Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Prelepa slika!

Moram primetiti da fali petlja na sredini trase od Zrenjaninca do Kineza.To bi morali pod obavezno da sagrade makar u drugoj fazi.
 
Za Kartografa
Odlična slika ali više bih voleo da vidim deo sa mostom i pristupnim putevima za Severnu tangentu,nego deo sa Batajnicom i dobanovačkom petljom :kk:
 
Svaka cast padobrancima na fotografiji. Tek sam na njoj uocio jedan detalj koji se nesto bolje vidi na ovom Bingovom snimku. SVE ULICE slede granicu izmedju dve privatne njive koje su bile na tom mestu. Tako je osnovni plan ulica čitavog Beograda 3 potpuno haotičan, određen time šta je nečiji čukun deda kupio, prodao ili izgubio na kartama. Možda to ne bi trebalo biti neko iznenađenje, ali ovo ipak nije deo grada koji ima par hiljada godina istorije pa da razumemo potpuni nedostatak bilo kakve intervencije ili planiranja. Gde su trase za metro i odvojeni javni saobraćaj, gde su kontinualne zaštitne zelene zone, parkovi, centralni prostori za administraciju i snabdevanje, socijalna čvorišta, mesto za mrežu ukrštenih magistrala velike propusne moći, itd itd. Posle II svetskog rata pola Srbije nije imalo ni gde da spava ni sta da jede, sve je bilo u ruševinama, pa su ipak imali dovoljno vremena da isplaniraju okvirni plan Novog Beograda pre nego što su počeli da ga prave. Zar mi što se tiče Beograda 3 nismo bili u boljoj poziciji?

Ali čak i da tranziciju shvatimo kao izgubljeni rat, ovaj put bez Vrhovnog Štaba, novi most i put ce uskoro biti gotovi, a ja opet nešto ne vidim inicijativu da se uradi opšti plan onog dela prostora koji još uvek nije izgrađen. Po drugi put isto?

Beograd3.jpg
 
Зума, одлично примећено!
Већ смо нешто причали на ту тему. Ка саобраћајницама које су у изградњи насипају се нове улице по истом кључу и постављају се ограде будућих дворишта. Плашим се да ће делови ка Земуну у рекордном року бити обележени истим праксама.
На твојој се слици тачно види како се насеља развијају, свака следећа њива је нова улица са двориштима, па како год водила. А биће корисни и већ постојећи земљани путеви између, они ће се само пресвући асфалтом и ето успеха и за неимаре и за општинаре и ко зна кога већ.

На Тешкетовој се слици на пример види нешто друго. Ту је јасно колико беспотребан лук је направљен на саобраћајници, повећана километража исте и колико је она тиме одаљена од Борче. Значи да јој није ни намењена! Намена је штимовање нечијег земљишта које је већ добило на вредности а вероватно ће још вишеструко. Зато ни петље нема на њеној средини, ма како изгледала логично и потребно, није потребна таквим плановима
 
Борчанац":3p2rzz6m je napisao(la):
Зума, одлично примећено!
Већ смо нешто причали на ту тему. Ка саобраћајницама које су у изградњи насипају се нове улице по истом кључу и постављају се ограде будућих дворишта. Плашим се да ће делови ка Земуну у рекордном року бити обележени истим праксама.
На твојој се слици тачно види како се насеља развијају, свака следећа њива је нова улица са двориштима, па како год водила. А биће корисни и већ постојећи земљани путеви између, они ће се само пресвући асфалтом и ето успеха и за неимаре и за општинаре и ко зна кога већ.

To je haos u najavi. Pojedine zgrade se vremenom mogu zamenjivati novijim. Medjutim, trase glavnih ulica i prostor raspoloziv za ulicu su nepromenljivi. Obe stvari definise linija koju cine prednje ivice susednih zgrada. To se ubuduce moze promeniti samo nekim zemljotresom koji ce citav Beograd sravniti sa zemljom. Nista drugo ne moze odjednom promeniti regulacionu liniju citavih blokova zgrada koji se nastavljaju jedan na drugi. Medjutim ako su naspramne zgrade isuvise blizu, ako nema dovoljno mesta za velike raskrsnice, ako su linije ulica u susednim blokovima izlomljene, bice potpuno nemoguce provuci brze ulice sa vise traka, napraviti upotrebljive semaforske zelene talase, petlje ili kruzne tokove. Zivot grada na sasvim bukvalan nacin zavisi od transporta, i to brzog transporta. Kako ce se i kuda provlaciti veliki kamioni sa robom? Gde staviti velike soping centre tako da ogroman broj ljudi moze stalno kolima dolaziti i odlaziti? Isto vazi za kulturne centre kao sto su bioskopi i pozorista. Pa za administraciju koja je uvek centralizovana. Koje ce firme tu sebi praviti poslovne objekte i tako zaposliti ljude, ako transport robe i radnika nije brz? Ako se nekada tu dovuce metro ovo mozda moze biti velika spavaonica, stambeni deo grada. Ali zasto bi neko stanovao na takvom mestu ako mu je sve daleko? Niti mu posao moze biti blizu, niti moze za pet minuta da ode u obliznji soping centar, niti postoji unapred planirana i kvalitetna infrastruktura. Gde da izvede decu? Ako na svim ulicama nema mesta za zelenilo niti igde ima manjih i vecih parkova do kojih je moguce brzo, lako i bezbedno stici, kakva ce klima da vlada u tom kraju grada? Zasto bi onda tu neko cak i samo stanovao ako moze da bira?

Sve to znaci da ovaj problem moze da dovede do stagnacije ili propadanje citavog jednog dela grada. Da imamo neku vrstu siromasnog i opasnog geta kao njegovu jedinu izglednu buducnost. Ovo je ozbiljniji problem nego sto mozda izgleda i zbog toga je ovakva indolentnost, "bas me briga odnos" potpuno nerazumljiv. Zbog Kineskog mosta i nove saobracajnice mi imamo sansu u urbanistickom uoblicavanju grada koja se pruza mozda jednom u sto godina. Ovo je trecina buduceg Beograda, jedna od samo tri moguce prirodne celine grada. Trebalo bi da sve bruji od ideja, planova i "brain storminga" citave kulturne javnosti, a da administracija grada sve zajedno pokusava da koordinise i prevede u konkretne planove. A ne desava se nista.

Moze li neko da kaze u kojim se okvirima krece prosecno rastojenje izmedju naspramnih zgrada u ovom delu Beograda, dakle koliko ima mesta za ulicu i svu njenu infrastrukturu? Ovo je glavni faktor od koga zavisi koliko je ozbiljan opisani problem.
 
Требало би то расправити на теми 3.Београд јер је за ово везано само индиректно.
Ствар коју си описао већ смо створили. Пар индустријских зона које су пропале или су у за сада неуспелом покушају, немају пуно изгледа за успех уз досадашњи однос Београђана према левој обали. Не одрживе су и неће им бити понуђене озбиљније предности. Тужно је то што треба да дају живот за преко 100 000 Београђана. Овако гето већ постоји, због цене нови се досељавају. Прилог БГ хронике о избегличким баракама које су поплављене фекалијама, спомиње и да се у последње време у околини саградило нових 300 кућа. Неконтролисан раст популације свакодневно је видљив, у Крњачи се у улици паралелно са Зр. путем види десетак зграда које приватници граде а где нема канализације а улица је широка 3 метра. Ти су људи већ почели да се усељавају, великим делом је настало такво насеље и код поште у Крњачи, као и на Панчевачком путу и на доста микро локација у свим насељима леве обале. Само Борча је у између два званична пописа и по њиховим резултатима добила 12 000 нових становника, а мени се супруга води још на Вождовцу, колега у Земуну, други НБГД, познаници који су још по документима у Па, Зр и широм земље, а овде су.
Нема канализације, газиш по говнима, немаш где да трошиш време, где да радиш, купујеш, да се лечиш, школујеш...
Сви који маргинализују овај проблем, који ја сматрам највећим у граду, не желе стварни напредак. Јер трећи Београд је већ поплавио друга два негативностима из гета, оптеретио својим социјалним и хуманитарним положајем. То су ствари које видите у друга два дела града а не схватате одакле долазе. Чудите се кад не деле суграђани опште вредности а нудите им визију одбачености, без перспективе. Колико год не обраћали пажњу, 1000 пута сам то рекао, проблем неће да ишчезне, развија се и галопира!

Сад да ти одговорим на питања.
Улице у дивљим насељима у великој мери су слепе или не воде никуда посебно. Око њиве па на Зр. или Па пут и асфалт је око 3 метра, да се једва заобиђу два аута. Потпуно је већ немогуће озбиљно развити те крајеве, могуће је само умањити штету. Нормална градња има нормалне и улице, али ни једна 2+2 или са таквом могућношћу. Саобраћајне жиле могу да настају иза насеља ка Дунаву, дуж Зр. и Па пута, па да никне и по нека раскрсница или проширење а да опслужују сама насеља.
Размак између објеката можеш видети на сликама у теми Трећи БГД. Постоје слике и уређених и дивљих насеља. У дивљим, размак између наспрамних кућа негде је мањи и од 10 метара. У Борчи, Котежу и П. Скели шире су улице и размаци између зграда али сам песимиста по питању саобраћајних опција. Поглед на твоју карту објашњава и зашто. Да индустрија и насеља добију озбиљнији транспорт и саобраћај из данашње перспективе потребно је комплетно освешћење и мало грађевинско чудо уз озбиљан економски бум, или бар неке фантастичне идеје ( али ништа мање од фантастичних )
Чини ми се да је мождана олуја већ закаснила, али желим да верујем да има шансе да бар простор између Котежа, Борче и са друге стране Земуна добије шансу.
Сигурно је само да проблем захтева прворазредну пажњу, а нема је ни мало, и да без његовог решења нема напредка Београду у целини или ће сав напредак гушити 20-30% становника који су систематски убеђивани да Београђани нису и сада кад су без пара и перспективе им се нуде општине у Батајници, Дунавском венцу... ајте ви сад сами.
 
Samo da se predstavim ja sam novi clan mika983 , i redovno pratim desavanja na ovom forumu pa sam se prijavo da vam malo pomognemoko novih informacija.
Ovim putem bi hteo da vas obavestim da je vec nekoliko meseci pa cak i krajem prosle godine pocela izgradnja i nadvoznjaka - mosta nad prugom Beograd - Pancevo
Radovi se mogu videti sa dela puta koji se nalazi izmedju Politike i Automobilskog to jest na delu puta koji je rezervisan za prikljucivanje obilaznice na Pancevacki auto put.
 
Dobrodosao miko,samo da te ispravim,ovo nije obilaznica vec Spoljna Magistralna Tangenta.Obilaznica ne sme imati semafore kao sto ce imati spajanje SMT-a i Pancevackog puta.
 
Gledao sam detaljne aero snimke ulica na Bingu i Geo Srbiji, čak i merio širine, i stanje je više nego tragično. Na čitavoj levoj strani Dunava 2+2 saobraćajne trake postoje samo na Zrenjaninskom putu i putu ka Pančevu! Ali bukvalno baš tako. Prosto da čovek ne poveruje. Uz nadu da bar ovu temu čita dovoljan broj ljudi zainteresovanih za popunjavanje još uvek praznog zemljišta, evo sasvim elementarne anlalize šta bi jedna moderna ulica morala da sadrži, i koje je minimalna neophodna širina jedne takve ulice.

Za nove ulice u gradu veličine i razvojnih potencijala Beograda, najvažniji kriterijum je ovo: Ako izostavimo lokalne pristupne ulice unutar nekog bloka zgrada, ulica koja nema zaustavnu traku je maltene neupotrebljiva. To znači da su za protočne ulice u kojima je maksimalno mogući budući promet veći od nekog stvarno minimalnog nivoa, 2+2 trake apsolutno neophodne. Ako bilo ko stane u ulici sa samo dve trake, on zbog neregulisane i haotične dvosmerne vožnje po jedinoj preostaloj traci ubrzo totalno zaguši i efektivno blokira OBA smera. A onih koji staju ili usporavaju saobraćaj ima puno. To su autobusi gradskog saobraćaja na svojim stanicama, taksi vozila, privatni automobili koji istovaruju putnike i robu, vozila za snabdevanje uličnih radnji, servisna vozila kao što su ona za redovno odnošenje đubreta ili popravke instalacija, oni koji parkiraju "samo da bi kupili cigare" i oni koji moraju da isparkiraju kola iz dvorišta. Šta se dešava kad veliki kamion mora da skrene u uskoj raskrsnici? U ulici 1+1 običan sudar često potpuno zaustavi saobraćaj na neodređeno vreme. Hitna pomoć nema šanse da u gužvi ide brže od bilo koga drugog, itd, itd. Za nove delove grada, ulicu 1+1 treba zaboraviti kao sporu, na svaki način problematičnu i jednostavno opasnu.

Drugi faktor koji određuje minimalnu širinu ulice je neka vrsta multifunkcionalnog prostora između trotoara i kolovoza. Tu može biti zelenilo ili parking, ili i jedno i drugo. To je jedino mesto gde se može staviti podzemni ili nadzemni kontejner za đubre, ulični kiosci, zabavljači ili ulični prodavci, izlaz iz podzemnog prolaza, razne reklamne i druge table sa obaveštenjima, servisni pristupi podzemnom instalacijama, ulični stubovi, privremene usluge, izložbe, skele i stovarište materjala za rekonstrukcije zgrada. To je takođe i slobodna trasa za ukopavanje i popravku sada već ogromnog broja neophodnih instalacija: Struja, vodovod, odvojena kišna i kućna kanalizacija, toplovod, gasni vodovi i regulacione stanice, ranije analogni vodovi i razvodna okna za telefon i kablovsku, a sada digitalni optički vodovi i njihova servisna okna za minimalno dva različita provajdera. Neke instalacije se moraju voditi posebno za svaku stranu ulice a neke ne, ali ove druge onda zahtevaju pristup kanalima za drugu stranu, ispod same ulice. Toga ima toliko da se stalno nešto mora raskopavati i menjati, pa trasa za instalacije mora biti slobodna. Ne možete više koristiti trotoar koji se stalno raskopava i zauzima, jer je to skupo i ružno, a pesaci tokom radova moraju da pređu na kolovoz, pa ne dobijate puno.

Minimalna, dovoljno upotrebljiva širina multifunkcionalnog prostora (MF) za sve ove mnogobrojne potrebe odgovara recimo širini parkinga za ukoso parkirana vozila. To je otprilike 4,5 m. Minimalna udobna širina trotoara je ona koja omogućuje mimoilaženje dva para koji idu u suprotnom smeru (majka i dete, zaljubljeni par, dva prijatelja). To je oko 3,5 m. Maksimalna dozvoljena širina autobusa bez bočnih ogledala je 2,5m. Minimalna širina jedne kolovozne trake je onda recimo 3m. To znači da za minimalnu širinu prostora rezervisanog za ulicu, tj za rastojanje između dve naspramne zgrade, dobijamo:

( 2 x kolovozna traka + 1 x MF + 1 x Trotoar ) x 2 = (2 x 3 + 1 x 4,5 + 1x 3,5) x 2 = 28 m

Stvarno stanje na levoj obali Dunava je međutim tragično daleko od ovoga. Iako se to menja, na par mesta gde sam merio je širina kolovoza svega oko 4m, a rastojanje između naspramnih zgrada oko 7m. Ovo važi i za jedine pristupne puteve novim naseljima. Ovde se dva autobusa jedva mimoiđu, a trotoar ili ne postoji ili je neka izrovarena staza od 1 m. Ko želi da proveri neka maksimalno zumira slike na Bingu, a meriti može na Geo Srbiji.

Ne znam šta drugo da kažem sem da je neko svojim neradom upropastio priličan deo Beograda. Ovde mogu da budu samo male prizemne zgrade u polu seoskom ambijentu, one koje su i sada na tom mestu. Bilo bi apsolutno neophodno da se bar za neizgrađeni deo Beograda 3 napravi plan, ili makar samo donese zakon o najmanjoj udaljenosti svih objekata u odnosu na postojeće ili predviđene pristupne puteve, uz neko resnje vlasnickih prava na privatnom posedu u slucaju buduceg prosirenja. U budućnosti sve drugo možemo menjati, ali širine i trase ulica više ne.
 
Radnici na "kineskom" mostu ne staju ni tokom praznika, uprkos tome što ih deca povremeno kamenuju


Kamenuju ih srednjoškolci
Kineskim radnicima ne predstavlja nikakav problem ni rad na visokim temperaturama, ali u poslednjih nekoliko meseci nailaze na nepredviđene probleme sa obale. "Nekoliko učenika obližnje Saobraćajne škole neretko dođe na obalu i iz dosade gađa kamenicama radnike na gradilištu. Tako su jednog Kineza pogodili u glavu, pa je i pored toga što je nosio šlem morao u Urgentni centar na ušivanje. Kad ih vidim, odmah zovem policiju, ali dok ona dođe, oni gađaju kamenicama gradilište i pobegnu" priča jedan od čuvara na gradilištu.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/381010 ... o-kamenuju
 
Zuma":1zf05xqz je napisao(la):
Gledao sam detaljne aero snimke ulica na Bingu i Geo Srbiji, čak i merio širine, i stanje je više nego tragično. Na čitavoj levoj strani Dunava 2+2 saobraćajne trake postoje samo na Zrenjaninskom putu i putu ka Pančevu!
Zuma, 2+2 trake na Zrenjaninskom putu su samo do skretanja za Borču, odatle se nastavlja 1+1.
 
Kaо што сам рекао, на већ изграђеним дивљим насељима штета може само да се ублажи у смислу олакшавања живота људи. Али то се неће десити!
Говоримо о тротоару од 3,5 метара а у тим насељима толика ширина улице је премија а о њеној инфраструктури или саобраћајној повезаности нико ни не сања, канализација би била остварење снова!
Тамо где аутобуси пролазе, свуда се лако мимоилазе, али је реалан проблем 1+1 из свега што је Зума написао.
У насељима где се плански градило има ширине за функционисање, али не и за надоградњу садржаја. Пресудно је све што би се даље радило, а неће се ништа радити и стихија ће однети шансу. Па ћемо комплексе лечити на још пар стотина исписаних страна о никад изграђеном метроу и другим чудима за град који није овладао управљањем отпадним водама и смећем.

Што се кинеза тиче, не носе шлемове и зато имају повреде главе! А да их каменује неко :bash: стварно :?
 
MilisaV":3utn28aa je napisao(la):
zuma zaboravio si razdelno ostrvo i drverede...

To je bila samo krajnje slobodna procena minimalne širine ulice, neki broj koji daje okvirni osećaj ispod čega se ne sme ići. Ideja je prosto bila da kažem da se putevi, odnosno bar spoljašnje konture blokova u još neizgrađenim delovima oko nove "Spoljne Magistralne Tangente" moraju ucrtati ODMAH da se ponovo ne bi desilo isto. A da bi se mogao steći utisak o tome kako to mora da izgleda, nabrojao sam koliko mnogo funkcija ulica mora da zadovolji da bi mesto gde je ona ikada moglo da liči na grad. Sem kolovoza i trotoara, ostavio sam još 4,5m sa svake strane. U toj širini u jednoj ulici može biti drvored, u drugoj parking, u trećoj red kioska, u četvrtoj izlaz iz podzemnog prolaza i ukopani kontejeneri za đubre. Znači to je neki prosek minimuma za koji mislim da mora da ode na neki način u maltene svakoj ulici. Ako ima više mesta naravno da se može dodati razdelno ostrvo, da možemo imati i parking i zelenilo, ili šire trotoare, itd. Insistirao sam na minimumu samo da bih pokazao koliko je i on daleko od onoga što u čitavom Beogadu 3 postoji sada. Evo primera.

Ovo što je na drugoj slici je uvećani pristupni put za čitavo ovo veliko zrakasto rasporedjeno naselje. Jedan kamion je dakle zauzeo pristupnu ulicu u oba smera čitavom naselju, a trotoar je mislena imenica!? Za to bi neko morao da odgovara. Možemo li bar da ne ponovimo istu stvar u nastavku Kineskog mosta i u još neizgrađenom delu Beograda 3?

Kotez1_resize.jpg

Kotez1z_resize.jpg
 


Улица коју сам сликао у том крају








размак између објеката









а ово је слика баш те улице са камионом, који је ту стално око 100 метара иза мојих леђа на тој слици. Та је улица нај шира у целом том крају тако да има простора да се прође и поред паркираног камиона, али све остало треба замислити. Или се над тим замислити :idea:
 





И улице различитих насеља у Борчи, надам се да ће помоћи.
Како ће ова насеља функционисати, било дивља или планска, зависи од развоја после изградње Земун - Борча моста који отвара потражњу али не даје решења!
 
trialin":3jfe6154 je napisao(la):
Radnici na "kineskom" mostu ne staju ni tokom praznika, uprkos tome što ih deca povremeno kamenuju


Kamenuju ih srednjoškolci
Kineskim radnicima ne predstavlja nikakav problem ni rad na visokim temperaturama, ali u poslednjih nekoliko meseci nailaze na nepredviđene probleme sa obale. "Nekoliko učenika obližnje Saobraćajne škole neretko dođe na obalu i iz dosade gađa kamenicama radnike na gradilištu. Tako su jednog Kineza pogodili u glavu, pa je i pored toga što je nosio šlem morao u Urgentni centar na ušivanje. Kad ih vidim, odmah zovem policiju, ali dok ona dođe, oni gađaju kamenicama gradilište i pobegnu" priča jedan od čuvara na gradilištu.

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/381010 ... o-kamenuju
Надам се да ће ове вандале-хулигане из Саобраћајне школе да пронађу и да им се јавно у новинама објаве имена и наравно да их стигне примерена казна. Вероватно су то и "примерни ученици".
 
Ко тебе парама и поверењем за мост, ти њега клеветом и немаром на градилишту!

Баш ме занима да ли стварно постоји нека пријава полицији!? Лично не верујем баш све медијима, мислим да су и други имали прилике да схвате да су њихови текстови махом измишљени!


Искористићу ове Зумине слике да покажем колико воде рачуна о безбедности, тако да не верујем да је бачен камен узрок повређивања. Не могу ни да замислим да дође неко и гађа камењем, та ми је прича фантастична...



Где су шлемови??? Макар заштитна опрема?

Али је зато истина да су аљкави и немарни, ја стојим иза тога! Ко има прилику да приђе градилишту са Земунске стране видеће и велике количине нанетог блата на пут, као и разлокану заштитну ограду, која после овог ветра можда и не стоји више. Део ограде изнад литице ограђен је дрвеним палетама...

Ја сам забележио немар и на Борчанској страни, код домаћих извођача, па ни њима не бих веровао на реч да их неки малолетни ханибали глођу по зглобовима, да их отимају змајеви и остале ствари које ометају градњу...
 
Борчанац, да не идеш можда у ту саобраћајну па си залего за углед школе?! :mrgreen:
 
Ljudi neznam kako da okacim slike koje sam sliko hoceli mi neko poslati mejl da mu posaljem slike pa da ih okaci u pitanju je nadvoznjek preko pruge Beograd - Pancevo
 
prebacis na racunar fotke pa aplaudujes na www.dodaj.rs pa kliknes dodaj pa kopiras link za prikaz na forumu ima negdje temu detaljno objasnjeno
 
Veliki Vracar":3iq39acj je napisao(la):
Борчанац, да не идеш можда у ту саобраћајну па си залего за углед школе?! :mrgreen:

Залегао сам за општи углед!
Не могу да тврдим да се није догодило, али дође неко да гађа камењем кинезе...без везе. И после аутоматски по кривцу, који најчешће и не постоји. А мало ме и нервира оволики хвалоспев о грађевинарима чије ћемо резултате тек да видимо а који су аљкавији за нијансу од наших. То кажем као неко ко је добар број пута обилазио градилиште, а не напамет.

Кратко сам радио и у једном недељнику `97 и памтим како су се састављали текстови.
А и моја школа је за нијансу бољег угледа у граду :mrgreen:
 
Pa podsetim da na mostu na Adi takodje nisu bili previse revnosni,i sami ste videli u dokumentarcu diskaverija kako nekoliko radnika stavlja slemove jer ih snima kamera.

A za sve je kriv domaci nadzor radova koji ne radi svoj posao.
 
Vrh