Noki
Expert
- Učlanjen(a)
- 15.05.2018.
- Poruke
- 5.073
- Pohvaljen
- 7.265
Zasto drzava ne promeni krivicni zakonik, tako da npr svako udaljavanje sa mesta udesa, automatski nosi 5 godina zatvora (bez ikakvog izuzetka), pa se tek onda na to sabira delo koje je ucinjeno ili nije.
Mi smo generalno slepci što se tiče vožnje i kulture, ljudi neke svoje traume i komplekse leče kroz voznju i to je tako nažalost. To u kombinaciji sa bahatošću i znaš li ti ko sam ja su dobitna kombinacija za ono što se svakodnevno dešava na ulicama beograda.
Zašto ova država nešto ne uradi kako treba. menjaju ga oni pa ćeš uskoro kad repostuješ poziv na protest (koji obuhvata blokadu saobraćajnica) učiniti krivično delo...
Udaljavanje samo po sebi nije posebno krivično delo ali nepružanje pomoći jeste.
Da su kazne male, jesu, rekoh maksimum je tvoj predloženi minimum - 5 godina.
S druge strane, @Beki predloženom doživotnom robijom za teško delo protiv bezbednosti javnog saobraćaja (TDPBJS) gde kao posledicu imamo teške telesne povrede, obesmišljavamo doživotnu robiju za recimo višestruko ubistvo, svesno, planirano, sa namerom izvršeno ubistvo/a.
Jedino ako bi taj za ubistva dobio 7 uzastopnih doživnotnih kao u Americi. A ovaj za TDPBJS jednu. Što ne bi imalo mnogo smisla.
Problem nije što nemamo doživtnu za ovo nego što imamo od 6 meseci do 5 godina.
Ali moram ovde navesti da je stroža kaznena politika samo deo rešenja problema.
Ovde mu se možda i može suditi u sticaju, jer je moguće učinio 2 krivična dela, prvo je TDPBJS, a drugo je nepružanje pomoći licu povređenom u saobraćajnoj nesreći...
Međutim da bi postojalo nepružanje pomoći učinilac mora da ostavi drugo lice bez pomoći a ne i da mu ne pruži pomoć. Ostavljanje lica bez pomoći pretpostavlja da nema drugog ko bi pomoć mogao da pruži. Tu se cene razne okolnosti slučaja ko se tu sve našao i da li je pomoć pružena.
Da budem konstruktivan, moj predlog je (a i ne samo moj) bolje preciziranje te norme, da izvršilac odgovara kako za samo bežanje sa mesta nesreće kao objektivna okolnost + ostavljanje bez pomoći + samo izazivanje nesreće sa teškim posledicama po zdravlje povređenog...
Dakle vrlo lako bi mogli imati 3 krivična dela, pooštriti kazne za ta dela, propisati poseban, teži oblik ako je do povreda ili smrti došlo usled naročito bezobzirne vožnje.
Za sada u praksi imamo jedno sigurno krivično delo i jedno kao mogućnost sa kaznama od po par godina zatvora.
Eto to je što se kaznene politike tiče, ona toliko realno može da se unapredi.