Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Borčanac, odlične slike, a posebno pozicija.

Zna li neko da objasni ulogu izbočina na stubovima glavnog raspona 4 i 5? Nekako mi narušavaju estetiku mosta, a nisu prikazane ni na vizualizaciji. Ako im je cilj da povećaju stabilnost grede mosta, mislim da su to mogli da reše na mnogo elegantniji način.

p4230002n.jpg
 
laki72":38joq1nr je napisao(la):
Ono sto je meni iznenadilo je da planiraju da uporedo rade oba mosta.
Ja sam bio ubedjen da ce prvo uraditi jedan, pa onda koristeci njega, i ovaj metalni (pomocni) olaksano uraditi drugu gredu.

I meni su razmišljanja išla u tom smeru. Pretpostavljam da im je lakše i brže da već prilagođenu oplatu za jedan segment glavnog raspona odmah iskoriste za ekvivalentni segment susedne grede.
 
blagoje":ii1ob2y8 je napisao(la):
Borčanac, odlične slike, a posebno pozicija.

Zna li neko da objasni ulogu izbočina na stubovima glavnog raspona 4 i 5? Nekako mi narušavaju estetiku mosta, a nisu prikazane ni na vizualizaciji. Ako im je cilj da povećaju stabilnost grede mosta, mislim da su to mogli da reše na mnogo elegantniji način.

p4230002n.jpg


Lepo uočeno.
Sada očekujemo i objašnjenje :) , pošto izgleda da par stvari na fotografiji ne odgovara objavljenim renderima.
 
@Благоје
Borčanac, odlične slike, a posebno pozicija.

Позиција је даље ка Батајници у равни са насељем галеника, прође се неки салон за паркете па десно. Поред неких фирми па између неких уџерица и онда изађете на диван травнати плато са погледом на Дунав!


А следеће слике су још више узводно, десно после рударског института, тачније између њега и ветеринарског. Кроз неку Кустурицину сценографију па на шљункару.

То су описи ексклузивних локација за праћење, па нека људи навале...





 
relja":2sgvrkpd je napisao(la):
blagoje":2sgvrkpd je napisao(la):
Borčanac, odlične slike, a posebno pozicija.

Zna li neko da objasni ulogu izbočina na stubovima glavnog raspona 4 i 5? Nekako mi narušavaju estetiku mosta, a nisu prikazane ni na vizualizaciji. Ako im je cilj da povećaju stabilnost grede mosta, mislim da su to mogli da reše na mnogo elegantniji način.

p4230002n.jpg


Lepo uočeno.
Sada očekujemo i objašnjenje :) , pošto izgleda da par stvari na fotografiji ne odgovara objavljenim renderima.

Mislim da tu moze dijagonalno da ide celicna greda kao potpora...
 
Kad smo već kod izbočina na stubovima glavnog raspona, nešto razmišljam i znam da deluje suludo (obzirom da smo dobro poznate rendere mosta videli čak i na sajtu izvođača). Ali, da ne pokušavaju Kinezi da nam uvale ono rešenje sa ružnjikavim bočnim pilonima? Mada je moguće i da će na njima biti neka konstrukcija u vidu privremenog pilona koja će pridžavati krake grede glavnog raspona do njihovog spajanja. Ko će ga znati?

zemun-borca-bridge.jpg
 
Valjda neće, ti rogovi najverovatnije nemaju nikakvu funkciju sem da budu "lepi". Legli bi ko bradavica nasred nosa.
 
Naselje se zove Govedji Brod Borcanac, kada dodjes do sljunkare, mozes nizvodno uz sam Dunav, ima jos boljih pozicija za slikanje.
 
laki72":chvnuw4l je napisao(la):
Ono sto je meni iznenadilo je da planiraju da uporedo rade oba mosta.
Ja sam bio ubedjen da ce prvo uraditi jedan, pa onda koristeci njega, i ovaj metalni (pomocni) olaksano uraditi drugu gredu.

Ovako je lakše jer se izbegava da jedan segment smeta drugom u toku gradnje, takođe smanjuje se nejednako opterećenje na pilone. Ako gledamo eknomske razloge svakako troši se više oplate ali cena rada krana, barži, pumpi i ostale tehnike se skraćuje za duplo. Takođe je proces izrade duplo brži a samim tim i radnici manje koštaju i pre mogu da ih pošalju kući. Jer problem kod betona je što neke stvari ne mogu da se završe brže ako stavite više radnika, beton može da se ugrađuje određenom brzinom i da očvršćava određeno vreme i vi možete da pređete na sledeći segment tek posle nekog određenog vremena bez obzira na broj radnika i mašina, što bi rekli u našem narodu sunce ne sviće pre zore.
 
@Lord +

Hvala na obrazlozenju, sad kad si ti to napisao i ja vidim kako su to sve ocigledni razlozi da se radi ovako.
Realno vecina informacija koje si naveo su mi poznata, ali trebalo ih je povezati i upotrebiti :D
Jos jednom, hvala
 
blagoje":3bjnt4rs je napisao(la):

не верујем да ико може да ували тек тако нешто ван пројекта, претпостављам да је то све добро израчунато, исцртано и поручено/уговорено.

исрен да будем, много ми је лепши мост са кабловима, јер је мост динамичнијег изгледа, елегантнија му је силуета...а такав дизајн би служио као врста капије београда.

но свакако се радујем јефтинијем решење уколико су разлике велике. да можда немаш неке информације или емпиријске закључке о томе'? унапред хвала
 
За исте паре или мање требали су урадити пројекат као у Бугарској Видин - Калафат.
Мост много лепши, пруга, две станице. Да се скрати до Зр. пута којем би проширили уско грло и да се самом мосту и саобраћајници одузме по једна трака, због воза.

Dužina: 1971 metar
Širina: 31.5 metri (2x2 automobilske trake za brzinu od 100 km/čas i jednokolosečna elektrificirana pruga za brzine od 160 kilometara na čas)
Izgradnja: 2008-2013
Cena: 226 miliona eura
Uključuje i: oko 7 km ekspresnog puta oko Vidina sa 5 petlja i isto toliko kilometara nove željezničke pruge sa dve nove stanice

Drugi most na Dunavu između Bugarske i Rumunije koji je deo glavnog koridora 4 je dugoletni san za ljudi iz ovog regiona. Severo-zapad Bugarske je najnerazvijeni region u celom Europskom Savezu i zato je izuzetno važan za ekonomskom razvoju ovog dela države. Već je najavljena ogromna industriska zona kod grada Vidina gde će se razvijati klaster za proizvodstvo automobila i auto delova.

Kako i da je, idea o izgradnji mosta kod Vidina je bila aktuelna još u komunizmu, ali je negova važnost postala vidljiva u vremenu tz. jugo-sankcija, tj. sankcija nad SRJ, kada je bio izlaz ka Europu blokiran zaradi ratova na prostoru u bivšoj Jugoslaviji, jer do sada je bio samo puto-željeznički feribot između ova dva gradova. Za izgradnja mosta na ovom delu Dunava je odavno pritiskala Bugarska, dok se je Rumunija protivila (hteli su most kod Orahovo-Beket ili Silistra-Kalaraš) i upravo zato ovaj most uopšte nije finansiran iz strane Rumunije, već isključivo sa strane Bugarske države. Zato se je i most tako dugo gradio.

Finansiranje mosta je ovakvo: 60 miliona buđetskih sredstava, 70 miliona nepovratnu pomoć od IPA fondova i ostalo je preko različite kredite (EBRD je dala 70 miliona eura takođe).
Osvim izgradnja samog mosta u dužini od oko 2 kilometara, urađena je i oko 7-8 kilometarska obilaznica oko Vidina u formi ekspresnog puta (2x2) i 5 bezkonfliktne petlje. Isto toliko kilometara pruge je izgrađeno oko Vidina, koja je za brzine od 160 kilometara na čas i elektrificirana, a sami grad Vidin je dobio dve nove željezničke stanice (Vidin - patničeska i Vidin - tovarna/razpredelitelna).

viewtopic.php?f=9&t=2027&start=50


 
Neće biti nikakvih kablova, jer most sa kablovima nema promenljiv poprečni presek. A pošto vidim da je prvi segment masivan, sigurno će ga smanjivati do sredine. A i 500 puta do sada su rekli da će most biti kontinualac. Mada istina je da glavni stubovi neće biti kao ni na jednom renderu, iako se meni sviđa ona sa duplim udvojenim stubovima (dole desno).
 
该死的他们 danas mi čuvar nije dao da slikam tok izgradnje mosta, 和中国人还在睡梦中
 
Posle duze vremena, progres iz pticije perspektive ovih dana (link ispod slike je za fullsize img):


Uz pozdrav za drugare padobrance :gobb:

edit: fixed link
 
:grand: Sva sreća pa je ovde petlja počela da se gradi pre širenja groblja.

Inače bi bilo kao kod Orlovače :bash:
 
Vrh