Предности:
Саобраћајна повезаност
Уколико идете Обреновачким путем, колима вам до Аде треба 10 минута максимум, а до града 20. Аутобусом је најбоље ићи 511-ицом, јер она до Главне железничке станице стаје буклвано на 5-6 станица и путује се, у просеку, 25 минута до Железника. Од осталих линија, 88, 55 и 88 саобраћају преко Бановог брда, тако да се ту нешто дуже путује.
Миран крај
Тако је барем за сада. Ово насеље је окружено што старим, сеоским кућама, што дуплексима грађеним 50-их година прошлог века за смештај радника из фабрике Лола. Има доста зеленила у крају.
Неко је споменуо да у Железнику има живине. Мени то не смета. Ујутро се често могу чути петлови, што је много лепше него да не можете да отворите прозор од издувних гасова и саобраћаја.
Пијаца
Налази се на три минута од насеља. Тезги нема баш много, али су цене ниже него на, рецимо, пијаци на Видиковцу, а делује ми да је роба углавном из околних села, што значи да је продају сами сељаци, а да је накупаца мало.
Пошта
Налази се у тржном центру, на два минута пешке од зграде. Веома је мала, али досад нисам приметио да има гужви.
Банке
Са горње стране (ближе НИС-овој пумпи) налази се Комерцијална банка (пет минута пешке), док их код тржног центра има две или три. Не сећам се које су.
Недостаци:
Брљивост и немар Градитеља
Паркинзи су већ почели да пропадају. Неки чак тону. Између паркинг места није предвиђен простор за дрвеће, тако да је лети, барем до четири-пет сати после подне, испред зграде савана. Гаража, као што је већ поменуто, није завршена, а на појединим местима има воде.
Кад смо већ код воде, мислим да нема стана у који није долазио водоинсталатер да нешто поправи. Најчешће је то замена вентила, или нешто слично. Али, то говори о квалитету радова. Узгред, то је под гаранцијом, тако да те поправке нисмо плаћали.
Грејање по утрошку
На први поглед делује да је ова опција повољна, јер плаћате колико потрошите а у летњим месецима плаћате само одржавање. Међутим, будући да Градитељ није урадио изолацију како треба, губици енергије су велики, па многим станарима зими долазе астрономски рачуни. Не значи да ће тако бити и у новој згради, али да би се то избегло неопходно је да Градитељ престане да фушари, већ да уради посао како треба.
Зелене површине
Испред зграде су остављена цела два места за дрвеће, и то ћемо, по свему судећи, морати ми сами да их засадимо, јер Градитељу не пада на памет да било шта уради. Исти је случај и са зеленом површином иза зграде. Зврји празна и чека на нас да се организујемо.
Квалитет станова
У поређењу са новоградњом у Србији, станови су коректно урађени. Међутим, у поређењу са, рецимо, насељем Степа Степановић, за класу је нижи квалитет. Али и цена је нижа. Ако купујете стан, морате да Градитељу стојите над главом док не обаве посао како треба. Све оно што се у Степи подразумева, код Градитеља се избоксује уз много цимања, а често морате и да сами купите оне ситнице које житељи Степе већ имају. Банални пример: розетне на радијаторима. Или ролетне. То још нигде нисам видео, да вам продају стан без ролетни. Али, ето. Код Градитеља и тога има.
Закључак:
Могуће је да сам неке ствари превидео, неке пренагласио, а неке изоставио, али ово је само моје виђење ситуације. Наравно да је нама који већ живимо у овом насељу у интересу да све зграде буду што пре завршене и сви станови продати, како би и инфраструктура била у потпуности завршена. Међутим, мени је важнија истина. Ако je нешто фушерски одрађено, а јесте, онда је боље потенцијалним купцима указати на то.
Узгред, можда и људи из Градитеља, ако прате овај форум, укапирају неке ствари, па не доведу будуће купце у ситуацију у којој смо ми сада (да нам се паркинг и тротоари распадају, да нема ниједног дрвета испред зграде, да је гаража под водом итд.). У противном, у новој згради ће можда и продати по који стан, али у трећој сигурно неће. Нису људи баш толико глупи.