ББорисе7, ево те вести али са Б92, чика Веља је то рекао
Odluka koja firma gradi Koridor 11
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Vlada će u četvrtak utvrditi koja kompanija iz Kine ima najpovoljniji ponudu za gradnju Koridora 11.
Kako je izjavio ministar građevine Velimir Ilić njihove cene su dosta niže od onih koje je dala već angažovana firma iz Azarbejdžana.
"U četvrtak kineske ponude idu na Vladu koja će potvrditi odabir odredjene firme", rekao je ministar Ilić.
Sa tom odlukom Vlade će se, prema Iliću, izaći pred Kinesku Eksim banku, od koje je Srbija već tražila povoljan kreditni aranžman za gradnju autoputa, a potom će posao moći da bude pokrenut.
Cene koje su ponudile pojedine gradjevinske kompanije iz NR Kine niže su i do dva miliona evra po kilometru od cene po kojoj je azerbejdžanska firma "Azvirt" angažovana na gradnji autoput od Ljiga do Preljine, naglasio je ministar.
Ilić je naveo da će prva deonica sa Kinezima biti gradjena od Obrenovca do Ljiga, ne računajući deo autoputa Ub-Lajkovac na kojoj su već angažovani domaći gradjevinari.
Prema ranijim najavama iz Ministarstva za gradjevinu i urbanizam, prvi radovi na kojima će biti angažovani izvodjači iz NR Kine trebalo bi da počnu na proleće.
Ministar je rekao da se priprema i dokumentacija za javno-privatno partnerstvo sa kompanijama iz NR Kine za gradnju autoputa od Beograda odnosno "Kineskog mosta" preko Dunava do Obrenovca, gde će biti izgradjen i veliki most na Savi dužine 1.800 metara.
U okviru tog projekta je, kako je rekao ministar, planirana i gradnja surčinske petlje koja će koštati izmedju 40 i 50 miliona evra.
"Meni je drago što je sa Kinezima dogovoreno maltene sve oko izvodjenja dela od Obrenovca do Ljiga i naravno oko javno-privatnog partanerstva za deo od Obrenovca do ulaska u Beograd, surčinska petlja, most na Savi...", dodao je Ilić.
Državni sekretar u Ministarstvu gradjevine Miodrag Jocić je ranije rekao Tanjugu da ima više gradjevinskih firmi iz NR Kine koje žele da prave autoput od Obrenovca do Uba i od Lajkovca do Ljiga, kao i "Moravski koridor" od Pojata do Preljine.
Državni sekretar Jocić je naveo da će ti projekti biti realizovani isključivo povoljnim finansijskim sredstvima Eksim banke Kine.
Državni sekretar je podsetio da je Vlada Srbije u septembru zatražila od vlasti NR Kine dugoročni kredit u iznosu do 850 miliona evra za izgradnju autoputeva u Srbiji.
"Tražimo povoljan kredit sa fiksnom kamatom od 2,5 odsto i rokom otplate od 20 godina, s tim što bi grejs period bio pet godina", istakao je Jocić.
Deonice budućeg autoputa Obrenovac-Ub i Lajkovac-Ljig su ukupno dugačke oko 50 kilometara, a prvi radovi u okviru aranžmana sa kompanijama iz Nr Kine, prema Jociću, mogli bi da počnu u rano proleće 2013. na delu od Ljakovca do Ljiga u dužini od 24 km.
Jocić je rekao da je ta deonica trenutno najspremnija za radove, jer su već otkucana rešenja za eksproprijaciju zemljišta, ali da treba za te namene uplatiti oko 28 miliona dinara.
Na Koridoru 11 (K-11), domaći izvodjači već grade deonicu Ub-Lajkovac u dužini od 12,5 km, a azerbejdžanska firma "Azvirt" izvodi pripremne radove za deo od Ljiga do Preljine, na osnovu kredita vlade u Bakuu za taj posao od 300 miliona evra.
Vlade u Beogradu i Pekingu su potpisale Sporazum o ekonomskoj i tehničkoj saradnji u oblasti infrastrukture u avgustu 2009, a Vlada Srbije je u avgustu ove godine imenovala ministra finansija i privrede Mladjana Dinkića za predsednika srpskog dela mešovite medjuvladine komisije za trgovinu i ekonomsku saradnju sa NR Kinom.
Na čelu radnih grupa za pregovore sa izvodjačima iz NR Kine su ministar Ilić za K-11 i ministarka regionalnog razvoja i lokalne samouprave Verica Kalanović za "Moravski koridor".
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=655386