Šta je novo?

Spoljna Magistralna Tangenta (SMT), Most preko Ade Huje

Ма то су убуџили само да се каже да ће да буде трамвај. А ван сваке памети је толико обилажење трамвајем око Дунава, кад може једноставно да се продужи трамвај право из Тадеуша Кошћушка поред базен па нови мост и тачно се избија иза Котежа и Борче, таман да се са западне стране заокруже та насеља.
 
To treba da uradi metro jer mu je to i poenta. Tramvaji su najbolji u trgovackim ulicama oko kojih je velika gustina naseljenosti ( Vojvode Stepe, Požeška, ako hocete i potez Studentski trg - Slavija i dalje, Glavna pa cara Dušana u Zemunu, od Surcina do Bezanijske kose...) naravno najbolje funkcionišu jedan uz drugi
 
Није ни трамвај лош кад има независну трасу и развије брзину. Очас би се стизало од Борче до Кнез Михаилове. Није нужан метро, који би у случају леве обале био са преседањем код Панчевца, као што је иначе и обичај за пут преко Дунава. А трамвај по ободу Котежа и Борче све до гробља Збег би таман заокружио насеља са те стране са новим булеваром, и дуж њега би могла да се формира трговачка улица по узору на Пожешку, булевар Краља Александра и Војводе Степе, пошто је нажалост Зрењанинац жртвован да буде мешана салата ауто салона, хала за свадбе, бензинских пумпи, сервиса за камионе, стоваришта грађевинског материјала и огрева, отпаде, кафане у стилу Ибарксе, породичне куће и по коју новоградњу П+6+ПК.
 
Jesu slagali još nešto u međuvremenu za Save Maškovića?

Sa ovako dekintiranim budžetom ne da neće da proširuju, ima da stave rampu i naplaćuju prolaz

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Poslao sam sad mail ras inzinjeringu sa pitanjem kad krecu sa radovima, javljam cim mi odgovore.
 
HAHAHAH, isto sam uradio pre oko mesec dana! Sviđa mi se kako razmišljaš

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
Tramvaj je namenjen da bude fider železničkom stajalištu Krnjača most sa celog poteza Zrenjaninskog puta, i sa celog poteza koji će postojati uz novi bulevar koji će ići uz sam Dunav (jednog dana). Oba pravca se susreću u okretnici u podnožju mosta kod petlje u blizini ŽS Krnjača most. Jedan pravac će imati okretnicu kod Zbega a drugi na mestu ukrštanja sa Pupinovim mostom. Ovime bi tramvaj postao nosioc saobraćaja u tom delu grada za sva putovanja koja ne idu preko mosta i preuzeo bi jedan manji procenat putovanja preko mosta, ali to nije glavna poenta. Cilj je da putovanja koja ne idu preko Pančevca bude što više, pogotovo kada obe BG voz linije koje će tuda ići budu imale jači takt. Pošto će gužve na Pančevačkom mostu biti samo gore, ovo je jedino rešenje.
Šine preko mosta kod Ade Huje su više neki tip tehničke veze kako tramvaji u Banatu ne bi bili odsečeni od ostatka mreže, što bi bio logistički i tehnički problem.

To proširenje tramvajske mreže treba sagledati sa 2 strane, jedna je korisna za putnike a druga je tehnička.
Šine uz Zrenjaninski put, šine uz novi bulevar pored Dunava i šine uz Višnjičku su korisni deo i na kraju svake od tih deonica postoji okretnica. Šine preko novog mosta kod Ade Huje su tehnički deo. Zašto je to izvedeno tako? Zato što na Pančevac ne može da se napakuje tramvaj a most ili tunel preko Dorćola neće biti građen skoro. Ovo je jedini način da se tramvajski javni prevoz uvede na levoj obali Dunava u nekom brzom i realnom roku, a ne samo u fantazijama. Jednog dana možda se i dogradi direktna tramvajska veza preko Pančevca (paralelnim mostom pored, ionako je i sadašnji Pančevac više paralelnih mostova zajedno) jer je to najlogičnije, a do tada će ostati samo voz i autobus.

S obzirom koliko su vezane ruke bile saobraćajnim inženjerima i urbanistima koji su pokušali da reše problem uvođenja šinskog javnog prevoza u ravničarski deo grada koji je idealan za njega, a opet tako odsečen, ovo je fenomenalno rešenje. Uspeli su da nađu rešenje da postoji u tom delu grada taj vid prevoza u manje više nezavisnom sistemu, i da ga spoje sa ostatkom grada jedinim mostom gde je to moguće tehnički izvesti u nekom razumnom roku. Most preko Ade Huje mora hitno da se gradi zbog stanja Pančevca i iskorišćena je hitnost te situacije da se kroz nekoliko godina prebaci tramvaj u Banatski deo grada. Ako se to ne uradi sada i preko tog mosta, neće biti urađeno još mnogo decenija. Moglo bi se reći i da je ovo neki vid igranke struke i politike. Bitno je da se položi prvi metar šina u trećem Beogradu i posle toga više nema natrag.

Suština je da taj tramvaj ne treba gledati kao sredstvo koje će vas dovesti do centra grada, već kao sredstvo koje će vas dovesti do ŽS Krnjača most, a eventualno i do ŽS Karaburma. Taj deo preko mosta na Adi Huji će biti nešto kao 85. Ide skroz okolo, ali kroz nedođiju, pa će na kraju ma koliko kružio biti koristan.

Ovo je jedna od najpametnijih stvari koja se pojavila u skorašnjim planovima, prosto da čovek ne poveruje da je moguće da se u Beogradu planira nešto logično, realno i bez megalomanije. A za izvršenje ćemo već videti kako će ići.
 

Prilozi

  • TramvajBanat.jpg
    TramvajBanat.jpg
    386,5 KB · Pregleda: 2.189
Е, па, требало је уместо тога да премосте Дунав где је ужи, и да трамвај буде и фидер БГ воза, али и да доводи људе куд су кренули. 2 у 1. Нема напретка без 2 у 1, 3 у 1... икс у 1 варијанти.

Прескупа је техничка веза са депоом мост преко Дунава - свака студија оправданости би показала да је онда исплативије да имамо одвојену мрежу у банатском делу града (није ни тако редак случај у трамвајском свету).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798276#p798276:tgweb5br je napisao(la):
Aleks@ » Pon Nov 30, 2020 7:42 pm[/url]":tgweb5br]HAHAHAH, isto sam uradio pre oko mesec dana! Sviđa mi se kako razmišljaš

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

Jesu ti odgovorili?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798435#p798435:3hw2cj0q je napisao(la):
Пантограф » Tue Dec 01, 2020 8:42 am[/url]":3hw2cj0q]Е, па, требало је уместо тога да премосте Дунав где је ужи, и да трамвај буде и фидер БГ воза, али и да доводи људе куд су кренули. 2 у 1. Нема напретка без 2 у 1, 3 у 1... икс у 1 варијанти.

Прескупа је техничка веза са депоом мост преко Дунава - свака студија оправданости би показала да је онда исплативије да имамо одвојену мрежу у банатском делу града (није ни тако редак случај у трамвајском свету).

Sve se slažem, i sam bih tako uradio, ali kod nas je veliki faktor politička volja i ništa nema smisla. Ovo deluje kao da se uvaljuje političarima tramvaj na koji god način je moguće jer jednom kada naprave most sa tramvajem onda je gotovo. Ne može onda da se ukida tramvaj, jer već imamo ceo most. I to onda vuče jedno drugo.

Inače i jeste predviđeno na početku u planu, da bude taj deo odsečen i nezavisan potpuno. Prva faza Zbeg - Krnjača, druga faza uz Dunav i treća faza preko mosta na Adi Huji da se spoji sa ostatkom. A znamo svi da od prve i druge faze nema ništa pre mosta na Adi Huji. Znači tek kada politika duboko zagazi u tramvajsku igru, čak i neracionalnim pravcem, tek onda će saobraćaj dobiti što mu treba. Inače bi već prva faza išla ka realizaciji, a u praksi je daleko od toga. Pre mosta neće ništa raditi.

Sve bi bilo mnogo lakše da se pravi most ka Dorćolu, ali nema ga ni u jednom dugoročnom planu niti sam ikad čuo da ga je iko spomenuo van foruma i entuzijasta.

A kad već imamo šta imamo... kada Pančevac bude skroz zagušen (a biće sve gore svake godine), nije tako nerealno da čak i tramvaj koji okoliša može biti konkurentan za deo destinacija. Ako ti treba više vremena da stigneš busem preko mosta do metroa ili moraš ići iz busa na bg voz da bi premostio jednu tu stanicu od Krnjače mosta do Pančevačkog mosta, pa onda opet na metro, direktan tram može pomoći. Pre Krnjače mosta ako vidiš da ne nailazi BG voz i da je na Pančevcu haos, samo nastaviš da sediš i presedneš na isti taj metro kod Ade Huje.

Metro će tu dosta poboljšati stvar. Npr. ide se iz centra ka Borči. Ako bih u jednoj varijanti izašao iz metroa kod Pančevca i onda čekao na istom u gužvi, a u drugoj produžio samo 2 metro stanice dalje do Ade Huje (što je par minuta) i onda preleteo taj most i nedođiju i stigao brže... nije to baš toliko loše. Autobusem sada to deluje kao mnogo veće okolišanje nego metroom koji je pod zemljom i mnogo brže stiže.
 
1. Most samo za tramvaj od Koteza do Tadeuša Košćuška je iracionalan, neisplativ. Znaci moraju mu se dodati automobilske trake. Medjutim to sipa automobile u srce grada tako da ni to nije dobro ( mada, moj predlog tunela Dunavska- usce bi tu pomogao hehehe). Znaci samo metro koji prelazi Dunav bi bio dobro resenje.
2. Nesto mi pada na pamet. Kad se izgradi most preko Ade Huje i krene sa kompletnom izgradnjom novog Pančevca, on bi mogao da ima sa strane sine za nekakav laki metro mozda koji bi isao duz zrenjaninca sa kracima po Borci, Kotezu...i dovozio putnike do stanice metroa sa ove strane reke
 
једина здраворазумска места да трамвај пређе дунав су панчевац или нови мостови у оси тадеуша и мије ковачевића, све остало је тешки дебилитет, а сврха бг воза није да се цео банатски београд трпа на њега само да би прешао мост, и да по 150 пута мора да се преседа и то све унутар ужег дела града. :bash:
 
Ja nisam ni predlagao tramvaj vec metro, jer graditi tako dugu vezu preko reke da bi njome prelazio samo tramvaj je upitno... Ako si vec tako izrevoltiran mojim misljenjem a ubedjen si u svoje ocigledno tvrdnje, napiši naučni rad na tu temu
 
a jel se razmatrao predlog da se zeleznica prebaci na most preko ade huje i da se vrati na trasu negde kod ZS Krnjaca? Onda bi na pancevac mogao tramvaj ili metro i treci most ka centru ne bi bio potreban.

ovako nekako
 
друже врабац, нисам се теби уопште обраћао, коментаришем градске небулозе, толико се ваљда може закључити.
 
Bilo kakvo pomeranje železnice koja opslužuje vrlo bitan državni koridor u koji su uložene stotine miliona evra preko decenija samo da bi neko iz Koteža i Borče malo brže stizao tramvajem je potpuno nerealno, ne treba ni razmatrati. Tramvaj mora novim mostom. Dorćol nije ni u najdugoročnijim planovima, dograđivanje Pančevca ih ne interesuje i nažalost, izabrana je jedina preostala opcija. Najskuplja najverovatnije.

Bilo bi interesantno videti koliko bi koštala dogradnja paralelnog tramvajskog mosta uz Pančevac, naspram gradnje šireg mosta preko Ade Huje. Neko od građevinaca bi nam mogao možda dati neku misao u vezi toga. Jer most preko Ade Huje se gradi, pa se gradi. Rade se stubovi, sam most, pristupnice, itd. A ovo bi bio potpuno novi projekat sa novim stubovima, uklapanjem u postojeće petlje, itd.
 
srdjanprpa":cbgrqyc6 je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798276#p798276 je napisao(la):
Aleks@ » Pon Nov 30, 2020 7:42 pm[/url]":cbgrqyc6]HAHAHAH, isto sam uradio pre oko mesec dana! Sviđa mi se kako razmišljaš

Sent from my SM-G988B using Tapatalk

Jesu ti odgovorili?
Ma kakvi, apsolutno ništa. Možda ti budeš bolje sreće...

Nema ništa od Save Maskovica, grad nema žutu banku, a država još gore... Umirem od smeha dok se ovde komentarišu tramvaji, mostovi....a oni ulicu ne mogu da prošire

Sent from my SM-G988B using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798435#p798435:2y00igxi je napisao(la):
Пантограф » 01 Dec 2020 07:42 am[/url]":2y00igxi]Е, па, требало је уместо тога да премосте Дунав где је ужи, и да трамвај буде и фидер БГ воза, али и да доводи људе куд су кренули. 2 у 1. Нема напретка без 2 у 1, 3 у 1... икс у 1 варијанти.

Прескупа је техничка веза са депоом мост преко Дунава - свака студија оправданости би показала да је онда исплативије да имамо одвојену мрежу у банатском делу града (није ни тако редак случај у трамвајском свету).
Da podsetim da smo pisali o ovome na temi o tramvajim na str. 716 i 717.

Odvojene mreže na levoj obali Dunava bi bile isplative i moguće. Što se tiče interesantnih primeraka u svetu, izdvojio bi gradove Philadelphia i Boston.

Philadelphia
Postoje dve mreže tzv. ''orphan'' tramvajskih/LRT linija kao fidera metroa
1. Norristown high speed line
https://en.wikipedia.org/wiki/Norristown_High_Speed_Line
Čuvena linija 100, kombinacija lakog šinskog sistema na potpuno nezavisnoj trasi, metroa i prigradske železnice. Napajanje preko treće šine, bukvalno kao šinobus, koji znaju biti upareni ili tri zajedno. Linija ima od jedne do tri koloseka.
7cea575cd666e0ba8b275cbc7df8f990.jpg

Čuveni je bio Bullet voz koji je vozio 59 godina
5-vnb7MJLYFbxQc9IM1WNlnOIGbBVXDQ1U7ogKGq6meJGzVrn5bn8jqgWvsXkA7E99h8cARsznrRFc_MwH3nc6aWP0f0S74rbRT-trw

2. SEPTA linije 101 i 102
https://en.wikipedia.org/wiki/SEPTA_Routes_101_and_102
Linije su tramvajske, sa tipičnim solo tramvajima koji voze u Philadelphiji, srerija 9000 LRV, marke Kawasaki Heavy Industries Rolling Stock Company. Linije dele trasu od 69 street TC do Drexel Hill junction. Posle se razdvajaju. Krak 101 je jednokolosečan do Woodland Avenue stanice, dok je krak 102 dvokolosečan do North Stret stanice.
300px-Trolley_in_the_Park_%282186415086%29.jpg


Boston
Ashmont–Mattapan High Speed Line
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashmont–Mattapan_High-Speed_Line
Linija koja je ostatak stare tramvajske mreže i fider je Crvene linije. Linija je duga 4.09 km, voze stari PCC tamvaji. Uglavnom dvokolosečna, osim na zadnjoj stanici.
mattapanl005-e1557051934259.jpg
 
U redu je fiding, ali, zakon su vožnje sa što manje presedanja. Jedno OK, dva... teraju putnike.

Zato je mnogo bolje, ako se već železnička pruga preko Pančevca uzima kao ključna, da se primeni rešenje iz 21. veka: track sharing. Tramvaj ide iz Borče - i nastavi kao voz za Batajnicu (ili već za Resnik).
 
А трећа шина преко Панчевца за метарски колосек са трамвајима који могу да раде на обе мреже.
Или прелазак моста на батерије, као трамвај у Ници или на дизел као у Нордхаузену.


П.С. Поздрав свима, пратим форум већ више година, али ето одлучих да се пријавим и понеки пут напишем неку ствар идеју, мишљење, глупост... како год.
 
Добро дошао!

Па да, али онда претпостављам да би по банатској страни наставио трасом железничке пруге? А много је боље да уђе у насеља - али онда нема резона да набављаш хибридне/двосистемске трамваје само због преласка моста, јер нису јефтини: више би се исплатило да доградиш два колосека.

Е, зашто је добро бити што практичнији и правити што сродније системе: ако бисмо прво направили трамвај/воз за Борчу, када дођемо метроом до дунавске обале, могли бисмо га једним новим мостом претворити у метро/трамвај. Али, то не може ако се метро прави са трећом шином, аутоматском вожњом - као у техничком смислу сасвим изолован систем. А да такав метро стигне у Борчу... хоће, 50 година касније: дотле ће се до њега из Борче возити трамвајем преко Аде Хује... Једине последице таквог развоја биће нижи квалитет живота у Београду и изостанак развоја читавог подручја.
 
Трамвај преко Аде Хује је далеко, а и тада, не превише практично решње.

Већ сам писао, а и Џони има врло сличну идеју, да се користи панчевац а преко њега Трамвоз, који би скретао у Банатски Београд код станице Крњача и даље, укључивао се на магистрлани пут за Зрењанин код цркве у Крњачи. Сад друге, Београдске стране, линија би користила стару трасу пруге до Главне Железничке одакле би била преседења.
 
Prle djaba...metristi bi te pojeli za pred dorucak, nema nista od toga limenko ima šansu samo da predje ada Huju a to ce biti velika stvar.
:sesir:
 
Vrh