Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

2014_06_09_12_12_37.jpg

Batman90 sa ssc
 
Most Zemun - Borča skoro pa gotov
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Izgradnja mosta preko Dunava između Zemuna i Borče trebalo bi da bude gotova za oko dva meseca, kaže predsednik Skupštine grada Beograda Nikola Nikodijević.

205721508653973a936e03c054208233_640x425.jpg

Foto: Beta, arhiva
"Most Borča-Zemun se radi. Kao što znate bilo je u poslednjih nekoliko meseci preugovaranja rokova, ali ono što je u ovom trenutku sasvim izvesno jeste da će sam most biti gotov za otprilike dva meseca, a potez od Lakat krivine u Zemunu do mosta do kraja ove godine", rekao je Nikodijević za RTS.

Prema njegovim rečima, cela pristupna saobraćajnica od mosta do pančevačkog i zrenjaninskog puta trebalo bi da bude izgrađena do septembra 2015. godine.

"Tako da će u nekom većem profilu taj most moći da se koristi od septembra 2015. i verujemo da će most uveliko rasteretiti saobraćaj u centru Beograda i smanjiti saobraćajne gužve, kada bude gotov u punom profilu", naveo je Nikodijević.

Most preko Dunava će biti dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metara i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane, a pristupne saobraćajnice biće dugačke 21,6 kilometara. Glavni raspon mosta je dugačak 362 metra.

Radovi na mostu Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine. Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama je oko 260 miliona dolara, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeduju država Srbija i Grad Beograd.

Most gradi kineska kompanije "Čajna roud and bridž korporejšn" (China Road and Bridge Corporation). To će biti drugi most na Dunavu u Beogradu, a urbanističkim planom predviđeno je da se u budućnosti u glavnom gradu izgradi još jedan most na Dunavu kod Vinče, kao i most preko Ade Huje.
Izvor: B92
 
Stanje od danas:
20140610_123222.jpg

Postavljena signalizacija i odvojena krajnja desna traka za radove na lakat krivini.
20140610_123435.jpg

Ulaz na gradilište-gomila se i malo šljunka na ovom delu.
20140610_123603.jpg

Konačno počeli radovi i na trasi od lakat krivine ka središnjem peščanom nasipu.
20140610_123703.jpg

Za sada se vrši iskop zemlje i ravnanje terena za obe kolovozne trake.
20140610_124032.jpg

A ovo je strane središnjeg dela-počeli su celu trasu, radi prskalica i počeli malo peska da nasipaju u traci ka krivini.
20140610_124434.jpg

Sa druge strane i od središnjeg pesaka počeli radovi ka mostu-vidi se spoj starog i novog peska-u smeu ka krivini već i tucanik.
20140610_124447.jpg

Ovaj deo baze prbacili dalje od staze pošto je tamo iskop-spremaju i materijal za kišnu kanalizaciju valjda.
20140610_124546.jpg

Ovaj deo ka pešaćkoj stazi se baš izmenio, obavljen plići iskop i nasut pesak i delom tucanik.
20140610_124730.jpg

Radi se svo vreme-pesak samo stiže i ravna se na traci ka mostu.
20140610_124801.jpg

Ovo je sa same staze-vidi se koliki je nivo iskopa zemlje-oko 2/2.5m.
20140610_125000.jpg

Sa druge strane staze ka C. Dušana, prvi deo ispred onih kuća bez promena-ali tu ih čeka dosta iskopa da dostignu nivo.
Drugi deo bliži Cara Dušana-samo na traci ka mostu čini mi se dodato još malo peska, kontra strane bez promena.
20140610_130420.jpg

Sama raskrsnica Cara Dušana bez radova i deo od nje ka mostu za sad miruje.
20140610_125632.jpg

Dunav sad već značajno opao, ali sav ovaj otpad i dalje tu.
Dizalica ispod glavnog stuba sa ove strane-počelo uklanjanje zaštitnih cevi oko samog stuba.
20140610_125720.jpg

Postavljena skela na uzvodnoj strani glavnog raspona-neki radovi će biti i ispod nivo ploče mosta.
20140610_125806.jpg

Visok Dunav je obrušio zemlju na uzvodnom delu-vidi se potreba da se uradi potporni zid određene visine da to spreči u budućnosti.
20140610_125935.jpg

Uzvodna strna mosta-hidroizolacija trotoara se postavlja celom dužinom.
20140610_130112.jpg

Drugo nizvodno polje sa zemunske strane završeno i već delom i rašalovano.
20140610_130047.jpg

Nizvodna strana mosta-spojena u potpunosti. :vops: -sklanja se još samo skela ispod upravo betoniranog dela.

Radovi na pristupnom delu sa Zemunkse strane ipak dobro napreduju-sad su više fokusirani na deo između lakat krivine i Cra Dušana-i to trasa kroz njivu gde su radovi na celoj deonici. Trebalo bi da stignu do jeseni, jedino je problem što će asfaltiranje biti po moguće hladnom vremenu, a i raskrsnica sa Cara Dušana još nije početa-valjda će sad tokom letnjih odmora kad bude manje saobraćaja
 
МистерНотизен, укњижен плусићћћ

Јесте ниво Дунава нижи, али чини ми се да је ниво ђубрета већи :(
 
Petar.sv":3qsk3bu8 je napisao(la):
Most Zemun - Borča skoro pa gotov

... Izgradnja mosta preko Dunava između Zemuna i Borče trebalo bi da bude gotova za oko dva meseca

... a potez od Lakat krivine u Zemunu do mosta do kraja ove godine".

... cela pristupna saobraćajnica od mosta do pančevačkog i zrenjaninskog puta trebalo bi da bude izgrađena do septembra 2015. godine.

... "Tako da će u nekom većem profilu taj most moći da se koristi od septembra 2015.

Evo, zvanično podnosim predlog da most privremeno pretvorimo u najdužu otvorenu restoran baštu na svetu. Sa najlepšim vidikom. Umesto da vozila bauljaju po seoskim poljima i uništavaju to malo jadnih poljskih puteva za Crvenku i slična mesta u okolini, lepo potpuno zabranimo i onaj saobraćaj koji bi nekako mogao da se provlači, divno se provedemo, a na kraju i nešto zaradimo ne bi li izvadili deo štete što se gotov most ne može normalno koristiti, jer je lakše napraviti čitav most preko Dunava nego pristupni put za njega, i to na terenu koji je ravan i prazan kao penzionerska tepsija.
 
MisterNotyzen":i8swvrp1 je napisao(la):
20140610_125806.jpg

Visok Dunav je obrušio zemlju na uzvodnom delu-vidi se potreba da se uradi potporni zid određene visine da to spreči u budućnosti.

+ 1 :)

Kad mi necemo eto i sama priroda pravi neophodnu stazu ispod mosta :D
 
@Zuma
Мени је рецимо невероватно да легенда овог сајта која се небројено пута пробијала кроз немогуће терене да услика ово градилиште из свих ракурса и приближи свима нама право стање ствари када је овај пројекат у питању, сада наједаред пада у очај због испразне приче инстант новинарчића који ово написа после темељне петоминутне припреме.
Једноставно мост ће за 1.5-2 месеца бити грађевински спојен, али ту ће бити још доста завршних радова, дакле још који месец посла. Истовремено ће бити завршени и приступи од лакат кривине и зрењанинца с друге стране и то је довољно да мост профункционише у пуном капацитету, а од септ.2015 ће се растеретити и зрењанинац и све у свему нема разлога за панику. Једино што ја мислим да је све могло лако да се заврши не до краја године већ до 20. октобра и да се достојно обележи 70.год. ослобођења престонице, али рекао бих да некима није баш много стало до тога ... нажалост.
 
milos.tro":3ugsxz7n je napisao(la):
Pa mogao bih da nas malo počastiš fotkama :)

Prvom sledecom prilikom cu poneti aparat, napravio sam nesto sa mobilnog ali svega par je upotrebljivo. Slikano 09.05



 
Veliki Vracar":35i8hg33 je napisao(la):
@Zuma
Мени је рецимо невероватно да легенда овог сајта која се небројено пута пробијала кроз немогуће терене да услика ово градилиште из свих ракурса и приближи свима нама право стање ствари када је овај пројекат у питању, сада наједаред пада у очај због испразне приче инстант новинарчића који ово написа после темељне петоминутне припреме.
Једноставно мост ће за 1.5-2 месеца бити грађевински спојен, али ту ће бити још доста завршних радова, дакле још који месец посла. Истовремено ће бити завршени и приступи од лакат кривине и зрењанинца с друге стране и то је довољно да мост профункционише у пуном капацитету, а од септ.2015 ће се растеретити и зрењанинац и све у свему нема разлога за панику. Једино што ја мислим да је све могло лако да се заврши не до краја године већ до 20. октобра и да се достојно обележи 70.год. ослобођења престонице, али рекао бих да некима није баш много стало до тога ... нажалост.

U pravu si, ovo je moja greška. U brzini mi je promakla prva reč u rečenici. Bez nje nije sasvim jasno na šta se misli. On je rekao "cela pristupna saobraćajnica od mosta do pančevačkog i zrenjaninskog puta trebalo bi da bude izgrađena do septembra 2015. godine." Naviknut na brzinu kojom Kinezi rade i na stalna kašnjenja sa naše strane, ovaj novi dodatak "i zrenjaninskog puta" sam razumeo kao pripremu javnosti na novo odlaganje, ovaj put odlaganje povezivanja mosta sa Zrenjaninskim putem sve do septembra 2015 (recimo zbog problema u završetku petlje). A onda bi imali gotov most sa koga saobraćaj iz Zemuna maltene nema gde da ode. Verovatno ili ne, ovo bi tada ipak bila zvanična izjava predsednika skupšine grada koja bi zasluživala bar neki komentar. Pošto se on srećom ipak nije izjašnjavao o novim rokovima za prvi deo radova na levoj obali Dunava, ostaje nam samo da sačekamo i vidimo kada će stvarno biti gotov most, a kada minimalno potrebni deo svih pristupnih saobraćajnica.
 
Ma Zuma je potpuno u pravu. Cemu most ako prilazni putevi nisu uradjeni prije mosta. Zavrsi to sto trebas sto prije i operativu prebacuj tamo gde treba, evo na primer u poplavom unistenim putevima i mostovima. Kao da gledam: "nismo u mogucnosti pustiti most jer smo morali popravljati unistenu infrastrukturu na podrucjima koja su pogodjena poplavama".
 
Тачно Рашо.
Овај мултифункционални мост је од старта планиран непотпун ( Без приступа из насеља ) а и такав одлаже рокове. Самим тим судбина му није извесна ни у том помереном року, у случају ванредних дешавања наћи ће оправдање.
Ипак, извесно је да ће од децембра крњи део ( сам мост и траса кроз њиву до ЗР.пута ) бити пуштен у промет.
 
E onda ga j..bi i most i saobracajnice a ponajprije onoga ko to tako smisli.
 
rasho62":nmx5qrej je napisao(la):
Cemu most ako prilazni putevi nisu uradjeni prije mosta.

Мени се чини да је оптимално да прилази и мост буду готови истовремено, али ко зна можда негде грешим у закључивању комплексна је материја свашта је могуће... :?:

Борчанац":nmx5qrej je napisao(la):
Тачно Рашо.
Овај мултифункционални мост је од старта планиран непотпун а и такав одлаже рокове. Самим тим судбина му није извесна ни у том помереном року

Борчанац, јеси ли им скресо у брк све ове примедбе кад су те оно пустили да се прошеташ по горњој плочи моста ономад? :p
Мислим можда би од тога било и неке користи, а овако од још мало киселине у нашем желуцу кад асоцирамо ово градилиште баш никакве (осим за произвођаче антацида)! :mrgreen:
 
Секјурити Врањанац није био у могућности да разуме примедбе. Свакако није био у могућноисти ни да ме пусти или да ми забрани да прошетам. Он дакле није ништа крив и све је то јако далеко од њега, не дотиче га се, нема интереса. Остали који су заинтересовани или закували овако, свакако нису доступни.

Тако да остајем произвођач киселине!
Али интригантно ми је како популација ББ размишља и како се различити интереси истичу у расправама. Периферне ствари, остају ван домашаја бриге и генерално се сви сложе да је ок што се било шта дешава. Мене се овај пројекат и лично тиче па се уклапам у стерилно опште функционисање.
Ако сам немоћан да нешто учиним, сигурно је да ћу бити огорчен. Сакако да ћутим нећу јер стичем утисак да се то сматра одобравањем. Да ли је то корисно не знам. Знам да је користило што објасним, сликам, предлажем...
Не верујем да постоји тема где сам био негативан (а сигурно да јесам био такав када ме нешто провоцира) а да нисам некако одужио ту негативност. Макар пренесена вест, сликом, предлогом, картом...

Сигуран сам да има квалитетнијих, стручних људи да изнесу свој предлог. Али неће, нису заинтересовани па ја морам.
Ако ме пита неко да ли овај пројекат има за Л.О.Дунава више користи или штете? Нисам сигуран али време ће показати.

Сада је само сигурно да ћемо добити мост и теретни саобраћај и да интересе самих житеља ни промил нико није разматрао.

Ево ако имаш ти неки предлог како да будем од користи?
 
Most Zemun - Borča u decembru
FoNet | 13. jun 2014. 18:39 | Komentara: 2
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... u-decembru

Most preko Dunava između Zemuna i Borče je jedini infrastrukturni projekat koji se realizuje u predviđenim rokovima, a njegovo otvaranje biće u decembru
most1620x0.jpg


BEOGRAD - Most preko Dunava između Zemuna i Borče je jedini infrastrukturni projekat koji se realizuje u predviđenim rokovima, a njegovo otvaranje biće u decembru, izjavila je potpredsednica Vlade Srbije Zorana Mihajlović, koja je danas obišla to gradilište.

Prema njenim rečima, do kraja jula most će biti spojen u potpunosti, a do kraja godine biće izgrađene pristupne saobraćajnice od Novosadskog puta u Zemunu do Zrenjaninskog puta.

Most će u decembru biti otvoren u skladu sa svim standardima i više se neće dešavati da se otvaraju mostovi samo zato što nekome to odgovara, istakla je Mihajlović, koja je danas obišla gradilište zajedno sa predstavnicima izvođača radova, podizvođača, nadzora i Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda.

Ona je dodala da bi pristupni put od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta trebalo da bude izgrađen do septembra naredne godine, napomenuvši da je na tom potezu pristupne saobraćajnice bilo problema sa eksproprijacijom zemljišta.

Kako se navodi u saopštenju Ministarstva građevinarstva, Mihajlović je podsetila da su projekti koji se realizuju u oblasti saobraćajne infrastrukture u Srbiji vredni nekoliko milijardi evra, od čega projekti u Beogradu, koji se realizuju u saradnji sa državom, više od 600 miliona.
 
Ja sam danas prosao pored Zr petlje,nisam mogao da slikam- ali cini mi se da ce biti povuci potegni da ga zavrse ! Ima tamo jos puno puno posla ! A petlja zbeg tek su uradjeni stubovi !
Bilo bi dobro da neko stavi sveze slike sa Gogla !
 
Борчанац":1b6navlr je napisao(la):
Ево ако имаш ти неки предлог како да будем од користи?

Ма опушти се и уживај, то сам отприлике тео да кажем, а и зезам се мало. :kk: Цепај ко и до сад и све је ок :vops:
А корист од форума ја видим у најефикаснијем информисању јер што народ каже, више људи више зна! Дакле мало додам, много више добијем па то нема нигде, мени је ово радосно место! :gobb:

П.С. А како си хипнотисо секјурити Врањанца па није мого да те спречи да се шеткаш по мосту? Мене стрељају погледом чим виде фото апарат иако нисам ни пипнуо заштитну ограду :?: :( :? :cry:
 
Pošto se most polako privodi kraju, vreme je za malo zanimljivosti. Ideja da ga možememo privremeno pretvoriti u najdužu otvorenu restoran baštu na svetu jeste bila zamišljena kao zajedljiva šala vezana za ono što mi je izgledalo kao najava znatnog kašnjenja, ali ipak otvara interesantno pitanje.

Koliko ćemo vremena imati da se pre puštanja saobraćaja po mostu prošetamo i, onako kolektivno, na miru i bez vozila uživamo u vidiku koji je, videćete, možda i najlepši koje Beograd može da ponudi? Zalazak Sunca posmatran sa sredine mosta će biti neverovatan prizor, jer ono tokom leta skoro da tone direktno u Dunav, i to na pejsažu koji je gledan sa sredine veoma široke reke potpuno otvoren i idealno ravan. Savršenih 180 stepeni neba, i još toliko vode i zemlje. Uz malo oblaka, zbog prigodnog osvetljenja, zalazak Sunca će izgledati kao da ste zalutali u neku antičku priču. Gore vatra, dole voda, i u daljini tek tanka, tamna traka zemlje koja se nazire između njih.

Kada dakle najranije most može biti završen, i koliko će stvarno vremena proći od tada, pa dok se ne završi minimalno neophodni skup pristupnih saobraćajnica? Toliko dugo ćemo (nadam se) most imati za sebe, pre nego što ga najvećim delom moramo prepustiti automobilima.

Nikola Nikodijević je rekao da će most biti gotov "za dva meseca", a Zorana Mihajlović da će do kraja jula biti "spojen u potpunosti". Istovremeno su rekli da će potez od Lakat krivine do mosta biti gotov tek u decembru, isto kao i deo do Zrenjaninskog puta. Svečano otvaranje je takođe u Decembru. Dakle šta je u pitanju, "spojen" ili "gotov"? Kada jedno, a kada drugo? Pošto nisam davno bio, danas sam išao da napravim par fotografija i da vidim ima li nade da su oni u pravu što se tiče brzog završetka radova na mostu.

Pošto je nizvodni deo već kompletno spojen, jedino je pitanje koliko se brzo može završiti uzvodni. Ovo sam snimio 22. Aprila 2014.

IMG_5375_resize.jpg


IMG_5375c_resize.jpg



Kao što vidite, tada im je falilo još šest segmenata, a sedmi je bio u radu.

A ovo je snimano juče, 14. Juna 2014.

IMG_8712_resize.jpg



Falila su im samo dva puna segmenta. Za treći je postavljena i oplata i armatura, a sudeći po vozilu, možda se priprema ili je počelo i betoniranje.

Sad malo računa. Uzmimo najgori slučaj. Ako su 22. aprila tek započeli segment gde je oplata, a ovaj koji rade danas neka je gotov 75%. To znači da im je trenutni tempo u najgorem slučaju 3,75 segmenata za 62 dana, ili 17 dana po segmentu. Kako se preostali poslovi završavaju, radnika na onim koji su preostali ne mogu imati manje. Dakle najgori slučaj spajanja uzvodnog dela mosta je za 39 dana, ili 24. Jul. To se dobro slaže sa dva meseca do "nije jasno čega", koja su spomenuli funkcioneri.

Koliko im treba za sve ostale poslove na mostu? To nije lako reći, ali 15. Septembar izgleda kao razuman rok. Oni već mogu da rade završne poslove na skoro čitavom mostu sem 3 segmenta koja fale. To znači da imaju tri meseca za deo mosta koji je gotov, i nešto manje od jedan mesec da srede tri preostala segmenta kada ih budu napravili. Kad se uzme u obzir da će imati sve više radne snage za sve manje poslova, tri meseca izgledaju dovoljno.

Ako nisam drastično podcenio obim preostalih poslova, što je nažalost veoma moguće jer je ovo ipak krajnje proizvoljna slobodna procena, možda dobijemo na korišćenje pešački most čitava 3,5 meseca, pošto će gotov most (bar) toliko da čeka na pristupne puteve, petlju i konačno nasipanje one ogromne rupe kod lakat krivine u Zemunu. Ali čak i da ova procena vremena nije dobra, ipak do Nove Godine ima dugačkih 6,5 meseci. Neće valjda da skoro sasvim gotov most kome trenutno fale samo 3 segmenta sa jedne strane da završavaju više od 6 meseci? Tako da šanse za bar kratkotrajnu šetnju, a možda i nešto mnogo duže, izgledaju sasvim dobro ...

Pa tako, ako mogu odmah za sebe da rezervišem sto u budućem otvorenom restoranu ... :D
 
Most je mnogo vitkiji i elegantniji nego što izgleda sa našeg starog posmatračkog mesta.

IMG_8772_resize.jpg

IMG_8777_resize.jpg

IMG_8755_resize.jpg

IMG_8757_resize.jpg

IMG_8770_resize.jpg

IMG_8771_resize.jpg

IMG_8779_resize.jpg

IMG_8780_resize.jpg

IMG_8787_resize.jpg

IMG_8812_resize.jpg


IMG_8814_resize.jpg

IMG_8821_resize.jpg

IMG_8823_resize.jpg

IMG_8826_resize.jpg

IMG_8830_resize.jpg

IMG_8805_resize.jpg


Slike nisu menjane ni na koji način. Boje su tačno ovakve kao na slikama. Uključujući i most od zlata :lol:
 
Зума хвала на изванредним сликама, а ако сам ја бар мало испровоцирао идеју за њихов настанак, врло се поносим тиме :p
Мост је елегантан, а посебно необичан у овој пламеној варијанти чувених панонских залазака сунца. Још је важнија корист коју ће донети након отварања јер ће створити једну попуно нову димензију токовима живота у овом нашем древном граду. Формираће сасвим нову слику о поимању и слободи коришћења градског простора у свести сваког од нас. Велики утицај једне грађевине, на радост Београда, али и целе Србије! :kk:
Што се тиче анализе времена завршетка преосталих радова, треба узети у разматрање и изјаву "госпође министарке", да ће пре пуштања саобраћаја обезбедити све употребне дозволе, а то зна да потраје, тако да се ми радујемо и ако буде децембар, ко што обећаше :grand: (ја ипак остајем при уверењу да је уз мало добре воље свих страна све могло бити готово и до 20. октобра, али изгледа да данашњим утицајним факторима то ништа не значи... :notok: )
 
Zuma":11ftwx1h je napisao(la):
Most je mnogo vitkiji i elegantniji nego što izgleda sa našeg starog posmatračkog mesta.

IMG_8772_resize.jpg

Зума, укњижен плусићћћћ.
Мало ме овај средишњи лук подсећа на "Мост Братства и Јединства" :), извињавам се "Бранков мост".
 
Па свака греда личи једна на другу ... нема ту неког простора за машту. :)
 
Vrh