spatiotecte":2svjmuac je napisao(la):
Samo da napomenem da taj stari savski most (ovaj zeleni za tramvaje) nije nemacki most kao sto vecina ljudi misli, vec je srpski.
Zapravo celicnu konstrukciju su srbi izgradili i bila je planirana da se postavi na neku drugu reku, ne na Savu.
Nemci kad su osvojili beograd su preuzeli tu konstrukciju i postavili je gde se i danas nalazi. Nisu oni tvorci idejnog resenja, vec su samo iskoristili postojecu konstrukciju.
Tako da taj naziv "nemacki most" svakako nije bas prikladan. A dosta ljudi ne voli taj most ili ga smatra ruznim samo zbog toga sto misle da su ga "svabe" izgradile.
Naravno da je most spski, ali su ga ipak izgradile šbabe!
Pazi, samo deo konstrukcije mosta sa lukovima je bio ranije izgrađen i to je bilo namenjeno da premošćava Tisu kod Žablja. Ali pošto je Beograd ostao bez ijednog mosta okupatori odlučuju da ga privremeno (sic!) premeste ovde. Sve ostalo izgradili su Nemci, u potpunosti. Ništa, kao što rekoh, osim konstrukcije sa lukom nije ranije postojalo. Švabe su sve to izgradile u veoma kratkom roku 1942. i to za manje od 6 meseci. Nikakvi raniji planovi nisu postojali da na tom mestu bude most, zapravo i same Švabe su ga smatrale privremenim, dok se ne obnovi Most Kralja Aleksandra (Brankov)....
Inače njegov prvi naziv je bio "Princ Eugen" ali posleratni "Nemački" odnosno "Švapski most", kao što napisah, je danas potpuno nepoznat, malo ljudi danas uopšte zna da je most ikada tako zvan! Naziv je bio u upotrebi sve negde do druge polovine 60-tih, kada se gubi i kada ga zamenjuje naziv "Stari savski most". Do 60-tih je već bio dosta propao, obzirom da je dobrim delom bio izgrađen od drvenih greda, pa je nekoliko godina preko nejga bio zabranjen svaki saobraćaj osim pešačkog. Tek krajem 60-tih kada je prvi put rekonstruisan, a u to vreme se otprilike gubi to "nemačko" ime, je konstrukcija dobila današnji izgled. Tramvaji su preko njega pušteni 1984. i od tada ga mnogi zovu "Tramvajski". Zanimljivo da mnogi Beograđani pogrešno smatraju da je preko njega nekada prelazila železnica, što je, naravno, potpuno netačno!