Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Ово ми је било нарочито занимљиво:

Изградња Северне тангенте са мостом Земун-Борча
Мост Земун - Борча је део обилазнице око Београда и повезује Зрењанински и Панчевачки пут
Је ли ово СМТ или обилазница?

Почетак ове градске магистрале је на раскрсници саобраћајнице Т-6 и постојећег пута за Нови Сад. Пре моста преко Дунава, траса се укршта са Улицом Цара Душана раскрсницом у нивоу.
Ово решава неке дилеме на очекивани, али, нажалост, лошији начин. Ипак, бар ово је утешна чињеница:

Магистрала ће имати четири саобраћајне траке и две зауставне траке са усвојеном рачунском брзином од Vr = 80 km/h
Бар на банатском делу неће бити глупаво ограничење на 50 или 60 км/ч.
 
nije deo obilaznice nego hoce da tako predstave da bi rekli da je obilaznica gotova,a zapravo izmestaju saobracaj malo po malo iz grada umesto da urade tu ukletu obilaznicu i rese problem za svagda./..
 
Ма јасно је то и мени, него су контрадикторни сами себи. Са СМТ неће изместити саобраћај из града, него ће део саобраћаја да иде кроз Земун. Али да не прежвакавамо...
 
Gledam ove rendere mosta i podseća me na ovaj kod Beške, recimo kao neka "kratkonoga Beška". Nije mi jasan jedino kriterijum po kojem se ostavlja prostor za plovni put. Kod Beške je glavni raspon 210m a evo na istoj reci i potpuno isti tip mosta a glavni raspon je 172m. Ja bi pre očekivao da se napravi još jedan iskorak više sa rasponom recimo 250m, ako ništa drugo bio bi vizuelno mnogo elegantniji a i smanjio bi se broj čukanja barži o stubove...
Ovako još jednom se potvrđuje da su naši građevinci još pre više decenija kad je recimo građen most Beška bili ekstra klase.
 
Kad se pogledaju karakteristike oba mosta stvarno se vidi šta smo nekad bili. Mislim da su odredjene stvari kod ovog mosta mogle da ostanu bar na nivou od pre x,y godina ako već nema para za više. Suviše je depresivno videti šta pravimo sad u odnosu na pre.
 
Veliki Vracar":12y781su je napisao(la):
Gledam ove rendere mosta i podseća me na ovaj kod Beške, recimo kao neka "kratkonoga Beška". Nije mi jasan jedino kriterijum po kojem se ostavlja prostor za plovni put. Kod Beške je glavni raspon 210m a evo na istoj reci i potpuno isti tip mosta a glavni raspon je 172m. Ja bi pre očekivao da se napravi još jedan iskorak više sa rasponom recimo 250m, ako ništa drugo bio bi vizuelno mnogo elegantniji a i smanjio bi se broj čukanja barži o stubove...
Ovako još jednom se potvrđuje da su naši građevinci još pre više decenija kad je recimo građen most Beška bili ekstra klase.
Pa, eto, jedan od argumenata je da zbog visine mosta kod Beške izabrano rešenje sa manjim brojem stubova i većim rasponima.
Ne treba to shvatati kao takmičenje, već kao traženje optimalnog rešenja za za svaki pojedinačni problem, tj projekat mosta.

Zar ne mislite da su za udaranje barži u mostove krivi brodari, a ne graditelji mostova? :)
 
Moram da priznam kad su u pitanju mostovi da sam dosta subjektivan. Za mene skoro svaki most treba da bude remek delo. Izgled mosta može da bude subjektivan svima nama, ali karakteristike mosta su nepobitne činjenice. Znam ja da nemamo para, ali hteti nešto više i bolje je prirodno.
 
Gledao sam skoro neku emisiju na TV o Dunavskom koridoru i navedeni su podaci da je dugoročni cilj postizanje širine plovnog puta kod mostova min. 180m i visina min. 9m (valjda i pri visokom vodostaju). Visina kod ovog predloženog rešenja nije problem ali ne znam što zakinuše ovih 8m na rasponu (možda još ne postoji konvencija nego je to spisak lepih želja ali ipak ...)
Meni se inače vizuelno sviđa, ima u sebi tu minimalističku lepotu ...
 
Ako je stvarno tačno da su preporučeni glavni rasponi mostova na Dunavu 180m onda je ovo jako loše rešenje jer koliko god štedeli treba ispuniti bar minimum tih preporuka za mostove na Dunavu.
 
CIP POČINJE IZRADU GLAVNOG PROJEKTA ZA SAOBRAĆAJNICU ZA MOST ZEMUN - BORČA
Pristupne saobraćajnice biće duge 21,5 kilometara

M. K. - Tanjug | 23. 08. 2010. - 00:02h | Komentara: 0
Saobraćajni institut CIP počinje izradu glavnog projekta za izgradnju 21,5 kilometara duge pristupne saobraćajnice koja će biti povezana sa mostom Zemun-Borča, a kompletna dokumetacija trebalo bi da bude završena do kraja godine. Milutin Ignjatović, direktor CIP-a rekao je da kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation) već radi na izradi glavnog projekta za izgradnju samog mosta i dodao da radovi mogu početi čim oba partnera predaju projekte.

- Mi možemo krajem ove godine da krenemo sa gradnjom, kineska strana će verovatno krenuti, ali velika gradilišta na izgradnji mosta i saobraćajnice biće sigurno otvorena na proleće - rekao je Ignjatović agenciji Tanjug.

On je kazao da kineska korporacija CRBC nije imala nikakvih primedbi na idejni projekat za saobraćajnicu koju CIP samostalno radi i dodao da se počinje sa izradom glavnog projekta pošto je o tome stigao i pismeni izveštaj od kineskih izvestilaca.

Generalni direktor CIP-a i predsednik CRBC Djanhu Džang potpisali su 15. jula u Beogradu ugovor o izradi tehničke dokumentacije za izgradnju mosta Zemun-Borča, dan pošto su predsednik Srbije Boris Tadić i predsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Vu Banguo položili kamen temeljac za „Most prijateljstva“.

Prilikom potpisivanja ugovora, Džang je rekao da ta kompanija ima 45 podružnica širom sveta i da će na osnovu ugovora otvoriti predstavništvo i u Beogradu.
Prema rečima Ignjatovića postoji obostrana zainteresovanost za saradnju na još infrastrukturnih projekata sa CRBC i da je CIP spreman da učestvuje na projektima koje kineska kompanija planira da realizuje na području Balkana.

Most Zemun-Borča, biće dugačak 1.507 metara, a osim njega kompanija CRBC će, sa lokalnim partnerom CIP-om, u okviru tog projekta graditi još osam manjih mostova i pristupne saobraćajnice u dužini od 21,5 kilometara. Plan je bio da izgradnja počne sredinom aprila 2011, a rok za završetak radova je tri godine. Ugovor o izgradnji mosta, čija je vrednost 170 miliona evra, potpisali su sredinom aprila u Beogradu ministarka za nacionalni investicioni plan NIP Verica Kalanović, gradonačelnik Beograda Dragan Đilas i predstavnici kineske kompanije CRBC.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/203857/Pristupne-saobracajnice-bice-duge--215-kilometara
 
cekaj druze da pocnu da ga grade,ni sava bridge nije poceo dok nisu poceli da rade na lokaciji :)
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=09&dd=10&nav_id=457751

Prevarili Kineze, ugrozili odnose
10. septembar 2010. | 10:37 | Izvor: B92
Beograd -- Slučaj prevarenih kineskih investitora otvorio je pitanje da li će to uticati na neke druge potencijalne investicije u Srbiju, i to ne samo sa Dalekog Istoka.


Podsetimo, kineski investitori su za sedam miliona evra kupili 13 hektara zemlje duž autoputa Beograd – Novi Sad od privatne firme Žito dunav.

Ipak, nakon što se ispostavilo da je zemljište državno, konzorcijum kineskih investitora ostao je i bez para i bez placa.

Ovim povodom oglasila se kineska ambasada koja je navela da prati sudski postupak i razvoj slučaja i da veruje u nepristrasno suđenje.

Profesor međunarodnih odnosa Predrag Simić smatra da se ovim šalje vrlo loš signal koji, nažalost, prate i neke neodmerene izjave gradskih funkcionera.

Simića ceo slučaj podseća na aferu iz 2004. godine sa privatizacijom „Knjaz Miloša“ kada je velika francuska kompanija Danone bila diskvalifikovana sa tendera što je dovelo do toga da naši ekonomski odnosi sa Francuskom stagniraju do danas.

On smatra da sada tako nešto ne bi trebalo očekivati, ali dodaje da kineski investitori ovaj slučaj sigurno neće zaboraviti.

„Koliko ja poznajem Kinu, a poznajem je dosta dugo jer se njom bavim poslednjih 30 godina, ne možemo očekivati bilo kakve konkretne poteze koji bi bili uobičajeni za neke strane partnere“, kaže Simić.


On objašnjava da „Kina to jednostavno ne radi, ali ima dugo pamćenje. Ona neće reagovati drastično i otvoreno i više od ovoga što smo čuli, ali nisam siguran koliko će to povoljno delovati na ugovoreni most gde već postoji određena dilema kineskih investitora da li da se u to dalje ide. Ne znam detalje, ali znam da je ceo taj projekat u ovom trenutku zastao“.

Naši odnosi sa Kinom su mahom jednosmerni jer mi smo uglavnom uvoznici kineske robe mada bi želeli da budemo mesto za investicije. Veći pomaci u unapređenju te saradnje ostvareni su pre godinu dana kada je predsednik Srbije Boris Tadić pirlikom posete Kini sklopio sporazum o ekonomskoj saradnji dve zemlje.

Tada je ugovorena izgradnja kineskog mosta Zemun – Borča čiji su temelji nedavno postavljeni.

„Međutim, ono na čemu se zasnivala čitava ta ekonomska strategija koja je tada lansirana, jeste očekivanje da bi Kina mogla da do našeg ulaska u EU, ako se to jednog dana dogodi, ima onu ulogu koju je recimo imala u Rumuniji pre ulaska u EU“, navodi Simić.

On objašnjava da je „Kina zainteresovana za tu ulogu, ali mislim da ovakve afere jako loše deluju jer je dovoljno da se jednom u krugovima kineskih investitora Srbija pojavi kao nepouzdan partner“.

„Mislim da ovo više nije pitanje samo za one koji se njime bave u lokalu nego pitanje i za ministarstvo spoljnih poslova i one koji vode spoljnu ekonomsku politiku zemlje. Ovde se ne radi samo o jednoj običnoj investiciji, već o pokušaju da se privuče kapital iz jedne od najuticajnijih svetskih ekonomskih sila“, naglašava Simić.
 
Kod nas vazi malo drasticnija verzija one poslovice.... Sto jedna bu******** napravi, generacije celog naroda ne mogu da isprave.
 
GRADNJA MOSTA ZEMUN-BORČA KASNI U STARTU
Kinezi traže avans

L. GEDOŠEVIĆ | 27. 09. 2010. - 00:02h | Foto: J. Vučetić | Komentara: 0
Kompanija Čajna road and bridž korporejšn (China road and bridge corporation - CRBC), koja bi u Beogradu trebalo da gradi most između Borče i Zemuna, nije do danas uradila ni idejni projekat, saznaje „Blic” . Glavni građevinski projekat nije ni na pomolu. Pri tom, CRBC traži od Republike i Grada avans za radove i isporučen materijal u visini od čak 34 odsto od projektovane cene mosta, odnosno da im se pre početka radova uplati 86,7 miliona dolara.


Most košta 225 miliona, radovi treba da počnu u aprilu 2011. i da traju do 2014.
Prema saznanjima „Blica”, kompanija CRBC menjala je u međuvremenu i rukovodstvo koje će biti zaduženo za ovaj posao, što je dodatno prolongiralo realizaciju. Naime, dosadašnji rukovodilac projekta prešao je u drugu kompaniju, a sada su tu novi mladi stručnjaci kojima je svakako trebalo malo vremena da “uđu” u projekat.

Ono što se takođe nezvanično može čuti, predstavnici CRBC putuju uveliko po Srbiji pokušavajući da pronađu podizvođače sa kojima bi radili, iako je Ugovorom predviđeno da Grad Beograd predloži spisak relevantnih kompanija koje bi ovaj projekat mogle da iznesu, a od kojih bi kinekska strana napravila izbor.

Sve su ovo razlozi zbog kojih izgradnja mosta Borča - Zemun već u startu kasni, i zbog čega je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas uputio pismo i kompaniji CBRC i ambasadoru Kine u Beogradu, saznaje „Blic”. U pismu, u koje smo imali uvid, obaveštava ih da Grad Beograd ovakav razvoj događaja ne može da prihvati. U njemu se, između ostalog navodi da je stav Beograda da se moraju poštovati ugovorena dinamika realizacije projekta i ugovornih obaveza.



Kamen temeljac u julu postavili Vu Banguo i Boris Tadić
Kamen temeljac za most Borča-Zemun postavljen je sredinom jula ove godine, u blizini Novosadskog auto puta, gde će prolaziti deo pristupnih saobraćajnica koje će voditi na sam most, a to su učinili Predsednik Srbije Boris Tadić i predsednik Stalnog komiteta Svekineskog narodnog kongresa Vu Banguo. Tada je rečeno da će izgradnja mosta početi u aprilu sledeće godine i, prema planovima, trebalo bi da bude završena do proleća 2014. godine. Dan kasnije, predstavnici Saobraćajnog instituta CIP i CRBC potpisali su ugovor o izradi tehničke dokumentacije za izgradnju mosta Zemun - Borča, kada je najavljeno da bi glavni projekat mosta trebalo da bude završen do kraja godine.

Most Borča-Zemun prvi je infrastrukturni projekat u okviru sporazuma srpske i kineske vlade, koji je u avgustu prošle godine potpisan u Pekingu. Ugovor o izgradnji mosta Borča Zemun, vredan 255 miliona dolara, potpisali su 15. aprila ove godine gradonačelnik Dragan Đilas, ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović i zamenik predsednika kompanije „Čajna roud end bridž korporejšn“ Lu Šan.

Izgradnja će se finansirati iz kredita kineske „Eksim“ (Exim) banke (85 odsto) i Nacionalnog investicionog plana (15 odsto), dok će troškove eksproprijacije i tehničkih priprema snositi Grad Beograd. Rok otplate kredita je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatom od tri odsto godišnje. Ugovorom je definisano da će u ovom poslu sa ne manje od 45 odsto učestvovati domaća građevinska preduzeća i proizvođači građevinskog materijala.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/209060/Kinezi-traze-avans
 
Wile E. Coyote":1cna4958 je napisao(la):
Да ли наведена цена укључује и приступне саобраћајнице?
Kao da čujem eho ;)
 
donekle isto kao i ovo iz Blica:

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=09&dd=27&nav_id=461223

i komentar koji mi zvuči poznato:

Nakon tragedije zvane Most na Adi počinje bljuvotina zvana most ka Borči. Prvo, po zakonu potreban je konkurs za kapitalne objekte - gde je konkurs za idejno rešenje!??! I nisu oni ništa "isprojektovali", to je prosta fotomontaža dečije igre u 3Dstudiju pa štampana na veliki plakat. To da imaju pozadinu kada se slikaju za novine, "kamen temeljac" mosta čiji su stubovi u vodi i tako to. Ta "kreacija" je kopija mosta iz Brankove sa razvučenim krajevima - nije neko čudo tehnike. Pošto smo to umeli da napravimo pre 50 godina valjda umemo sami i sada. Čak i nakon DS-"eksperti"-priHvatizacije smederevske železare čelik je tu. I da li to Dinkić podrazumeva da ako USS-steel daje čelik to biva onda 45% "domaćeg" materijala, jer i da je tako to svakako nije 45% domaće zarade.
Veoma je sumnjivo da je izabrani tip mosta optimalan za datu situaciju. Tim više što niko ozbiljan, niko normalan u svetu ni ne započinje dizajn, a kamoli projekat mosta bez dovršenog ispitivanja tla. tj. geotehničkog istraživanja. Ovde ono nije ni početo! Dodatno, svaki most nama jadnima bez dovoljno mostova uskoro biva preuzak. U Brankovoj je dupliran, savski je preuzak, i Gazeli "fali" jedna traka itd. Neshvatljivo je da se pravi sa 2 trake plus glupa zaustavna kada se sa još 2 metra proširenja dobija most sa 3 trake!!!. Za 10, najkasnije 15 godina udaraćemo se u glavu što most nema 3 trake! A to što je na Adi most raspona od 400 metara, bez stubova u vodi - "zbog plovidbe"?!, a na Dunavu gde jedino ima plovidbe nije: nema očiglednijih pokazatelja apsurdnosti i naopakosti u Srbiji. Tugu upotpunjuje nerešavanje prilaza. Neverovatno, ali "projekat" NE obuhvata rešavanje prilaza. Dugotrajna sramota lakat-krivine kojom počinje najbitniji put u zemlji Bgd-N.Sad uopšte se ne rešava! I umesto da se napravi i reši trokrak pomoću nadvožnjaka i podvožnjaka, ili barem kružnim tokom, saobraćaj sa mosta će samo da "padne" na semafor - ej semafor na prstenu oko grada - i još više ukopa "lepotu" i fluidnost lakat-krivine... Mišja gomila zvana "stručna javnost", nakon hrabrog ali neuspešnog cijukanja protiv šiljka na Adi ovde gromoglasno ćuti...
I tako nepotrebni kinezi sa projektom koji to nije sada idu okolo da nađu nekog, a grad to "ne može da prihvati". To jer su već napravili ugovor da će grad da da listu "relevantnih" kompanija!!! - čitaj: samo oni koji prvo pomaze partiju na vlasti mogu da budu izvođači, unapred su se obezbedili... E Srbijo, tragikomedijo!
(Helios, 27. septembar 2010 05:58)
 
medjutim":37qvhyw3 je napisao(la):
i komentar koji mi zvuči poznato:
Veoma poznato, ali ja nisam, priznao bih "autorstvo" da jesam, svega mi! :)
 
Svaka cast ovom sa Beograd Bez Arihtekture,opleo je direktno bez pardona u njih :kk:
 
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=09&dd=27&nav_id=461223

Đilas: Kinezi se poneli neozbiljno
27. septembar 2010. | 17:33 | Izvor: B92
Beograd -- Izgradnja mosta Zemun-Borča još nije ni počela, a kineski investitori pokazali su neozbiljnost jer na vreme nije urađen ni idejni projekat, kaže Dragan Đilas.


Pored gradonačelnika, saradnjom sa kineskom kompanijom "Čajna road and bridž korporejšn" nezadovoljni su i u Saobraćajnom institutu CIP.

Gradonačelnik Beograda Dragan Đilas je zbog toga najavio mogućnost da most gradi i neka druga kompanija, ukoliko kineska CRBC ne počne da poštuje postavljene rokove.

Iako mediji u Srbiji ovih dana uglavnom govore o kašnjenju sa idejnim projektom za most Zemun-Borča, u Saobraćajnom institutu CIP kažu da su oni svoje deo posla završili.

Direktor CIP-a, Milutin Ignjatović priznaje da kineska strana kasni sa projektnom dokumentacijom.

„Urađen je i predat idejni projekat. Revizija je trebalo da bude završena, međutim revidenti traže cenu. To Kinezi neće da daju. Ja sad upravo dajem odgovor da kineska kompanija ne želi da da cenu, što je njihovo pravo. Oni su ugovorili kreditom ukupni iznos od 170 miliona evra, i za projektnu dokumentaciju i za most, saobraćajnice... Mi treba da dobijemo klauzulu da je projekat potpuno validan“, objašnjava on.

„Saobraćajni institut CIP je spreman da uradi kompletnu projektnu dokumentaciju za izgradnju mosta od Zemuna do Borče u Beogradu, ukoliko svoj deo posla ne bude završila kineska kompanija“, naveo je Ignjatović.

Prema planu, most će biti dugačak 1.507 metara, a planirana je i izgradnja još osam manjih mostova i pristupne saobraćajnice u dužini od 21,5 kilometara autoputa. Radovi na izgradnji, kako je ranije najavljeno, trebalo bi da počnu sredinom aprila 2011, a rok za izgradnju mosta je tri godine. Ugovor o izgradnji mosta, čija je vrednost 170 miliona evra, potpisali su sredinom aprila u Beogradu ministarka za NIP Verica Kalanović, gradonačelnik Beograda i predstavnici kineske kompanije CRBC.
Što se tiče primedbi kineskim investitorima, njih ponavlja i gradonačelnik Beograda Dragan Đilas. On navodi da zamerke koje su date kineskim investitorima još nisu otklonjene, i da su zbog toga rokovi probijeni.

Dodaje i to da su pravila koja se tiču gradnje u Beogradu ista za sve i da se neće položiti avans od 35 posto, jer je za most na Adi avans bio samo 10 posto i to je uglavnom procenat koji se plaća.

„Nema govora o avansu od 35 posto, mi smo za most na Adi platili avans od 10 posto. To su pravila koja postoje, nebitno da li neko dolazi iz Kine, Austrije, Slovenije... Nema glavnog projekta dok se ne uradi idejni, nema eksproprijacije bez glavnog projekta. To su sve stvari koje pokazuju da kineska kompanija treba da pokaže malo veći stepen ozbiljnosti i odgovornosti za ogroman posao koji su dobili, za ogroman iznos para koje su Beograđani i građani Srbije platiti da bi taj most bio gotov“, navodi gradonačelnik.

U pismu koje je gradonačelnik Đilas poslao, on navodi da grad Beograd ovakav razvoj događaja ne može da prihvati. U njemu se, između ostalog navodi da je stav Beograda da se moraju poštovati ugovorena dinamika realizacije projekta i ugovornih obaveza.

"Očekujem da u nekoliko narednih meseci ti radovi budu intenzivirani i da rokovi koji su dogovororeni ipak na kraju počnu da se poštuju. Ukoliko se ne poštuje moj stav, bez obzira kakav smo papir sa kim potpisali, onda ćemo ići u izmene tog ugovora i da vidimo da li će neko drugi graditi taj most" , naveo je Đilas.

Kinezi nedavno prevareni za zemljište

Ekonomski analitičar i konsultant za strane investicije Mahmud Bušatlija podseća da se pre nekoliko nedelja saznalo da su kineski investitori platili sedam miliona evra za 13 hektara u blizini auto puta Beograd - Novi Sad, i ostali i bez zemljišta i bez novca.


„Mora se voditi računa i o tome da je situacija bitno promenjena činjenicom da je došlo do jedne ozbiljne prevare jedne kineske firme, kao i o tome da Kina u inostranstvu nastupa kao država. Dakle, i sve njene firme koje su sa sedištem u Kini potpadaju pod državni režim nastupa. Tako da taj problem sa prevarom jedne kineske firme može da ima nekog značaja i u daljem razvoju saradnje sa Kinom, pa i oko ovog mosta u Zemunu“, upozorava Bušatlija.

Kamen temeljac za most Borča-Zemun postavljen je sredinom jula ove godine, u blizini Novosadskog auto puta, gde će prolaziti deo pristupnih saobraćajnica koje će voditi na sam most. Ugovor o izgradnji vredan je 170 miliona evra.

Rok otplate kredita je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatom od tri odsto godišnje, a ugovorom je predviđeno da će u tom poslu sa ne manje od 45 odsto učestvovati domaća građevinska preduzeća i proizvođači građevinskog materijala.

Izgradnja će se finansirati iz kredita kineske Eksim banke - 85 odsto i Nacionalnog investicionog plana - 15 odsto, dok će troškove eksproprijacije i tehničkih priprema snositi Grad Beograd.
Izgradnja mosta Zemun-Borča još nije ni počela, a kineski investitori pokazali su neozbiljnost jer na vreme nije urađen ni idejni projekat, kaže Dragan Đilas.
Čuo sam na B92 izjavu gradonačelnika i sve mi se čini da od ovog posla nema ništa.
Nazvati poslovnog partnera neozbiljnim eksplicitno i javno, pred kamerama, se radi ako se želi odustati od celog posla.

Isto tako, ne žele da dozvole Kinezima da sami biraju podizvođače, već da se oni biraju sa liste koju odrede Grad i Republika. Hmmmmm.......
 
Srbin zeznuo Kineze za 7M€ za onaj plac za China Trade Center... Sad Kinezi traže pare unapred! :D :D :D
 
Nema posla za alpinu,nema mosta za Beograd,logika je prosta :p
 
Vrh