Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Black":mkz098xu je napisao(la):
Sa svakim projektom, koji je imao veze sa Alpinom je bilo problema: koncesija Horgos-Pozega, most Beska, obilaznica kod Dimitrovgrada.. probijaju rokove, kasne, traze povecanje cene.. I pored svega toga dobijaju projekte. Pitam se kako, pored mnogo jacih i kvalitetnijih igraca?
Vrlo prosto, Potražiš "strućnu" komisiju koja je birala izvodjače i oni ti objasne kako i zasto :notok:
 
Pa vidi ovako, Pantografe moje misljenje je da mnogo manje "boli" kada rade POR i Alpina jer da radi Mostogradnja i slicni kostalo bi nas vise a dobili bi manje....

Da pojasnim, mi imamo Kolubaru koja kopa nas ugalj ima svoju elektranu i prodaje struju kao monopolista a onda nas narod nadje nacina da izvuce iz nje stotine miliona eura, isti primer ti je i AgroBanka, kad su uzeli i podelili drzavne i tudje pare izmedju sebe. Pominjes NIS koji je u oblasti nafte dvadeset godina radio sa gubicima, verovatno jedini u svetu. Dalje Ikarbus koji uveze sve vitalne delove jednog autobusa, od motora do dizajna, sklepa neku karoseriju i prodaje nam "domaci" proizvod a njih 400 radnika nije u stanju da napravi 50 autobusa godisnje.

Zato cu ja radije da podrzim da te projekte rade Austrijanci jer cemo svakako bolje proci kad se sve sabere i oduzme.

Smajli koji povraca...
 
Feanor":2ryx27vd je napisao(la):
Pa vidi ovako, Pantografe moje misljenje je da mnogo manje "boli" kada rade POR i Alpina jer da radi Mostogradnja i slicni kostalo bi nas vise a dobili bi manje....

Da pojasnim, mi imamo Kolubaru koja kopa nas ugalj ima svoju elektranu i prodaje struju kao monopolista a onda nas narod nadje nacina da izvuce iz nje stotine miliona eura, isti primer ti je i AgroBanka, kad su uzeli i podelili drzavne i tudje pare izmedju sebe. Pominjes NIS koji je u oblasti nafte dvadeset godina radio sa gubicima, verovatno jedini u svetu. Dalje Ikarbus koji uveze sve vitalne delove jednog autobusa, od motora do dizajna, sklepa neku karoseriju i prodaje nam "domaci" proizvod a njih 400 radnika nije u stanju da napravi 50 autobusa godisnje.

Zato cu ja radije da podrzim da te projekte rade Austrijanci jer cemo svakako bolje proci kad se sve sabere i oduzme.

Smajli koji povraca...

Istina je ovo sto je napisao ivandr6889. Imamo previse neefikasnih i neproduktivnih preduzeca, koja parazitiraju na grbaci drzave i sluze samo za uposljavanje partijskih kadrova i praznjenje budzetskih fondova. Ne slazem se samo sa poslednjom konstatacijom, jer je i jedno i drugo podjednako lose. Moramo pod hitno da privatizujemo sva preduzeca ili da ih pustimo da odu u stecaj, jer smo kao narod izgubili svaki moral i radnu etiku. Sve sto smo sticali godinama smo za kratko vreme unistili i procerdali i sad moramo da krenemo iz pocetka, kao sto su i bivse kolonije radile. Jedino sto nas donekle spasava je nas geografski polozaj, jer smo prirodno orijentisani prema Evropi. Izvinjavam se za oftopik, ali mislim da je tema veoma bitna.
 
Black":2l92l1r1 je napisao(la):
Feanor":2l92l1r1 je napisao(la):
Pa vidi ovako, Pantografe moje misljenje je da mnogo manje "boli" kada rade POR i Alpina jer da radi Mostogradnja i slicni kostalo bi nas vise a dobili bi manje....

Da pojasnim, mi imamo Kolubaru koja kopa nas ugalj ima svoju elektranu i prodaje struju kao monopolista a onda nas narod nadje nacina da izvuce iz nje stotine miliona eura, isti primer ti je i AgroBanka, kad su uzeli i podelili drzavne i tudje pare izmedju sebe. Pominjes NIS koji je u oblasti nafte dvadeset godina radio sa gubicima, verovatno jedini u svetu. Dalje Ikarbus koji uveze sve vitalne delove jednog autobusa, od motora do dizajna, sklepa neku karoseriju i prodaje nam "domaci" proizvod a njih 400 radnika nije u stanju da napravi 50 autobusa godisnje.

Zato cu ja radije da podrzim da te projekte rade Austrijanci jer cemo svakako bolje proci kad se sve sabere i oduzme.

Smajli koji povraca...

Istina je ovo sto je napisao ivandr6889. Imamo previse neefikasnih i neproduktivnih preduzeca, koja parazitiraju na grbaci drzave i sluze samo za uposljavanje partijskih kadrova i praznjenje budzetskih fondova. Ne slazem se samo sa poslednjom konstatacijom, jer je i jedno i drugo podjednako lose. Moramo pod hitno da privatizujemo sva preduzeca ili da ih pustimo da odu u stecaj, jer smo kao narod izgubili svaki moral i radnu etiku. Sve sto smo sticali godinama smo za kratko vreme unistili i procerdali i sad moramo da krenemo iz pocetka, kao sto su i bivse kolonije radile. Jedino sto nas donekle spasava je nas geografski polozaj, jer smo prirodno orijentisani prema Evropi. Izvinjavam se za oftopik, ali mislim da je tema veoma bitna.


Е, зато ја нарочито волим кад се у том контексту напише да је боље да нам мост гради "Пор", него домаће фирме. Па, "Пор" је аустријска ДРЖАВНА компанија; то је као кад се "приватизује" (?!) наш "Телеком" тако што се продаје "Аустријском телекому" - у државном власништву.
Ко нас то, најблаже речено, зајебава?

Колико ми је познато, ми имамо и ПРИВАТНЕ грађевинске компаније, које би, према разним (нео)либералним теоријама, требало да буду ефикасније од државног, партократског "Пора" (ко каже да нема партократије у Аустрији - не зна ништа о Аустрији).
Или нам не ваљају постојеће грађевинске фирме? Па, хајде онда да направимо српски "Пор". А, да - заборавио сам: ми смо земља у којој је Институт за путеве доспео у стечај, Институт за материјале преживљава јер има огромну зграду чије делове може да издаје, Саобраћајни институт ЦИП пројектује основне школе... Има тога још много. Стварно је време да се пробудимо.
 
Na primeru Beske je najocitiji primer citave , sklon sam da kazem `zavere` .
Most koji je blizanac, postojecem, starom 40-tak godina, koji su izgradila nasa preduzeca, morao je da bude dat na izgradnju strancima.
E pa sto pantograf kaze, uzmi ako treba i komercijalni kredit, pa napravi sam, bar ce mnogo vise love ostati u tvojoj zemlji.
zatim nase firme sticu reference da konkurisu za sledece projekte koji su vezani za medjunarodne tendere.
Vraca se ugled u svetu nasoj gradjevinskoj operativi.
Pantograf + problem je sto nassi novinari su mutavi pa niko nepita u cjem je vlasnistvu telekom austrijaili por inace svi namm se smiju kako smo zaglibili kod beske i koliko je por nesposoban pa imali su rijetku situaciju da imaju model u razmjeri 1na 1 i oni zabrljaju te kliziste te ovo ono samo u banana drzavi cim su poceli da kasne trebalo je naplatiti garanciju i otjerati ih sa gradilista
 
Па ако не можемо да изградимо дупликат нечега што смо већ радили... људима је вероватно мука од нашег сопственог јавашлука и лоповлука. Отуд анти - своји ставови, вероватно. Али ако у неког треба да имамо поверење, то је, сами у себе. Да не спомињем да само тако имамо и највеће користи. Све би се променило када би ојачали процедуре, када би се онемогућило функционисање -на своју руку- сигуран сам да би наш човек још могао да задиви. Не само да дајемо фантастичне резултате кад се нешто напалимо, него да то буде ствар престижа, части, па и рутине, поред правила и јаке организације, који се не могу избећи. Завере ни не би могле да се десе да испоштујемо себе и основни ред.
За новинаре је јасно! Него, може ли сваки грађанин појединачно, или као удружење, да добија одговоре од фирми које раде или свих чинилаца у надзору? Мислим темељно и црно на бело, и од кога тачно, чрбк, г. факултет, Кирило Савић, или на лицу места хватати надзорника, дипломираног инжењера? Ако уопште има ту обавезу да одговори неко.
Велики су ипак новци у питању...
 
Iako je DJilas izjavio da je eksproprijacija na Borcanskoj strani gotova , danas je u novostima izasao clanak gde se vlasnici privatnih parcela zale na ponudjenu cenu . Nije mi jasno o kojim parcelama se radi , ali oni za njih dobijaju 320 dinara po m2 , a po njihovoj prici ljudi su dobijali od 800 do 6000 din po m2 .
Ne mogu potpuno da stanem na njihovu stranu , jer ne znam koliko je vredelo zemljiste pre pocetka gradnje mosta , ali imam utisak da je 320 din po m2 malo . Znaci da je ar zemljista 300 eur .
Takodje me zanima da li neko zna postupak za odredjivanje zemljista .
 
bboris7":3azxm7bj je napisao(la):
Iako je DJilas izjavio da je eksproprijacija na Borcanskoj strani gotova , danas je u novostima izasao clanak gde se vlasnici privatnih parcela zale na ponudjenu cenu . Nije mi jasno o kojim parcelama se radi , ali oni za njih dobijaju 320 dinara po m2 , a po njihovoj prici ljudi su dobijali od 800 do 6000 din po m2 .
Ne mogu potpuno da stanem na njihovu stranu , jer ne znam koliko je vredelo zemljiste pre pocetka gradnje mosta , ali imam utisak da je 320 din po m2 malo . Znaci da je ar zemljista 300 eur .
Takodje me zanima da li neko zna postupak za odredjivanje zemljista .
Па то сигурно зна Белка, а вероватно да је упознат и са ценом квадрата земљишта, односно да ли је тренутно одговарајућа или не !
 
Ja recimo trenutno prodajem plac na oko 5 km od Cacka koji ima struju I vodu ali nije na glavnom putu,cena placa je oko 500 eura ar,neverovatno mi je da toliko malo kosta plac na 5km od centra Beograda.
 
Malo je 3 evra za kvadrat zemljišta na bilo kojoj lokaciji u Beogradu. Pa u Lazarevcu gde se šire kopovi Kolubare kvadrat ide 7, 8 do 10 evra. Ne može nikako u Borči da bude 3 evra. Treba podhitno pronaći nekolicinu ugovora o kupoprodaji iy poslednjih par godina sa te lokacije, šire i bliže, i pogledati poreske klauzule, koliko je Poreska uprava razrezivala porez u poslednjih 5 godina, tj po kojoj poreskoj osnovici po kvadratu. Ako se ispostavi da su to radili po 700, 800, 1000 ili 1500 dinara za 1 kvm zemljišta, treba odmah podneti tužilaštvu krivičnu prijavu protiv načelnika odeljenja za utvrdjivanje poreza na prenos apsolutnih prava Poreske uprave filijala Palilula, a zatim tražiti prolaz u medije i to prezentovati. Ne znam kako su vlasnici zemljišta mogli da dozvole da im u katastru Direkcija promeni vrstu zemljišta iz poljoprivrednog u neplodno, veštački stvoreno zemljište? Ili je to uradio katasatr još na javnom izlaganju znajući u saradnji sa Direkcijom šta sledi? U svakom slučaju mnogo pitanja na koja nemam sada odgovor, jer nemam činjenice, možda da Borčanac pobaca nekoliko brojeva parcela sadašnjih koje su predmet eksproprijacije, pa da analiziramo slučaj. U svakom slučaju miste smeli da dozvolite da vam neko čačka po Listovima nepokretnosti u kojima su upisane vaše parcele. Tu se odigrava nevidjena muljačina i ljudi dovode pred svršen čin. Naravno ima prostora za borbu i zaštitu, ali treba pravovremeno reagovati.
 
Ја сам мислио да је све то ПКБ. Не знам ни за те случајеве, ни за бројеве парцела, ако постоје случајеви, можда у делу између Зр. пута па ка Панчевачком.
По најавама градње моста, овде је јако скочило интересовање, па су скочиле чак и цене квадрата који су далеко од свега тога, за земљиште тамо могу да мислим. Сама градња напунила је народ оптимизмом, много се досељава људи из целог града а лично знам људе из ПА, ЗР... Мислим да је најскупља земља око Зрењанинца, те је то разлог што је тако празан и неугледан, а овамо, ко зна...
Вероватно је велика разлика између онога што људи мисле да вреди, и онога што је неко спреман да плати.
 
belka":w4vksqiq je napisao(la):
Malo je 3 evra za kvadrat zemljišta na bilo kojoj lokaciji u Beogradu. Pa u Lazarevcu gde se šire kopovi Kolubare kvadrat ide 7, 8 do 10 evra. Ne može nikako u Borči da bude 3 evra. Treba podhitno pronaći nekolicinu ugovora o kupoprodaji iy poslednjih par godina sa te lokacije, šire i bliže, i pogledati poreske klauzule, koliko je Poreska uprava razrezivala porez u poslednjih 5 godina, tj po kojoj poreskoj osnovici po kvadratu. Ako se ispostavi da su to radili po 700, 800, 1000 ili 1500 dinara za 1 kvm zemljišta, treba odmah podneti tužilaštvu krivičnu prijavu protiv načelnika odeljenja za utvrdjivanje poreza na prenos apsolutnih prava Poreske uprave filijala Palilula, a zatim tražiti prolaz u medije i to prezentovati. Ne znam kako su vlasnici zemljišta mogli da dozvole da im u katastru Direkcija promeni vrstu zemljišta iz poljoprivrednog u neplodno, veštački stvoreno zemljište? Ili je to uradio katasatr još na javnom izlaganju znajući u saradnji sa Direkcijom šta sledi? U svakom slučaju mnogo pitanja na koja nemam sada odgovor, jer nemam činjenice, možda da Borčanac pobaca nekoliko brojeva parcela sadašnjih koje su predmet eksproprijacije, pa da analiziramo slučaj. U svakom slučaju miste smeli da dozvolite da vam neko čačka po Listovima nepokretnosti u kojima su upisane vaše parcele. Tu se odigrava nevidjena muljačina i ljudi dovode pred svršen čin. Naravno ima prostora za borbu i zaštitu, ali treba pravovremeno reagovati.

Belka ovde je problem ipak mao specificniji. Ne znam kako tacno da objasnim to , ali cu izneti neko svoje misljenje . Zemljiste na najboljim lokacijama , a to je uz Zrenjaninac i uzi centar Borce se krece oko 10000 eur po aru . Ostali deo naselja je oko 5000 -6000 eur po aru . Na obodu naselja je oko 2000 -3000 eur po aru , ali zato zemljiste koje je poljoprivredno tj . njive , na samo , recimo , 2 km od naselja , moze da se nadje i za 200 eur po aru , a obilaznica bas na tom rastojanju i prolazi , od naselja . E sad , neko ce reci , pa ok , to je ta cifra . Po meni drzava ne moze da ide sa cifrom koja je u ovom trenutku vazeca , jer neko ko je kupio zemljiste i cekao dugo da se grad na tu stranu prosiri i zaradi na tom zemljistu , dobija istu cifru kao i pre 10 ili 20 godina , u trenutku kada citav taj potez treba da ozivi . Ako nisam bio previse nejasan , zanima me da li neko o tome vodi racuna u direkciji poreskoj ili gde god ...
 
most.jpg
 
Nazalost kartografova slika sve govori. Ako su jos izveli i ovaj trik sa pretvaranjem poljoprivrednog zemljista u neplodno, vestacki stvoreno, stvarno je moguce da ljude nasankaju sa 2- 3 evra za 1 kvadrat. Ipak, mislim da meni ne bi proslo ovo sa 3 evra, jer imao sam slicnu situaciju pre par godina i uspeo sam da izblokiram jednu isto tako jaku instituciju da preuzme zemljiste za 5 evra po kvadratu, pa i za 7 evra po kvadratu, izgurali smo u sudskom postupku 15 evra. Sada je stvarno tesko poverovati da moze da prodje 3 evra, to je ravno prevari. Hajde da vidimo da li su tu cifru uzimali za poresku osnovicu prilikom razreza poreza na prenos apsolutnih prava prilikom prometa na toj lokaciji. Mislim da nisu. Kako su je onda izbacili? Jednostavno treba ih zaustaviti u tome sto rade. To prelazi u ozbiljnun naviku Djilasove vlasti i oni pocinju da otimaju kao komunisti 45. godine. Tome mora da se stane na put.

Najodvratniji su mediji koji cute o tome. Imao sam primer sa Blicom, oko jedne najbezazlenije teme.Posle duze konsultacije javila mi se zamenica glavnog i odgovornog urednika uz izvinjenje da prica ne moze da ide u novine, jer je tema skakljiva za gradsku vlast na cijem celu je naravno bio Djilas. I dokle tako? A tema je bila mnogo bezazlenija od otimacine zemljista, samo urbanisticko planiranje je bilo u pitanju. Mediji samo sluze gazdama i nema razloga da se ljute novinari kad ih neko nazove kerovima i dzukelama. Oni to danas usitinu jesu. Najobicnije dzukele, koje se plase Dragana Djilasa. Plasite se i dalje klosari novinarski i radite za bednu platu od 300 evra tako usrani od straha.
 
Белка, не можеш кроз живот тако огорчен :lol: Не треба се на никога љутити, обични људи са правом се плаше и охрабриће се тек када се системски отклоне опасности. За сад нам је тако, глава је важнија од професионализма!


Uploaded with ImageShack.us

Од прилике је ово приватна земља, може се видети да су и њиве ситније него у спољном делу који је ПКБ.
Као што видимо, цела ова траса би требало да није спорна, ако проблем постоји, он је на деоницама које нису на слици.
 
I meni se čini koliko sam tuda prolazio,da je do zrenjaninca PKB-ova zemlja,jer sam nailazio na lade nive sa oznakama PKB-a,duž cele trase.Treba nam satelitski snimak između Zrenjaninskog puta i puta za Pančevo.
 
Pa ako privatna zemlja nije na trasi za oduzimanje, sto se onda ta tema uopste poteze na forumu i trazi komentar od mene? Nisam ogorcen, nego govorim istinu, doduse jako ruznim recima, zbog cega se izvinjavam moderatorima i clanovima foruma. Inace, osim narusavanja forumaske kulture nista nije prejako receno. Kada bi doslo do toga da neko tebi Borcanac oduzima zemlju ili spavacu sobu i hoce da te prevari, mislim da bi moje reci o novinarima kukavicama bili pravo milozvucje, kada bi shvatio da nema sanse da se obratis javnosti i pokazes kakvu ti nepravdu priredjuje drzava u nekom kutku tvog poseda.
 
Belka u mom prethodnom postu sam pokusao da objasnim kako se krecu cene zemljiste , pa ako nije previse nejasno , da li se na osnovu ovoga moze izvuci neki zakljucak , koliko bi zemljiste moglo da vredi u proceni poreske sluzbe ..
Inace obilaznica od mosta Zemun - Borca do Pancevackog puta je dugacka 20 km . Od mosta nekih 10 km je na drzavnoj ( pkb vlasnistvo ) , a sledecih 10 km do Pancevackog puta je privatno vlasnistvo .
 

Plavom bojom sam zaokružio deo gde se nalaze manje parcele,pa pretpostavljam da se sporne parcele nalaze u ovom reonu.Pri pominjanju cele trase misli se na celu postojeću trasu između budućeg mosta i Zrenjaninskog puta.Od Zrenjaninskog puta dalje se ne može jer dalje nije izgrađeno.Čim se otvore radovi i preko Zrenjaninskog puta,eto mene tamo da to i islikam.Kada dođem do privatnih parcela,možda sretnem nekog od vlasnika,pa iz prve ruke saznam ono o čemu se govori,a mi nagađamo.
 
Koji je bese rok za zavrsenje pristupnih puteva sa te strane zrenjanica?
 
Ja lično ne verujem da će skoro napraviti taj drugi deo od Zrenjaninskog puta. Jer efekat tog drugog dela puta će se videti samo u rasterećenju zrenjaninskog puta a to mislim da nije prioritet ovoj vlasti sada.
 
Koliko sam ja shvatio , osim mosta , Kinezi ce napraviti i petlju na Zrenjanincu kao i nadvoznjak preko pruge u Krnjaci , a ne verujem da ce ih poslati u Kinu pa vratiti za par godina . A i kredit je uzet za svih 21 km , tako da ce i nasi graditelji , verovatno , da zavrse svoje obaveze
 
Pa Kinezi rade samo most preko Dunava i železničke pruge u Krnjači (uzgred da kažem da se i tamo već uveliko pobijaju šipovi za konstrukciju mosta)sve ostale delove saobraćajnice sam put,nadvožnjake kao i samu petlju detelinu na Zrenjanincu radi Ratko Mitrović sa svojim podizvođačima a kompletan nadzor svih radova pa i kineskih vrši firma Luis Berger.
 
Vrh