Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Hvala puno marko!Primetio sam stubove tog starog mosta dok sam setao kejom ispod zelenizckog mosta letos,ali sa druge,starogradske strane,bas me je zanimalo sta ce taj stub tamo.Da li iz sklopa te pruge ima jos jedan stup na mestu gde se spajaju Jurija Gagarina i Vladimira Popovica?
 
stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
Delija":1bqrhuf6 je napisao(la):
Стф.Мост на Ади и није баш у центру града као што ни кинески мост није баш у Бољевцима.
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
@STF
Mala ispravka:

Most kralja Aleksandra je imao stubove u plićaku Save koji su definisali naknadno uređenje obale.*
Oslonci Brankovog mosta se nalaze na mestima tih stubova.
Без љутње, али ово је већ ситничарење.
Preporučujem knjigu "Tajna Novog Beograda", fotografije na stranama 94-109

stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
Gazela - građena kao gradski most, političkom igrom postala deo auto puta, dakle greškom dobila na značaju zato što obilaznica nije završena (uvek treba gledati širu sliku). Takođe, ljudi koji su učestvovali u tom projektu kritikuju rešenje za Most preko Ade.
Утолико горе. За један градски мост, у то време, то је била енормна свота новца, и наизглед непотребан пројекат. Градитељи Газеле су трпели истоветне критике које сада они упућују градитељима Игле. Нису у праву, као што ни њихови критичари, такође стручни, нису били у праву.
To je tvoje mišljenje.


stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
*Most na Adi - za razliku od Mosta kralja Aleksandra, njegovi oslonci su na suvom delu trenutno neuređene obale, koja će biti uređena i time smanjena sama širina Save. Jedno izmišljanje nepostojećeg problema i rekorda.
За колико? метар, два? опет ситничарење. Не знам у чему је проблем, сви нови мостови, који су грађени у БГ немају стубове у води. Па нису градитељи свих тих мостова то радили, ето онако, већ постоје разлози. Ајд да разумем да неки мост ремети тај "шаблон", па да та критика стоји, али .....
Ponovo, ista knjiga, iste strane.
Od stepenica na NBG strani do ose oslonaca - 75 metara. Glavni raspon je 261metar.
Tih 75 metara je 75 metara blata i plićaka, od prvog drveća na obali. To je 28% od glavnog raspona, a ne sitničarenje. Kod špica Ade je moglo isto to da se uradi. Čak se i na letošnjim fotografijama videlo koliko je Sava plitka i kakav je zapravo taj "špic" Ade.

stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
Ne znam, meni se Novi železnički nikada nije dopadao, baš mi je odudarao od mesta na kojem je podignut. Kasnije sam ga "svario" kada sam skapirao da je takak kakav je zbog položaja Prokopa, ali mi i dalje deluje kao konstrukcija preneta iz nekog rudnika ili rafinerije, a ne kao beogradski most.
Ни ја нисам његов љубитељ, али је чињеница да ни он, нема стубове у води.

Ne bih da sitničarim :) ....

stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
Plovnom putu ne smetaju ni Ostružnički most, a ni Vidin-Kalafat, koji takođe imaju stubove u vodi.
Није баш адекватно поређење. Остружнички мост је на периферији, где је речни саобраћај много мањег интензитета, па нема разлога да се очува што шири пловни пут. Нема разних стоваришта, шљункара, чамаца, туристичких бродића, сплавова, једрилица, такси чамаца, брзалица......само понеки тегљач и покоји рибарски чамац.

E, pa, nije baš tako. Svaki teretni brod koji plovi iz pravca Šapca i Hrvatske ka Dunavu i Luci Beograd, prolazi ispod njega, a onda i ispod mostova u samom gradu.
Pored samog mosta, na obe obale, ima nekoliko šljunkara. U blizini se još od ranije nalazilo brodogradilište, ne znam da li sada radi.

stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
Видин-Калафат је мост на Дунаву, такође на, ткз. "отвореном мору" (немам бољи израз). Он треба да се пореди са Кинезом, или Панчевачким, који такође имају стубове у води. Он није градски мост у градској зони пловног пута на уској реци.

Pričali smo o uticaju stubova u vodi na rečni saobraćaj.

stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
relja":1bqrhuf6 je napisao(la):
Nemojmo se zanosti slavoljubivošću ili izmišljenim terminima kao npr "portfolio mostova".
Нема потребе да се било ко заноси. Чињенице су довољне. :)
"Portfolio mostova"?! Ma daj, nemoj da me z.


stf":1bqrhuf6 je napisao(la):
И на крају:
MilisaV":1bqrhuf6 je napisao(la):
nije baš tačno. moj dobar prijatelj je lađar i priča mi da se svaki put preznoji kad mora da prođe ispod starog železničkog mosta. problem je i u tome što kad ide nizvodno ne može da cilja pravo nego mora da plovi pod određenim uglom da bi prošao taj most.

Потврда са лица места да не говорим у празно, и да потреба да се избегну стубови у води није политичка фараонска побуда и иживљавање, већ потреба. Нико од нас не зна, какво је речно струјење Саве. Али зато барем можемо наслутити понешто у чињеници да сви нови БГ мостови преко Саве у ужем цетру града немају стубове у води. Мора да постоји разлог.

Dva stuba u plićaku koji bi postali uređena šetališta umesto smrljivog blatišta po niskom vodostaju nije isto što i stubovi u samom koritu koji su tu jer je na istom mestu građenmost pred kraj 19.veka. Nemojmo biti bukvalisti.
 
Ne, to nema veze sa time obzirom da je pruga u to vreme posle mostova produžavala pravo pa nešto kasnije skretala desno ka Zemunu, a nije išla levo ka Jurija Gagarina kao današnja.
 
markobg":2svjmuac je napisao(la):
spatiotecte":2svjmuac je napisao(la):
Samo da napomenem da taj stari savski most (ovaj zeleni za tramvaje) nije nemacki most kao sto vecina ljudi misli, vec je srpski.

Zapravo celicnu konstrukciju su srbi izgradili i bila je planirana da se postavi na neku drugu reku, ne na Savu.
Nemci kad su osvojili beograd su preuzeli tu konstrukciju i postavili je gde se i danas nalazi. Nisu oni tvorci idejnog resenja, vec su samo iskoristili postojecu konstrukciju.

Tako da taj naziv "nemacki most" svakako nije bas prikladan. A dosta ljudi ne voli taj most ili ga smatra ruznim samo zbog toga sto misle da su ga "svabe" izgradile.

Naravno da je most spski, ali su ga ipak izgradile šbabe! :D

Pazi, samo deo konstrukcije mosta sa lukovima je bio ranije izgrađen i to je bilo namenjeno da premošćava Tisu kod Žablja. Ali pošto je Beograd ostao bez ijednog mosta okupatori odlučuju da ga privremeno (sic!) premeste ovde. Sve ostalo izgradili su Nemci, u potpunosti. Ništa, kao što rekoh, osim konstrukcije sa lukom nije ranije postojalo. Švabe su sve to izgradile u veoma kratkom roku 1942. i to za manje od 6 meseci. Nikakvi raniji planovi nisu postojali da na tom mestu bude most, zapravo i same Švabe su ga smatrale privremenim, dok se ne obnovi Most Kralja Aleksandra (Brankov)....

Inače njegov prvi naziv je bio "Princ Eugen" ali posleratni "Nemački" odnosno "Švapski most", kao što napisah, je danas potpuno nepoznat, malo ljudi danas uopšte zna da je most ikada tako zvan! Naziv je bio u upotrebi sve negde do druge polovine 60-tih, kada se gubi i kada ga zamenjuje naziv "Stari savski most". Do 60-tih je već bio dosta propao, obzirom da je dobrim delom bio izgrađen od drvenih greda, pa je nekoliko godina preko nejga bio zabranjen svaki saobraćaj osim pešačkog. Tek krajem 60-tih kada je prvi put rekonstruisan, a u to vreme se otprilike gubi to "nemačko" ime, je konstrukcija dobila današnji izgled. Tramvaji su preko njega pušteni 1984. i od tada ga mnogi zovu "Tramvajski". Zanimljivo da mnogi Beograđani pogrešno smatraju da je preko njega nekada prelazila železnica, što je, naravno, potpuno netačno!


Mislim da je "Tramvajski" prvobitno bio isporučen kao deo nemačkih reparacija za štetu u I svetskom ratu, ali da je stajao u Žablju u delovima sve do II svetskog.
 
vucko":3nh1xvxl je napisao(la):
Hvala puno marko!Primetio sam stubove tog starog mosta dok sam setao kejom ispod zelenizckog mosta letos,ali sa druge,starogradske strane,bas me je zanimalo sta ce taj stub tamo.Da li iz sklopa te pruge ima jos jedan stup na mestu gde se spajaju Jurija Gagarina i Vladimira Popovica?

Taj stub je za mene od malih nogu bio misterija.

Kao što reče Markobg, pruga je nekada, posle prelaska mosta, produžavala ka Zemunu - čuveni "podvožnjak" kod SIV-a na NBG je išao ispod - železničke pruge.
 
Velika misterija je i za mene! Ako neko nekada bude pouzdano saznao molio bih odmah da mi javi!! :laugh: :laugh:

Jedino što lično predpostavljam je da datira posle II sv. rata, obzirom da na tom mestu ranije nije bilo bog zna čega. Možda je bio deo neke konstrukcije koja je učestvovala u nasipanju Novog Beograda peskom... Ko zna...
 
Delija":3ovudf6z je napisao(la):
Осталим учесницима у речном саобраћају стубиви нису проблем.
Мислиш? Да ли си икада управљао речним пловилом?

@Relja i Delija

Не знам што се ми расправљамо кад су неки много стручнији људи пројектовали све нове мостове на Сави без стубова у води. Да је Мост на Ади преседан, па бих вам признао да сте у праву, али није, он је један од 5 мостова грађених са истим условом - да не ремете речни ток.

А цепидлачење око самог термина, да су стубови заправо у плићаку је смешна и неозбиљна. Када се каже да стубови нису у води, јасно је на шта се мисли.

А тек поређење са неадекватним примерима не приличи форумашима таквог калибра. Зар заиста треба да се пореди управљање бродом на отвореном речном путу и у градској средини.
Па јбт. лакше је управљати колима на магистралном правцу, него се гурати на Славији. Зар заиста морам да цртам?

Чак и аматерима је јасно да се око стубова мостова стварају опасне и непредвидиве речне струје, да се сам ток реке мења. Зар то није опасно на тако уској реци као што је Сава? Још близу кајашких клубова и марина за бродиће и јахте. У самом граду.

Једина два моста са стубовима у води, су, гле чуда, планирани за уклањање.....
 
i još malo informacija od prijatelja lađara.


nemojte misliti da plovni put nije smanjen izgradnjom mosta na adi. jeste i to dosta zato što se ogromna količina materijala nasula oko samog špica prilikom gradnje mosta....
tako da je trenutno pravi mali pakao proći deonicu save kroz beograd, pogotovu nizvodno, kad brod plovi nizbrdo on prilikom prolaska ispod starog železničkog ne sme da prolazi tako da seče stari železnički pod pravim uglom nego pramac broda mora da mu bude okrenut ka nbg strani i u tom trenutku mora da da gas da ne bi završio u obali starog grada, ako bi kojim slučajem sekao pod pravim uglom ili pramcem bliže starom gradu velike šanse bi da bi završio u obali. dodatni problem je što je zbog stubova tu dosta sužen manevarski prostor i mora se biti dosta precizan.

i nemojte porediti dunav i savu. dunav mu dođe nešto kao auto put dok je sava recimo ibarska magistrala.

tako da je te dve reke glupo porediti.

još da napomenem da i u pančevac dosta često udaraju barže. nisu samo brodovi u pitanju, otkači se barža i drm u stub. proguglajte malo i videćete da se dešava. kolega od ovog mog prijatelja je nasukao - potopio baržu tik do mosta po nekom lošem vremenu, imao je velike sreće da je nije zabo u most. tako da stubove u vodi treba izbegavati ako je moguće.
 
@stf
Aman - Zašto je Sava najšira baš kod špica Ade Ciganlije?
Zato što je obala neuređena. Jedini preostali deo divlje obale. Plićak i mulj,
Slobodni plovidbeni otvori ispod drugih mostova:
Brankov: 100m - manje nego Kineski. Ja gledao kruzere se okreću za 180 stepeni kod pristaništa.
Gazela: 200m
Novi železnički 120m
Tramvajski i Stari železnički 90m
dakle, gledajući nizvodno
120-90-200-90-100
Da li stubovi na rastojanju od 250 metara mogu poremete plovidbu na Savi?
Ili stubovi u plićaku kod neuređene obale? Mogu, malo.
Da li mogu da smanje cenu nekog drumsko-tramvajskog mosta? Znatno.
Da li nam treba uređena obala? Da. Zemljište između toplane i mosta će postati atraktivno, obala će se urediti. Kao posledica - Sava će biti uža.

I da, - Ostružnički: 150m - više nego Novi železnički :)
 
@MilisaV
Koliko često u stubove Pančevca udaraju otkačene barže, a koliko često brodovi?
 
MilisaV wrote: ,, još malo informacija od prijatelja lađara.. . . . . . ,
Uglavnom je bilo sagledavanje mostova sa svih aspekata ali nekako je minimalno svetala je bilo
sa aspekta pravih ,,lađara,,

Stvarno je doživljaj svakog mosta drugčiji
kada kormilo držite u ruci
Mišljenje ,,lađara,, i treba čuti :)
a naročito za ovaj Kineski most
 
Upravo zato sam te i pitao, da vidim da li sam se izleteo na jednoj od prethodnih strana.
U okolini Luke Beograd, koja je uzvodno od Pančevca, ima veliki broj ukotvljenih barži.

Koliko ih ima uzvodno od "Kineskog"?
Koliko puta su na tom potezu jurili "pomahnitalu" baržu? :)
 
relja gledaću kad se vidim sa prijateljem da ga pitam pa ću ga malo detaljnije ispitati oko ovoga.


Delija":o8lymvj7 je napisao(la):
Једина реална потреба је та да распон не буде ужи од ширине пловног пута а висина за дату реку прописана. За веће бродове и барже река ван одређење ширине пловног пута једноставно не постоји.


pa nije baš tako. reka oko stubova u vodi menja svoje strujanje. dobar primer za to ti je most kod beške. neprijatan je lađarima pogotovu kad idu uzvodno zbog jakih struja koje mogu da ih nanesu na stubove. zbog toga ispod mosta na beški je zabranjeno mimoilaženje brodova. ako se nađu u situaciji da bi mogli da se susretnu ispod mosta jedan mora da sačeka da drugi prođe.
 
Nisu retki ekstrmni uslovi na Dunavu, po vodostaju , vetaru, vidljivosti . . . .
a često se se svi ti neuslovi poklope, Dunav je to . . . . .

U marinama događa se da se i sidrište sa dna pomere-puknu tj otkače plovila ,
pa onda ako se uoči, jurnjava za njima baš u vreme neuslova. . . . zna da bude strašno i opasno. . .

Pitanje koliko ima i koliko često se događa za barže i nije baš adekvatno
jer dovoljno je samo jedna i jednom dobro nakrcana da udari
i to baš na nezgodno mesto stuba i đaba što su ostali celi nedirnuti - most je u autu. . .

Najbolju sliku o potrebi širine plovnog prolaza, ima pravi Dunavski vuk i treba čuti i njegovu reč
pa makar i sam glavni arhikt. ,,Kamenoresca,, nam pravio ovaj most.
 
@ Relja

Овде није у питању баратање чистим бројкама.
Опет, понављам, Остружнички мост је на отвореном пловном путу, а Игла у градској зони повећаног речог саобраћаја.
Нису упоредиве локације. Мостови са стубовима у води, чак и на отвореном пловном путу праве проблеме, као што је Милисав поменуо. Проблеми у градској средини су много озбиљнији.

Стубове треба избегавати, где год се може. Као што Милисав рече, Дунав ти је као аутопут, а Сава кроз Београд као нпр. Краља Милана.
 
Ne ramumemo se, i verovatno ni nećemo....
 
u nedeljnom izdanju pressa izašo je i neki dodatak u vezi trećeg beograda koji nastaje gradnjom ovog mosta. osim propagandnih materijala u vezi toga stojao je i jedan zanimljim tekst.

u tekstu čučković (ne znam mu radno mesto) objašnjava da su u pregovorima sa kinezima bile u opticaju dve lokacije, vinča i zemun, i da su u konsultaciji sa đilasom izabrana lokacija zemun.
moj utisak je da je ova lokacija jedino izabrana iz razloga što su pristupni putevi mnogo lakši ovde nego kod vinče gde bi morali da buše tri tunela i da završe obilaznicu i posle da sve to spoje sa pančevom.
 
A ja mislim da izabrase ovaj most jer bi grad trebao da ga gradi a ne republika.Jer je SMT u nadlzenosti grada a obilaznica sa mostom u Vinci je u nadlenosti republike.
 
JohnyBgood":5wi4s10i je napisao(la):
dzonihsv":5wi4s10i je napisao(la):
Jeste Knauf.



Danas fotkano sa 25-og (kod luke).

Na lepom PLAVOM Dunavu! Ovde voda stvarno izgleda bas lepo. A i most napreduje samo tako.

PS A Bata je bio i ostao faca i vrlo uljudno daje izjave, dok se ovaj primitivac nekulturno obraca ambasadoru, katastrofa. Kad je takav ministar, nije ni cudo sto u SUPu dzedzis satima i popunjavas 14 uplatnica samo da bi registrovao kola. Da njemu i Mrkonjicu vidim ledja i da padnu ispod cenzusa, svanulo bi mi.
 
Kakvo li je stanje na gradilištu mosta, kako li se snalaze braća Kinezi u ovim uslovima? :)

Ja se pomalo brinem šta li će biti sa privremenim mostom kad se ovaj led na Dunavu pokrene? Postoji čitava šuma ovih podupirača koji će blokirati sante a pritisak će biti ogroman?! :grand:

Blagojeve slike kao podsetnik:

48727584.jpg


77847044.jpg
 
Veliki Vracar":1a27nviz je napisao(la):
Ja se pomalo brinem šta li će biti sa privremenim mostom kad se ovaj led na Dunavu pokrene? Postoji čitava šuma ovih podupirača koji će blokirati sante a pritisak će biti ogroman?! :grand:


Najjednostavnije ad hoc rešenje je da dovedu ledolomca koji će da plovi u krug i usitnjava led ispred privremenog mosta.
 
..Mislis da ga iznajmimo od Madjara,posto imamo samo jedan koji treba da pokrije plovni put od Bezdana do Velikog Gradista :laugh: :laugh:
 
Vrh