Šta je novo?

Servisi za dostavu: Glovo, Wolt, Donesi

Car:Go Butler još uvek postoji, koliko sam primetio. Inače "Mr.D" mi je odmah zaličio na "Donesi".
Što se tiče kvaliteta usluge, od aplikacije, preko kurira, do izbora hrane, moj dosadašnji utisak je:
1. Wolt,
2. Donesi (videćemo još za Mr.D),
3. Glovo.


Butler-a još nisam isprobao. Čujem da će "Helbiz", koji primarno funkcioniše kao servis za instant iznajmljivanje e-trotineta, takođe uskoro ući na tržište dostave.
 
Sad mi čovek iz Glova donese nešto i vidim nije odavde, kaže... Makedonac.
Pitam ga koliko vas već ima u BG? Kaže 60... ali uskoro dolazi još 500 ljudi.
Ja se zabezeknuo...
 
Bolje i oni nego...
Samo ću da okačim ovo pa neka svako sam shvati...


A očigledno ima potrebe za toliko radnika, pošto je Kovid histerija bila pametno iskorišćena da nas sve odvikne od restorana, socijalizacije i odlaska po hranu, nego su se narodne mase navikle da sve rade od kuće. Gledam danas grad, svuda ili plave kutije Wolta ili bele Škode i Golfovi Mr D. Jbg, teško u Beogradu naći hranu pa mora' se poručuje...
 
Otkrio sam zašto genijalci iz Mr D koriste karavane i sedane. Zato što noću služe kao CarGo.
 
P.S.
A retardirani Glovo je sad počeo da radi dostave i iz prodavnica hrane. Uđeš u praznu Ideu da kupiš 2 stvari i čekaš 15 minuta dok Vugladžija na sitnom aparatiću izštiklira šta sve treba da kupi lenjom balvanu, pa dok spori sistem Idee to obradi, pa dok dobije račun, pa trte mrte...

Ljudi su dostigli novi vrhunac lenjosti i nesposobnosti, šalju potrčke - neke na biciklima ali neke i u automobilčinama - 200 metara do prodavnice da im kupuju hranu.
Samo nemoj da mi neko kaže da su svi od reda u karantinu pa šatro ne smeju da napuštaju dom...
 
P.S.
A retardirani Glovo je sad počeo da radi dostave i iz prodavnica hrane. Uđeš u praznu Ideu da kupiš 2 stvari i čekaš 15 minuta dok Vugladžija na sitnom aparatiću izštiklira šta sve treba da kupi lenjom balvanu, pa dok spori sistem Idee to obradi, pa dok dobije račun, pa trte mrte...

Ljudi su dostigli novi vrhunac lenjosti i nesposobnosti, šalju potrčke - neke na biciklima ali neke i u automobilčinama - 200 metara do prodavnice da im kupuju hranu.
Samo nemoj da mi neko kaže da su svi od reda u karantinu pa šatro ne smeju da napuštaju dom...
A što si ti bio lenji balvan kad si već kupio dve stvari i nisi otišao na samouslužnu kasu? I da li je moguće da u celoj Idei ima samo jedna kasa koja radi? Uzgred, koliko znam, merkator ima posebnu kasu za glovo tako da neće da ti smeta. Ovo na kraju ispada samo mržnja prema promeni starih navika.

Evo, mene si nazvao lenjim balvanom, ja redovno koristim glovo za donošenje namirnica. Nema veze što zapravo radim izuzetno mnogo i što od 3-4 sata koja mi ostanu nakon posla, ne želim da mi sat-dva ode na nabavku nego želim da ih provedem sa svojim detetom i suprugom, bilo to u šetnji, igri ili nekog drugoj aktivnosti. Meni je vreme najskuplja stvar u životu, i ako postoji način da ga imam više, rado ću ga iskoristiti.
 
Ne pada mi na pamet da koristim samouslužne kase. :D Ja sam iz vremena kada su ljudske interakcije bile normalna stvar, i odlazak u kupovinu se nije svodio na bezdušno obilaženje rafova poput skladišta, a u slučaju kupovine hrane, na bezdušno prolaženje kroz prodavnicu, skeniranje artikala u tišini i napuštanje iste. Ko da sam na groblju, a ne u radnji punoj ljudskih duša.

Pride, ono što ti i slični koji se lože na svaku novu novotariju (da ne kažem idiotariju) zaboravljate i ignorišete jeste da forsiranje ljudi da prelaze na samouslužne: kase, banke, servise, butike... samo vodi u još veći broj otpuštenih radnika. Jer moderni konzumeristički i korporacijski stil života nameće da se broj ljudskih radnika što više skreše, ne bi li bogati postali još bogatiji, a (bivše) radnike i uopšte, ljudsku interakciju ko šiša.

Ja ne želim da podržavam takav bolestan sistem. Sistem masovnih otpuštanja i tehnoloških viškova, i sistem opšte otuđenosti i bezdušnosti.

Svaka tebi čast što tako puno radiš. Ali, ako te posao toliko preokupira, jel si razmišljao možda da ga promeniš? Nemoj se uvrediš sad, pa ti sam zastupaš ideju da svi pređemo na servise i usluge bez ljudi. Znači, zastupaš ideju da svi ti radnici treba da traže druge poslove, zar ne? :D Pa evo onda, počni od sebe. Promeni svoj posao, kad je tako lako i jednostavno.


Izbacimo ljudske radnike iz prodavnice, izbacimo ljude iz banaka, izbacimo vozače iz vozila, izbacimo pilote iz aviona... I sve zamenimo mašinama. To su te neke bolesne ideje koje se u zadnje vreme nameću svuda. Sjajno. Otuđimo se što više jedni od drugih, jer baš to je ono što nam treba zadnjih 20 godina u ovoj opštoj depresiji i dekadenciji. A uz to doprinesimo još više da, u vreme kada populacija sveta nekontrolisano raste a broj poslova se smanjuje, na ulicama se nađe još više nezaposlenih i beskućnika. Da, to će sigurno doneti puno boljitka. Ali avaj, bitno je da uprave i vlasnici dotičnih kompanija zarade još koje milionče nedeljno više, i da balvani koji ne mogu 200 metara da pređu svojim nogama imaju više vremena za sebe. A ostale ko šljivi. Jer njihovo vreeeeemeee™ je najbitnije na svetu.
 
Мени је самоуслужна каса ок да заобиђем гужву, наравно нисам за то да исте замене касире, када није гужва увек бирам нормалну касу. Мада ретко и идем у маркете са самоуслужним касама.
 
Naravno da će samouslužne kase zameniti ljudske radnike, to se već odavno sprovodi u ''razvijenom svetu'' a ovde mic po mic, jer znaju da ljudi ovde teško menjaju navike. Pogotovu te vrste. Ali idu ka tome, svake godine sve jače i jače.

Pogledajte samo broj prodavnica, banaka, radnji... sa tim samouslužnim glupostima. A onda pogledajte i njihovu konfiguraciju. Ako je nekada jedna vrlo zauzeta banka (npr Inteza u Čika Ljubinoj) imala npr 6 šaltera za rad sa ljudima, sada ima 4. Za dve godine će imati 2. Za par godina nijedan. Isto tako, pogledajte RajhFajzen banku na uglu Resavske i Bulevara - prostor, sala gde uvaljuju ljudima kredite sva prostrana, fina, ukrašena... ma samo čekaju da im sedneš da ti uvale kreditčinu. S druge strane, prostor za uplate i isplate - betonska kocka ko samica. I to jedna jedina. A na sve to imaju i banke koje ''ne vrše rad sa fizičkim licima''. Mislim se ma nabijem vas bre na fizički... ;)

Maxi u Rajićevoj isto tako, nekad imali 8 kasa, sada imaju 4 prave i 2 samouslužne. Na te 4 nikad više od 2 radnika. Sa Ideom je tek katastrofa. Uvek, ali uvek neke redine. I koliko god videli da većina ljudi NEĆE da idu na samouslužnu kasu pored, jok, teraju oni i dalje sa tim svojim nametanjem ''automatizacije'' bez ljudskog kontakta.


Nema tu ''pa valjda neće otpustiti radnike...'' Naravno da hoće. Masno bogati žele da budu još bogatiji. Ako to u slučaju trgovinskih lanaca znači isterivanje 100.000 kasira i i u slučaju banaka 15.000 službenika na ulicu, onda će tako i da bude. Bole njih ćoše. Jedini način da se to spreči je bojkot usluga, praksi i kompanija koje tome doprinose.

Isto važi i za papirni novac, na kome takođe vredno rade da ga ukinu i sahrane. A s druge strane mi, pored kriptozaluđenika i investitora, i čitave vlade i centralne banke njakeju o bitovima koji imaju materijalnu vrednost i kako treba da se odričemo materijalnog da bismo koristili njih. Ma da, evo sve trčim.

Da se vratimo na suštinu - naravno da će samouslužne i bezkontaktne gluposti nastaviti da se forsiraju i u narednom periodu. I naravno da će sve više ljudi ostajati bez posla.
 
Poslednja izmena:
Naravno da će samouslužne kase zameniti ljudske radnike, to se već odavno sprovodi u ''razvijenom svetu'' a ovde mic po mic, jer znaju da ljudi ovde teško menjaju navike. Pogotovu te vrste. Ali idu ka tome, svake godine sve jače i jače.

Treba imati u vidu i da je naš čovek generalno tehnološki nepismen.
 
Ne pada mi na pamet da koristim samouslužne kase. :D Ja sam iz vremena kada su ljudske interakcije bile normalna stvar, i odlazak u kupovinu se nije svodio na bezdušno obilaženje rafova poput skladišta, a u slučaju kupovine hrane, na bezdušno prolaženje kroz prodavnicu, skeniranje artikala u tišini i napuštanje iste. Ko da sam na groblju, a ne u radnji punoj ljudskih duša.

Pride, ono što ti i slični koji se lože na svaku novu novotariju (da ne kažem idiotariju) zaboravljate i ignorišete jeste da forsiranje ljudi da prelaze na samouslužne: kase, banke, servise, butike... samo vodi u još veći broj otpuštenih radnika. Jer moderni konzumeristički i korporacijski stil života nameće da se broj ljudskih radnika što više skreše, ne bi li bogati postali još bogatiji, a (bivše) radnike i uopšte, ljudsku interakciju ko šiša.

Ja ne želim da podržavam takav bolestan sistem. Sistem masovnih otpuštanja i tehnoloških viškova, i sistem opšte otuđenosti i bezdušnosti.

Svaka tebi čast što tako puno radiš. Ali, ako te posao toliko preokupira, jel si razmišljao možda da ga promeniš? Nemoj se uvrediš sad, pa ti sam zastupaš ideju da svi pređemo na servise i usluge bez ljudi. Znači, zastupaš ideju da svi ti radnici treba da traže druge poslove, zar ne? :D Pa evo onda, počni od sebe. Promeni svoj posao, kad je tako lako i jednostavno.


Izbacimo ljudske radnike iz prodavnice, izbacimo ljude iz banaka, izbacimo vozače iz vozila, izbacimo pilote iz aviona... I sve zamenimo mašinama. To su te neke bolesne ideje koje se u zadnje vreme nameću svuda. Sjajno. Otuđimo se što više jedni od drugih, jer baš to je ono što nam treba zadnjih 20 godina u ovoj opštoj depresiji i dekadenciji. A uz to doprinesimo još više da, u vreme kada populacija sveta nekontrolisano raste a broj poslova se smanjuje, na ulicama se nađe još više nezaposlenih i beskućnika. Da, to će sigurno doneti puno boljitka. Ali avaj, bitno je da uprave i vlasnici dotičnih kompanija zarade još koje milionče nedeljno više, i da balvani koji ne mogu 200 metara da pređu svojim nogama imaju više vremena za sebe. A ostale ko šljivi. Jer njihovo vreeeeemeee™ je najbitnije na svetu.
Током једне праксе у трговинском ланцу који је нудио доставу сам научио да то највише користе стари људи који из разних разлога не могу да иду по намирнице па користе достављаче

Мени као већи проблем делујеш ти који стојиш у реду да би ти као људски контакт служио продавац на минималцу
 
Jes vala, zato sto prodavac na minimalcu nije covek, tako da koji ce mi u zivotu, i on i interakcija sa njim...

Znas, u nekim proslim vremenima, covek je u svojoj zajednici znao svakog. Cak i u urbanim, zauzetim delovima grada poput centra. Znao je radnike u svojoj lokalnoj radnji, znao je radnike u lokalnoj posti, znao je radnike u banci, u buticima i lokalima... Heh, pa znao sam cak i neke vozace Zijaca sa okretnice u Rajicevoj! :D (dok nisu prebacili sve na St trg) Uostalom, pa i dan danas znam jedno trojicu taksista iz zone St Trg (posteni su i registrovani) i volim kad prodjem starim krajem pa ss javimo jedni drugima. Sve u svemu, ljudi su, do skora, znali svoju zajednicu i zajednica je znala njih. E onda je sve to pocelo da se menja prosle decenije s ovim novotarijama, u kojima se radnici skresavaju ili seljakaju svakih 6 meseci (kao npr u Delezu i Maksiju) ili se prosto otpustaju i menjaju robotima i masinama, kao u bankama.

A tu imamo i tek nadolazece (bolesne) koncepte poput banaka potpuno bez ljudskih radnika, vozila bez vozaca, marketa bez kasira, radnji bez prodavaca...

Novijim otudjenim generacijama koje mare samo za svoju pozadinu i virtuelne svetove u koje beze, kao i pojedince koji su nesto stariji pa pamte prosla vremena ali su uvek bili samotnjaci pa ih bas briga za sve sem sebe... to ne smeta. Ali vecini drugih ljudi, pogotovu u maloj Srbiji gde su ljudi upuceni jedni na druge (cak i u Beogradu), to nije normalno. Stavise, nije ni nekim zapadnjacima, jer krecu da uvidjaju koliko su zastranili pa beze u sela i prirodu.

I opet, zalosno je sto ljudi ne samo da prihvataju te novotarije zarad svoje sebicnosti, nego ucescem u tome aktivno rade na stvaranju sve vecih socio-ekonomskih problema i poretka u kome cemo svi sem programera biti tehnoloski visak. A o osamljenosti i otudjenosti da i ne govorim.

Isto tako u medjuvremenu na drugim temama i na YT gledam priloge o zgradama bez zajednickih prostorija. Nema hodnika, lift te vodi direktno u stan. Ne d'o bog da znas komsije, ne d'o bog da imas ljudskog kontakta u zgradi ili daleko bilo - prijatelje medju komsijama. Bitno je samo se otudjiti sto vise. I naravno, "optimizovati" sve. Pa cak i ako to znaci zivljenje bez ljudskih kontakata. Al bitno da je "optimizovano". Sto vremenski, sto finansijski. Samo da sve bude optimalno™
 
Poslednja izmena:
Tako je, ništa se nije promenilo kod njih sada su im samo izbrendirana vozila i sada se zna da su CarGo...novi paravan je mister D.

To se i vidi po tome jer vozači nose maske non stop...čak i kada nemaju mušterije...kao što je i CarGo.
 
@Bender Rodriguez Započeo si ozbiljnu raspravu i ne mogu da se donekle ne složim sa tobom, iako mislim da nisi u potpunosti u pravu.

Recimo za radnike, da možda će biti manje kasira u budućnosti, ali će biti veća potreba za dostavljačima. Samouslužne kase koristim gde god i kad god ih vidim ukoliko imam nekoliko proizvoda. Tom kasiru sam svakako samo jedan kupac koga će obraditi kao na traci. Ukoliko imam gomilu proizvoda nikada se neću odlučiti za samouslužnu kasu. Inače, kada poredim Berlin i Beograd nisam baš primetio da Beograd toliko zaostaje za tim kasama.

Medjutim, u potpunosti se slažem da je svet malo preterao. Konkretno, u Berlinu pored dostave hrane (Liefarndo, Wold, Uber Eats, do skoro Foodpanda), postoje posebni servisi za dostavu namirnica (ne iz supermarketa već iz sopstvenih skladišta). Na tom tržištu dominiraju Gorillas (procenjena vrednost 1 milijarda EUR/USD), Flink i turski Getir. Ima čak i neki koji dostavlja samo internacionalne namirnice namenjen pre svega imigrantima.
Pa onda imamo Flaschenpost za dostavu pića i stvari za žurke tipa čipsevi,...
Pa imamo poseban servis za dostavljanje lekova u roku od 10 minuta. Zaboravio sam mu ime.
Sve u svemu, pun grad biciklista sa torbama, uglavnom ljudi iz Azije, Indija, Pakistan i slično.

Lično ne koristim nijedan od tih servisa, sem dostavu hrane ponekad (tipa jednom u 2-3 meseca) ali ih ljudi ovde masovno koriste. Činjenica je da mi danas imamo jako malo slobodnog vremena i da ljudi možda pokušavaju da uštede sebi neko vreme angažovanjem tih servisa, ali mislim da je daleko veći problem u tome što smo mi svesno ili ne dopustili sebi da su nam dani tako organizovani. Moje kolege uglavnom dolaze na posao 10-11 i ostaju do 18-19. Ja dodjem u 8 (što je nekada verovatno bilo kasno) i bukvalno blejim sam u kancu 2 sata. E sad kako neko sa takvim radnim vremenom stigne da uradi i druge stvari tokom dana, ja nemam blage veze.
 
Dobro eto, donekle se slažemo. Drago mi je da se suština vidi, pa čak i ako se oko detalja razmimoilazimo, drago mi je da se primećuje i priznaje taj ''društvo bez ljudskih kontakata'' koncept ka kome nas guraju.
Tom kasiru sam svakako samo jedan kupac koga će obraditi kao na traci.
Zavisi od lokacije i okolnosti. Ako si negde prvi put, onda da - ti si mu samo još jedan na traci. Ako se pak radi o tvom marketu u komšiluku, bio on mali porodični market ili Mega Roda, pa pre ili kasnije, ako si redovan, upoznaćeš neke od radnika. A znam i za male radnje, i porodične pa i Maxi, u koje sam ulazio prvi put i unutra bih naišao na prijatne i komunikativne prodavce. To jest... tako je bilo do skora, pre nego što su počeli da menjaju radnike i seljakaju ih svakih 6 do 12 meseci. Ja se i dan danas sećam mnogih prodavaca u malom Maksiju u mom starom kraju. Od 1990. kad je bio Pekabeta, pa posle kad je postao Maxi, i kasnije kad je postao tzv. Shop and go.

Evo konkretno pitanje, šta je toliko strašno u tome da se u nekoj prodavnici naiđe na radnika koji je onako taman pričljiv da ulepša dan sebi i drugima, a da ne preteruje i da ne mrači pričom? Šta tome fali? Ko može da ne voli to? Ko može da preferira mutavo prolaženje kroz radnju i kucanje svojih proizvoda na skeneru umesto toga? Da se razumemo, ne govorim o situacijama kada su ogromne gužve, pa to presedne. Govorim o prosečnoj situaciji. Kupi se 10-20 artikala, dolazi se do kase, tu je jedno 4 ljudi, čeka se 5 minuta, usput se progovori koja reč sa prodavcem, hvala, prijatno, doviđenja... Šta je tu loše? :oops:

Pa jbt tako je bilo bukvalno poslednjih 5.000 godina. I sada odjednom neke struje i neke mase koje ih prate žele to da promene za manje od jedne generacije. Izvinjavam se, ali meni to nije normalno. Na više nivoa i iz više razloga. Ne govorim o tebi, govorim o onima koji zdušno podržavaju automatizaciju svega i ukidanje ljudskog faktora u svemu.


Što se tiče naručivanja hrane za jelo u firmi na pauzi za ručak - savršeno razumem ako neko radi u firmi ili okolnostima tako da nema menzu ili topli obrok, pa umesto da jede sendvič ili picu 20 godina i goji se i uništava, pozove dostavu i naruči gulaš, salatu, punjene paprike ili nešto drugo kuvano ili zdravo. Ali čekaj, ako znamo da po gradu na mnogim lokacijama ima lokala koji prave kuvana jela, i ljudi rade blizu njih, a opet radije poručuju umesto da odu, kupe, pojedu i vrate se... pa to je već malo uvrnuto.
Kako su ljudi funkcionisali i radili po firmama pre pojave dostavnih službi? Pa lepo. Pauza, odu napolje, jedu, vrate se. Ili ponesu. Dakle, moguće je.

Što se tiče priče kako se nema vremena ni za šta, toga sam se tek naslušao jer imam jednog prijatelja koji, pazi ovo: 1) živi sam 2) nema devojku 3) radi od kuće 4) ima klizno radno vreme 5) ima kola... i opet na sve to nikad nema vremena ni za šta! I kad god ga čovek pita šta radi, kaže ''evo radim''. A onda posle sam prizna da posao koji može da obavi za 6 sati, on otegne na 12, jer se razvlači. I, ono drugo što on nikad neće priznati - zato što radi od kuće, umesto da radi van nje i da ima dnevnu rutinu i raspored.

I kada takve ljude pitam ''čekaj, a koja je poenta tolikog posla?'' kažu mi ''pa da zaradim''. A kad pitam ''dobro a koja je poenta ogromne zarade ako nećeš imati život van posla?'', onda mi pričaju neke ''larger than life - ne razumeš ti to'', '' želim da budem bogat po svaku cenu'', ''kad ću ako ne sad'' i slične priče. A znam, tačno znam da će za par dana tražiti sebi ventil jer će pregoreti od svega. Neki onda beže u izlete na planine, neki se napijaju, neki prespavaju vikend...

Čemu sve to? Jel čovek živi da bi radio ili radi da bi živeo? E mnogi slede ovo prvo u nekoj večitoj jurnjavi za _________ (dopisati po želji, uglavnom stvari ili statusi koje im ne trebaju) i onda naravno da nema vremena. A sa strane nas sve bombarduju idejama da je posao sve u životu, i da sve treba da se žrtvuje, pa čak i ljudske veze, samo da posao i pare ne ispaštaju. I naravno da onda nikad neće imati ni vremena ni užitka ni u čemu. I naravno da će da se otuđe i da sve rade sami i na daljinu. I zbog toga i proklinjem ovu epidemiju i mere koje su došle s njom, jer sve ono što je bilo tiho raslo i širilo se prethodnih godina, eksplodiralo je sada sa njom. Ta jurnjava za parama, taj večiti manjak vremena, to otuđivanje od ljudi, strah od sutra... I mada ljudi ne mogu da menjaju sve od toga, mogu bar da porade na tome da žive kao nekad - kao ljudi. A ne kao glupi roboti, koje će uskoro da zamene pravi, metalni roboti. Jedan od koraka u tome je i insistiranje na ljudskoj interakciji.
 
Poslednja izmena:
Uostalom, ko god ne shvata poentu ili misli da je bolje da se sve automatizuje... probajte nekad u toku dana da pozovete neki od kol centara nekih firmi, banki, organizacija... za nešto specifično. Pretpostavljam da su svi imali, ili će imati, situaciju kad im očajnički treba neka informacija, ili neko ljudsko biće da mu nešto prijave, obaveste, zatraže... a dočeka ih govorni aparat. Meni se nedavno desilo sa Telenorom kad sam hteo da proverim s njima da li je jedan broj spam ili prevara. I ne, nema drugih informacija, nema ništa na netu.

Pa zoveš i kaže pritisnite to i to. Ti pritisneš. Pa kaže aj sad to i to. Ti pritisneš očekujući da ćeš dobiti operatera. Kad ono opet govorni automat koji recituje 26. pogodnost 64. paketa i akcije. Pa prekidaj vezu, pa zovi opet, pa biraj ponovo te brojeve, pa čekaj da izrecituje... i na kraju ni ne uspeš da dobiješ operatera. Čak ni iz trećeg pokušaja i kombinacije.

Zašto? Zato što je kompanija (ili banka, ili kompanija, odnosi se na sve...) odlučila da vlasnici i uprava žele još veće plate, pa su otpustili radnike u poslovnici ili pak zatvorili je celu, a isto tako u Kol centru su broj operatera sa 10 smanjili na 2. Pa ti ubodi pravu 1-4-3-2-6-1 kombinaciju dok dopreš do njega... :poop:

E oni koji propagiraju potpunu automatizaciju i eliminaciju ljudskosti i ljudskih radnika će sutra da se nađu u takvoj situaciji. Pa sad, neki će shvatiti kuda sve to vodi, a neki neće ni tad. A sve to samo radi profita jedne manjine. Ništa benigno se ne dobija za običnog čoveka, a samo se pravi gomila problema i vodi u ogromnu ozbiljnu krizu.


P.S.
Ako treba, deo postova ću prekucati u temu ''Teorija funkcionisanja društva'' ili ''Posao i radna prava'', a ovde ću se zadržati samo na servisima i dostavama.
Mada jeste sve to međusobno povezano...
 
Poslednja izmena:
Мени као већи проблем делујеш ти који стојиш у реду да би ти као људски контакт служио продавац на минималцу
Ne bih se složio. Apsolutno podržavam ovo što priča Bender, možda ne sve do detalja. Nikada ne idem na samouslužne kase i ne pada mi na pamet. Čak mislim da oni namerno prave gužve ostavljajući dve otvorene kase da bi ljude sve više forsirali da idu i navikavaju se na samouslužne. Čekaj ostavim im za mene lepe pare i još treba da im glumim kasira da bi oni uštedeli i zaradili više. Evo jedan okviran info, ne postoji maxi u Beogradu koji nema promet od bar 15 miliona dinara dnevno, a gde su ostali lanci. Samouslužne kase su sramota i bruka za te prodavce na minimalcu koji bar ponekad od kusura zarade za obrok. Samouslužnih kasa treba biti sve manje, da glume brze kase ko ima artikal, dva pa ajde da ne čeka, a ne da se gase normalne kase i povećavaju samouslužne.

Što se tiče vremena svačega sam se naslušao. Od nemanja vremena da se sprema hrana do toga da se nema vremena ni da se ide u kupovinu, a u stvari ne žele da naruše svoj komfor. Kupovina namirnica se može obavljati i jednom mesečno, nekad i redje, a spremanje hrane nekoliko dana unapred. Jedino imam razumevanja za starije slabo pokretne ljude. Nemam ništa protiv korišćenja tih servisa ali to treba nazvati pravim imenom, lenjost, komfor, može mi se... a ne "nemam vremena". Jedne moje komšije nemaju ni kuhinju pravu, sve naručuju, jednostavno može im se, nema to nikakve veze sa nemanjem vremena jer mislim da ga imaju na pretek.
 
Recimo za radnike, da možda će biti manje kasira u budućnosti, ali će biti veća potreba za dostavljačima. Samouslužne kase koristim gde god i kad god ih vidim ukoliko imam nekoliko proizvoda. Tom kasiru sam svakako samo jedan kupac koga će obraditi kao na traci. Ukoliko imam gomilu proizvoda nikada se neću odlučiti za samouslužnu kasu. Inače, kada poredim Berlin i Beograd nisam baš primetio da Beograd toliko zaostaje za tim kasama.
Recimo da će stvarno tako biti. Povećaće se potreba za dostavljačima kojih neće biti. Šta nas onda očekuje jer teško da će žene u pedesetim koje čine većinu kasirki sada glumiti dostavljače. Čeka nas ista sudbina sa migrantima, Indijcima, Pakistancima... A to u zemlji sa ovako slabom ekonomijom, odlivom stanovništva i velikom nezapošljenošću i nije baš pohvalno da trebamo težiti ka tome. A već ih se može videti nemali broj.
 
Samo da ukratko kazem da moji stavovi i nacin iznosenja zvuce ekstremnije nego sto se sad cini zato sto ja uvek gledam nekoliko godina unapred.

Sto znaci da kad kazem "ljudi su otudjeni i automatizacija se namece svuda", cak i ako sada imamo neku banku sa trenutno 4 ljudska sluzbenika (npr Intesa Cika Ljubina), znam da ce za 2 godine imati 2 sluzbenika, za 5 godina ce imati 1 sluzbenika a malo posle toga nijednog (za uplate i isplate) nego samo masine. Znaci ne gledam sta je danas, nego sta nam dolazi za sutra, za koju godinu.

I apsolutno se slazem sa @mariks da lanci, banke i druga takva privredna drustva cak namerno namecu tu automatizaciju i da namerno prave guzve. Ne prevelike naravno, da ne bi bio kontra-efekat ali dovoljne da deo ljudi zameri to i pozeli da predje na samousluzne. Isto vazi i za banke. Cuo sam price da, pored kresanja troskova, smanjuju sluzbenike i zato da bi se pravile guzve i ljude terali da prelaze na masine. Jer upravu bas briga sto ce se sluzbenici/kasiri koji su ostali u manjem sastavu sad dodatno muciti. Ko ih shisha, glavni cilj je izbrisati 95% ljudskih zaposlenih i ostaviti samo masine ne bi li se vec poveliki profiti (uprava i vlasnika) jos uvecali.

Pisem ostatak kasnije. Ali sve u svemu slazem se i drago mi je da ima ljudi koji uvidjaju kuda sve ovo vodi.
 
Otkrili ste toplu vodu vi sto se zalite na automatizaciju a uzivate bez problema u blagodetima modernog zivota koji su doneli prosli talasi automatizacije jos od pre 250 godina.
 
Ne pravi se Tosa, niko nije rekao da je svaka automatizacija losa i da stvari ne treba da se modernizuju. Vec da mora da postoji mera i plan.

Znas ono... kad imas 8 milijardi ljudi na planeti, i populacija i dalje strmoglavo raste (Srbija nema taj problem ali svet da) a broj radnih mesta se strmoglavo smanjuje (sto je itekako problem iii Srbije). Pa znas, tu mora da se ima neki plan sta u narednim decenijama i da se ima mera u sprovodjenju promena i politika.

A nema vise ni umerenosti ni planova. Samo profit, profit, profit. Da se 50 miliona/ 50 milijardi pretvori u 100 miliona odnosno 100 milijardi. Pa ako to znaci otpusti milione ljudi, nek se otpuste, ko ih shisha. I vecita, nikad dovoljna optimizacija svega. I cuveno vreeeeme™

Vreme i novac. Moderni smisao zivota. E svaka nam cast.
 
Poslednja izmena:
Od pamtiveka je uvek i bilo tako, vreme i novac, ni tu nismo izmislili toplu vodu..

A oduvek je i bilo da svaka industrijska revolucija ugasi mnogo poslova ali zato stvori jos vise novih.

Nikad nikakav napredak ne bi bio napravljen da su sve inovacije zaustavljane da bi se sacuvali trenutni poslovi. I moja keva je postala tehnoloski visak kad su modernizovali njenu sluzbu, ali naravno da necu da proklinjem racunare bez kojih ja danas ne bih mogao da radim ovo sto radim.
 
Od pamtiveka je tako ali od skora se izgubila svaka mera i sve je intenzivnije i gore

Ukida se vise poslova nego sto se stvara. I sve je brze i brze.
 
Poslednja izmena:
Vrh