Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Da Bog da da na tim spravama zarade preponsku kilu.

Šljam.
 
Prerano je to bilo za Srbe, mi smo još u kamenom dobu po pitanju kulture i morala.
 
pritom tamo satru sedi neki cuvar.. obicna policijska istraga bi sve resila.
 
Pa vala ako su stavili obicne sprave koje stoje i u fitnes-centrima onda i drugacije nisu zasluzili. Na otvoreno se stavljaju druge sprave, mnogo vece i jednostavnije, kao klackalice, ubacene u pod, bez ikakvih nevezanih delova gde se teret premesta tako da se neki teski metalni deo pomeri, sto blize te lakse, sto dalje od centra gravitacije te teze...

http://mirko.franktrue.de/images/14d.jpg
 
Ko bi onda iskopavao i krao sprave od 150 kila? Milsim sta ce sa njima?
 
Zar se nije vec nesto slicno deslio na Bezaniji? A sta ce im? Pa ako kradu saobracajne znakove da peku paprike, ili ogradjuju obore, naci ce se i za ovo namena. Mojne da brines, beogradzani su to!
 
kad sam ja rekao da je nenormalan sutanovcev predlog da bia, ministarstvo unutrasnjih poslova i ministarstvo odbrane budu smesteni u jedan kompleks i da bi tako nesto u francuskoj diglo revoluciju, rekli ste fin je covek. a sta imate da primetite povodom ovoga:

"Šutanovac, recimo, predlaže da atraktivna zgrada Vlade u Nemanjinoj 22 postane hotel kada se iz nje isele premijerski kabinet i ministri."

http://www.blic.rs/temadana.php?id=107516

Odakle je ta nesreca?
 
znate sta meni nije jasno... u nemackoj je savezna policja u visbadenu, vrhovni sud u karlsrueu, vrhovni upravni sud u lajpcigu, narodna banka i narodna biblioteka su u frankfurtu, konvica novca u minhenu, savezni zavod za statistiku je u visbadenu, tajna policja je u kelnu, masa sluzbi je u bonu, a ministarstva u berlinu su rastrkana na sve strane... a u mudroj Srbiji eto na pocetku 21. veka razvija se ideja da se sve po mogucustvu smesti u jednu zgradu i jos ako se ta zgrada zove Novi Kremlj, bice super.
 
Lucifer":2njvhucn je napisao(la):
kad sam ja rekao da je nenormalan sutanovcev predlog da bia, ministarstvo unutrasnjih poslova i ministarstvo odbrane budu smesteni u jedan kompleks i da bi tako nesto u francuskoj diglo revoluciju, rekli ste fin je covek. a sta imate da primetite povodom ovoga:
Niko nije rekao da je fin, a isto to važi i za sve njegove debilne predloge oko rasporeda vlade i ministarstava (nemam pojma na koju foru je on našao da smišlja prostornu organizaciju Vlade i ministarstava, jer za to stručnjak sigurno nije).

Nažalost, ovde su na vlasti i u opoziciji nesposobni političari što ne bi bio veliki problem kada bi se oni konsultovali sa stručnim ljudima, ali jok. Oni su svu pamet sveta popili i to je tako, dovoljno je reći da je predsedniku opštine Palilula to prvi posao u životu, ali se on dokazao u partiji i to je dovoljna referenca.

Opet se problem "rešava" obrnutim redom. Umesto da se prvo napravi jedan ozbiljan dokument o izmenama veličine Vlade koji bi postao i deo Ustava i koji bi utvrdio konstantan broj ministarstava i njihovih nadležnosti ovde se rešava posledica post izbornih dogovora koji svaki put dovode do stvaranja nekog novog ministarstva i bezrazložnog povećanja administracije.

Prvo treba da se zapitamo kako to treba da izgleda naša Vlada i Skupština i koliko članova treba da broji i da to postane deo Ustava koji ne bi mogao da se menja posle izbora kako se kome ćefne. Kada se to uradi i broj zaposlenih dovede na optimalan nivo, onda tek da počne da se gleda koliko je prostora potrebno, ako uopšte i bude bilo potrebno.

Naopka država skroz na skroz.
 
____________________________________________

Bačena dva molotovljeva koktela na grčku ambasadu u Beogradu
Autor: Tanjug | 25.08.2009. - 08:40
Na zgradu grčke ambasade u Francuskoj ulici u Beogradu grupa mladića bacila je dva molotovljeva koktela, jutros oko tri časova, prenela je Radio-televizija Srbije.


Tom prilikom jedan prozor je razbijen, plamen je izazvao manja oštećenja na fasadi, ali vatra nije prodrla u unutrašnjost zgrade.

Prema rečima očevidaca, zapaljive naprave bacio je neko iz grupe od pet mladića, a posle toga oni su se podelili u dve grupe, od kojih je jedna pobegla taksijem, a druga se pešice udaljila prema centru grada.
Policija je pojačala kontrole i na lice mesta je odmah izašla uviđajna ekipa. Motivi ovog napada nisu poznati.
_____________________________________________

Izvor: RTS
www.rts.rs
 
Boze me sacuvaj. Ovde nema "mladi smo i pijani, pa ajde malo da se zezamo". Ko nosi to u dzepu? A opet ne vidim koja extrem grupa kod nas ima problem sa Grcima. Mozda Makedonci?
 
Hm, mene samo zanima gde je bio policajac koji je u kucici ispred ambasade bio...
 
Shifty":2cdfw2nb je napisao(la):
Boze me sacuvaj. Ovde nema "mladi smo i pijani, pa ajde malo da se zezamo". Ko nosi to u dzepu? A opet ne vidim koja extrem grupa kod nas ima problem sa Grcima. Mozda Makedonci?
Garantovano Makedonci, dosli na Madonin koncert, pa usput... Ako nisu oni, onda ne znam koliko neko odavde treba da bude debilan...
 
Ne. Garantovano retardi.
Retardima je potreban i dovoljan raylog to što su nas Grci juče dobili sa pola koša na "Akropolis kupu".

Mene živo zanima gde je tada bio pandur koji treba da čuva ambasadu?
 
Lucifer":2la5bp5y je napisao(la):
znate sta meni nije jasno... u nemackoj je savezna policja u visbadenu, vrhovni sud u karlsrueu, vrhovni upravni sud u lajpcigu, narodna banka i narodna biblioteka su u frankfurtu, konvica novca u minhenu, savezni zavod za statistiku je u visbadenu, tajna policja je u kelnu, masa sluzbi je u bonu, a ministarstva u berlinu su rastrkana na sve strane... a u mudroj Srbiji eto na pocetku 21. veka razvija se ideja da se sve po mogucustvu smesti u jednu zgradu i jos ako se ta zgrada zove Novi Kremlj, bice super.
+1

Sa jedne strane, imamo previse uprava, ministarstava i slicno i to treba srediti. Takodje, nema nikakvog smisla da npr. 1 ministarstvo bude rastrkano u nekoliko zgrada, kao sto nema smisla da skupstina trenutno koristi 2 zgrade. Istina je takodje da je Srbija nasledila mnostvo zgrada koje su nekada bile deo velike savezne administracije, i da tu treba izvrsiti racionalizaciju, smanjiti troskove, neke zgrade izdati, prodati, promeniti namenu...takodje je bezveze sto je predsednistvo u samom centru grada, pa i vlada, em sto je tako veci problem garantovanje sigurnosti em sto se blokira pola grada kada neko ispred vlade protestuje. U tom smislu podrzavam preseljenje vlade i predsednistva u SIV npr., izmestanje ponekog ministarstva u Banjicu, itd.

Sa druge strane, apsolutno si u pravu da je skroz bezveze da sva ministarstva budu u jednom gradu. Zasto se ministarstvo poljoprivrede ne izmesti u Novi sad, rudarstva recimo u Bor (ili gde vec), prosvete u Nis, telekomunikacije i infrastrukture u Kragujevac...svaki ministar treba da ima svoju kancelariju, kabinet u zgradi vlade u Beogradu, ali nek vecinu vremena provodi tamo gde je ministarstvo, i uostalom, nije najvazniji ministar nego ceo birokratski aparat ispod njega. Time bi dobili izmestanje mase radnih mesta iz Beograda u druge gradove, Beograd kao ekonomski centar ce uvek traziti radnu snagu, a par stotina ili hiljada cinovnickih pozicija mogu mnogo da znace nekom drugom gradu. U Beogradu bi ostavio, pored Vlade, ministarstva unutrasnjih poslova, odbrane, pravde, spoljnih poslova i finansija, ostalo moze da se seli. Da ne govorimo o drugim drzavnim institucijama, npr. statistickom zavodu.
 
Hehe,

Ovo je odlična inicijativa, ali mogu da se kladim da će Dinkić da je iskoristi na sledećim izborima, kao lepu propagandu. Uostalom on uvek ume da iznenadi.
 
shmeksi":1u9vqfil je napisao(la):
Prvo treba da se zapitamo kako to treba da izgleda naša Vlada i Skupština i koliko članova treba da broji i da to postane deo Ustava koji ne bi mogao da se menja posle izbora kako se kome ćefne. Kada se to uradi i broj zaposlenih dovede na optimalan nivo, onda tek da počne da se gleda koliko je prostora potrebno, ako uopšte i bude bilo potrebno.

Naopka država skroz na skroz.
Licno mislim da je za Srbiju najbolji predsednicki sistem americkog tipa. Poziciju premijera ukinuti. Ako imamo jakog premijera i jakog predsednika (u smislu licnosti, popularnosti), jos ako su iz 2 razlicite stranke, samo ce se svadjati i dovoditi zemlju u blokadu (videti pod Tadic - Kostunica). Cak ako su i takmaci iz iste stranke, bice unutastranackih previranja i to ce se odraziti opet na odnos predsednik - premijer. Ako su obojica iz iste stranke, ili su politicki saveznici, a jedan je jaca licnost, popularniji, ovaj drugi ce neizbozni biti nepotrebna ikebana (videti pod Tadic - Cvetkovic). Dakle imati 2 ovakve pozicije na vrhu drzave je nepotrebno, jer ili stvara konflikt, ili visak. Ukidanjem jednog stedimo novac (od plate preko osoblja do obezbedjenja do kancelarija do troskova transporta, itd.) i dobijamo stabilniji sistem.

Za to sam da se sva izvrsna vlast prenese na predsednika, kao u Americi. Vlada bi postala samo skup ministara koje imenuje predsednik. Ne bi ministri krojili i obarali vladu, ne bi se trazio glas ministra prosvete na vladi da bi se odlucilo o imenovanju ambasadora u Brazilu. Ministri bi postali manje politicari koji su tu zbog samopromocije (kazem manje, ne skroz) a vise strucniji, odgovorniji drzavni sluzbenici zaduzeni da vode i nadgledaju odredjenu oblast - tj, postali bi profesionalniji u obavljanju svog posla. Narodu u Srbiji to odgovara, da bira licnost, predsednika (jer su ljudi i onako vezani za lidere stranaka vise nego za samu stranku), znalo bi se tacno ko je krajnje odgovoran, a izbor naroda bi bio jasan nakon dvokruznih izbora (a ne da neko sa 10% glasova postane premijer). Parlament bi imao mogucnost da pokrene proceduru opoziva predsednika ili nekog ministra.

Zakonodavna vlast bi se odvojila od izvrsne, parlament bi postao neka vrsta korektiva vladi, a ne njen poslusni sluga. Ucenjivacki potencijal stranaka koje osvoje 5-7% glasova bi bio skoro izbrisan. Ne bi se pravila ministarstva samo da se zadovolji neki koalicioni partner. Na kraju, predsednik je ogranicen na 2 mandata, dok je praksa u parlamentarnim sistemima da se mandat premijera ne ogranicava.
 
Najveća mana je to što je cela Srbija jedna izborna jedinica i što imao takozvani "proporcionalni" izborni sistem.
Zato nam je ceo državni aparat takav kakav je.
Kada bi svaki birač/poreski obveznik znao imenom i prezimenom ko je njegov narodni poslanik sve bi to bilo drugačije .... eeeeh
 
Pa to je poenta licna odgovornost. Predsednika, poslanika, gradonacelnika...zato mislim da je sistem sa biranjem gradonacelnika u gradskoj skupstini uzasno los. Los za gradjane. Ovakav sistem odlicno odgovara partijama.
 
hazard":spqico7d je napisao(la):
Ako imamo jakog premijera i jakog predsednika (u smislu licnosti, popularnosti), jos ako su iz 2 razlicite stranke, samo ce se svadjati i dovoditi zemlju u blokadu (videti pod Tadic - Kostunica).
Koliko god imam zamerki na obojicu i njihovu kohabitaciju moram priznati da je Srbija u tom periodu imala najviši nivo stranih direktnih investicija (bez obzira na sve druge okolnosti koje su mogle da utiču na taj nivo i tada i sada, ipak je to jedan od rezultata takvog dvojca.
 
shmeksi":2bgv5x41 je napisao(la):
hazard":2bgv5x41 je napisao(la):
Ako imamo jakog premijera i jakog predsednika (u smislu licnosti, popularnosti), jos ako su iz 2 razlicite stranke, samo ce se svadjati i dovoditi zemlju u blokadu (videti pod Tadic - Kostunica).
Koliko god imam zamerki na obojicu i njihovu kohabitaciju moram priznati da je Srbija u tom periodu imala najviši nivo stranih direktnih investicija (bez obzira na sve druge okolnosti koje su mogle da utiču na taj nivo i tada i sada, ipak je to jedan od rezultata takvog dvojca.
Mislio sam pre na period DS-DSS vlade nego na onaj sa manjinskom DSS vladom nakon sto je Tadic postao predsednik. Na pocetku je Tadic pazljivije isao jer nije znao tacno kolika je njegova popularnost a kolika Kostunice, kasnije se "osilio".

Ne slazem se da je to rezultat takvog dvojca. Bolje je reci da se to - najveci nivo direktnih investicija - desilo vise uprkos njima nego zbog njih. Kostunicine vlade uglavnom nisu vracale tocak unazad, nego su milele i puzele unapred, sto se nekih stvari tice stajale su u mestu. Logicno je bilo da sa oporavkom ekonomije nakon 2000. stvari krenu unapred i da budu bolje iz godine u godinu, uzimajuci u obzir generalno svetsku situaciju a i prethodno dno koje je srpska privreda dotakla. Kostunica je inace u svojoj prvoj vladi prakticno sve sto ima veze s ekonomijom prepustio G17+, tj. Dinkicu i Jelasicu, i koliko god mi bili antipaticni (narocito ovaj prvi), mora se priznati da je kakav-takav red koji je zaveden u ekonomiji tokom Kostunicine prve vlade uglavnom njihova zasluga. Nema tu ni Kostunicinog ni Tadicevog rezultata niti zasluge (neke prevelike), rekao bih. OK, zasluzni su sto nisu pravili preveliko sranje, za razliku od nekih kombinacija 90ih, ali to je to.

S druge strane, to je bila kombinacija koja nam je donela 9 meseci bez vlade (posle izbora) tokom kojih je sve stajalo, skoro apsolutno izgubljeno vreme (u tom periodu lova u mutnom je potpisana ona katastrofalana koncesija Horgos - Pozega), cestu blokadu vlade koja je kasnije formirana, Tomu Nikolica za predsednika skupstine (zanemarimo politicke preferencije, gledam ekonomski: setite se strmoglavog pada berze). Ja na ceo taj period gledam kao na dosta izgubljenog vremena - velika javna preduzeca nisu privatizovana na vreme (a neka su sad zboga toga na ivici propasti, vidi pod Jat), SSP je mogao biti potpisan odavno (setite se prekida pregovora), oprema za biometrijske licne karta kupljena pred kraj Zivkoviceve vlade je sedela neiskoriscena par godina, cinovnicki aparat je samo rastao, trosenje drzave nije obuzdano (naprotiv) - uostalom pogledajmo samo kako je Srbija nespremno docekala krizu i koliku ce cenu platiti sto nije izvrsila reforme na vreme, kada je bilo para i voljnih investitora, tu ce se videti svi rezultati nestabilnog dvojca Tadic - Kostunica (uz Dinkica kao treceg u kolu).

Da se vratimo na taj najveci direktan nivo investicija: tu statistika zna da vara, jer veliki deo toga cini onih milijardu i nesto evra koje je Telenor platio za Mobtel. Sto je opet, uglavnom rezultat uglavnom Dinkicevog razbucavanja Karica. Da podsetim ni da NIPa ne bi bilo da nije bilo tih para. Znaci manje-vise sve to svodi na prodaju drzavnog udela u jednoj velikoj firmi - da se razumemo, ja sam postignutom cenom bio odusevljen ali to je bilo daleko od greenfield ili cak brownfield investicije - to je bilo klasicno preuzimanje. Da sutra drzava proda Telekom i EPS mogli bi ovi sad da masu kako imaju najveci nivo investicija, ali nije to to. Na kraju da li u "strane" investicije ulaze i pazarenja sprskih tajkuna preko offshore firmi? I MPC i Delta su zvanicno u "stranom" vlasnistvu...
 
hazard":jbdv5s62 je napisao(la):
Da sutra drzava proda Telekom i EPS mogli bi ovi sad da masu kako imaju najveci nivo investicija, ali nije to to. Na kraju da li u "strane" investicije ulaze i pazarenja sprskih tajkuna preko offshore firmi? I MPC i Delta su zvanicno u "stranom" vlasnistvu...
Ne ulaze, jer se računa onaj ko zvanično kupi neku domaću firmu ili ulaže novac kao kapital. To znači da ako Delta ili MPC investiraju ili kupe nešto, one su domaća pravna lica (iako u stranom vlasništvu), i to ne ulazi u SDI.
 
Vrh