@MilisaV
Идеја о станици Нови Београд као главној за међуградски и међународни саобраћај је Зидарева, ја сам само модификовао трасу пруге до Топчидера - Зидар је за директнији пут, право из Топчидерске долине на Нови Београд, али ја не видим како то да се јефтино изведе. Трасом поред Сајма, ту би могло да се направи стајалште.
Двоколосечна пруга од Прокопа према западу би могла да прими 4 проласка БгВоза и 4 путничих по правцу на сат, ако би се све средило. Ипак, сваки поремећај се шири каскадно, а кашњења Бг Воза не би смела да се дозволе. Зато је најбоље да градски и приграски возови имају независне колосеке, макар према западу и југу. Северни крак може да се дели, јер нема пуно полазака према Вршцу и Румунији.
Додавање још два колосека од Прокопа до Новог Београда би било прохибитивно скупо и непотребно. У сваком случају не би било довољно, јер би онда требало додати и још два од Прокопа до Раковице. Такође, 10 колосека у Прокопу би могло да постане премало. Проширивањем Новог Београда са садашњих 5 на 10-12 колосека, и рад те станице и Прокопа у тандему би било довољно за максимално повећање саобраћаја. Прокоп као хаб за БгВоз и Беовоз (значи за све линије до Ваљева/Плане/Панчева), а Нови Београд за возове који иду даље.
Главне аутобуске станицаме поред ж. станице Нови Београд би чиниле централни хаб. Чак би могла да оживи идеја о западној и источној аутобуској станици, западна на Новом Београду (за поласке према Војводини и Западној Србији) и источна поред Прокопа (за поласке који иду ка истоку и према јужном Банату.) БгВоз би повезивао два хаба.
предности овог плана:
- могућност повећања броја станица БгВоза (Нова Батајница, КБЦ Бежанијска Коса, Омладинских бригада, Сајам, поред већ планираних)
- мањи број станица путничких возова, од Новог Београда ка западу (Земун, Батајница), југу (Сајам, Раковица, Ресник) и северу (Прокоп, Панчевачки мост, Панчево)
Мана овог плана је цена нове трасе, мада би продаја земљишта Старе ж. станице покрила све:
- проширење станице Нови Београд,
- замена Старог ж. моста,
- дуплирање колосека од Нбг до Батајнице, од моста до Нбг, и од Кошутњака до Ресника,
- дуплирање Бежанијског тунела.