Šta je novo?

Srbija ekonomski tigar?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Fiat nam i ne treba. Imamo sve , baraku, prese, robote, komponentaše u zadnjem dvorištu. :D
Navrednije od svega obučene radnike. Malo gladni i nezadovoljni ali dovešće se i to u red.
 
Da, samosto su roboti, prese pa i baraka vlasnistvo FAS (danas FCA Srbija) iako je drzava Srbija potpisala garancije za kredite...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ispalti se za djabe i el. Tesla-autu da damo posl. prostor tj fabriku
samo da istinski placa radnike ....
ovako ovi vašarski vacaroši dobili skoro djabe i prostor i besplatnu rad. snagu :oops:
 
Još malo na ovu temu

19961665_323890871396854_7529202456761146040_n.jpg


i samo da dodam da ne bih žalio ni jednog subvencionisanog stranog investitora, nego bi im za put spakaovao svakog političara koji ih je doveo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465872#p465872:2r37ew85 je napisao(la):
Kokos » 16 Jul 2017 09:20 pm[/url]":2r37ew85]Još malo na ovu temu

19961665_323890871396854_7529202456761146040_n.jpg


[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=R3XpcPTFiMo[/youtube]

:D
 
Vidim da su Partija (kahm svaka sličnost sa onom nekadašnjom nemačkom je slučajna...) i njena glasila počeli na sva zvona da vode kampnju protiv štrajkača i da agituju da se obustavi štrajk. Na Pinkovima se drvi o tome, na Studiu B se drvi o tome, naravno i u Dezinformeru, ništa bez njega. A evo vidim i Novosti čuvaju svoju politiku poslušnosti. Poražavajuće je što se dovodi mnogo stručnjaka, što pravih što lažnih, da teraju jednu te istu priču. Od Čadeža iz PKS, preko Kneževića pa sve do onog nekog pajsera što su doveli juče na Pink da drobi pa sad na svakim vestima vrte njegove citate. Mislim da je čak i onaj prevrtljivac Dejan Vuk Stanković nešto klepetao na tu temu.

Poremećeni partijski umovi i svita prodanih dupelizaca okupljena oko njih.
 
"...zato porucujem radnicima da imaju odgovornost i obavezu prema zemlji..."
Rece predsednik i ostade ziv!!! Ne, oni (radnici) imaju odgovornost i obavezu da prehrane, obuku, skoluju svoje porodice, a osgovornost za zemlju je poverena (na zalost) vama satrapama nesposobnim za bilo sta osim jeftine gebelsovske propagande!!!!

Jos samo da je parafrazirao "junaci vi od danas vise ne postojite..."

Lopov i kurva uvek sebi nadju opravdanje.
2012 su na sva zvona trubili o ugovoru za FAS, i kako su prethodni lopine, te kako ce ponistiti taj stetan ugovor.
Sta sad?
Pa jel stetan, ili nije?
Jer, danas nam pricaju kako je to posao koji je genijalan za srbiju, ali nezahvalni radnici koji rade za 3000€ (ups, zeznuh se sa nulom viska) oce da upropaste srbiju i to sve zbog svoje pohlepe???
OPREM DOBRO, predsednice. Umesto sto gostujes po 'idiotskim' televizijama, provozaj se do KG, pa sa radnicima, sindikatima i rukovodstvom fiata napravi razgovor.
Ajde spasitelju, jeste da nije napadao sneg, niti su poplave, ali srbiji je opet potreban 'supermen' sto ti volis da budes...

(Oprostite, morao sam... ;) )

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465887#p465887:ecntohat je napisao(la):
laki72 » Ned Jul 16, 2017 11:40 pm[/url]":ecntohat]
OPREM DOBRO, predsednice.
Najs. 8) :mrgreen:
 
Koliko su Fijatovi radnici u Kragujevcu konkurentni u odnosu na kolege iz drugih zemalja

Samo Indijci manje plaćeni od Srba

Radnici u autoindustriji u Kragujevcu zarađuju 2,25 dolara na sat, Kini pet dolara, Mađarskoj šest, Češkoj 9,85, a Slovačkoj 12,5 dolara

Sa platom manjom od 300 evra radnik fabrike FCA u Kragujevcu je najjeftiniji u Evropi, a među najjeftinijim i u svetu.


S obzirom da štrajkači traže povećanje bruto plate sa 38.000 na 45.000 dinara, to znači da je njihova bruto satnica, uz standardnu 40-satnu radnu nedelju, svega 2,25 dolara. Od zemalja velikih proizvođača automobila samo Indija i možda neka fabrika u Meksiku plaća radnike manje nego Fijat u Kragujevcu.

Prema istraživanju Volstrit žurnala, u 2015. godini Indija je bila daleko najjeftinija destinacija sa satnicom od 1,09 dolara. Autokompanije su plaćale radnike u Meksiku od jedan do tri dolara na sat, dok su plate autoradnika u Brazilu ili Kini nedostižne za nas. Satnica radnika u Brazilu iznosila je oko šest dolara, a u Kini nešto više od pet dolara na sat. Ako zanemarimo ove daleke destinacije i pogledamo istočnoevropsko okruženje, srpski autoradnici su daleko najjeftiniji.

Prethodnih godinu, dve veliki broj fabrika automobila u Istočnoj Evropi se suočavao sa štrajkovima i zahtevima za povećanja plata. Tako su Mađari u Audijevoj fabrici početkom godine izborili povećanje bruto plate sa 900 na 1.000 dolara, što je rast satnice sa 5,6 na oko šest dolara. U Češkoj recimo Škoda plaća radnike 9,85 dolara po satu, dok najbolje stoje Slovaci koji na primer u Folksvagenoj fabrici zarađuju satnicu od 12,5 dolara, pet puta više nego Kragujevčani. Čak su i u Poljskoj koja nam je možda i najbliža po zaradama, plate skoro tri puta veće nego u Srbiji.

Koliko bi štrajk zaposlenih u kragujevačkoj fabrici Fijata mogao da košta Srbiju, a koliko Fijat? Predsednik Aleksandar Vučić je izjavio da se radi o 440 vozila dnevno što bi moglo da izazove štetu od 0,1 odsto godišnjeg bruto domaćeg proizvoda proizvoda. Ipak, jednomesečni štrajk bi bio mnogo veći udarac za Fijat. Mesečna prodaja automobila fijat 500L koji se proizvodi u Kragujevcu na dva najveća tržišta, Evropi i SAD, za ovaj model iznosi oko 6.735 vozila (bazirano na mesečnoj prodaji ovog modela u prvih šest meseci). Ovo čini oko 2,3 odsto ukupne mesečne prodaje u junu Fijat Krajsler automobila (FCA) na ova dva tržišta koja čine preko 90 odsto ukupne prodaje FCA.

Inače FCA je u junu zabeležio rast prodaje na evropskom tržištu za 7,9 odsto i u ovom mesecu je prodato 107.600 automobila u Evropi. U svom segmentu malih MPV vozila, 500L je bio lider na tržištu sa učešćem od 25 odsto. Istovremeno, na američkom tržištu, prodaja FCA vozila je smanjena za sedam odsto na 187.348 vozila. Prodaja modela 500L iz Kragujevca je pala za trećinu pa je u junu u SAD prodato svega 184 vozila.

http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?ne ... ni+od+Srba
 
Radnici u Fijatu nastavili štrajk, najavljena radikalizacija

Radnici prve smene kragujevačke fabrike Fijat Krajsler automobili (FCA) nastavili su štrajk, a za sredu su najavili radikalizaciju štrajka, kada će blokirati ulaz u fabriku, potvrđeno je za N1 u štrajkačkom odboru.

Prva smena u fabrici glasala je za nastavak štrajka, a za sredu je zakazala blokadu ulaza u fabriku. Kako je rečeno, očekuje se i izjašnjavanje druge smene u 17 sati.

Štrajkački odbor hteo je da organizuje glasanje i izjašnjavanje radnika o daljim koracima putem glasačkih kutija, ali je taj predlog odbijen, pa se glasalo podizanjem ruke.

U 18 sati zakazana je konferencija za novinare predsednika štrajkačkog odbora Zorana Markovića.

Ministar privrede Srbije Goran Knežević izjavio je da u Ministarstvo privrede i Vladu Srbije nije stigla verzija protokola za pregovore sa poslodavcem koju Štrajkački odbor firme Fijat Krajsler automobili Srbija (FCA) u Kragujevcu kaže da je uputio u petak, 14. jula.

On je rekao da bi štrajk trebalo da se prekine što pre jer je to u interesu svih, a Vlada Srbije je tu da radnike i poslodavca "dovede za sto".

Štrajk 2.000 radnika firme FCA ušao je u 15. dan, a pošto još nema pregovora, štrajkački odbor danas odlučuje šta će dalje.

Krajem prošle sedmice, Ministarstvo privrede Srbije je predložilo štrajkačima protokol koji su oni odbacili pošto je Štrajkački odbor ocenio da je to bio predlog za prekid štrajka, a ne za pregovore, te je Vladi ponudio svoju verziju u petak.

Štrajk u FCA počeo je 27. juna zbog zahteva radnika da poslodavac poveća plate, reorganizuje rad, isplati bonus efikasnosti i plaća dodatne troškove prevoza.

http://rs.n1info.com/a284014/Biznis/Rad ... acija.html
 
Knežević: Fiat prihvatio dva zahteva štrajkača

Ministar privrede Srbije Goran Knežević izjavio je da u Ministarstvo privrede i Vladu Srbije nije stigla verzija protokola za pregovore sa poslodavcem koju Štrajkački odbor firme fiat Krajsler automobili Srbija (FCA) u Kragujevcu kaže da je uputio u petak, 14. jula. "Taj protokol nije stigao do Vlade i Ministarstva privrede. Proverio sam jutros: nemamo nikakav predlog protokola od njih. Ali, to ne znači da prekidamo razgovore i da ne želimo da razgovaramo. Spremni smo da razgovaramo, da ih spojimo s poslovodstvom fiata, i da reše svoje probleme", rekao je Knežević za Radio-Televiziju Srbije. Knežević je rekao da su plate radnika FCA male, da treba da se povećaju i da će se na tome insistirati, ali je naglasio da Vlada Srbije to ne može garantovati. Kako je naveo, do sada je od četiri zahteva Štrajkačkog odbra rukovodstvo fiata prihvatilo dva - u vezi sa organizacijom posla i plaćanjem troškova gradskog prevoza. A u vezi bonusom i povećanjem plata, možemo samo da posredujemo, dodao je ministar. On je istakao da u vlada nije pregovarač u rešavanju krize u Fiatu, da ne navija ni za koga, niti je na strani investitora. Kako je istakao, štrajk bi trebalo da se prekine što pre jer je to u interesu svih, a Vlada Srbije je tu da radnike i poslodavca "dovede za sto".

Štrajk 2.000 radnika firme FCA ušao je u 15. dan, a pošto još nema pregovora, Štrajkački odbor danas treba da odluči šta će dalje. Krajem prošle sedmice, Ministarstvo privrede Srbije je predložilo štrajkačima protokol koji su oni odbacili pošto je Štrajkački odbor ocenio da je to bio predlog za prekid štrajka, a ne za pregovore, te je Vladi ponudio svoju verziju u petak. Štrajk u FCA počeo je 27. juna zbog zahteva radnika da poslodavac poveća plate, reorganizuje rad, isplati bonus efikasnosti i plaća dodatne troškove prevoza.

http://rs.n1info.com/a283948/Biznis/Kne ... ijata.html
 
Sad sam ukapirao zašto nema povećanja plate Fiat -ovim radnicima.

Marchionne spremio 120 miliona evra za Vettela?

Magazin Auto-Hebdo prenosi informaciju da je Ferrai spremio svom vozaču ugovor od 120 miliona evra za naredne tri godine kako bi produžio saradnju sa italijanskim timom. Sergio Marchionne je jasno i glasno u Austriji kazao da je Vettelova sudbina u Ferrariju u njegovim rukama i da on ima konkretnu ponudu na stolu.
Ipak, navodi se da i Vettel ima i svoje zahteve a jedan od njih je da Kimi Raikkonen ostane bar još jednu sezonu sa timom, pa je zato prvi čovek kompanije spreman da produži ugovor Fincu na još jendu godinu gde bi on trebalo da zaradi još 5 miliona evra. Ferrari želi da svoju vozačku postavu tradicionalno objavi u Monci.

:D
 
:D

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4tDGwVEiuVE[/youtube]
 
Vredi podsetiti ljude sa vremena na vreme na najbolji naziv teme ikada.
 
Smislili nacin kako da ogule nas iz IT sektora. Povecali cene svega a ojacali dinar. Ujedno se moze reci i da su plate vece ako se gleda iznos u EUR pa je to jos dodatni marketing. Kurs sve nizi gorivo drzi istu cenu, proizvodi sve skuplji.
 
Pre bi se reklo dinar jaca. ECB stampa eure. Cene nekretnina u porastu. Nezaposlenost nikad niza. Ekonomija napreduje i samo prsti na sve strane.
 
...Nezaposlenost nikad niza...
Nemoj da se ljutiš nije baš to tako
kod mene gomila ljudi ,,dobrovoljno,, potpisuje otkaze u ko staroj i odmahdobija i nove ugovre za ko novu firmu
da ne ulazimo u bedne razloge toga
brojili ko i te otkaze ili samo ,,novo zaposlene,, ?
 
nezaposlenst se kod nas inače meri brojem ljudi koji se redovno javljaju na biro...ko zaboravi da se javi, banuju ga 6 meseci i on se vodi kao zaposlen, sve dok mu ne prodje ban i dok se ne javi ponovo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=521346#p521346:o2vplltp je napisao(la):
tragac » 02 Mar 2018 03:18 pm[/url]":o2vplltp]nezaposlenst se kod nas inače meri brojem ljudi koji se redovno javljaju na biro...ko zaboravi da se javi, banuju ga 6 meseci i on se vodi kao zaposlen, sve dok mu ne prodje ban i dok se ne javi ponovo.

I ne samo kod nas vec svuda u svetu se primenjuje ista ili slicna metodologija. Ne razumem sta je tu sporno?
 
Zato sto daje laznu statisticku sliku jednostavno
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh