[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=798435#p798435:2y00igxi je napisao(la):
Пантограф » 01 Dec 2020 07:42 am[/url]":2y00igxi]Е, па, требало је уместо тога да премосте Дунав где је ужи, и да трамвај буде и фидер БГ воза, али и да доводи људе куд су кренули. 2 у 1. Нема напретка без 2 у 1, 3 у 1... икс у 1 варијанти.
Прескупа је техничка веза са депоом мост преко Дунава - свака студија оправданости би показала да је онда исплативије да имамо одвојену мрежу у банатском делу града (није ни тако редак случај у трамвајском свету).
Da podsetim da smo pisali o ovome na temi o tramvajim na str. 716 i 717.
Odvojene mreže na levoj obali Dunava bi bile isplative i moguće. Što se tiče interesantnih primeraka u svetu, izdvojio bi gradove Philadelphia i Boston.
Philadelphia
Postoje dve mreže tzv. ''orphan'' tramvajskih/LRT linija kao fidera metroa
1. Norristown high speed line
https://en.wikipedia.org/wiki/Norristown_High_Speed_Line
Čuvena linija 100, kombinacija lakog šinskog sistema na potpuno nezavisnoj trasi, metroa i prigradske železnice. Napajanje preko treće šine, bukvalno kao šinobus, koji znaju biti upareni ili tri zajedno. Linija ima od jedne do tri koloseka.
Čuveni je bio Bullet voz koji je vozio 59 godina
2. SEPTA linije 101 i 102
https://en.wikipedia.org/wiki/SEPTA_Routes_101_and_102
Linije su tramvajske, sa tipičnim solo tramvajima koji voze u Philadelphiji, srerija 9000 LRV, marke Kawasaki Heavy Industries Rolling Stock Company. Linije dele trasu od 69 street TC do Drexel Hill junction. Posle se razdvajaju. Krak 101 je jednokolosečan do Woodland Avenue stanice, dok je krak 102 dvokolosečan do North Stret stanice.
Boston
Ashmont–Mattapan High Speed Line
https://en.wikipedia.org/wiki/Ashmont–Mattapan_High-Speed_Line
Linija koja je ostatak stare tramvajske mreže i fider je Crvene linije. Linija je duga 4.09 km, voze stari PCC tamvaji. Uglavnom dvokolosečna, osim na zadnjoj stanici.