Šta je novo?

Spomenici

Da se ja pitam lepo bi u ploču, spomenik i svaki drugi objekat koji je na meti sekundarne mafije ugradio neki sistem pec-pec ukoliko se odvoji od zida pa da vidiš kad počne da se valja st*** po pločniku i peni na usta. Nemaš da jedeš džukelo?! Pravac narodna kuhinja. Nemaš da piješ džukelo?! Pravac gradska fontana. Za sve ostalo izvadi ruke iz dupeta i prestani da kradeš!!!
 
Споменик на Ушћу, сећање на жртве 90-их

четвртак, 30. јул 2015, 19:30 -> 20:45

Београд би требало да добије споменик српским жртвама и грађанима Србије страдалим током ратова деведесетих година. У Музеју историје Југославије у петак ће бити изложене макете 20 пристиглих решења и биће одлучено како ће изгледати меморијални комплекс на Ушћу. У међувремену стижу и друге идеје за споменике.

http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... 90-ih.html





Врло комплексна материја, која захтева прегнуће свих озбиљних националних институција.
 
Za Zvezdarku:

kalemegdangeografskiins.jpg


http://politikin-zabavnik.co.rs/pz/cont ... ment-34620

Danas se ova skulptura ne nalazi na ovom mestu
https://www.google.rs/maps/@44.82157,20 ... 2152?hl=sr
 
NOVE KRAĐE Ukradene bronzane figure ispred paviljona "Cvijeta Zuzorić"
Tanjug | 04. 08. 2015. - 17:13h | Komentara: 0

Četiri bronzane figure golubova, koji su deo fontane "Buđenje" ispred paviljona "Cvijeta Zuzorić" na Kalemegdanu su ukradene, a iz Zavoda za zaštitu spomenika Beograda najavljuju da će podneti krivične prijave protiv kradljivaca, ali i protiv onih koji budu otkupljivali takva dela.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/580469 ... ta-Zuzoric
 
Вожд":cewvbh6y je napisao(la):
NOVE KRAĐE Ukradene bronzane figure ispred paviljona "Cvijeta Zuzorić"
Tanjug | 04. 08. 2015. - 17:13h | Komentara: 0

Četiri bronzane figure golubova, koji su deo fontane "Buđenje" ispred paviljona "Cvijeta Zuzorić" na Kalemegdanu su ukradene, a iz Zavoda za zaštitu spomenika Beograda najavljuju da će podneti krivične prijave protiv kradljivaca, ali i protiv onih koji budu otkupljivali takva dela.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/580469 ... ta-Zuzoric
Зар опет?! Ово је, од 2000. ЧЕТВРТИ пут да их краду! :bash:
 
Mene šokirala ova vest!

Pa kad mogu na Kališu da skinu, u samom centru glavnog grada, na glavnoj turistickoj lokaciji, koja je pokrivena i policijom i privatnim obezbeđenjem Kališa, onda koji matrag radimo rekonstrukciju i opremanje pruga, bušimo i opremamo nove tunele na K10 i K11, postavljamo novu LCD signalizaciju na putevima (video danas kod Beške jedan nov) kada ce ekipa to sve da poskida i preproda.
 
A da stave kamere na paviljon i isvjetle to smotovi jedni nesposobni
 
То се ради у договору, можда чак и са ливницом.
 
Ево их од прошле године:

p1210701hdrs987.jpg


3Д скенирање било би најбоље решење за све споменике, само, треба пара, и воље...
 
Originale u muzeje, a na ulicu plastične replike
samo pitanje je koliko para bi to repiciranje bilo
 
Тако је свуда, оригинали су измештени у музеје и заштићени, а реплике су на њиховим местима.
На пример Микеланђелов Давид је 1873. премештен је у Accademia di Belle Arti di Firenze, а на његово место 1910. постављена је реплика.
 
Mikelanđelo je Mikelanđelo, i za njegova dela je sasvim opravdano da se zaštite zamenom sa replikama.

Ako ćemo sva dela koja su izvorno bila namenjena za postavljanje u eksterijeru zameniti sa plastičnim kopijama, bojim se da ćemo izgubiti pravo da doživimo umetnost onako kako je umetnik zamislio - bukvalno bi smo samo gledali u plastiku, kao u Las Vegasu.
Osim toga, to bi bio i poraz pravne države - još jedan. Bio bi izbor linije manjeg otpora.
Gde ćemo čuvati originale? U nekom skladištu, ili ćemo osnovati "Muzej umetničkih dela sklonjenih sa ulice zbog sakupljača sekundarnih sirovina sa kojima država ne može da izađe na kraj"?

Spomenike treba zaštiti - ne samo fizički i elektronski, već sistemski.
Prvi sledeći slučaj - obimna istraga, forenzika, veštačenja i kao rezultat - maksimalna kazna i za lopove i za otkupljivača.
Dopuniti krivični zakon da sankcioniše krađe i uništavanje umetničkih dela koja pripadaju celom društvu, a radi minimalne novčane koristi - upravo kao što su slučajevi krađe skulptura i ploča postavljenih na otvorenom. Delo je poznato i prepoznato, samo ga treba definisati. Ako je moglo sa nasiljem nad "LGBT osobama", onda može i sa krađom umetničkih dela koja pripadaju svima nama, a zbog prodaje na otpadu.
Treba samo istrajati na zakonima, i ne mnogo više od toga.
 
Нисам говорио о пластичним, већ о бронзаним копијама и оне требају бити у зависности од вредности изложене у НМ, МИС, МГБ итд.
Уосталом и неке од бронзаних реплика велике вредности (одливци од оригинала) из Вељковићевог музеја, укључујући и Микеланђелова дела код нас стоје на отвореном, док је у просторијама некадашњег музеја и даље тзв. Центар за културну деконтаминацију.
Док са друге стране постоје и скулптуре које су биле намењене јавним просторима, а годинама чаме у депоима музеја.

Што се тиче потребе реаговања државних органа на заштити културних добара, ту се слажем.
 
Bronzane kopije:
koja je razlika imeđu originala u bronzi i bronzane kopije skulpture koja je predviđena da bude izložena u eksterijeru?
Za razliku od klesanja u kamenu, rad umetnika u livenom metalu (ili leguri) se može reprodukovati ponovnim korišćenjem kalupa, ili izradom novog kalupa koristeći gotovu skulpturu.
Umetničko delo je u mnogo čemu već ostvareno sa pozitivom oko kojeg de pravi kalup za konačno livenje. Obično se kalupi čuvaju i nakon izlivanja skulpture, oni su vredni kao i skuptura, pogotovo ukoliko je moguće da budu ponovo iiskorišćeni (popravke, uništenje originala...).
U slučaju krađa iz beogradskih parkova i ulica, radi se i o umetničkim delima i o ukrasnim predmetima. Iz više razloga, ta umetnička dela nemaju neku veliku starost (ne poput unikatnih i neprocenjivih arheoloških nalaza).
Stoga, menjati ih identičnim kopijama od istog materijala nema nekog smisla. Po čemu je original nešto nešto vredniji od kopije? Zbog toga što postoji nekih 80, 60, 40, 20 godina duže od kopije koja je dobijena na isti način (kopiranjem autorovig modela) i od istog materijala?
Možda, ako ga je u rukama držao Isus Hrist ili Sv. Sava lično, ali pošto to nije slučaj - hajde da ne preterujemo.
 
Ако не разликујеш вредност оригинала и копије, ја ти ту не могу помоћи.

Ако ниси сам обликовао и лио скулптуру и доживео осећај рађања уметничког дела, не знаш шта је дело које у себи носи део уметникове душе.

Материјал од кога су скулптуре начињене је подложан пропадању, а најбољи начин заштите од пропадања јесте њихово чување у заштићеним условима, а опет презентоване јавности, а то су музеји. Наравно, мислим на дела велике вредности (у нашим оквирима) којих код нас итекако има.
 
Tehnološki proces livenja je odvojen od procesa stvaranja. Osim ako sam umetnik nije i majstor-livac, onda se umetničko stvaranje završava pre izlivanja tečnog metala.
Drugo - skuptura nastala iz istog kalupa ili iz novog kalupa napravljenog na originalu, nije ista vrsta kopije kao kada se model i kalup prave prema fotografijama, crtežima, sećanju... Jednostavno - to nije isto.
Ovde ne pričamo o etrurskim vazama ili skulpturama antičkih Grka, već o relativno skoro napravljenim spomenicima i skulputurama, namenjenim izlaganju u eksterijeru. Uostalom, i oštećena skluptura od bronze se može popraviti, i time ni malo ne gubi na svojoj umetničkoj vrednosti.
 
Ја сам је вајао, правио калуп и лио лично (додуше ово последње уз саветодавну помоћ и надзор стручнијих) и оно што је произашло из тога јесте моје оригинално дело.

Ако би неко други лио из мог калупа за 50 година, једноставно то бих сматрао копијом мог оригиналног дела на основу мојих калупа 50 година касније и то није то. А тек уколико калупа не би било.. :roll:
 
Вожд":2urhp6d1 je napisao(la):
Загреб тражи „Мајку Хрвата” у Београду

http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/ ... du.sr.html
Зашто бисмо им "враћали" нешто што уопште никад није ни било њихово?

(Уосталом, колико тога треба они нама заиста да врате, у сваком погледу)...
 
ZvezdarkaVracaric":2mf5v6mn je napisao(la):
Вожд":2mf5v6mn je napisao(la):
Загреб тражи „Мајку Хрвата” у Београду

http://www.politika.rs/rubrike/Kultura/ ... du.sr.html
Зашто бисмо им "враћали" нешто што уопште никад није ни било њихово?

(Уосталом, колико тога треба они нама заиста да врате, у сваком погледу)...

Zvezdarka, lepo piše (u jednom drugom mediju):

"Najava gradonačelnice Knina Josipe Rimac da će prvi potez gradske uprave, nakon obeležavanja godišnjice vojno-policijske akcije "Oluja", biti da zvanični Zagreb od Srbije zatraži vraćanje skulpture "Povijest Hrvata" Ivana Meštrovića, u hrvatskim medijima otvorilo je pitanje da li je to umetničko delo plaćeno autoru."

Značl - dnevna politika i tabloidni mediji.
Nema ni jednog razloga zbog kojeg bi Srbija bilo kome predala Meštrovićevo delo.
A što se mene tiče, Hrvatska (i bilo ko drugi) uvek može da dobije pristup Meštrovićevim delima, kao i da napravi kalupe za duplikate u bronzi.
 
Vrh