Ovo se odnosi na sve postojeće zelenele površine koje su šume, parkovi - šume, potencijalno zeleni pojasi uz reku, veće parkovske površine i sl. , a ne na to da Beograd treba da bude jedna velika zelena džungla (zeleno u smislu posađenog zelenila koje nije trava i žbunje niti je samo na papiru nešto zeleno).​
 
Ne mislim bukvalno da svi imaju ono sto Ada postaje danas, nego ako neko hoce da vozi bajs, da ima u svom kraju, ako hoce da trci, da ima u svom kraju, ako hoce da se kupa, da ima u svom kraju ili negde blizu, ako hoce neki rostilj da opali, da ima u svom kraju, ako hoce zelenilo i sumu, da ima u svom kraju...

Zamisli koliko toga moze da se uradi za cenu koliko kosta ovaj most.

Poenta ovog mosta je da pesaci i biciklisti mogu da dodju na Adu - Adu koja predstavlja kao neko mesto gde ima normalna biciklisticka staza gde te uznemiravaju automobili, gde mozes da trcis na miru, kupas se...

Ali zasto je logika da se pravi most da bi se islo na Adu, a nije logika da se ima vise takvih mesta?

Npr. ljudi koji zive u Bloku 70 i okolnim blokovima imaju idealno mesto za biciklizam i trcanje, samo treba spreciti automobile da ne voze onuda gde po zakonu i ne smeju da voze.
 
Takodje, na NBGD-u se moze uraditi staza koja bi vodila do lifta koji je isti kao sto postoji i na drugoj strani, i onda bi trebalo bi da se predje samo 2,5 km da se dodje iz bloka 70 na Adu.
 
Ono što bi bilo smisleno je spojiti staze koje kreću iz Bloka 45 i Keja Oslobođenja, pa nakon toga razmišljati o drugim stvarima.
 
Prema popisu 2022.god. u NBG živi oko 210.000 stanovnika, a u Zemunu oko 178.000. Kada bude izgradjen ovaj pešačko-biciklistički most svi oni će lakše i brže da dolaze do Ade. Sada plaćaju prevoz čamcima, a most će da prelaze besplatno.

Nego, da li je neka od izbornih lista u Beogradu smela da najavi da će obustaviti ovaj projekat?
 
Poslednja izmena:
Budžet Beograda za 2023. je bio oko 205 Milijardi din ili oko 1.750 miliona evra, pa cena za most od 22,5mil evra nije značajna cifra.
 
Uradi se staza od Mosta na Adi do Ostruznice i lift na mostu.
 
Nemam potrebu da ponovo pišem o vežnosti mosta, mene sada interesuje ko će pobediti na tenderu koji je raspisala Direkcija, jer imam neke predloge za dizajn mosta. :cool:
 
Мени је са Новог Београда увек било ок да идем преко моста на Ади, што бициклом што пешице. То је мање од 2 км од Омладинских бригада. Са те тачке гледишта изградња још једног моста и није оправдана.
 
Vrh