Mi smo dobili ovakav odgovor od toplana Naselje Mileve Maric Novi Brograd
Odgovor od elektrana
Poštovani,
Suština ovakvog sistema naplate i korišćenja grejanja jeste mogućnost regulisanja temperature u stanu i upravljanja troškovima. Ovim sistemom se omogućuje upravljanje potrošnjom i merljivost takvog ponašanja, a ušteda se ostvaruje termičkom izolacijom objekta što je u slučaju Vašeg objekata ispunjeno. Poređenje računa po potrošnji i raspodeli sa računima po paušalu su smisleni samo na godišnjem nivou, jer oni koji plaćaju po potrošnji i raspodeli leti će imati samo stavke angažovane snage, a stavke grejanje (potrošnja) neće biti. S obzirom da ste postavili niz pitanja, krenimo redom:
Pitanje: 1. Molimo vas da nam odgovorite kako je moguće da nam računi za grejanje za decembar budu više nego duplo veći nego za novembar?
Odgovor: U decembu mesecu su bile niže spoljne temperature, tako da bi se u objektima održavala propisana temperature isporučeno je više energije. U slučaju da je u decembru mesecu bila isporučena toplotna energija ista kao i u novembru mesecu u predmetnim objektima ne bi bilo moguće uspostaviti propisane tempereature.
Pitanje: 2. Zahtevamo da nam objasnite kako se obračunava angažovana snaga
Odgovor: Naplatu angažovane snage vrši JKP "Infostan" i obračun se vrši na osnovu godišnje cene – 3061.35 дин/kW (na računu prikazano kao stavka GREJANJE-angažovana snaga koja se za 1. grejnu sezonu obračunava na period od 6 meseci, a po isteku grejne sezone - majski računi - na period od 12 meseci - pa će od maja biti duplo manje iskazana). Ovo "Infostan" raspodeljuje prema broju dana u mesecu tako da je jedinična cena u računu "Infostana" varira u zavisnosti od broja dana u mesecu (neće biti ista jedinična cena u novembru - 30 dana, decembru-31 dan, februar-28 dana). Prilikom isteka tekućeg obračunskog perioda koji traje do 31.03.2013, odnosno od majskog računa Infostana (gde se nalazi aprilska potrošnja) prelazi se na 12- mesečni obračun tako da će se stavke „angažovane snage“ u tim računima (od maja pa nadalje) prepoloviti.
Pitanje: 3.Takodje, varijabilni deo je pravi rebus. Kako je moguce da korektivni faktor (koeficijent) u novembru bude 0.83, a u decembru 1.79? Više nego duplo veći!? Po kom osnovu?
Odgovor: Koliko nam je poznato, korektivni koeficijent je ustvari specifična vrednost jedne očitane jedinice izražene u kWh, odnosno korektivni faktor = specifična vrednost jedne očitane jedinice = “UKUPNA POTROŠNJA SA PRIMARA”/”UKUPAN BROJ OČITANIH JEDINICA”. Takođe, može se dedfinisati da se raspodela vrši prema procentualnom učešću pokazivanja impulsa u jednom stanu u odnosu na sve impulse očitane u objektima koji se greju sa jedne podstanice. Ova vrednost nije svaki mesec ista i ne može biti. U svakom slučaju za ovakva pitanja upućujemo Vas na firme koje rade raspodelu (Vaš investitor je sklopio ugovor sa firmom koja vrši RASPODELU POTROŠNJE, pa samim tim "Beogradske elektrane" za to nisu nadležne).
Pitanje: 4. Kako je moguće da pojedinci uz maksimalne mere štednje potroše 3 puta više u odnosu na prethodni mesec?
Odgovor; Na ovo je nemoguće odgovoriti egzaktno, jer je u pitanju subjektivan stav SVAKOG KORISNIKA PONAOSOB - da li je neko "štedeo" u objektu.
Pitanje stranke: 5. Zašto na računu ne postoji stanje brojila? Zašto niko iz "Beoelektrana" nikad nije došao da nam objasni način obračuna?
Odgovor: Nije poznato kog brojila, da li u stanu ili u podstanici? Beogradske elektrane su jedino nadležne za primarno merilo (brojilo), dakle ono u podstanici, a ne unutar objekta i/ili stanova. Dakle, što se tiče pokazivanja uređaja u stanu, firme koje vrše raspodelu su obavezne da dostave stanarima obračun raspodele odnosno da pokažu kako se došlo do stanja kWh koji se pojavljuje na poleđini računa "Infostana". Što se tiče očitavanja primarnog merila, dakle, onog u podstanici, bilo bi dobro da stanari, odnosno predsednik skupštine stanara, hoće da potpiše zapisnike o očitavanju koje vrše radnici preduzeća. U svakom slučaju, mogu uputiti dopis Organizacionoj celini Marketing i prodaja (Cara Dušana 141, Zemun), na osnovu kojeg ćemo proslediti stanja brojila na primarnom delu predajne stanice (ovaj podatak korisnicima ne znači previše - osim za kontrolu - bez raspodele utrošenih kilovat sati koju radi firma angažovana od strane investitora za očitavanje i raspodelu ukupne potrošnje objekta).
S obzirom da su objeki priključeni na sistem daljinskog grejanja u mesecima kada je beležena visoka potrošnja energije, razumno je i interesovanje korisnika. Međutim dolaskom toplijih meseci, biće manja i potrošnja kilovat sati, pa će tako će i računi biti manji, a da će ceo sistem biti verujemo jasniji i samim stanarima.
S poštovanjem,
Pozivni centar
JKP " Beogradske elektrane