Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

2012":10rhtb20 je napisao(la):
NEMAMO PLANOVE
- PODELIĆU sa vama jedan problem. Mi uopšte nemamo urađene projekte za autoputeve, a godinama unazad znamo pravce kojima bi trebalo da idu. Mi projekte moramo da imamo - poručio je predsednik Tadić.
Eto i potvrde onoga što rekoh..:rolleyes:
Ekstremni primer obilaznice je sektor 5 i 6 gde je studija opravdanosti, idejno i glavno rešenje napravljeno 80-ih zatim izvršena delimična eksproprijacija još tad a Mrka sem obećanja nije dao ni jedan dinar za tu deonicu. Sve što je uradjeno je nezavršeni tunel Straževica u sektoru 5 i to za vreme Velje i o čemu mi pričamo zabole i Tadića i Mrku za obilaznicu oko BG, očigledno su njihovi glasači u Vojvodini i drugim delovima Srbije to je jedini što mi pada na pamet.
 
2012":3aed8pnx je napisao(la):
E i kod ekspropriacije ima zakon i procedura i mora se ispoštovati to je birokratija,ali veći problem u vezi svega toga su bili projekti! Lepo je rečeno pre ove Vlade niko nije naručio da se urade glavni projekti za sve te obilaznice i to se tek sada završava,toliko zarad istine nije problem bio samo do Mrke.. ;)
Napravljen tender već i radovi počeli na nekim delovima HG-NS a eksproprijacija još nije završena na celoj deonici i sve će to biti završeno za godinu dana a obilaznica oko BG samo stoji i tebi to nije politika.
 
Usrbiji je trenutnu IN pričati kako sve pare uzima BG što nije tačno. Dve godine BG nije dobio ni dinar za kapitalne infrastrukturne projekte koje finansira republika. Čak i sektor 4 je završen zato što je BG dao 2 milijarde din. Kredit za sektor A je dobijen za vreme Velje i od tad stoji.
Sektor 5 isto Velja, jbt ispalo je da samo Velja ulaže u BG jer od ove Vlade nema ni dinara za BG.
Zamisli da je od NS uzeta 1 milijarda i preusmerena negde drugde pa rad skupštine bi bio blokiran a BG ocrnjen ali kad je obrnuto onda je to OK. Jedina svetla tačka ove Vlade je kineski most naravno uz učešće grada.
 
Odgledajte ovu emisiju i sve ce vam se kasti samo


Reakcija: Svačija zemlja
12:45 | 04. JUN 2010.



Reakcija istražuje slučajeve korupcije i kriminala u vezi sa otkupom poljoprivrednog i građevinskog zemljišta u Srbiji.

Na koji su način krupni kapitalisti uspeli da se domognu ogromnih zemljišnih poseda ni za kakve pare? Zbog čega je i kako poljoprivredno zemljište, koje je sumnjivim biznismenima prodavano u bescenje, ubrzo menjalo namenu i izmenom urbanističkih planova postajalo građevinsko? Koliko je država izgubila, a pojedinci zaradili na tome?

Kako su zarad ovog sumnjivog posla uništavani poljoprivredni kombinati u našoj zemlji? Hoće li na zemljištu Luke Beograd da nikne grad na vodi? Kome je odgovarala prodaja preduzeća po Srbiji, pre donošenja Zakona o javnoj svojini i Zakona o restituciji imovine.
U mini serijalu „Svačija zemlja“ , Re-Akcija pruža odgovor na ova i brojna slična pitanja. ;


http://www.b92.net/video/video.php?nav_category=983&nav_id=435855
 
Traže i 6.500 evra za ar!
Pojedini prodavci imanja u Borči utrostručili cenu placeva pred početak izgradnje mosta Borča - Zemun iako država uskoro može da otkupi to zemljište po tržišnoj vrednosti

Malo kupaca... Placevi u Borči preskupi
Nakon potpisivanja ugovora između srpskih i kineskih vlasti o izgradnji mosta koji bi povezao Borču i opštinu Zemun, cene placeva na levoj obali Dunava preko noći su počele vrtoglavo da rastu. Pojedinci žele da prodaju placeve u Borči po cenama trostruko većim od realne vrednosti zemljišta, pa za ar traže i do 6.500 evra, dok stručnjaci upozoravaju potencijalne kupce da ne bi trebalo da žure s kupovinom nekretnina koje država može uskoro da otkupi po tržišnoj ceni.
TREĆI BEOGRAD
Radovi na izgradnji mosta Borča - Zemun trebalo bi da otpočnu u septembru, a završetak je planiran za tri godine i to će biti tek drugi most koji srpska prestonica ima preko Dunava. Prvi i jedini je Pančevački most, koji je izgrađen pre čak 64 godine.
Izgradnjom mosta aktuelizovala se i priča o izgradnji takozvanog trećeg Beograda na levoj obali Dunava, čija je površina kao polovina Novog Beograda.
- Nakon donošenja urbanističkog plana izgradnje mosta, država formira komisiju koja određeno zemljište proglašava javnim dobrom. Sve placeve sa te površine država će otkupiti nakon procene pojedinačne tržišne vrednosti - rekao je za Press arhitekta Đorđe Bobić.
Pokušaj da se profitira
Bobić, koji se pre nekoliko godina kao tadašnji gradski arhitekta i sam bavio urbanističkim pitanjima „trećeg Beograda", naglašava da država nikad ne ulazi u licitiranje i spekulisanje o cenama koje pojedinci sami postave.
- Ko god sada kupi plac po nerealno visokoj ceni, moraće da ga proda po tržišnoj vrednosti ukoliko država tako kaže, ali uglavnom nema nikakvih problema prilikom takve eksproprijacije zemljišta. To je ionako poljoprivredno zemljište koje nema skoro nikakvu infrastrukturu - objašnjava on.
Vlasnica agencije za nekretnine „Alka" Kaća Lazarević kaže za Press da zaista ima nerealno visokih cena na tržištu nekretnina u Borči i napominje da je to samo pokušaj da se profitira na neinformisanosti ljudi.
- Ukoliko ti placevi promene vlasnika sada, dok ih država još nije otkupila, onda će novi vlasnici morati ponovo da ih prodaju. Država se obavezala da će otkupiti placeve po njihovoj tržišnoj vrednosti, a ne prema izmišljenim cenama. Kada će vlasti to tačno učiniti ne zna se, jer to je dugotrajan proces, ali će svakako staviti svoju šapu na zemljište koje im odgovara - objašnjava Lazarevićeva.
Ona podseća da bi prodavci placeva morali da doplate i veliki porez na kapitalnu dobit zbog razlike između kupovne i prodajne cene zemljišta.
- Tu se uglavnom radi o socijalno ugroženom stanovništvu čije kuće bi malo ko hteo, a tu je naravno i činjenica da je ceo teren zapravo jedna velika močvara - objašnjava ona.
BROJKE
170 miliona evra - vrednost ugovora o izgradnji mosta Zemun - Borča
15 godina - rok otplate kredita kineskoj Eksim banci
1.499 metara - planirana dužina mosta
29,10 metara - planirana širina mosta
21 kilometar - planirana dužina pripadajućih saobraćajnica 2013. godine planiran završetak radova
3 faze - planirani radovi
10 meseci - planirano trajanje izgradnje saobraćajnice T6 od Novosadskog do Batajničkog puta
3 godine - planirana izgradnja saobraćajnice od Batajničkog do Zrenjaninskog puta
2 godine - planirana izgradnja saobraćajnice od Zrenjaninskog do Pančevačkog puta
Jedna vlasnica placa iz Borče, koja je želela da ostane anonimna, kaže za Press da u poslednje vreme nema zainteresovanih za njeno zemljište i pored povoljne cene.
Malo zainteresovanih
- Prodajem plac za samo 2.500 evra po aru, što smatram da je zaista jeftino uzimajući u obzir neke moje komšije koje podižu cenu do čak 6.500 evra. Mislim da je njihova cifra potpuno nerealna i da su je izmislili čim su čuli da će pored njihovog imanja da bude sagrađen put zajedno s novim mostom. Ali, kod njih je ista situacija - nema zainteresovanih - navodi ona.
Sagovornica Pressa smatra da se potencijalni kupci ne javljaju jer su svesni da će država uskoro morati da otkupi zemljište na kojem će biti izgrađena propratna mostna infrastruktura.
- Kada država krene u otkup placeva, to će uraditi bez cenjkanja i za realnu cenu koja je bila i pre nekoliko godina, a to je upravo oko 2.500 evra, i tu nema pomoći. Vlasnici placeva koji sada pokušavaju na brzinu nekome da uvale svoja imanja verovatno će ostati kratkih rukava kako god bilo - rekla je ona i zaključila da su „neki usred krize krenuli da prodaju kuće koje nemaju ni struju ni vodu".

http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/121656/Traže+i+6.500+evra+za+ar!.html
 
Ма да, биће као и за деоницу Батаја-Добановци. Зависи ко ће се дочепати тог земљишта. :rant:
 
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1399357

Двадесет четврта седница Скупштине града заказана за 29. јун

Одборници ће разматрати План детаљне регулације саобраћајнице Северна тангента, деонице од Зрењанинског до Панчевачког пута.
 
Jedno pitanje u vezi te severne tangente koja nije kompletno rešenje, po meni. Zar nije bolje da se produži pančevački put od Krnjače (pančevačkog mosta) do novog mosta na Dunavu nego što se sada radi pravljenjem puta gore ka severu. Kada bi bilo para za oba puta to bi onda bilo kompletno rešenje a ovako bolje da se produži pančevački nego što se pravi krak ka severu jer onda svi koji idu iz Pančeva za Zemun ili obratno moraju proći kroz čitav "treći Beograd" sa semaforima, gužvama itd. Zašto su se odlučili za ovo rešenje?
 
Откуд ти то? Па скренуће са Панчевачког пута на север, иза Борче и онда на мост. Нема шта да пролазе кроз "Трећи Београд".

Немам скенер, па сам сликао апаратом, сад како се види... Онде где ти је стрелица, ту се спаја са Панчевачким путем.

s3kbbc.jpg
 
Znam za to, hvala na trudu. Možda nisam u toku ali koliko mi je poznato ugovor je potpisan za deo od Zemuna do Kovilova, a za taj deo od Kovilova do Pančeva i magistralu do pančevačkog mosta niko ne priča. Jeste da je deo GUP-a ali takodje je i UMP, metro... Ko zna kad će to izgraditi, zato sam i rekao zašto ovo prvo umesto drugog:

5xiglw.jpg


Da grade kompletnu SMT ne bih rekao ništa ali ako sudimo po obilaznici, biće ovo nikad.
 
Ugovor je potpisan za ceo deo a ne samo do zrenjaninskog puta.S obzirom da je kinta od kineza i da se vec pravi mosta i da grad ovo gura bice izgradjeno,dok oblizanica koja je u potpunosti u nadleznosti drzave ce da se izgradi na sveti nikad.
 
Ako je tako onda je super, izgleda da sam ja nešto zabrljao. Hvala na informacijama i izvinite na glupostima. :vops:
 
Gradnja mosta Zemun-Borča od septembra

news_14754.jpg


Zvanično otvaranje radova na izgradnji mosta preko Dunava Zemun - Borča može se očekivati sredinom jula, a ozbiljniji radovi na tom objektu trebalo bi da uslede u septembru, izjavila je danas ministarka za Nacionalni investicioni plan Verica Kalanović.

"Mi sada čekamo potpisivanje finansijskog ugovora i za taj deo posla je zaduženo Ministarstvo finansija naše vlade i Eksim banka Kine koja je finansijer tog posla", rekla je Kalanovićeva novinarima.

Ona je objasnila da je grad Beograd zadužen za eksproprijaciju zemljišta na kome će biti podignut deo mosta, a Saobraćajni institut CIP za projektovanje. "Realno je da ozbiljniji radovi na izgradnji mosta počnu u septembru", precizirala je Kalanovićeva, uz napomenu da će pre toga neko od visokih kineskih funkcionera doći u Beograd da najavi početak tih radova.

Ugovor o izgradnji mosta Zemun - Borča, preko Dunava, čija je vrednost 170 miliona evra i koji će biti dugačak 1,5 kilometara, potpisan je sredinom aprila ove godine u Beogradu. Taj ugovor su potpisali ministarka Kalanović, gradonačelnik Beograda Dragan Djilas i kineska kompanija CRBC (China Road and Bridge Corporation). Kalanovićeva ukazala da je rok za izgradnju mosta Zemun Borča tri godine.

U okviru tog projekta biće izgradjene i pristupne saobraćajnice u dužini od 21,5 kilometara, od Novosadskog puta do ulice Cara Dušana, kao i od Batajničkog i Zrenjaninskog puta do Pančevačkog mosta. Rok otplate kredita Eksim banke je 15 godina, sa počekom od tri godine i fiksnom kamatnom stopom od tri odsto godišnje.

Prema važećem ugovoru, realizacija tog posla obaviće se tako što će u njemu sa 45 odsto učestvovati domaća gradjevinska preduzeća i proizvodjači gradjevinskog materijala. Most Zemun -Borča biće deo obilaznice oko Beograda i treba da poveže Zrenjaninski i Pančevački put, čime će se ostvariti i bolja saobraćajna veza za više od pola miliona stanovnika opština Zemun, Palilula i Novi Beograd.

Izvor: Srbijanet.rs
 
Tramvaj koji ide za treci Beograd?Necu da vredjam ali ne bi poziveo dugo ;)

Iz ove vesti

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=25&nav_id=441248

Kako je danas kazala Kalanovićeva, na osnovu prvobitne ponude gradnja mosta je trebalo da košta oko 320 miliona evra, ali je u "teškim" razgovorima sa Kinezima cena spuštena i dogovoreno da umesto 90 odsto kineskih kompanija u izgradnji učestvuje oko 45 odsto srpskih kompanija.

Na pitanje kako to da je cena izgradnje tog mosta, iako je značajno veći, niža od izgradnje mosta na Adi, čija će izgradnja prema poslednjim informacijama koštati oko 200 miliona evra, Kalanovićeva je kazala da "ovaj neće biti baš tako lep".
 
Šteta što nema neki snimak te njene izjave, da vidimo izraz lica i čujemo glas kojim je to rekla :rolleyes:
 
vucko":2drzwl1b je napisao(la):
Tramvaj koji ide za treci Beograd?Necu da vredjam ali ne bi poziveo dugo ;)

Iz ove vesti

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=25&nav_id=441248

Kako je danas kazala Kalanovićeva, na osnovu prvobitne ponude gradnja mosta je trebalo da košta oko 320 miliona evra, ali je u "teškim" razgovorima sa Kinezima cena spuštena i dogovoreno da umesto 90 odsto kineskih kompanija u izgradnji učestvuje oko 45 odsto srpskih kompanija.

Na pitanje kako to da je cena izgradnje tog mosta, iako je značajno veći, niža od izgradnje mosta na Adi, čija će izgradnja prema poslednjim informacijama koštati oko 200 miliona evra, Kalanovićeva je kazala da "ovaj neće biti baš tako lep".
Pa dobro treba gledati na dugi rok i staviti šine po sredini :)
 
Беспотребно мегаломанисање. Београд неће драстично повећавати број становника, а и земљиште на банатској страни је много горе него што је било на сремској, тако да и кад би се Београд драстично повећао, ширење сигурно не би ишло на ту страну. Уосталом, на банатској страни је такав хаос да тешко да се то може људски урбанизовати (погледај само пример Котежа, који је кренуо са савршеном геометријом, а касније се претворио у хаос).
 
Ako se most vec gradi, bolje je da se sada ostavi prostor za sine po sredini, pa ako bude trebalo, tu je. Nadogradnja mosta ili eventualna gradnja kompletno novog je utopicna.

Uostalom, ne mora da se sprovodi tramvaj - logicnije bi bilo da se sprovede neka linija BeoVoza (pogotovo kao alternativa Pancevackom mostu).
 
Vrh