Mostom Zemun-Borča od 27.12.2014.
Izvor: B92, Beta, Tanjug
Beograd -- Most Zemun-Borča biće završen do 27. decembra 2014, zajedno sa pristupnim saobraćajnicama od Zemuna do Zrenjaninskog puta, najavljuje ministar Antić.
Predsednik Srbije Tomislav Nikolić obišao je gradilište mosta na Dunavu, između Zemuna i Borče, zajedno sa ministrom saobraćaja Aleksandrom Antićem, koji je najavio da će most i pristupne saobraćajnice do Zrenjaninskog puta biti završene do 27. decembra ove godine, dok će tzv. Severne magistralne tangente do Pančevačkog puta biti završen do septembra 2015.
Povodom završetka glavnog raspona mosta i spajanja obala, uz Nikolića i Antića gradilište je obišao i ambasador Kine u Beogradu Džang Vanšue, a prisustvovali su i predsednik i član Privremenog organa Beograda Siniša Mali i Nikola Nikodijević.
Ministar saobraćaja je rekao da je ovaj most jedan od najznačajnijih infrastrukturnih projekata u poslednjih nekoliko decenija, koji će u najvećoj meri uticati na saobraćaj u Srbiji.
Podsetio je da je 6. januara sa kineskom kompanijom "Čajna roud and bridž korporejšn" (China Road and Bridge Corporation) potpisan aneks ugovora kojim je predviđeno da se projekat razdvoji na dva dela. Prvobitno, trebalo je do kraja 2014. da bude završen ceo projekat, ali je na delu od Ovče do Pančevačkog puta bilo dosta problema sa eksproprijacijom zemljišta.
Aneks je potpisan da ne bi država plaćala penale za kašnjenje celog projekta, tako da će u prvobitnom roku biti završen deo od Zemuna do Zrenjaninskog puta, obrazložio je Antić.
Na pitanja novinara, ministar je rekao da je planirano da se u budućnosti izgradi još jedan most preko Dunava, kod Vinče, i da će tek onda u potpunosti biti izmešten teretni saobraćaj iz Beograda.
Ministarstvo saobraćaja, napomenuo je, finansiraće izradu tog projekta koji je deo beogradske obilaznice.
Most Zemun-Borča je drugi beogradski most preko Dunava, a urbanističkim planom je predviđeno da se, pored mosta kod Vinče, gradi i most preko Ade Huje.
Teretni saobraćaj iz Banata biće izmešten iz grada i most će biti veza sa putnim koridorima 10 i 11, dodao je on.
Predsednik Nikolić je, čestitajući graditeljima koji su noćas završili glavni raspon mosta, rekao da je taj objekat simbol da Srbija može da sarađuje sa svima koji joj pristupaju otvoreno, pošteno i bez skrivenih namera.
"Srbija ne krije od partnera ništa, ali traži od njih da ni oni ništa ne kriju", rekao je Nikolić.
Navodeći da je ovo četvrti most koji prelazi pre onih koji se po njemu voze, a da je tri gradio, predsednik je rekao da mu je most Zemun-Borča ipak najdraži, jer ne spaja samo ta dva beogradska naselja već, kako je istakao, Srbiju sa mnogim državama i politikama.
On je, podsetivši da je Srbija juče otpočela pregovore sa EU i da će ove godine "otpočeti Južni tok", rekao da odavno u zemlji nije bilo toliko lepih stvari na početku godine, što obećava da Srbija može da ispuni cilj i da građani brže nego što se očekivalo počnu da osećaju plodove ove politike.
"Ovo obećava da možemo da ispunimo cilj da građani brže nego što smo očekivali počnu da osećaju plodove otvaranja prema svetu, prihvatanja sveta i današnje politike, koju Srbija uporno, sistematski i bez zastoja sprovodi", rekao je Nikolić.
On je naglasio i da Srbija sa Kinom ima ozbiljne, prijateljske odnose, kako je podvukao, neraskidive i dugoročne.
Ambasador Kine u Srbiji Džang Vanšue je čestitao izvođaču radova na postignutom uspehu, zahvalio se na podršci.
"Izgradnja mosta primer je uspešne saradnje u oblasti infrastrukture. Srbija i Kina mogle bi da uspešno sarađuju i u mnogim drugim oblastima", rekao je ambasador.
Kina poklanja veliku pažnju saradnji sa Srbijom, rekao je i dodao da će Kina finansirati pojedine infrastrukturne projekte u Srbiji sredstvima namenjenim za investicije u 16 zemalja centralne i istočne Evrope u iznosu od 10 milijardi dolara.
Siniša Mali je poručio da je most Zemun-Borča najveća investicija u oblasti infrastrukture na teritoriji Beograda i da ima nemerljiv značaj budući da spaja glavni grad i južni Banat.
Naglasivši da je reč o zajedničkom projektu grada i vlade, Mali je ukazao na to da most ima nemerljiv značaj za ovaj deo Beograda, budući da spaja Novi Beograd sa Palilulom i naseljem Borča, što će im omogućiti bolju komunikaciju, ali i za celu Srbiju.
''Ovaj most je značajan, jer će omogućiti da se ovaj deo dalje razvija kada je reč o privrednoj aktivnosti, jer gde je infrastruktura tamo je i zemljište prijemčivije za investitore", rekao je Mali.
Mali je zahvalio svima koji su učestvovali u projektu izgradnje mosta do sada, predsedniku Nikoliću, Antiću, ambasadoru Kine Džangu Vanšuu.
"Ovo je zajedničku projekat Vlade Srbije i grada i samo tako možemo da završavamo projekte koji su bitni za grad i Srbiju", poručio je Mali.
Most preko Dunava će biti dug 1.507 metara, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane, a pristupne saobraćajnice biće dugačke 21,6 kilometara.
Radovi na mostu Zemun-Borča počeli su krajem oktobra 2011. godine, a izvođač radova je kompanija Čajna roud and bridž korporejšn.
Gradnja mosta vredna je 170 miliona evra, a od tog iznosa 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju država Srbija i Grad Beograd.
Ukupna vrednost mosta sa pristupnim saobraćajnicama je oko 260 miliona dolara.