Šta je novo?

Srbija ekonomski tigar?

Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Грешка новинара. 38 хиљада је почетна основна нето плата у Фијату. На шта иду остале принадлежности, попут тринаесте плате, минулог рада, прековременог, регреса... Што је, свеједно, безобразно мало.
 
Hm, kad smo kod našeg tigra, prati li neko šta se događa oko "Goše" i oko "Fijata"?
Za "Gošu" mislim da se smeši ili bankrot ili vraćanje firme državi.
Za "Fijat" će biti dosta komplikovanije, jer država nije ispunila neke od uslova iz ugovora (recimo, elektrifikacija pruge Lapovo-Kraljevo).
 
Da budem krajnje iskren: ukoliko se Fiat povuče, mi ni ne treba da zadržavamo fabriku automobila u Kragujevcu. Objektivno ne da mislim da ona neće moći da opstane, nego ni uopšte da krene u proizvodnju u novim tržišnim uslovima.
Mislim zato da će, zarad socijalnog mira, naši da zalegnu da reše ovo pitanje, da bi "Fiat" ostao.
To može imati, paradoksalno, i pozitivan rezultat: moraće da elektrifikuju prugu Lapovo-Kraljevo. :dil:
 
I naravno da povežu auto-putem KG i Batočinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=463952#p463952:22o2icq6 je napisao(la):
Žika » Čet Jul 06, 2017 11:57 am[/url]":22o2icq6]I dalje ništa, proizvodnja stoji
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/ek ... je-ni-reci

samo da ne bude fora da se Fiat izvuče na mala vrata. Srbija zadrži svoj ulog a Fiat preseli proizvodnju u Tursku ili negde drugde.

Šuškaju i drugi.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1280137

"Ako je istina da Fijat ide iz Srbije..."

Najveći problem u ovom trenutku u ekonomiji Srbije je štrajk u kragujevačkoj fabrici "Fijat Krajsler automobili Srbija", kaže ekonomista Stojan Stamenković.

Kako je rekao, zbog zaustavljene proizvodnje opada ukupan izvoz Srbije.

On je na predstavljanju najnovijeg broja Makroekonomske analize i trendovi u Privrednoj komori Srbije rekao da oblast proizvodnje motornih vozila i prikolica, gde spada i proizvodnja automobila, i dalje ima najveći izvoz iz Srbije, ali se doprinos te grane ukupnom izvozu smanjuje zbog štrajka u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu.

"U ovom trenutku ne može da se izračuna šteta od obustavljanja proizvodnje u Fijatovoj fabrici u Kragujevcu jer se ne zna koliko će trajati štrajk", rekao je Stamenković.

Ako se, prema njegovim rečima, "obistine spekulacije da će ta kompanija otići iz Srbije, to bi mogao biti veći problem za ekonomsku politiku od restrukturiranja javnih preduzeća".

Dodao je da mnogi ciljevi koji su dogovoreni prilikom dolaska te kompanije u Srbiju nisu ispunjeni i od Fijata i od države Srbije.

"Država Fijatu nije obezbedila dogovorenu infrastrukturu, a Fijat nije modernizovao model 500 L kako je obećao, a to vozilo je i preskupo", rekao je Stamenković.

Da dodam da je izostao i očekivani izvoz za Rusiju bez carina. A Fiat je u Rusiji na teškom terenu. Prodaja nikakva.
 
Verovatno sami debelo podmicuju štrajkace da imaju opravdanje za pa-pa
a nije iskljucena ni zamisao da ovi posle štrajka
fino po ugovoru jopet sve cetiri u vis i lepo na našu grbacuu još 5 god. min. + koje kavi bonusi :oops:

slična rabota ....koliko dugo su uzivali epsovci sa otudjenog juznog dela
jbg.
ko ima srece taj ni iz WCa ne izlazi gladan :lol:
 
Što reče moj ortak: propadne "Fijat", pa taman političari imaju opravdanje što se ekonomija ne oporavlja :lool:
A za propast će optužiti Dinkića.
 
Diskutabilno je sve to.
Niti je nasa drzava ispostovala FIAT, niti je FIAT u onoj poziciji u kojoj je bio kada je usao u stvaranje FAS-a
Jer akvizicijom krajslera, fijat je u sasvim drugacijem polozaju nego ranije, sa drugim izazovima, ali i drugim prioritetima.

Ono sto mogu da tvrdim da ekonomista Stamenkovic gresi kada kaze da je 500L preskup.
Zapravo nije. Zapravo je u odnosu na opremu koju nosi i kazegoriju u kojoj se nalazi, medju najjeftinijima i prodaja na EU trzistu je isla sasvim korektno. Malerozni su bili u SAD, gde je problematicni 'robotizovani menjac' prekinuo dobru inicijalnu prodaju i narusio imidz koji je FIAT tek krenuo da gradi izuzetno uspesnim manjim bratom, modelom 500.

Dal je dobro da Fiat ode?
Pa ne, osim ako predsenik (i vladar iz senke) nije u mogucnosti da nam preko Angele dovede nekog od nemackih ili japanskih proizvodjaca ;) :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ne znam da li je bas jeftin auto, sledece godine se selim za Ameriku, i gledali smo koji auto da kupimo, tamo fiat 500L kosta pocetna verzija 20 000$, za te pare moze svasta da se kupi od novih modela.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=464089#p464089:30vjzql9 je napisao(la):
laki72 » 06 Jul 2017, 23:48[/url]":30vjzql9]
Dal je dobro da Fiat ode?
Pa ne, osim ako predsenik (i vladar iz senke) nije u mogucnosti da nam preko Angele dovede nekog od nemackih ili japanskih proizvodjaca ;) :D


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Veruj mi da dugoročno gledano ne bi bila nikakva šteta da "Fijat" ode i da se ugasi automobilska industrija, koja je ovde ionako veštački nakalemljena. Igrom slučaja, znam za dosta ljudi koji su trajno napuštali svoje njive i livade i bivali "prekvalifikovani" iz seljaka u radnike u automobilskoj industriji.
Isto tako znam one koji su radili po principu "pre podne fabrika, popodne njiva". To je u velikoj meri i kumovalo onome o čemu svi pričamo, a to je masovno pražnjenje srpskih sela.
Kratkoročno i srednjeročno bi svakako bilo dosta trzavica, pre svega socijalnih, ali ukoliko bi se ceo taj region (i Šumadija uopšte) preorijentisali na ono što im je prirodno omogućeno (prehrambena industrija), to bi bilo znatno rentabilnije na duže staze. :kk:
 
Јачање динара смањује извоз и запосленост
Арсић: Народна банка би требало подједнако одлучно да спречава веће јачање динара, као што спречава његово нагло слабљење

http://www.politika.rs/scc/clanak/38435 ... aposlenost
 
Italijanski gigant samo u 2016. dobio 30 miliona evra od srpskih poreskih obveznika

Srbija poklonila Fiatu 3,8 milijardi dinara

*Dobio je 10.000 evra po radniku, 5,5 miliona evra svake godine u kešu, 10 miliona evra u 2016. za "dodatna davanja" po dopunjenom ugovoru, plaća jeftiniju struju, Srbija mu garantuje za kredite, plaća 100 miliona dinara obuku radnika... *Ovaj strani investitor ne plaća poreze i doprinose na plate, PDV na alate za dobavljače, porez na dobit, porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana, porez za isticanje zaštitnog znaka

Ugovor, zajedno sa svima aneksima, protokolima i sporazumima o ulaganju u fabriku fiata u Kragujevcu će verovatno biti veoma zanimljivo štivo ekonomskim istoričarima kada konačno prestane da bude strogo čuvana državna tajna.
Italijanski gigant samo u 2016. dobio 30 miliona evra od srpskih poreskih obveznika Srbija poklonila Fiatu 3,8 milijardi dinara *Dobio je 10.000 evra po radniku, 5,5 miliona evra svake godine u kešu, 10 miliona evra u 2016. za "dodatna davanja" po dopunjenom ugovoru, plaća jeftiniju struju, Srbija mu garantuje za kredite, plaća 100 miliona dinara obuku radnika... *Ovaj strani investitor ne plaća poreze i doprinose na plate, PDV na alate za dobavljače, porez na dobit, porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana, porez za isticanje zaštitnog znaka Ugovor, zajedno sa svima aneksima, protokolima i sporazumima o ulaganju u fabriku fiata u Kragujevcu će verovatno biti veoma zanimljivo štivo ekonomskim istoričarima kada konačno prestane da bude strogo čuvana državna tajna.

U međuvremenu ponešto od državnih davanja za najveću proizvodnu investiciju u poslednjih 20 ili 30 godina za koju se spekuliše da je koštala državu oko milijardu evra, što kroz subvencije, što kroz naturalna davanja, što kroz poreska oslobađanja za koju je dobila trećinski udeo, može da se vidi u godišnjim finansijskim izveštajima ove kompanije.
Tako se može saznati da je prošle godine država uplatila Fiatu 3,8 milijardi dinara, odnosno oko 30 miliona evra, što je ne samo mnogo samo po sebi, ve} je i za 10 miliona evra više nego 2015. godine.
Najzanimljiviji detalj u prošloj godini je stavka “dodatna davanja” od 1,26 milijardi dinara (oko 10 miliona evra) koje nije bilo u 2015, a “na osnovu dopunjenog i ponovljenog Sporazuma o zajedničkom ulaganju koje su sklopile Republika Srbija, Fiat group Italy i preduzeće (FCA)”. Paralelno sa tim, fiat je platio državi 1,24 milijarde dinara za PDV dobavljača. Tako proizililazi da je država po svemu sudeći sama sebi platila Fijatov dug za PDV na uvoz.
Duga lista povlastica
Osim toga, lista podsticaja države Fiatu je prilično duga. Ona obuhvata nadoknadu doprinosa za sve zaposlene u periodu od 10 godina, kao i nepla}anje poreza na zarade. fiat je oslobođen i plaćanja poreza na dobit u periodu od 10 godina i to počevši od godine kada je iskazana dobit. U prošloj godini, recimo, oslobođenje od poreza na dobit je iznosilo 17,3 miliona, a u 2015. godini 31 milion dinara.
Tu su i oslobođenja od lokalnih poreza, kao što su porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana ili porez za isticanje zaštitnog znaka. Tu su i subvencije za investicije od 10.000 evra po zaposlenom. U prošloj i pretprošloj godini je država u kešu isplatila 674,28 miliona dinara ili oko 5,5 miliona evra godišnje. Slično je urađeno i 2014. i 2013. godine.
Jedna od značajnih stavki u subvencijama je niža kamatna stopa na kredit od EIB-a zahvaljujući garanciji države. Kredit Evropske investicione banke je iznosio 500 miliona evra. Jednu tranšu je garantovala centrala fiata, jednu italijanska izvozno-kreditna agencija (SACE), a dve tranše Republika Srbija. Ukupna ušteda po tom osnovu u odnosu na tržišne kamatne stope je 6,1 milijarda dinara ili oko 50 miliona evra.
Na spisku je i subvencija države za obuku zaposlenih, takozvanu FAS trening akademiju, za koju se godišnje izdvaja 12,2 miliona dinara, a ukupna cifra koju su srpski poreski obveznici platili i za ovaj trening je blizu 100 miliona dinara. Takođe, fiat uživa i niže cene energije, mada se u bilansima ne vidi koliko je tačno iznosila ova subvencija. Prvih godina rada italijanske fabrike sprovođen je i program zamene staro za novo koji je finansirala država.
Nije za zanemariti ni to što fiat ima oslobođenje od plaćanja PDV-a za uvoz alata koji su njihovim dobavljačima potrebni za proizvodnju delova za fiat 500l. Na konto toga fiat potražuje oko milijardu dinara od države.
Što manje radnika, to više subvencija
U 2016. godini fabrika u Kragujevcu je otpustila 882 zaposlena, pa ih je na kraju prošle godine bilo ukupno 2.405. Ovo je posledica velikog pada u proizvodnji fiata u Srbiji. U maju je proizvodnja automobila u Srbiji je smanjena za 19 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, a u prvih pet meseci pad iznosi 10,5 odsto. Na sve to u Kragujevcu već nekoliko dana traje štrajk zaposlenih tako da nijedan automobil ne silazi sa trake pa će tek junski podaci pokazati pad proizvodnje automobila, ali i ukupne industrije. Proizvodnja fiata učestvuje u prerađivačkoj industriji sa 2,5 do tri procentna poena, pa ako bi zastoj trajao mesec dana, toliko bi najmanje iznosio pad prerađivačke industrije. Međutim, zbog štrajka u Fiatu ne rade ni kooperanti što će doprineti još većem padu.
Zato su sve glasniji oni koji prognoziraju odlazak fiata iz Srbije s obzirom da se bliži istek desetogodišnjeg ugovora zaključenog 2009, a sa njim i državnih subvencija.
Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež napominje da ne postoji nijedna informacija o povlačenju, a da su štrajkovi uobičajena pojava i u Evropi.
"Već tri, četiri godine najavljuje se odlazak fiata, ali se ništa ne dešava. Mi imamo pad izvoza motornih vozila, ali s druge strane rast izvoza drugih proizvoda kao što su automobilske gume. Pozitivno je to što je privreda diversifikovala izvoz. Takođe, nije ni svim kooperantima fiat jedini kupac", ističe Čadež.

Argumenti za tezu da fiat neće nikuda iz Srbije su i značajna ulaganja u opremu i proizvodnu infrastrukturu u Kragujevcu, kao i ulaganja u obuku radnika. Takođe tu je i činjenica da je rad u Srbiji i dalje jako jeftin.
Da li fiat lažira fakture?
S druge strane, iz godine u godinu poslovni rezultati fiata su sve lošiji, pa je prošle godine, prema analizi ekonomiste Dragovana Milićevića, poslovna dobit ostvarena isključivo zahvaljujući državnoj pomoći od 3,8 milijardi dinara.
- Finansijski pokazatelji poslovanja FCA Srbija ukazuju na pad poslovne aktivnosti, što je i očekivano jer se iscrpeo postojeći poslovni model zasnovan na ovom tipu automobila. Bez novih modela FCA praktično funkcioniše dok traje državna subvencija. Kod FCA je neobično i to što je učešće materijala u prihodima 84 odsto, što je nepojmljivo u automobilskoj industriji. Razlog je pre svega nabavka komponenata po uvećanim cenama od zavisnih društava fiata. Uvoz delova za automobile, samo iz Italije i Poljske za potrebe fiata vredan je oko 450 miliona prema podacima o uvozu Srbije, a ta ista roba je prema podacima o izvozu iz ovih zemalja u Srbiju vredna 230 miliona evra - kaže Milićević, pozivajući se na bazu podataka o trgovini UNCTAD-a i Trejdmapa.
Prema njegovim rečima, korist od fiata ima samo onih 2.400 radnika u neto platama koje su ispod republičkog proseka.
"Sa ovim poslovima stoleća Srbija se polako vraća u srednji vek. Moj zaključak je da fiat odrađuje ugovor zbog toga što mu država pokriva glavne troškove i da posle toga verovatno sledi razlaz. Sve poslovne i finansijske transakcije govore da oni nemaju namere da se ovde duže zadrže", pesimističan je Milićević.
Štrajk za veće plate - napredak

Ivan Nikolić, saradnik Ekonomskog instituta, napominje da je na vrhuncu proizvodnje u 2013. godini fiat proizvodio 117.000 vozila dok je plan bio preko 150.000. Za ovu godinu plan je 85.000 vozila. "Još 2012. godine se pominjalo da se planira u 2017. godini redizajn. Sad, baš kada ističe aranžman sa Fijatom imamo štrajk i pretpostavljam da je to pokušaj sindikata da popravi poziciju. Ovo je i kvalitativni napredak, jer su do sada radnici u fabrikama uglavnom štrajkovali da zadrže mesta, a sada traže veće plate, kao što to rade radnici brojnih kompanija u Evropi", napominje Nikolić.
Počeli pregovori sa upravom fiata?
Proizvodni radnici u fiata nastavili su juče totalnu obustavu rada, tokom koje je, do sada, izgubljena proizvodnja više od 3.500 automobila. Čelnici Samostalnog sindikata juče nisu bili dostupni javnosti, te su po sindikalnim kuloarima krenule špekulacije da su "neki pregovori počeli". Da li zaista jesu, juče nije moglo da se proveri.
Podsetimo da radnici FCA Srbija traže povećanje zarade sa 230 na 315 evra, isplatu dogovorenog bonusa za efikasnost za ovu godinu i nadoknade za prevoz, te promenu organizacije proizvodnje kako bi se eliminisala sve učestalija praksa da radnik, pored svojih, istovremeno završava i proizvodne operacije kolega koji su duže odsutni iz fabrike.
Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić juče je rekao da razume zahteve radnika, ali i da razume "kada nema novca".
- Razumem zahteve radnika, s jedne strane, zato što se u Srbiji i dalje dosta radi za malo novca. Ali, razumem i situaciju kada novca nema, onda treba zapeti i raditi, pa će biti novca - rekao je Nikolić, napominjući da se grad "ponudio" da bude medijator koji će da spoji Vladu, sindikat i fiat.
- Do sada nam se niko nije obratio sa takvim zahtevom, ali verujem da oni imaju komunikaciju koja je neki put javna, a neki put nije - rekao je Nikolić. Z. R.
U međuvremenu ponešto od državnih davanja za najveću proizvodnu investiciju u poslednjih 20 ili 30 godina za koju se spekuliše da je koštala državu oko milijardu evra, što kroz subvencije, što kroz naturalna davanja, što kroz poreska oslobađanja za koju je dobila trećinski udeo, može da se vidi u godišnjim finansijskim izveštajima ove kompanije. Tako se može saznati da je prošle godine država uplatila Fiatu 3,8 milijardi dinara, odnosno oko 30 miliona evra, što je ne samo mnogo samo po sebi, ve} je i za 10 miliona evra više nego 2015. godine. Najzanimljiviji detalj u prošloj godini je stavka “dodatna davanja” od 1,26 milijardi dinara (oko 10 miliona evra) koje nije bilo u 2015, a “na osnovu dopunjenog i ponovljenog Sporazuma o zajedničkom ulaganju koje su sklopile Republika Srbija, Fiat group Italy i preduzeće (FCA)”. Paralelno sa tim, fiat je platio državi 1,24 milijarde dinara za PDV dobavljača. Tako proizililazi da je država po svemu sudeći sama sebi platila Fijatov dug za PDV na uvoz. Duga lista povlastica Osim toga, lista podsticaja države Fiatu je prilično duga. Ona obuhvata nadoknadu doprinosa za sve zaposlene u periodu od 10 godina, kao i nepla}anje poreza na zarade. fiat je oslobođen i plaćanja poreza na dobit u periodu od 10 godina i to počevši od godine kada je iskazana dobit. U prošloj godini, recimo, oslobođenje od poreza na dobit je iznosilo 17,3 miliona, a u 2015. godini 31 milion dinara. Tu su i oslobođenja od lokalnih poreza, kao što su porez na imovinu, porez na sprovođenje urbanističkog plana ili porez za isticanje zaštitnog znaka. Tu su i subvencije za investicije od 10.000 evra po zaposlenom. U prošloj i pretprošloj godini je država u kešu isplatila 674,28 miliona dinara ili oko 5,5 miliona evra godišnje. Slično je urađeno i 2014. i 2013. godine. Jedna od značajnih stavki u subvencijama je niža kamatna stopa na kredit od EIB-a zahvaljujući garanciji države. Kredit Evropske investicione banke je iznosio 500 miliona evra. Jednu tranšu je garantovala centrala fiata, jednu italijanska izvozno-kreditna agencija (SACE), a dve tranše Republika Srbija. Ukupna ušteda po tom osnovu u odnosu na tržišne kamatne stope je 6,1 milijarda dinara ili oko 50 miliona evra. Na spisku je i subvencija države za obuku zaposlenih, takozvanu FAS trening akademiju, za koju se godišnje izdvaja 12,2 miliona dinara, a ukupna cifra koju su srpski poreski obveznici platili i za ovaj trening je blizu 100 miliona dinara. Takođe, fiat uživa i niže cene energije, mada se u bilansima ne vidi koliko je tačno iznosila ova subvencija. Prvih godina rada italijanske fabrike sprovođen je i program zamene staro za novo koji je finansirala država. Nije za zanemariti ni to što fiat ima oslobođenje od plaćanja PDV-a za uvoz alata koji su njihovim dobavljačima potrebni za proizvodnju delova za fiat 500l. Na konto toga fiat potražuje oko milijardu dinara od države. Što manje radnika, to više subvencija U 2016. godini fabrika u Kragujevcu je otpustila 882 zaposlena, pa ih je na kraju prošle godine bilo ukupno 2.405. Ovo je posledica velikog pada u proizvodnji fiata u Srbiji. U maju je proizvodnja automobila u Srbiji je smanjena za 19 odsto u odnosu na isti mesec prošle godine, a u prvih pet meseci pad iznosi 10,5 odsto. Na sve to u Kragujevcu već nekoliko dana traje štrajk zaposlenih tako da nijedan automobil ne silazi sa trake pa će tek junski podaci pokazati pad proizvodnje automobila, ali i ukupne industrije. Proizvodnja fiata učestvuje u prerađivačkoj industriji sa 2,5 do tri procentna poena, pa ako bi zastoj trajao mesec dana, toliko bi najmanje iznosio pad prerađivačke industrije. Međutim, zbog štrajka u Fiatu ne rade ni kooperanti što će doprineti još većem padu. Zato su sve glasniji oni koji prognoziraju odlazak fiata iz Srbije s obzirom da se bliži istek desetogodišnjeg ugovora zaključenog 2009, a sa njim i državnih subvencija. Predsednik Privredne komore Srbije Marko Čadež napominje da ne postoji nijedna informacija o povlačenju, a da su štrajkovi uobičajena pojava i u Evropi. "Već tri, četiri godine najavljuje se odlazak fiata, ali se ništa ne dešava. Mi imamo pad izvoza motornih vozila, ali s druge strane rast izvoza drugih proizvoda kao što su automobilske gume. Pozitivno je to što je privreda diversifikovala izvoz. Takođe, nije ni svim kooperantima fiat jedini kupac", ističe Čadež. Argumenti za tezu da fiat neće nikuda iz Srbije su i značajna ulaganja u opremu i proizvodnu infrastrukturu u Kragujevcu, kao i ulaganja u obuku radnika. Takođe tu je i činjenica da je rad u Srbiji i dalje jako jeftin. Da li fiat lažira fakture? S druge strane, iz godine u godinu poslovni rezultati fiata su sve lošiji, pa je prošle godine, prema analizi ekonomiste Dragovana Milićevića, poslovna dobit ostvarena isključivo zahvaljujući državnoj pomoći od 3,8 milijardi dinara. - Finansijski pokazatelji poslovanja FCA Srbija ukazuju na pad poslovne aktivnosti, što je i očekivano jer se iscrpeo postojeći poslovni model zasnovan na ovom tipu automobila. Bez novih modela FCA praktično funkcioniše dok traje državna subvencija. Kod FCA je neobično i to što je učešće materijala u prihodima 84 odsto, što je nepojmljivo u automobilskoj industriji. Razlog je pre svega nabavka komponenata po uvećanim cenama od zavisnih društava fiata. Uvoz delova za automobile, samo iz Italije i Poljske za potrebe fiata vredan je oko 450 miliona prema podacima o uvozu Srbije, a ta ista roba je prema podacima o izvozu iz ovih zemalja u Srbiju vredna 230 miliona evra - kaže Milićević, pozivajući se na bazu podataka o trgovini UNCTAD-a i Trejdmapa. Prema njegovim rečima, korist od fiata ima samo onih 2.400 radnika u neto platama koje su ispod republičkog proseka. "Sa ovim poslovima stoleća Srbija se polako vraća u srednji vek. Moj zaključak je da fiat odrađuje ugovor zbog toga što mu država pokriva glavne troškove i da posle toga verovatno sledi razlaz. Sve poslovne i finansijske transakcije govore da oni nemaju namere da se ovde duže zadrže", pesimističan je Milićević. Štrajk za veće plate - napredak Ivan Nikolić, saradnik Ekonomskog instituta, napominje da je na vrhuncu proizvodnje u 2013. godini fiat proizvodio 117.000 vozila dok je plan bio preko 150.000. Za ovu godinu plan je 85.000 vozila. "Još 2012. godine se pominjalo da se planira u 2017. godini redizajn. Sad, baš kada ističe aranžman sa Fijatom imamo štrajk i pretpostavljam da je to pokušaj sindikata da popravi poziciju. Ovo je i kvalitativni napredak, jer su do sada radnici u fabrikama uglavnom štrajkovali da zadrže mesta, a sada traže veće plate, kao što to rade radnici brojnih kompanija u Evropi", napominje Nikolić. Počeli pregovori sa upravom fiata? Proizvodni radnici u fiata nastavili su juče totalnu obustavu rada, tokom koje je, do sada, izgubljena proizvodnja više od 3.500 automobila. Čelnici Samostalnog sindikata juče nisu bili dostupni javnosti, te su po sindikalnim kuloarima krenule špekulacije da su "neki pregovori počeli". Da li zaista jesu, juče nije moglo da se proveri. Podsetimo da radnici FCA Srbija traže povećanje zarade sa 230 na 315 evra, isplatu dogovorenog bonusa za efikasnost za ovu godinu i nadoknade za prevoz, te promenu organizacije proizvodnje kako bi se eliminisala sve učestalija praksa da radnik, pored svojih, istovremeno završava i proizvodne operacije kolega koji su duže odsutni iz fabrike. Gradonačelnik Kragujevca Radomir Nikolić juče je rekao da razume zahteve radnika, ali i da razume "kada nema novca". - Razumem zahteve radnika, s jedne strane, zato što se u Srbiji i dalje dosta radi za malo novca. Ali, razumem i situaciju kada novca nema, onda treba zapeti i raditi, pa će biti novca - rekao je Nikolić, napominjući da se grad "ponudio" da bude medijator koji će da spoji Vladu, sindikat i fiat. - Do sada nam se niko nije obratio sa takvim zahtevom, ali verujem da oni imaju komunikaciju koja je neki put javna, a neki put nije - rekao je Nikolić. Z. R.


http://www.danas.rs/ekonomija.4.html?ne ... rdi+dinara
 
Srpska posla, sad se ništa ne zna. Totalna konfuzija.

Fijat danas: Menjaju ploču, izbacuju jedni druge

Predsednik Sindikata "Nezavisnost" u kragujevačkoj fabrici Fijat Krajsler automobili (FCA) Srbija Zoran Stanić rekao je da da izbačen iz Štrajkačkog odbora.



Kako je rekao za Betu, izbačen je odlukom predsednika Samostalnog sindikata u fabrici i predsednika Štrajkačkog odbora Zorana Markovića.

"Razlog ovakve odluke je to što je 'Nezavisnost' protiv zamrzavanja štrajka u FCA, a Marković je za prekid štrajka jer je za to dobio nalog od predsednika svog sindikata Ljubisava Orbovića i što je takav dogovor sa rukovodstvom fabrike", rekao je Stanić.

On je kazao da je danas otišao u kancelariju Markovića da razjasne situaciju posle jučerašnjih odluka, gde je menadžer obezbeđenja počeo da brani Markovića rečima da je "sramota što su juče štrajkači skandirali i vređali Markovića" koji se opredelio za zamrzavanje štrajka.

Prema rečima Stanića, Marković je i poveo radnike u štrajk i bio odlučan da se ne prekida, ali je od juče iznenada "promenio ploču".

Stanić je pojasnio da će radnici FCA, ako Marković bude potpisao sporazum o prekidu štrajka kao predsednik Štrajkačkog odbora, takvu odluku morati da poštuju.

"Danas je nastavljen štrajk proizvodnih radnika u prvoj smeni, ali je situacija konfuzna. Moj je utisak da su danas štrajkači iz prve smene koji su juče većinom bili za zamrzavanje štrajka, promenili stav", rekao je Stanić.

U fabrici se očekuje dolazak štrajkača iz druge smene u 13 časova kako bi se razgovaralo o daljim postupcima.

Predsednik Štrajkačkog odbora i predsednik; Samostalnog sindikata FCA Zoran Marković danas se nije javljao na telefon.

U Savezu samostalnih sindikata grada Kragujevca je rečano agenciji Beta da posle jučerašnjeg izjašnjavanja radnika o zamrzavanju štrajka ima podela i prisutne su tenzije među štrajkačima.

Posle izjašnjavanja o predlogu da se štrajk zamrzne kako bi u petak otpočeli pregovori sa rukovodstvom Fijata, većina štrajkača prve smene je bila za, dok je većina u drugoj smeni bila protiv prekida štrajka.

Predsednik Štrajkačkog odbora Zoran Marković je juče na konferenciji za novinare rekao da će od Vlade Srbije da zatraži još jedan dan da se u fabrici sprovede demokratski referendum o predlogu da se štrajk zamrzne i upozorio na posledice odluke da se štrajk nastavi.

On je obavestio štrajkače da je izvršni direktor FCA Alfredo Altavila preneo Vladi Srbije da se, prema politici kompanije, pregovori ne vode dok štrajk traje i najavio spremnost za početak pregovora pod uslovom da se zamrzne štrajk.

Altavila je poručio da ako ne počnu pregovori, odnosno štrajk ne prekine, počeće otpuštanje 320 radnika i smanjenje plana proizvodnje za 2017. godinu za 80 odsto.

Da su se radnici juče složili oko prekida štrajka danas bi predsednica Vlade Ana Brnabić na konferenciji za novinare sa Štrajkačkim odborom trebalo da proglasi prekid štrajka, a od petka do nedelje trajali bi pregovori sa vrhom italijanske kompanije.

Oko 2.000 proizvodnih radnika FCA u Kragujevcu štrajkuje 13 dana i traže povećanje zarada, reorganizaciju, isplatu bonusa za 2016. godinu i naknadu troškova prevoza van standardnog radnog vremena.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1282265
 
boca-ica » 06 Jul 2017 21:02
Verovatno sami debelo podmicuju štrajkace da imaju opravdanje za pa-pa .....

:lool:

Blic 14. 07. 2017 - 13:08h
....- Poljaci su ponudili izuzetno povoljne uslove, uključujući i ulaganje od 100 miliona evra, kako bi se u njihovim pogonima proizvodio novi model "fijata".
Upravo to je i ključ opstanka kragujevačke fabrike, koja bez novog modela nema svetlu budućnost. Ugovor Srbije i “Fijata” ističe 2018. godine i sadašnji “štrajk bez kompromisa” može da bude okidač da se čelnici iz Torina povuku iz ovog posla - tvrdi izvor “Blica” iz Vlade Srbije....
http://www.blic.rs/vesti/ekonomija/stra ... ta/7l64x82

Obicni vašarski vacaroši
čuli ono ... da ce da dobiju 5 % nizu podnudu od nas u Srbiji,
u odnosu na najjeftiniju ponudu od drugih ponudjenu bilo gde u regionu...

Eh, sa kim mi saradjujemo ....kako ugovor ističe 2018. godine ... pomamili se obicni vašarski vacaroši :rant:
 
Ova slika toliko savršeno ide uz izjavu. A izjava rame uz rame sa stefanovićima, vulinima, vučićima, babićima i ostalom bagrom.

19983801_1454750174595325_8472525944641123033_o.jpg
 
Divim se ljudima koji znaju sve širom sveta šta i kako :)
Ja sam za to da dovedemo iz Kine (pošto Evropljani i Ameri neće dati svojima da otvaraju to kod nas) nekog proizvođaća elektrocikala i eletrovozila i da ove ljude prebacimo u tu fabriku da rade. Samo od prodaje elktrocikala u Srbiji bi fabrika moglo da dobro posluje, a ako bi otvorili i za elektrokoloa mislim da bi se ubedljivo superironije pozicionirali za budućnost od svih komšija. A onda FIAT ako hoće da ostane nek ostane ako neće ko ga ... i onako u novoj tehnologiji električnih vozila njegovo ime ništa ne znači. Mislim, što bi kupili otpatke, daj da uzmemo najbolje, ono što je budućnost (a dobrim delom u nekim zemljama već i sadašnjost).
 
Bugari su nas pretekli što se tiče kineskih fabrika automobila. Verujem da će brzo da se prebace na elektro.
Šta vi očekujete da se ti ljudi brinu za radnike. Od toga nema ništa, bitne su gazde.
 
Cisto moje razmisljanje, bez nekih konkretnih dokaza:
Zabari danas imaju drugaciju poziciju nego pre 10 godina. Rasplinula se ambicija o sirenju nar USA trzistu modelom 500L, ali su akvizicijom Krajslera postali znacajan igrac na tom trzistu i to im je sasvim OK.
Bescarinski sporazum sa Ruskom federacijom (i ekipom oko njih) im nista ne znaci jer im je plasman na ta trzista mizeran.
U medjuvremenu su zatvaranjem nekoliko fabrika u Italiji pokazali da su velika globalna korporacija koju interesuje iskljucivo jedna stvar - maksimalan trenutni profit!

Posledicno, mislim da zabari vec pregovaraju sa nasom vladom oko nastavka, tacnije novog ugovora i da su 'zahtevni', ili da kazem zahtevniji nego sto su nasi spremni da prihvate.
U svemu tome i strajk odgovara i nasoj drzavi i Fiat-u.
Takodje, prica oko strajka je malo cudna.
Ja sam ga ocekivao 2014 kada je model imao najvecu proizvidnju i dobru traznju. Sada to nije slucaj, a italijani su samo produzili trajanje ovom modelu skorasnjim restajlingom.
Verovatno (nagadjam) su iz fiata trazili znacajniju sumu za uvodjenje jos jednog modela u proizvodnju.

Ko bi bilo idealno da dodje?
Pa po meni bi se trebalo upinjati svim snagama za neki od japanskih proizvodjaca.
Njima bi cak mogli da "prodamo" pricu o bescarinskom sporazumu sa Rusijom.
Mazda recimo nema proizvodnju u Evropi.
Trenutno se (zbog jakog Yen-a) model 3 uvozi iz fabrike u Meksiku!!!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=465836#p465836:jnypmdeg je napisao(la):
laki72 » 16 Jul 2017 04:12 pm[/url]":jnypmdeg]
...
Pa po meni bi se trebalo upinjati svim snagama za neki od japanskih proizvodjaca.
Njima bi cak mogli da "prodamo" pricu o bescarinskom sporazumu sa Rusijom.
Mazda recimo nema proizvodnju u Evropi.
Trenutno se (zbog jakog Yen-a) model 3 uvozi iz fabrike u Meksiku!!!

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

Automobili (makar koliko ja znam) nisu na listi za bescarinski izvoz u Rusiju, i tesko da ce biti.

Ruska strategija jeste da "zatvore" trziste dazbinama i da podstaknu investitore da otvaraju fabrik u Rusiji. I u tome su jako uspjesni. Vecina velikih proizvodjaca ima fabrike u Rusiji a medju njima i Mazda

https://sdelanounas.ru/blogs/95126/

koja pored vec postojece proizvodenje otvara i fabriku automotora : http://wardsauto.com/engines/mazda-add- ... sian-plant

Npr i WV i Ford su prošle godine vec uradili slicno i pored fabrika automobila su otvorili i fabriku motora.

Ove godine je Mercedes najavio ulaganje od 250M USD i otvaranje nove fabrike, a Isuzu je nedavno najavio da će pored vec postojece fabrike kamiona u Rusiji otvoriti i fabriku autobusa.
 
Status
Zatvorena za pisanje odgovora.
Vrh