vladimir79
Higher intermediate
@Veliki Vracar
Споменуо си пилон. Јерес. Бићеш спаљен на ломачи.
Споменуо си пилон. Јерес. Бићеш спаљен на ломачи.
Veliki Vracar":3siku15v je napisao(la):........... i to sa 172m prolaza (a ako se odbiju izrazito spušteni krajevi luka onda jedva150m) pa nišanite brodari (treba uraditi zaista jake stubove jer će ih mlatiti samo tako..) Eto i Pančevac ima 5 jednakih polja sa po 160m širine a ovaj novi samo jedno za brodove, a ostala su za alase i veslače...
Veliki Vracar":lzalrq7a je napisao(la):Vizura sadašnjeg i budućeg mosta preko Dunava (nazire se privremeni ispred Knaufa)
Moj je utisak da je na ovoj lokaciji ipak bio primereniji arhitektonski omaž Mostu slobode u Novom Sadu nego ova kratkonoga Beška koja se gradi ovde...
Ipak je to gradski most i vidi se na slici da bi "legla" dva vitka pilona sa nešto kablova jednoredno ekonomično kroz sredinu i eto komotnog 350m raspona...I predivna vertikala koja daje ime i prezime čitavom tom prostoru. Drugim rečima oplemenjuje prostor, daje mu dušu...
A ovako vizuelno - palačinka, i to sa 172m prolaza (a ako se odbiju izrazito spušteni krajevi luka onda jedva150m) pa nišanite brodari (treba uraditi zaista jake stubove jer će ih mlatiti samo tako..) Eto i Pančevac ima 5 jednakih polja sa po 160m širine a ovaj novi samo jedno za brodove, a ostala su za alase i veslače...
vucko":3a1ynkqa je napisao(la):Bez tih pilona na mostu i na ovom na adi bi dobili otprilike novca za most u Vinci.Ali dobro,vazno je da nam mostovi budu estetski naj naj.
Delija":3jojom8r je napisao(la):Постоји само један "главни" пловни коридор на Дунаву који је на том потезу ширине око 200м
Ето сад се намеће питање зашто је на најпрометнијој реци у Европи главни распон мањи од ширине самог пловног пута док је на далеко мањој и слабије прометној Сави распон ,ако занемаримо пилон, чак 7 пута шири од пловног пута?
.
spatiotecte":1u4g1yil je napisao(la):Ma realno gledano, nista ne ugrozava plovidbu ni na Savi ni na Dunavu, ima apsolutno dovoljno mesta ispod svakog beogradskog mosta da se mimoidju brodovi tako da ne vidim cemu tolika polemika oko stubova u vodi ili premoscavanja bez stubova.
Dok ne vidim kolone ispod Beogradskih mostova nista vam ne verujem sta pricate!
stf":2441kxm3 je napisao(la):Ко није читао о БГ мостовима, могао је добити кратак курс на изложби у Кнезу........
Стари железнички
Најстарији сачувани мост. Чиста индустрија, без имало естетике. То је било и логично, јер је у време своје изградње локација била тешка вукојебина. Он, сам по себи угрожава пловидбу, што због стубова, што због висине, те је одавно планиран за расход. Али, у време кад је грађен, пловила су била другачија па је мост био примерен.
Delija":27bplvki je napisao(la):Стф.Мост на Ади и није баш у центру града као што ни кинески мост није баш у Бољевцима.
Без љутње, али ово је већ ситничарење.relja":27bplvki je napisao(la):@STF
Mala ispravka:
Most kralja Aleksandra je imao stubove u plićaku Save koji su definisali naknadno uređenje obale.*
Oslonci Brankovog mosta se nalaze na mestima tih stubova.
Утолико горе. За један градски мост, у то време, то је била енормна свота новца, и наизглед непотребан пројекат. Градитељи Газеле су трпели истоветне критике које сада они упућују градитељима Игле. Нису у праву, као што ни њихови критичари, такође стручни, нису били у праву.relja":27bplvki je napisao(la):Gazela - građena kao gradski most, političkom igrom postala deo auto puta, dakle greškom dobila na značaju zato što obilaznica nije završena (uvek treba gledati širu sliku). Takođe, ljudi koji su učestvovali u tom projektu kritikuju rešenje za Most preko Ade.
За колико? метар, два? опет ситничарење. Не знам у чему је проблем, сви нови мостови, који су грађени у БГ немају стубове у води. Па нису градитељи свих тих мостова то радили, ето онако, већ постоје разлози. Ајд да разумем да неки мост ремети тај "шаблон", па да та критика стоји, али .....relja":27bplvki je napisao(la):*Most na Adi - za razliku od Mosta kralja Aleksandra, njegovi oslonci su na suvom delu trenutno neuređene obale, koja će biti uređena i time smanjena sama širina Save. Jedno izmišljanje nepostojećeg problema i rekorda.
Ни ја нисам његов љубитељ, али је чињеница да ни он, нема стубове у води.relja":27bplvki je napisao(la):Ne znam, meni se Novi železnički nikada nije dopadao, baš mi je odudarao od mesta na kojem je podignut. Kasnije sam ga "svario" kada sam skapirao da je takak kakav je zbog položaja Prokopa, ali mi i dalje deluje kao konstrukcija preneta iz nekog rudnika ili rafinerije, a ne kao beogradski most.
Није баш адекватно поређење. Остружнички мост је на периферији, где је речни саобраћај много мањег интензитета, па нема разлога да се очува што шири пловни пут. Нема разних стоваришта, шљункара, чамаца, туристичких бродића, сплавова, једрилица, такси чамаца, брзалица......само понеки тегљач и покоји рибарски чамац.relja":27bplvki je napisao(la):Plovnom putu ne smetaju ni Ostružnički most, a ni Vidin-Kalafat, koji takođe imaju stubove u vodi.
Нема потребе да се било ко заноси. Чињенице су довољне.relja":27bplvki je napisao(la):Nemojmo se zanosti slavoljubivošću ili izmišljenim terminima kao npr "portfolio mostova".
Занхваљујем на исправци, а поготову на новим подацима. Научио сам нешто ново. + :kk:markobg":27bplvki je napisao(la):Mnogi ne znaju ali ovde moram da te ispravim! Stari železnički most nije najstariji most u Beogradu!
MilisaV":27bplvki je napisao(la):nije baš tačno. moj dobar prijatelj je lađar i priča mi da se svaki put preznoji kad mora da prođe ispod starog železničkog mosta. problem je i u tome što kad ide nizvodno ne može da cilja pravo nego mora da plovi pod određenim uglom da bi prošao taj most.
vranac":1nyucvdi je napisao(la):Delija":1nyucvdi je napisao(la):Ма какав тунел-Као прво боље да се не изгради а као друго Београд ће пре добити метро него што ће се тај тунел изградити. У осталом очигледно је да су одустали од тунела и плановима УМП наставили на СМТ.
Надам се да неком неће пасти на памет да гради то лудило од УМП, за које може да се направе 2 линије метроа и које би донеле 10 пута већем решењу саобраћајних проблема у БГ-у.
СМТ и има смисла градити, и то баш тако да са БГ стране буде СМП, а НБГ стране буде УМП, јер је стари пројекат смт-а имао прекид на Сави те није имао смисла без изградње још једном моста или тунела, а мост ан том месту свакако није приоритет у Београду наредних 10 година.
stf":5k341puq je napisao(la):Потврда са лица места да не говорим у празно, и да потреба да се избегну стубови у води није политичка фараонска побуда и иживљавање, већ потреба. Нико од нас не зна, какво је речно струјење Саве. Али зато барем можемо наслутити понешто у чињеници да сви нови БГ мостови преко Саве у ужем цетру града немају стубове у води. Мора да постоји разлог.
Заборавио си све остале учеснике у речном саобраћају. На сави не плове само барже и бродови, поготово не у близини Аде циганлије.Delija":6ry9fg1q je napisao(la):Једина реална потреба је та да распон не буде ужи од ширине пловног пута а висина за дату реку прописана. За веће бродове и барже река ван одређење ширине пловног пута једноставно не постоји.
Мислим да ово не стоји. Не познајем сваки случај детаљно, али не верујем да су Краљ Александар и Газела грађени без кредита. Бранков је ратна одштета. Једино Нови железнички је можда грађен искључиво од наших пара....можда.....Delija":6ry9fg1q je napisao(la):Сви савски мостови и поготово ови без стубова у реци су грађени у друго време и нашим парама. Оволико преплаћивање естетике позајмљеним парама је ништа друго до лудачка и 100% ирационална мегаломанија која ће нас ускоро поклопити на најгори могући начин и подсетити нас да смо се "кур*или без покрића.
spatiotecte":1z63pmm2 je napisao(la):Samo da napomenem da taj stari savski most (ovaj zeleni za tramvaje) nije nemacki most kao sto vecina ljudi misli, vec je srpski.
Zapravo celicnu konstrukciju su srbi izgradili i bila je planirana da se postavi na neku drugu reku, ne na Savu.
Nemci kad su osvojili beograd su preuzeli tu konstrukciju i postavili je gde se i danas nalazi. Nisu oni tvorci idejnog resenja, vec su samo iskoristili postojecu konstrukciju.
Tako da taj naziv "nemacki most" svakako nije bas prikladan. A dosta ljudi ne voli taj most ili ga smatra ruznim samo zbog toga sto misle da su ga "svabe" izgradile.
stf":1z63pmm2 je napisao(la):Занхваљујем на исправци, а поготову на новим подацима. Научио сам нешто ново. + :kk:
Али, сам пост не демантује суштину на коју сам покушао да укажем.