Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

@GOJE
Realno, takvih kontejnerskih brodova imaš na dunavu koliko hoćeš.. razlika je u gazu... Mislim da kao "detalj" brod nije toliko važan... :)
 
Kontinualna greda, lep savremen i dovoljno jeftin, za razliku od Igle.
+ (za ovaj izgled mosta /ako taka bude)
 
PIGLET":16anmagu je napisao(la):
Kontinualna greda, lep savremen i dovoljno jeftin, za razliku od Igle.
+ (za ovaj izgled mosta /ako taka bude)
Na osnovu kojih cifara ovo tvrdiš?
Niko još nije objavio koliko iznosi građevinska cena ovog mosta već samo da je "vrednost ovog projekta 255mil.dolara" . Tek kada se bude znalo koliko košta ovih 1507m mosta (bez prilaznih puteva) dobićemo konačno jasniju sliku da li je most na Adi sa svojih 969m i 118,5mil.evra zaista nerazumno skupa investicija.
 
GOJE":1lnzpbyu je napisao(la):
Super što su stavili prekookeanski kontejnerski brod ispod, i kobajagi ga smanjili.
Odlično zapažanje.
Za razliku od svih rendera mosta preko Ade, Kinezi pokušavaju da prikažu svoj most - većim nego što će biti.
 
Veliki Vracar":2hkue7n1 je napisao(la):
PIGLET":2hkue7n1 je napisao(la):
Kontinualna greda, lep savremen i dovoljno jeftin, za razliku od Igle.
+ (za ovaj izgled mosta /ako taka bude)
Na osnovu kojih cifara ovo tvrdiš?
Niko još nije objavio koliko iznosi građevinska cena ovog mosta već samo da je "vrednost ovog projekta 255mil.dolara" . Tek kada se bude znalo koliko košta ovih 1507m mosta (bez prilaznih puteva) dobićemo konačno jasniju sliku da li je most na Adi sa svojih 969m i 118,5mil.evra zaista nerazumno skupa investicija.
Na osnovu čega tvrdim, eto na osnovu saznanja, utiska, impresije da je tehnologija izgradnje betonskog mosta jeftinija, koriste se domaći materijali (sve komponente za beton se nalaze u Srbiji. Po pravilu su viseći mostovi i mostovi sa kosim zategama skuplji od kontinualnih greda. Evo kad završe most kod Beške i kad završe "Iglu" uporedićemo cenu po kvadratu....pa ćemo videti da li mi je intuicija dobra.
 
24 Sata:

2ikqmpj.jpg


LINK:
http://24sata.rs/vesti.php?id=84904

Ne znam...ja nisam licno fan "greda mostova", ova najnovija verzija delimicno podseca na Brankov most.
Beogradu su ipak potrebniji monumentalniji mostovi...makar ako nista,onda zbog turista i atraktivnosti.
Ovakvi mostovi su licno za mene "obicne cuprije" bez ikakvog pecata na sebi.

@ Piglet - Po meni mostovi se ne prave "svaki dan" vec se prave minimum za jedan citav vek, pa i vise...tu nema govora o bilo kakvoj stednji. Bas naprotiv.
 
Ja se apsolutno slažem sa zex-om, i mislim da je most na Adi pravo rešenje, ali isto tako i ovaj ovde, jer je na potpuno perifernoj lokaciji. Bitno je da nije grdan, a čak je i dopadljiv (bar na renderima).
 
Ja sam misljenja da je onaj na adi megalomanski,a da je ovaj previse skroman,u smislu da je sto se tice estetike apsolutni minimum,ja sam recimo ovako zamisljao most kod vince,jedina je razlika sto ce on imati i dva koloseka na sredini.
 
@vucko
Most kod vince ce imati nazalost samo jedan kolosek jer je jednokolosecna pruga planirana od male reke do Panceva. Nisu cak ni planirali dogradnju drugog pa zato ce i biti samo jedan kolosek na mostu.
 
Samo jedan kolosek???Jel su oni sasavi? Onaj kod ostruznice ima samo jedan kolosek,ali verujem da ce moci na 2 da se prosiri.

Gde je tacno mala reka?

Enivej,slozicete se da je ovakav most za periferiju,a ne za siri centar grada
 
vucko":2f80n5o7 je napisao(la):
Onaj kod ostruznice ima samo jedan kolosek,ali verujem da ce moci na 2 da se prosiri.
Postoje stubovi za drugi kolosek na Ostruznickom mostu. Mislim da je planirano odvajanje koloseka za PA negde izmedju Jajinaca i Belog potoka (naspam naplatne rampe na Bubanj Potoku), ali nisam 100% siguran.
 
Stvar je percepcije i razmišljanja, da li si naklonjem funkcionalnosti ili estetici.
Ja lično pripadam ovoj prvoj grupi. Ali mostovi su jako skupa stvar da bi se delili po ovim principima, za njih se uzimaju krediti koji se otplaćuju generacijama i mora se pristupiti feasibility studiji da bi se video nivo opravdanosti ulaganja.

"....ebeš S klasu mercedesa kome se svi dive ako ti nemaš para da platiš registraciju pa ti truli na parkingu".
 
PIGLET":1kh4bbh9 je napisao(la):
Stvar je percepcije i razmišljanja, da li si naklonjem finkcionalnosti ili estetici.
Ja lično pripadam ovoj prvoj grupi. Ali mostovi su jako skupa stvar da bi se delili po ovim principima, za njih se uzimaju krediti koji se otplaćuju generacijama i mora se pristupiti feasibility studiji da bi se video nivo opravdanosti ulaganja.

"....ebeš S klasu mercedesa kome se svi dive ako ti nemaš para da platiš registraciju pa ti truli na parkingu".
To si u pravu :) treba biti i praktican...znaci najbolje je nesto izmedju...dopadljivo, funkcionalno i lako za odrzavanje :vops:
Kao sto i kaze ona stara izreka - Sve trazi svoje :)
 
PIGLET":2ycd64h3 je napisao(la):
Veliki Vracar":2ycd64h3 je napisao(la):
PIGLET":2ycd64h3 je napisao(la):
Kontinualna greda, lep savremen i dovoljno jeftin, za razliku od Igle.
+ (za ovaj izgled mosta /ako taka bude)
Na osnovu kojih cifara ovo tvrdiš?
Niko još nije objavio koliko iznosi građevinska cena ovog mosta već samo da je "vrednost ovog projekta 255mil.dolara" . Tek kada se bude znalo koliko košta ovih 1507m mosta (bez prilaznih puteva) dobićemo konačno jasniju sliku da li je most na Adi sa svojih 969m i 118,5mil.evra zaista nerazumno skupa investicija.
Na osnovu čega tvrdim, eto na osnovu saznanja, utiska, impresije da je tehnologija izgradnje betonskog mosta jeftinija, koriste se domaći materijali (sve komponente za beton se nalaze u Srbiji. Po pravilu su viseći mostovi i mostovi sa kosim zategama skuplji od kontinualnih greda. Evo kad završe most kod Beške i kad završe "Iglu" uporedićemo cenu po kvadratu....pa ćemo videti da li mi je intuicija dobra.
Ja sam i postavio pitanje jer vidim da se veliki broj ljudi iskreno brine zbog moguće previsoke cene mosta na Adi, a sve to zbog "osećaja ili utiska" da nešto što je "impozantno" tj. ima izraženu i treću dimenziju (u ovom slučaju visinu) mora da košta vrtoglavo puno. Jedini način da se utvrdi da li je ovo tačno je poređenje sa nekim drugim rešenjem za koje "imamo osećaj" da je jednostavnije i jeftinije. Meni se čini da je baš ovaj novi most dobra referenca sa svojim dimenzijama (1507 x 29 = 43703) u odnosu na Iglu (969 x 45 = 43605), i ja željno očekujem podatak koliko iznosi njegova građevinska cena od onih 255 mil. dol.
Ja imam "osećaj" da bi ta cena trebala biti bar 100 mil.eura a to nije daleko od 118,5 za Iglu tako da je moj trenutni "utisak" da će epitet "grandiozan" ostati primeren samo za vizuelni doživljaj mosta na adi. (a i to je diskutabilno, ukusi su različiti)
Konkretne cifre su jedini pravi pokazatelj, zbog toga je između ostalog i matematika egzaktna nauka a filozofija nije... Videćemo šta će da pokažu.
 
Može donekle da se uporedi ali ne treba zaboraviti da most na Adi ima i dva koloseka za razliku od Kineskog.
Što se tiče Vinčanskog mosta bar tako kažu da prave novo rešenje i nije isključeno da ostave prostor i za drugi kolosek, bar se nadam da imamo dovoljno pameti ako već nemamo dovoljno para.
 
Igla vs Kinez

lokacija: siri centar periferija
namena: gradski most tranzit
duzina: 969 m 1507 m
kolovoz: 3+3 2+1+2+1
sinski koridor: da, 1+1 /
biciklisticke staze: da da
trotoar: da /
sekundarna infrastruktura: da /
 
vucko":18grxhr6 je napisao(la):
Upravo.zato su bese uze trake na gazeli jer je bilo 2+1 a ne 3+3 originalno
Баш тако. Треба видети детаљне спецификације, да не би у будућности било проблема са нестандардном ширином трака.
JohnnyLee":18grxhr6 je napisao(la):
ja imam samo jedno pitanje za taj most: hoće li on ovakav da radi?
А ја имам +1 за тебе за то питање.
 
Imam i ja jedno pitanje :)

Jel se naziv "Igla" vec odomacio...tj. ocemo ga tako zvati u futuru...tipa "izvini sto kasnim, bila je guzva na Igli" ili "Igla je bila blokirana sat vremena" ( ne daj Boze) :)
 
Nemamo dispoziciju novog kineskog mosta, kad se zakuva ta priča stvari će biti mnogo jasnije. Savabridge (Igla) ima širiinu od 45 metara, biciklističko-pešačke staze su 2.5metara.

Kineski most sigurno ima biciklističko pešačke staze i moja pretpostavka njegove dispozicije bi bila (6x3.5m +2.5x2=26m +ivične trake, ograde=29m).

Nemojte mešati pristupne puteve sa mostovskom konstrukcijom, uvek se to različito ugovara i projektuje, postoji jasan diskontinuitet most/ navoz na most.
 
Ako će da se porede ova dva mosta, ne treba zaboraviti i:

Dunav nije samo šira. već i dublja reka od Sve, već i sama njegova vodena masa ima kudikamo veću energiju.

Sa druge strane toliko pominjana širina mosta preko Ade i cena svedena na kvadratni metar je pomalo besmislena - 5 metara (12%) te širine služi za - oslonac mosta (kablovi). Ima isti broj automobilskih traka kao i most na Dunavu, ali su trake iz nekog razloga šire na gradskom mostu nego na trenzitnom. Most na Adi ima dovoljno širok koridor za prolazak teških vagona, ali položaj i prilaz mostu, pa i opšta situacija u stvarnom životu nam govore da će tuda prolaziti - tramvaj.

Kad je estetika u pitanju - ja mogu da istrpim obaj dizajn :)

Pa šta ako izgleda pomalo "retro"? To znači da su pare potrošene kudi kao odgovornije, da će održavanje biti jeftinije i da će most od početka održavati domaće firme, a i neko ko ne zna, pomisliće da smo taj most imali i pre 40 godina, neće izazivati čuđenje kao ovaj na Savi koji se vidi sa gotovo svakog semafora.
 
ipak je to most na periferiji i dizajn nije toliko bitan. ne valja tu graditi sad neku perverziju poput ovog na Adi. Kinez jedino što treba je da bude funkcionalan i to je to. ostalo je ne bitno
 
Most preko Ade huje treba da bude perverzija. Za ovaj se slazem da ne mora.
 
Vrh