Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Свака част за фотку. :gobb:
 
Ma kako da presečeš kad se zgrade zavšavaju. Kad pogledaš iz Jerkovića čitav donji red zgrada uz Kumodrašku ulicu je napraljen i tu nema prolaska neke veće ulice. A ono gore što sam okačio je plan kako će sve izgledati, plan koji sam našao na temi Naselje Stepa Stepanović ovde na Beobuild-u...i jedine veće saobraćajnice kao što rekoh će ići obodom celog naselja.
 
Most niče iz blata
Nina V. BRKOVIĆ | 31. decembar 2012.

Na gradilištu kraj Dunava, između Zemuna i Borče, pomaljaju se stubovi novog koridora. Završavaju se stubovi u vodi, šipovi na zemunskoj strani

Most-Zemun-Borca-2512.jpg

Foto D.Milovanović


NEIMARI sa Dalekog istoka prkose zimi i ove sezone. Pod ruku sa srpskim graditeljima uzdižu deo po deo mosta koji će premostiti plavetnilo Dunava, na još jednom mestu u Beogradu. Senke stubova i nosača, ukrštene sa dizalicama, kranovima i bušilicama, nadvile su se nad vodom. U novoj godini mostadžije počinju gradnju glavnog mosta.

Dve godine, predah uzimaju samo za ručak i Kinesku novu godinu. Kad ih vreme ne služi - nađu sebi posao. Nešto uvek može da se radi. Nadomak gradilišta spavaju, hrane se i žive. Neki od pobadanja prvog koca, pre dve godine, drugi tek koji mesec. Al’ svi znaju šta im je posao i poštuju red, rad i disciplinu.

- Radi se po osam sati dnevno, ali ima odstupanja s obzirom na to ko šta radi - kaže Zou Ze Ksi, od milošte zvani Džersi, zamenik glavnog projektanta. - Radnici imaju jedan slobodan dan u nedelji, a na odmor odlaze posle šest meseci ili godinu dana rada. Odsustvo traje obično oko mesec dana.

Neki imaju privilegiju da im dolaze i porodice, uglavnom žene jer većina još nema decu. Pojedine se i zadržavaju jer ih angažuju za administrativne poslove.

Organizovanost i rad kao u košnici pomogli su graditeljima. Zato su sa zemunske strane izašli iz blata.

Most-Zemun-Borca.jpg

- Na borčanskoj obali je nulta faza. Stubove smo uradili i sledi postavljanje oslonaca, odnosno ležišta na stubu “pet”, koji je jedan od dva glavna stuba. Stubovi su teški po 10 tona - objašnjava Zoran Petrović, zamenik glavnog projekt-menadžera. - Završavamo stubove u vodi, a počeli smo da pobijamo i šipove na desnoj obali Dunava.

VREDNOST RADOVA
MOST Zemun-Borča je prvi infrastrukturni projekat u okviru sporazuma srpske i kineske vlade koji je potpisan u Pekingu, u avgustu 2009. godine. Ugovor o izgradnji mosta preko Dunava potpisali su gradonačelnik Dragan Đilas, tadašnja ministarka za NIP Verica Kalanović i Lu Šan, zamenik predsednika kineske kompanije “China roud and bridges corporations”, koja gradi most. Vrednost potpisanog ugovora je 170 miliona evra, 85 odsto kreditira kineska Eksim banka, dok preostalih 15 odsto obezbeđuju republika i grad. Kamata na kredit je tri odsto, grejs period je pet godina, a rok otplate 15 godina.


Na gradilištu su zadovoljni i kažu da su dosad radovi tekli na pomoćnom mostu, plažnom delu mosta i prilaznim putevima, a u 2013. plavi, beli i žuti šlemovi “zabavljaće” se gradnjom glavnog mosta.

Radovi na Mostu prijateljstva, što je još jedan radni naziv ovog značajnog saobraćajnog objekta, brzo napreduju zbog sistema gradnje koji se u Srbiji, a zahvaljujući dovitljivosti i umeću kineskih stručnjaka, prvi put primenjuje.

- U pitanju je “Muvable support system” (MSS) - objašnjavaju na gradilištu. - To je evropski sistem koji su Kinezi modifikovali i unapredili. Oni su praktični i u izgradnji koriste kliznu oplatu. To značajno ubrzava posao. Pomoću MSS sistema element od 48 metara može da se “u cugu” izlije, prethodno napregne, a potom nastavi isto sa sledećim elementom.

Beton se doprema iz Batajnice “mikserima” iz kojih se istače na zemunskoj obali, do šipova stiže kroz 37 metara dugu cev, i puni se pomoću pumpe sa pomoćnog mosta. Čuvari na gradilištu pričaju da majstori sastave nekada dan i noć i 24 sata neprekidno nalivaju.

Iako na gradilištu gotovo neprestano vri, tokom izgradnje obezbeđena je nesmetana rečna plovidba u promenljivom plovidbenom otvoru širine između 66 i 45 metara. Po završetku posla, plovni put biće širok 150 metara.

I nešto dalje od obale odmiču radovi. Na pristupnim putevima, od mosta do Zrenjaninskog puta, domaći izvođači angažovani su na trupu saobraćajnice. Oni će izgraditi sve građevinsko-inženjerske objekte na trasi, dok će kineski izvođač, osim glavnog mosta, izgraditi i 550 metara konstrukcije preko železničke pruge i 120 metara preko kanala Sebeš. Preostalih 20 kilometara saobraćajnica gradiće naši.


Novi most, koji je već duboko zagazio u Dunav, približiće dva beogradska naselja - Zemun i Borču, bolje će da poveže Srem i Banat, a u srpskoj prestonici biće manja saobraćajna gužva i rasterećenije gradsko jezgro.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda ističu da je trenutno Pančevački most jedina drumsko-šinska veza između Borče i Zemuna na 110 kilometara toka reke. Kineski most i gradska magistralna saobraćajnica na levoj obali Dunava treba da omoguće bolje odvijanje tranzitnog saobraćaja, ali i da stvore uslove za razvoj ovog dela grada i funkcionalnije korišćenje gradskog građevinskog zemljišta.

Sve to, u 2014. kada je planiran završetak radova.

KARAKTERISTIKE

UKUPNA dužina saobraćajnice iznosi iznosi 21,2 km, pri čemu je dužina mosta preko Dunava 1.482 m. Poprečni profil mosta se sastoji iz tri obostrane vozne trake širine 3,5 metra i obostrane pešačko-biciklističke staze. Most je projektovan kao kontinualni nosač od prednapregnutog betona sa dve nezavisne mostovske konstrukcije širine po 14 metara, za svaki smer po jedna. Pored ovog na trasi postoji još osam manjih mostovskih konstrukcija raspona od 34 do 545 metara, preko kanala, saobraćajnica i železničke pruge.


DEONICE

UKUPNA površina trase na konstrukciji je 44.000 kvadratnih metara, deonice na zemlji su 571.000, dok je sam most površine 41.350 kvadratnih metara. Trasa je podeljena na tri deonice:

1. od novog novosadskog puta do Ulice cara Dušana

2. od Batajničkog do Zrenjaninskog puta, u koju je uključen i most

3. od Zrenjaninskog puta do Pančevačkog puta
http://www.novosti.rs/vesti/naslovna/aktuelno.293.html:412913-Most-nice-iz-blata
 
Prema idejnom projektu SMT-a, put bi trebalo da ide otprilike kako je i Manjan nacrtao:

ul%20Borska%20SMT.jpg
 
Nažalost, nisam uspeo da nađem sliku u većoj rezoluciji. Žuto bi trebalo da je most u nastavku Ulice braće Jerković koji zatim izbija na raskrsnicu sa Kumodraškom, odakle SMP ide obodom naselja Stepa Stepanović, kao što je i Manjan nacrtao.
 
Четвртак, 10. jануар 2013.

Мост Земун–Борча биће завршен у року

Изградња моста Земун–Борча биће завршена у предвиђеном року, а више од 50 одсто новца предвиђеног за овај пројекат остаће домаћим компанијама, рекао је данас председник Скупштине града Београда Александар Антић приликом његовог обиласка. Он је подсетио да је рок изградње 27. октобар 2014. године. Обиласку моста присуствовали су председник Владе Републике Србије Ивица Дачић, министар саобраћаја Милутин Мркоњић и кинески амбасадор у Београду Џанг Ваншуе.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1537781_most_Zemun_Borca_1_v.jpg


– Ово је највећи пројекат који заједно финансирају град и република и суштински је важан и за Београд и за развој читаве Србије, јер ће мост повезати Банат са остатком републике и представља најбржу саобраћајну комуникацију за читав теретни саобраћај. Као ретко који пројекат у Србији у протеклим деценијама, мост ће бити изграђен у року, а град, република и кинески извођач учиниће максимум да чак буде завршен 20. октобра, јер би била лепа симболика да се изградња заврши на седамдесетогодишњицу ослобођења Београда – истакао је Антић.

Он је додао и да се сви радови одвијају према предвиђеној динамици упркос великом броју имовинско-правних проблема.

– Према потписаном уговору планирано је да 55 одсто средстава добију кинеске, а 45 одсто домаће компаније. Међутим, готово је извесно да ће више од 50 одсто новца зарадити домаће компаније, што за извођење радова, што за производњу грађевинског материјала – нагласио је Антић.

Ивица Дачић је истакао да и кинески извођач и домаће компаније веома озбиљно реализују овај пројекат.

– Градитељи брзо и квалитетно граде мост Земун–Борча, а када буде пуштен у саобраћај, представљаће велики подстицај за развој овог дела Београда – рекао је Дачић.

Мост преко Дунава је најзначајнији објекат на траси Северне тангенте, градске магистралне саобраћајнице дуге 21,3 километра, са раздвојеним коловозима од по три саобраћајне траке, разделним острвом и тротоарима променљиве ширине. Мост ће бити укупно дуг 1.481,8 метара, са конструкцијом која премошћава главни ток Дунава, плавним конструкцијама и прилазним конструкцијама на левој и десној обали. Преко железничке пруге Београд–Панчево предвиђена је изградња надвожњака дугог 544 метра, као и прелаз преко канала Себеш дуг 120 метара.

До сада су израђена 324 шипа за мост (преостала је израда 12 шипова на земунској страни), изграђени су стубови на 24 од укупно 30 стубних места, избетонирана су два распона главног носача плавне констукције моста и почела је монтажа првог носача на северној прилазној конструкцији моста.

Izvor: Grad Beograd
 
Imaju i obezbeđenje na vodi "vuk-2", baš sam se pitao kako su rešili opasnost da ih neko saleti sa vode :)
 
http://www.goblenstudio.rs/most-zemun-borca.html

U ovoj 3d animaciji citavog projekta SMT na Banatskoj strani se u jednom trenutku pojavljuje petlja na Zrenjaninskom putu gde se vide 4 trake na Zrenjaninskom putu . Da li neko zna da li ce Zrenjaninski put biti prosiren na 4 trake citavom duzinom od Pancevca do buduce petlje ?
 
Pisano je o tome na forumu i zaključeno da su šanse gotovo nikakve da se to u nekoj doglednoj budućnosti odradi. Ali, svakako je moguće tako nešto uraditi uz par eventualnih rušenja (deo kuće, reklame, stovarišta, parkinzi...)
 
Да ли постоји нека одлука о спајању насеља Борча са мостом? На појединим плановима, који су постављани овде, види се искључење/укључење негде на пола пута између моста и петље код гробља. Цењени господин Ђорђије Лековић имао је неки предлог о нај краћем путу од те тачке, до Преливачке улице у самом насељу. Дакле, питање је има ли предлога, иницијатива или још боље, неких донетих одлука о томе? Сама петља код гробља предалеко је већем броју житеља леве обале, па и саме Борче.
 
Nazalost ne postoji,bice ta ulica u nivou gde ce biti postavljen jedini semafor izmedju Zrenjaninca i Dunava.Ali taj put nije ukljucen u izgradnju pristupnih puteva.Dakle bice neka budzevina kao petlja u Surcinu na obilaznici.

A razlog za to je jer ovaj brzi put sa semaforima klasifikuju kao obilaznicu.
 
Јасно. Само све није јасно. Саобраћајница није обилазница. Није ни градска. Приручна је, служиће растерећењу, теретни саобраћај се измешта... Али на то се калеме велики планови. Индустријска зона, развој тог дела града, нове могућности ( махом за обећања политичара. А у стварним плановима ничега нема. Чак ни 2,5 - 3 километра пута који би повезао насеље, скратио километре и охрабрио и путничка возила да користе ову алтернативу ( теретна ће сигурно присилити туда ) А само прикључење постоји ( па још са семафором )
Добро испланирано повезивање са Борчом, сигурно би убрзало и омогућило, било какве планове у вези са тим тереном између Земуна и Борче. Само по себи биће нека ифраструктура, за даљи развој.
Све се плашим да се свако деловање ту не сведе на тренутну инспирацију, неког актуелног моћника.
 
Svakako da bi jedna saobracajnica dobro dosla samom naselju . Moze da se vidi na google earth- u , da izgradnjom samo 2 km saobracajnice naselje moze lako da se spoji sa buducim smt . Ono sto mi se ne svidja jeste semafor na samom smt u.
Evo jos malo podataka o kilometrima . Ako uzmemo proizvoljno neki geografski centar Borce , put od te tacke preko Zrenjaninskog puta i smt do ulice Cara Dusana u Zemunu iznosi 11,5 km a preko nepostojece saobracajnice bi iznosio 8,5 km. Razlika je nekih 3 km . Nije puno , ali mnogo znaci u psiholoskom smislu .
 
Предпостављам да мислиш на Цара Душана код саобраћајне, што значи да до почетка те улице има приближна километража. Лупам, до мухара са обе стране 15-16 км и онда ће та три бити она пресудна. Очи ми је уболо што треба пресвући та два км на већ постојећем путу, али је то ваљда превише за наше фавеле.
 
bboris7":57qw0y0j je napisao(la):
http://www.goblenstudio.rs/most-zemun-borca.html

U ovoj 3d animaciji citavog projekta SMT na Banatskoj strani se u jednom trenutku pojavljuje petlja na Zrenjaninskom putu gde se vide 4 trake na Zrenjaninskom putu . Da li neko zna da li ce Zrenjaninski put biti prosiren na 4 trake citavom duzinom od Pancevca do buduce petlje ?
Зрењанински пут ће само у области будуће петље бити 2+2, нешто слично као сада код петље "Орловача" на Ибарској магистрали односно Београдској обилазници.
 

Uz ovu sliku bih dodao da uz drugi kanal ide priključak za borču.Zatim,jednim delom zemljani put ide paralelno sa kamenim putem,jer je između mali kanal za navodnjavanje.Na slici se vidi gde se treba odvojiti sa kamenog puta na zemljani put,da se ne bi izašlo 500 metara niže od malog mosta na drugom kanalu.Ovo pišem zbog onih koji bi biciklom iz Borče hteli da obiđu gradilište.Iz Borče se biciklom stiže za 15-ak minuta do samog priključka za borču.Ovo je ujedno i najkraći put.Hteo bih još da napomenem da ne verujem da će se uopšte praviti neki specijalni put do Borče,nego će sama Borča doći do puta.To se može videti i po poprečnim ulicama koje se formiraju u odnosu na kameni put.U tim poprečnim ulicama ima dosta ograđenih placeva,i na mnogima niču kuće.I ako uzmemo u obzir da ja ovaj BING bajat bar dve godine,tu ima čak i više kuća nego što se vidi na slici.Tako da,dok se most završi,Borča će da priđe do puta sama.
Edit:Ko hoće detaljno da vidi,može na BING-u,da vidi sve do detalja.
 
Борчанац":2yc5fogk je napisao(la):
Предпостављам да мислиш на Цара Душана код саобраћајне, што значи да до почетка те улице има приближна километража. Лупам, до мухара са обе стране 15-16 км и онда ће та три бити она пресудна. Очи ми је уболо што треба пресвући та два км на већ постојећем путу, али је то ваљда превише за наше фавеле.

Da , mislim na ukrstanje SMT i ulice Cara Dusana , sto je nekih 200 metara od saobracajne skole . U sustini ako neko krene bilo gde preko mosta Zemun - Borca na Sremsku stranu i vrati se u Borcu preko istog mosta imace u proseku 6 kilometara vise , a bas tih 6 kilometara ponekad budu strasno naporni .
Nije samo problem sto nece tako lako napraviti ta dva kilometra puta , vec ce ponovo napraviti gresku i pustiti ljude da sami grade divlja naselja na privatnom zemljistu. problem , koji ce nastati , treba sada da se resava , planiranjem tog podrucja . To znaci da mnogo vise saobracajnica od 2 i vise kilometara treba da bude napravljeno
 
Да имамо уметнике, па да поставе скицу на ово велико чисто платно. Неки почетак, да би после испала права слика. Без тога ће бити непрегледних дивљих насеља, настављених по неким стовариштем, депонијом. Данас сам прошао уцртаном стазом, каменим делом, али не до краја због блата и сумрака. Видео сам кад се изађе из дела са кућама ограђене плацеве, доста неких помоћних објеката ( Зидане викендице, шупе) Све то добија форму коју сам и раније виђао. Ако ће постојати визија за тај део, можда је због нарастајуће популарности међу потенцијалним градитељима, сад последњи час. Држава је власник већине земљишта, али је део од БСК Борче и са друге стране око пута за Црвенку и дунав приватан, ту је нај опасније да се отме контроли. Појас од ока 3х4 километара, ако не више.
 
Ako je makar i deo zemljista privatan, pravljenje nekog plana za celu oblast je apsolutno najvazniji posao u ovom trenutku. Mora se znati gde ce prolaziti glavni putevi. Bar da se zna osnovna podela na blokove i eventualno njihovu namenu. Bez obzira da li je zemljiste privatno ili drzavno, svima treba infrastuktura. Ako je to ikako moguce u ovom trenutku, treba planirati mesta za glavne trafo stanice, za glavne vodovodne, kanalizacione i gasne stanice, pa onda za trase razvoda centralnih energetskih i komunikacionih kablova, vodovoda, toplovoda, kanalizacije i gasa. Treba unapred praviti ili bar planirati trase za infrastrukturne razvodne kanale sa velikim rezervama prostora za kasnije polaganje nove razvodne opreme, naprimer novih optickih kablova ili neceg drugog sto bude potrebno velikim industrijskim parkovima. U ravnici su potrebna i mesta za buduce tornjeve za mobilnu telefoniju, radio i policijske predajnike, itd, itd. Obim posla je fantastican, kao da se planira novi Novi Beograd. Debelo ce nas kostati ako se sve ovo radi naknadno, pa treba zaobilaziti, rusiti ili plaćati ko zna sta, kome i koliko. Cudno je da niko od zvanicnika ne prica o ovako vaznoj temi. Ovde se mogu uludo straćiti milioni evra. Da ne bude posle opet onaj isti izgovor: "Eto, nikome tada nije palo na pamet da misli o takvim stvarima."
 
Приватан део је доста велик и уз само насеље, од ових нацртаних путева изнад којих је ПКБ земља, па јужније до пута за Црвенку сигурно, а одавде у правцу Земуна бар до другог канала. Само су ту још два парчета које пут сече ПКБ, празнине уз БСК Борча, ту причају да ће неке зграде да се граде ( није проверено ). Прошао сам јуче једним делом и видео ово о чему Ђорђије пише. На њивама постоје земљани путеви и уз њих ограђени плацеви. На не малом броју њих већ су сазидане неке шупе или викендице, неки помоћни објекти. То је на Ђорђијевој слици онај део после завршетка асфалтног пута. А уз ту асфалтирану улицу има сада још паралелних, исто осветљење, асфалт. Не знам колико је стара слика али се то све већ проширило. Значи уз Борчу је, биће близу Земуна а јефтини плацеви, сигуран развој и скок цене квадрата шта год направио. Човек из те улице ми је рекао да у том делу и нема већих земљишта које нису купили ,, адвокати из града" Државно земљиште ће предпостављам имати бар неки промишљен изглед приликом формирања, али овде је питање брзине реакције.
 
Klasican primer za probleme koji mogu da nastanu je recimo danasnja vest sa Karaburme:

http://www.studiob.rs/info/vest.php?id=84693

Jedini put kojim se moze proci je na privatnom zemljistu. Koriscen dugo vremena, pa onda i asvaltiran. Ljudi napravili kuce. Na kraju vlasnik zatrazio da se ukloni, pa izbila neka vrsta pobune.

Ili primer blize Kineskom mostu. Nije ga moguce ni videti ni fotografisati pod nekim uobicajenim uglom sa desne obale Dunava. Citava dva kilometra nizvodno od mosta nema javnog puta koji izlazi na ivicu lesne zaravni iznad Dunava. Samo neprekidni niz ogradjenih privatnih placeva koje se duz dva kilometra direktno nastavljaju jedan na drugi. Nigde jednog jedinog vidikovca, iako je u pitanju ogroman pojas zemljista sa jednim od najlepsih pogleda Zemuna. Da ne govorim o stepenicama koje bi se spustale nadole, do vode. Tako je citava obala privatizovana, i na nivou reke i iznad nje. Fizicki je nemoguce doci do nje. Doduse, postoji jedan put koji vodi do jednog malog naselja na obali. Medjutim on je duboko usecen u greben, takodje je ogradjen sa neprekidnim nizom privatnih zgrada, a na kraju se zavrsava privatnom kapijom, pa se ni tu ne moze doci do reke. Opstini Zemun ni na pamet ne pada da misli o "sitnoj" cinjenici da se na ovolikoj duzini Dunav maltene ne moze ni nazreti, a kamoli doci do njega. A cak i da su na to pomislili, kako da sad nateraju nekoga da ode sa ovako dobrog mesta?

To sto zbog nedostaka blagovremenog planiranja prostora gubimo i mi, i turisti, i opstina, izgleda otprilike ovako:

IMG_0994_resize.jpg

IMG_0997_resize.jpg


Da bi imali osecaj o kojoj duzini ovde pricamo, na drugoj slici gore levo imate jedan stub mosta. Od tacke slikanja pa do njega, necete imati priliku da pridjete Dunavu a, sem par skoro neupotrebljivih izuzetaka, cak ni da ga vidite. Bilo bi lepo ovaj tip problema izbeci sa druge strane reke.
 
Vrh