Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Onda ćemo staviti saobraćajni znak

09.jpg


i problem rešen :p
 
Хвала Зума за слике, као и обично пун погодак! :kk:
Баш сам се питао докле догураше браћа Кинези кад ето тебе са изванредним извештајем са терена. Утисак је да не форсирају више онако јако као до пре месец дана, али разлог је свакако и зимско време (некад су се зими радови и прекидали) Претпостављам да ће паралелно градити и другу страну моста (за супротни смер) на тај начин што ће употребљену оплату за по облику исти сегмент користити и за ову другу греду. На тај начин би се греде "јуриле" за по 1-2 сегмента заостатка, а оплата би се рационално искористила..
Иначе иззахваљивах се теби и благоју уназад за све ове дивне постове са сликама (док се нисам уморио :mrgreen: ) којима нам чините живот лепшим!
 
Reportaža Studija B o trenutnim radovima na mostu: Pogledaj!

Najavljuju pauzu u radovima u narednih petnaestak dana zbog kineske Nove godine.
 
radax":219edvgv je napisao(la):
Nema direktne, ali ima indirektne veze - kao vrsta pritiska na graditelje i službu kontrole našeg "kineskog" mosta.
Verujem da CRBC želi da se pokaže sa ovim našim mostom, ali nije zgoreg tu i tamo ukazati na kvalitet kineske gradnje (u domovini).. most koji se SRUŠIO od eksplozije petardi je očigledno imao katastrofalne greške u konstrukciji i/ili izvođenju.

Који је без премца у свету.У последњих 15 година су изградили око 70.000 км аутопутева,десетине аеродрома и железничких станица где се распони кровне конструкције мере у стотинама метара,ко зна колико хиљада мостова,тунела,десетина супермостова километарских распона и од свега срушила су им се два мања моста и то један услед преласка терета ккоји није ни смео да иде преко моста а други услед експлозије.
 
Delija":3s2al3dk je napisao(la):
radax":3s2al3dk je napisao(la):
Nema direktne, ali ima indirektne veze - kao vrsta pritiska na graditelje i službu kontrole našeg "kineskog" mosta.
Verujem da CRBC želi da se pokaže sa ovim našim mostom, ali nije zgoreg tu i tamo ukazati na kvalitet kineske gradnje (u domovini).. most koji se SRUŠIO od eksplozije petardi je očigledno imao katastrofalne greške u konstrukciji i/ili izvođenju.

Који је без премца у свету.У последњих 15 година су изградили око 70.000 км аутопутева,десетине аеродрома и железничких станица где се распони кровне конструкције мере у стотинама метара,ко зна колико хиљада мостова,тунела,десетина супермостова километарских распона и од свега срушила су им се два мања моста и то један услед преласка терета ккоји није ни смео да иде преко моста а други услед експлозије.

Nije baš tako:
1) June 15, 2007: A section of Jiujiang Bridge collapsed after it was hit by a boat in south China's Guangdong province
2) August 16, 2007: An overloaded truck carrying iron powder caused a bridge to collapse in Taiyuan, Shanxi province
3) March 27, 2008: A 60-meter section of Jintang Bridge fell onto a cargo ship near the eastern port of Ningbo, east of China's Zhejiang Province
4) July 14, 2011: The Wuyishan Gongguan Bridge in China's Fujian province collapsed, killing one and injuring 22 others
5) July 15, 2011: The Number 3 Qiantang River Bridge collapsed under the weight of a truck that was carrying over 100 tons of steel plates
6) July 19, 2011: The Baihe Bridge in Huairou District, Beijing collapsed under the weight of a 46-foot long truck
7) August 1, 2011: An over-bridge collapsed when a truck crashed into its concrete support in Zigong, Sichuan Province
8) August 2012: Part of the Yangmingtan Bridge in Harbin City collapsed, killing three and injuring 5
9) Ovaj poslednji, neki dan, od vatrometa...

Izvor: http://www.businessinsider.com/china-br ... 012-8?op=1


Ovo su samo veliki mostovi koji su pali u Kini poslednjih godina.. (skoro) svi imaju neki neposredan razlog zašto su se srušili, ali verujem, da su dobro konstruisani i izgrađeni, ni jedan od tih razloga ne bi smeo da dovede do rušenja mosta..
 
Pazi vatromet... KAMION sa time ima puno baruta ;) natovari ti jedno punjenje od kutije petardi na novi most pa ces da vidis kako ce da odleti parce betona...

P.S. Nemoj to stvarno da uradis :D
 
I da li je ijedan od tih mostova gradila CBRC???Naravno da nije.
 
Zbog svega ovoga sam nedavno i pitao ko kontroliše kvalitet radova i materijala, kao i da li je moguće uporediti kvalitet materijala, tehnologiju izrade (fundiranje šipova, kvalitet oplate, armature, opreme, marka betona i sl.) sa npr. Mostom na Adi.

Ja verujem da smo preduzeli neke korake u tom pravcu, kao investitori i kao budući korisnici mosta, da ne bude kasnije problema. Valjda neko iz ovih milijardu instituta i agencija kontroliše Kineze, pomno i standardizovano.
 
Оно што мени смета су предрасуде према кинеском грађевинарству а потпуно исти проблеми рушења мостова су постојали и "на западу".

Контрола квалитета мора да се ради без обзира ко гради. То је једноставно неопходно. Значи и Мост на Ади и Кинески мост требају и морају да имају једнаку контролу квалитета.
 
Тако је.Код градње мостова једноставно не мооже да су фушари осим ако пројектант и извођач не планирају да се прославе као масовне убице. Марка бетона,арматура,распон,шипови и њихов укупни квалитет су искључиво ствар струке и ту или ће се одратити потребни квалитет или се мост неће ни изградити. А кад смо већ код безбедности кинески мост ће ипак бити безбеднији од моста на Ади јер је овај други изведен у крајњим границама задате конструкције.У питању је највећи распон на свету савладан једним пилоном где је све димензионисано до максимума. Мост може да издржи само 6 рихтера а пожељно је да то буде 7 тј 1 рихтер више од најразорнијег земљотреса који је могућ на подручју Београда. Са друге стране кинески мост је далеко од граничних могућности његове конструкције.Главни распон је дупло мањи од највећег мостовског распона изведеног од претходно напрегнутог бетона који је ако се добро сећам у Норвешкој. Па чак и Бешка има већи распон а ради се о истој конструкцији изграђеној пре 30-40 година.
 
Hvala za odgovore. Zna li se ko je kod nas nadležan da kontroliše Kineze (i sve ostale koji grade infrastrukturne objekte)? I na kojoj vremenskoj bazi se to uopšte radi (nedelja, mesec, godina, itd) ili se ni ne radi na vremenskoj bazi već možda po fazama završetka delova projekta?
 
Pa vjerovatno instituti poput ,kirilo savic,ims i slicni
 
Вероватно и грађевински факултет.

Иначе сад је по закону на градилишту неопходан надзорник који мора бити дипломирани инжењер.
 
Пре 30 и нешто година у Бечу се, сам од себе, срушио мост на Дунаву - срећом рано ујутру, па је погинуо само један човек. Аустријанци су нам управо направили Мост на Ади и јоше један код Бешке.
Због тога, због ова четири моста која су се срушила у Кини током 2011. (што је стварно - језиво), а пре свега због национачлне економије, да се ја нешто питам све мостове у Србији би градила "Мостоградња", а пројектовао "Мостпројект". И тачка. Они то раде дуже и боље и од аустријских, и од кинеских фирми.
Али, то не дозвољавају Удружени гробари Србије, најјача интересна група на простору Југоисточне Европе...
 
Пантограф":xjkghmoh je napisao(la):
Пре 30 и нешто година у Бечу се, сам од себе, срушио мост на Дунаву - срећом рано ујутру, па је погинуо само један човек. Аустријанци су нам управо направили Мост на Ади и јоше један код Бешке.
Због тога, због ова четири моста која су се срушила у Кини током 2011. (што је стварно - језиво), а пре свега због национачлне економије, да се ја нешто питам све мостове у Србији би градила "Мостоградња", а пројектовао "Мостпројект", јер они то раде дуже и боље и од аустријских, и од кинеских фирми. И тачка.

Браво! Али шта за кинту, без кредита не би било ни градње?
 
Па, види овако: "Мостоградња" није могла да добије градњу ниједног великог моста из страних кредита, јер није имала референце. Решење је више него једноставно: "стиснеш" се и један мост (рецимо, код Бешке) направиш из буџета (могло се то лако учинити неке 2006, кад је било суфицита) и онда "Мостоградња" има референцу и може да учествује на тендерима за градњу осталих мостова - и у Србији и у иностранству.
Уместо тога, лоповска "Алпина" је код Бешке саградила свој први велики мост и стекла референцу за такве послове! А та иста фирма пљачка Србију на сваком кораку, сад се пише да ће за деоницу аутопута у Источној Србији тражити додатних 70 милиона евра!!! Сви ће се тако понашати у Србији, и Аустро-Угари, и Кинези, и Руси (НИС), и Лилипутанци, јер им се може, јер нисмо држава и зато што људи који нас представљају не воде рачуна о нашем интересу.
 
Пантограф":33f7b9my je napisao(la):
Па, види овако: "Мостоградња" није могла да добије градњу ниједног великог моста из страних кредита, јер није имала референце. Решење је више него једноставно: "стиснеш" се и један мост (рецимо, код Бешке) направиш из буџета (могло се то лако учинити неке 2006, кад је било суфицита) и онда "Мостоградња" има референцу и може да учествује на тендерима за градњу осталих мостова - и у Србији и у иностранству.
Уместо тога, лоповска "Алпина" је код Бешке саградила свој први велики мост и стекла референцу за такве послове! А та иста фирма пљачка Србију на сваком кораку, сад се пише да ће за деоницу аутопута у Источној Србији тражити додатних 70 милиона евра!!! Сви ће се тако понашати у Србији, и Аустро-Угари, и Кинези, и Руси (НИС), и Лилипутанци, јер им се може, јер нисмо држава и зато што људи који нас представљају не воде рачуна о нашем интересу.

+1

Samo bih dodao da dok ih alpina i ostali `deru`, nasoj gradjevinskoj operativi se duguje za poslove koji su odavno zavrseni sto i one najvitalnije dovodi u situaciju bankrota.
Ali to je ona nasa, bitno je da ja maznem milionce, nema veze sto ce mo svi zajedno stetovati 10 milijardi... :(
 
Мислим да је хашка синтагма "удружени злочиначки подухват" веома примењива на оно што се ради нашој економији у целини.
 
Pa vidi ovako, Pantografe moje misljenje je da mnogo manje "boli" kada rade POR i Alpina jer da radi Mostogradnja i slicni kostalo bi nas vise a dobili bi manje....

Da pojasnim, mi imamo Kolubaru koja kopa nas ugalj ima svoju elektranu i prodaje struju kao monopolista a onda nas narod nadje nacina da izvuce iz nje stotine miliona eura, isti primer ti je i AgroBanka, kad su uzeli i podelili drzavne i tudje pare izmedju sebe. Pominjes NIS koji je u oblasti nafte dvadeset godina radio sa gubicima, verovatno jedini u svetu. Dalje Ikarbus koji uveze sve vitalne delove jednog autobusa, od motora do dizajna, sklepa neku karoseriju i prodaje nam "domaci" proizvod a njih 400 radnika nije u stanju da napravi 50 autobusa godisnje.

Zato cu ja radije da podrzim da te projekte rade Austrijanci jer cemo svakako bolje proci kad se sve sabere i oduzme.
 
AU kakva zamena teza...
Pa vidi ovako Ivane i to sto je Alpina dobila posao sa damping cenom i tu je neko podmazao, da ne govorimo o referencama koje ta firma gotovo da NEMA. Ali eto ispade ona jedan od vecih izvodjaca kod nas. Gledajuci nase trziste oni su jaci od Strabaga, ali realnost je drugacija.
(edit)
a arbitraze ALPINA - SRBIJA za duplirane i triplirane cene se nizu


Pri tom sve te `velike` kompanije angazuju domace podizvodjace kojima daju mrvice, a da ne govorimo o tome da je primorje angazovalo nesrecne bosance koji su im radili u ocajnim uslovima sa polovicnom HTZ opremom i slicno.
Na primeru Beske je najocitiji primer citave , sklon sam da kazem `zavere` .
Most koji je blizanac, postojecem, starom 40-tak godina, koji su izgradila nasa preduzeca, morao je da bude dat na izgradnju strancima.
E pa sto pantograf kaze, uzmi ako treba i komercijalni kredit, pa napravi sam, bar ce mnogo vise love ostati u tvojoj zemlji.
zatim nase firme sticu reference da konkurisu za sledece projekte koji su vezani za medjunarodne tendere.
Vraca se ugled u svetu nasoj gradjevinskoj operativi.
Koristi su visestruke, ali da se jos jednom ponovim ...
...bitno je da ja maznem milionce, nema veze sto ce mo svi zajedno stetovati 10 milijardi... :(
 
Sa svakim projektom, koji je imao veze sa Alpinom je bilo problema: koncesija Horgos-Pozega, most Beska, obilaznica kod Dimitrovgrada.. probijaju rokove, kasne, traze povecanje cene.. I pored svega toga dobijaju projekte. Pitam se kako, pored mnogo jacih i kvalitetnijih igraca?
 
Postoji li nešto što bi se moglo nazvati crna knjiga građevinskih preduzeća? U smislu da neka firma koja kontinuirano pokušava da vara na tenderima, da ide sa damping cijenama, probija rokove i tuži se sa državom može biti stavljena na nekakvu crnu listu i da joj bude zabranjeno učešće na budućim tenderima kod nas. Ne znam da li je moguće po pravilima međunarodnih kreditora ali bi itekako bilo logično i opravdano.
 
Vrh