Ja imam jedno "malo nezadovoljstvo" da izrazim !
Prilažem nekoliko slika u vezi sa izgradnjom puta koji će most Zemun-Borča spojiti sa tzv. lakat-krivinom u Zemunu.
Prikazano je stanje pre izgradnje puta i mosta zahvaljujući sajtu Bing-maps koji drži starije slike ovih prostora, ali i novija slika sa Google-maps, kao i par slika koje sam ja snimio.
slika1
žutim linijama sam obeležio površinu na kojoj se gradi put, svi bungalovi koji se na slici vide unutar te trase su porušeni. u njima su ljudi kao u "privremenim" objektima živeli decenijama.
slika2
crvenom elipsom obeležio sam kuće koje su privatne, klasična divlja gradnja na lokaciji koja je kao što se i na slikama jasno vidi određena za privredne objekte (valjda je određena, ako i oni nisu "na divlje" ?!? na žalost, u pitanju su samo kojekakva stovarišta, magacini, trange-frange-uvoz-distribucija firme, i nikakva proizvodnja...sve je to deo tužne slike ove zemlje)
Te tri "skromne kućice" sam obeležio, jer bih skrenuo pažnju na to da su im ova "lepa" betonskim zidovima ograđena dvorišta odsečena i put će da im bude pored ulaznih vrata. Obično su takvi "graditelji" pošteđeni u ovom društvu, o čemu i govorim u ovoj poruci, ali ovi su baš bili baksuzi. Snimio sam dve slike gde se to vidi kako sada izgleda:
link1 ,
link2
sa druge strane slike su crvenom linijom obeleženi sirotinjski bungalovi koji su sravnjeni sa zemljom.
slika3
Jedna slika gde se vidi nekadašnji izgled terena, još uvek bez gradilišta puta. To je bio jedan lep kutak ovog nesređenog i uneređenog grada, koji sam opisao u svojoj
temi o naselju Galenika.
Žutim linijama sam obeležio mesto gde je tokom pretprošle godine počela izgradnja nekog objekta, ali su napravili samo temelje do pola metra iznad zemlje i stali. Onda su to zatrpali i po tom delu polja je sada gust šibljak. Pitanje je ko li je tu tom izgradnjom temelja rezervisao lokaciju, i za šta.
slika4
pogled na ovaj teren sa severa (tačka gledišta je iznad Dunava);
plavom linijom sam obeležio trasu na kojoj se gradi put od mosta prema lakat-krivini.
crveno-bela dupla linija je novosadski autoput i lakat-krivina.
dupla bela tanka linija je zemunska ulica Cara Dušana, to jest Batajnički drum (ista saobraćajnica, samo u toj tački menja ime)
Žutim linijama sam obeležio postojeće saobraćajnice koje obe imaju sasvim dovoljno slobodnog prostora oko njih da se mogu proširiti na po tri trake u oba pravca.
Desno je put pored naselja Galenika koji ima po dve trake u oba smera i dovoljno slobodnog prostora za još po jednu traku i još bi preostalo za pešačke staze i zelenilo. A još jednu alternativu čini Ratarski put, to je ono račvanje koje se vidi u smeru prema novosadskom autoputu.
Levo je Banatska ulica koja ide od okretnice busa 17 prema Ugrinovačkoj ulici, i malo je lošije rešenje od puta pored naselja Galenika, jer bi se njenim angažovanjem uništio lep kraj (kao da se aktuelnim rešenjem ne čini još veća šteta u tom smislu !).
Da je most planiran tako da se nalazi u nastavku postojećeg puta koji prolazi pored naselja Galenika (to je deonica koju sam obeležio crveno-žutom trakom) tada bi se moralo srušiti nešto od montažnih magacinskih hala (neko će reći "proizvodnih hala" , ali nema tu nikakve proizvodnje) i morale bi da stradaju nečije divlje sagrađene hacijende na samoj izdignutoj obali Dunava, ali naravno to se nije moglo dozvoliti, ipak su ti ljudi vlastela ove države i treba poštovati njihov krimi-renome.
Ovako je nađeno "najbolje kompromisno" rešenje da se rezjuri sirotinja iz bungalova, i da se uništi jedna lepa lokalna mikro-lokacija koju je činilo polje u čijem se središtu nalazi konjički klub "Pegaz", ne zam da li se još uvek tu nalaze konji, nadam se da su nedužne životnje sklonili da ne trpe stres od gradilišta, kao i kasnije od buke saobraćaja.
Još jedna "benefit" od tog "najboljeg rešenja" što se između postojeće dve saobraćajnice gradi treća čime se bespotrebno troši ogroman novac, biće i nameštanje "biznisa" za nečije burazer-ortake koji će graditi objekte pored tog puta. Sve će to biti zaliveno betonom, u korist odabranih koji ne žive tu, a na štetu svih koji žive.
slika5
ovde se vidi novije stanje;
u javnosti je najavljeno da će se lakat-krivina pretvoriti u raskrsnicu čiji će se jedan krak spojiti na Ugrinovačku ulicu (taj pravac spajanja sam na slici5 obeležio žuto-crvenom linijom) , pitam se kako će to da izvedu a da ne ruše privatne kuće (taj deo gde su privatne kuće sam obeležio crnim linijama koje čine ugao).
Moraće ili da ruše kuće da bi to bila normalna efektivna pravolinijska saobraćajica, ili da "lome" i "vijugaju" između kuća i nedavno sagrađenog centra Pošte Srbije, što će stvoriti novu "lakat krivinu" , i klasično "usko grlo" na nečemu što bi trebalo da bude saobraćajica visokog kapaciteta.
Na ovoj slici se malo više vidi i pomenuti Ratarski put, obeležen žuto-plavom linijom, koji kao prvo
već postoji, takođe ima dovoljno mesta za proširenje, i ima potencijale da se dobro uklopi sa postojećim saobraćajnicama i raskrsnicama kada bi se pretvorio u saobraćajnicu velikog kapaciteta.
Na isti ovaj način razmišljam i o drugoj velikoj izgradnji u gradu, o tome da je pored postojećih bulevara Jurija Gagarina i bulevara Milutina Milankovića, određeno da se saobraćajnica od mosta na Adi pravi između te dve !?!
Ali to je druga tema, jel tako ?