NoLimit » 01 Dec 2020 03:29 am[/url]":1ykf8xtx]Tramvaj je namenjen da bude fider železničkom stajalištu Krnjača most sa celog poteza Zrenjaninskog puta, i sa celog poteza koji će postojati uz novi bulevar koji će ići uz sam Dunav (jednog dana). Oba pravca se susreću u okretnici u podnožju mosta kod petlje u blizini ŽS Krnjača most. Jedan pravac će imati okretnicu kod Zbega a drugi na mestu ukrštanja sa Pupinovim mostom. Ovime bi tramvaj postao nosioc saobraćaja u tom delu grada za sva putovanja koja ne idu preko mosta i preuzeo bi jedan manji procenat putovanja preko mosta, ali to nije glavna poenta. Cilj je da putovanja koja ne idu preko Pančevca bude što više, pogotovo kada obe BG voz linije koje će tuda ići budu imale jači takt. Pošto će gužve na Pančevačkom mostu biti samo gore, ovo je jedino rešenje.
Šine preko mosta kod Ade Huje su više neki tip tehničke veze kako tramvaji u Banatu ne bi bili odsečeni od ostatka mreže, što bi bio logistički i tehnički problem.
To proširenje tramvajske mreže treba sagledati sa 2 strane, jedna je korisna za putnike a druga je tehnička.
Šine uz Zrenjaninski put, šine uz novi bulevar pored Dunava i šine uz Višnjičku su korisni deo i na kraju svake od tih deonica postoji okretnica. Šine preko novog mosta kod Ade Huje su tehnički deo. Zašto je to izvedeno tako? Zato što na Pančevac ne može da se napakuje tramvaj a most ili tunel preko Dorćola neće biti građen skoro. Ovo je jedini način da se tramvajski javni prevoz uvede na levoj obali Dunava u nekom brzom i realnom roku, a ne samo u fantazijama. Jednog dana možda se i dogradi direktna tramvajska veza preko Pančevca (paralelnim mostom pored, ionako je i sadašnji Pančevac više paralelnih mostova zajedno) jer je to najlogičnije, a do tada će ostati samo voz i autobus.
S obzirom koliko su vezane ruke bile saobraćajnim inženjerima i urbanistima koji su pokušali da reše problem uvođenja šinskog javnog prevoza u ravničarski deo grada koji je idealan za njega, a opet tako odsečen, ovo je fenomenalno rešenje. Uspeli su da nađu rešenje da postoji u tom delu grada taj vid prevoza u manje više nezavisnom sistemu, i da ga spoje sa ostatkom grada jedinim mostom gde je to moguće tehnički izvesti u nekom razumnom roku. Most preko Ade Huje mora hitno da se gradi zbog stanja Pančevca i iskorišćena je hitnost te situacije da se kroz nekoliko godina prebaci tramvaj u Banatski deo grada. Ako se to ne uradi sada i preko tog mosta, neće biti urađeno još mnogo decenija. Moglo bi se reći i da je ovo neki vid igranke struke i politike. Bitno je da se položi prvi metar šina u trećem Beogradu i posle toga više nema natrag.
Suština je da taj tramvaj ne treba gledati kao sredstvo koje će vas dovesti do centra grada, već kao sredstvo koje će vas dovesti do ŽS Krnjača most, a eventualno i do ŽS Karaburma. Taj deo preko mosta na Adi Huji će biti nešto kao 85. Ide skroz okolo, ali kroz nedođiju, pa će na kraju ma koliko kružio biti koristan.
Ovo je jedna od najpametnijih stvari koja se pojavila u skorašnjim planovima, prosto da čovek ne poveruje da je moguće da se u Beogradu planira nešto logično, realno i bez megalomanije. A za izvršenje ćemo već videti kako će ići.