Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Pa saobraćajna infrastruktura će biti polazna osnova za uređenje, a most Nemanjina-Bul.Zorana Đinđića je u centru SA.
Takođe, to je i jedina prilika da se prilazi Tramvajskom i silazak sa Brankovog na NBG poboljšaju.
Ključ SA je je navozima za mostove i novim ulicama.
Ne mogu da zamislim neki drugi pristup (ali znam da o ovom gradu odlučuju oni koji to mogu).
 
dusan":3ad5wmy2 je napisao(la):
Mislim da za ovaj deo nema boljeg resenja od ovog (by Jovin):
Od ovoga odvratnij predlog za SA nisam ni video ni mogao da zamislim.

Bljak.

Ljudi, kako to da niste svesni da SA predstavlja jedinstvenu priliku da se u Beogradu napravi nesto (recimo balkansko-evropsko-srpsko-beogradski ShinTjenDi) sto ce u narednih ~500 godina privlaciti privredu, ljude, turiste itd. Ako tu lupimo petlju onda stvarno zasluzujemo sve sto dobijemo - tj. nista!
 
Ink, nismo se izgleda razumeli!!! Ja sam na onom planu prvenstveno mislio na poziciju novog mosta, koji ce se kad tad graditi, kao i na par korekcija sa nbg strane (spajanje vladimira popovica sa bulevarom nikole tesle, ispravljanje bulevara mihajla pupina ka novom mostu..) Ne razumem zasto bi petlja na pocetku ''novog mosta'' ugrozila SA??
 
Najvece sranje nam pravi upravo taj tramvaj. Modjutim, da li ste razmisljali da se ukine prelazak tramvajem preko Save. Da postoje dva nezavisna tramvajska sistema, starogradski i novobeogradski, koji bi funkcionisali odvojeno. Osim toga, po zavrsetku ``Igle``, tramvaji mogu da se provuku preko njega, a ne preko Savskog. Dobijamo prakticno isto, jer bi npr. 7. imala iste pocetne i krejnje terminuse, ali bi umesto Bulevarom Milentija Popovica, prelazila most, pa Bulevarom Vojvode Misica do Savskog trga, i dalje istom trasom. Tako i sve ostale linije.
Mislim da bi ovo bilo daleko najbrze, i najekonomicnije, a resava nas vezanosti tramvaja sa Starim Savskim mostom.
 
Jedna od stvari koju treba koliko danas izgraditi je tramvajska okretnica na Novom Beogradu u okolini Tramvajskog mosta.
Koliko puta se desilo da je cela pruga od mosta do garaže na NBG van funkcije, zbog nečega što se dešava ili se desilo na mostu ili njegovoj okolini....

Možda bi prvi potez trebao da bude spajanje V Popovića i Nikole Tesle i okretnice negde u okolini. Možda čak, umesto okretnice, kolosek u Vladimira Popovića do Jurija Gagarina? Ima mesta.
 
Evo jedne varjante gde bi se zadrzao stari tramvajski most na istom mestu, i sluzio bi iskljucivo za tramvaje, dok bi novi, u produzetku bul. mihajla pupina bio za metro i automobilski saobracaj:
bgcopycopy.jpg

ljubicasto: staro sajmiste
zeleno: zelene povrsine
plavo: ostalo
 
To je to,njiletova verzija samo bez mosta u produzetku zorana djindjica.
 
relja":2q02j9ad je napisao(la):
Jedna od stvari koju treba koliko danas izgraditi je tramvajska okretnica na Novom Beogradu u okolini Tramvajskog mosta.
Koliko puta se desilo da je cela pruga od mosta do garaže na NBG van funkcije, zbog nečega što se dešava ili se desilo na mostu ili njegovoj okolini....
A možda može da se spoji ideja o kružnom toku i o okretnici - okretnica na malo većem kružnom toku..
 
Може да буде кружни ток уместо семафора на скретању из Михајла Пупина у Милентија Поповића, па би се убиле две муве: елиминисао би се семафор који прави гужву и направила окретница за трамвај. Једино би онда пумпа "Дејтон" морала да лети одатле.
 
Wile E. Coyote":30vchtr6 je napisao(la):
Једино би онда пумпа "Дејтон" морала да лети одатле.
To je bas tragedija...Mislim da tu nije mesto pumpi,treba je negde sutnuti blize buvljaku
 
Tramvajska pruga na N.BG. treba da ide trasom kao sad, pre svega ona je u idealnoj blizini sa žel.st. NBG. Ova stanica će dobijati vremenom na važnosti i biće više putnika kojima će trebati tramvaj. Stari tramvajski most treba sačuvati tamo gde je i sada. To je najstariji drumski most preko Save u Beogradu. Nema veze što ga je sagradio okupator. Most je star(mlad) oko 70 godina. Iz ovoga se vidi teška sudbina Beograda - drugi gradovi u Evropi imaju mostove, i to velike, stare 100, 200, 300 pa i više godina.
 
Дедиње, +1

И ја гледам како у било којој варијанти сачувато овај мост. Мостова никад довољно, посебно у Београду.
 
dusan":26zyixda je napisao(la):
Ink, nismo se izgleda razumeli!!! Ja sam na onom planu prvenstveno mislio na poziciju novog mosta, koji ce se kad tad graditi, kao i na par korekcija sa nbg strane (spajanje vladimira popovica sa bulevarom nikole tesle, ispravljanje bulevara mihajla pupina ka novom mostu..) Ne razumem zasto bi petlja na pocetku ''novog mosta'' ugrozila SA??
Ok. My bad. :(

Unistio sam se od posla juce pa sam preostro reagovao.
 
Potpuno se slažem sa g. Dušanom. Mislim da se cela priča može pojednostaviti. Potrebne su dve paralelne trase. Jedna je Beograd - Zemun a druga je Bepgrad - Novi Beograd. Ona prva trasa ide Brankovom -Brankov most - Bulevar Nikole tesle. Druga trasa ide Nemanjinom - novi most - Bulevar Mihajla Pupina. Tako je i predviđeno na nekim starim planovima. Time bi se ukinula deonica od pumpe Dejton do brankovog mosta. Nisu potrebna rušenja na starom sajmištu da bi se bul. M.P. spojio sa novim mostom koji je u vezi sa Nemanjinom. Ovako kako je sad sve što ide iz NBG: i Zemuna ka centru Beograda skoncebtrisano je na Brankov most i Zeleni venac. Novi most u nastavku Nemanjine (jasno uz zaobilazak stare stanice) biće dragocen kad se izgradi savski amfiteatar. Ostaje problem povezivanja ulice koja je nastavak Jurija Gagarina (Vladimira Popovića) sa bul. N. Tesle. Manji deo starog sajmišta će morati biti srušen ali kako preći tramvajsku prugu i ulicu koja vodi na tramvajski most. Jedino nadvožnjakom koji ne mora biti veliki pošto je trasa pruge i puta ispod relativno uska. Kako bi to izgledalo vidi se na planu g. Dušana i arhitekte Jovina.
 
Wile E. Coyote":2w9ix436 je napisao(la):
Дедиње, +1

И ја гледам како у било којој варијанти сачувато овај мост. Мостова никад довољно, посебно у Београду.
Pa niko i ne govori o njegovom rusenju, vec o izmestanju. Ovakav, kakav je, i na mestu na kojem se nalazi je saobracajni tumor. Potpuno bi normalno bilo da postane pesacko-biciklisticki. Eto, moze i da ostane, ako bas mora, ali nikako da ostane tramvajsko-drumski.
 
Измештање би можда било и компликованије од рушења? Исправите ме ако грешим. И наравно да са овом ширином никако не треба да буде друмски. Њиме треба да пролазе само трамваји и евентуално аутобуси.
 
Неко је помињао неку тумор петљу на новобеоградској страни. Ако упоредимо са садашњим семафорима, то је мајка Божија. Ако се некоме баш не свиђа петља, онда кружни ток, али никако ова гомила семафора са све левим скретањима, што ствара још веће гужве.
 
stf":e9q44fwa je napisao(la):
Najvece sranje nam pravi upravo taj tramvaj. Modjutim, da li ste razmisljali da se ukine prelazak tramvajem preko Save. Da postoje dva nezavisna tramvajska sistema, starogradski i novobeogradski, koji bi funkcionisali odvojeno. Osim toga, po zavrsetku ``Igle``, tramvaji mogu da se provuku preko njega, a ne preko Savskog. Dobijamo prakticno isto, jer bi npr. 7. imala iste pocetne i krejnje terminuse, ali bi umesto Bulevarom Milentija Popovica, prelazila most, pa Bulevarom Vojvode Misica do Savskog trga, i dalje istom trasom. Tako i sve ostale linije.
Mislim da bi ovo bilo daleko najbrze, i najekonomicnije, a resava nas vezanosti tramvaja sa Starim Savskim mostom.
Hmmm...bezveze. Sta ako "zafali" tramvaja s jedne strane (kvar, nesto)? Glupo je da grad, ako ima tramvajsku mrezu, nema vezu izmedju svih delova tramvajske infrastrukture. To bi takodje znacilo da bi neko recimo od Ustanicke do Bloka 45 morao dvaput da preseda. Tramvaj prelazi reku na pravom mestu otprilike, ako treba da se izmesti sa sadasnjeg mosta, bolje je premestiti ga nekako na Brankov most, na poziciji gde je i onako bio do 1941.
 
.. pa zar neće sistemi biti vezani preko novog mosta?
 
stf":l7wmpoit je napisao(la):
@ Dragche Karadjordjeva ce se rasteretiti kada se zavrsi obilaznica. Do tada, nadajmo se da ce one prelepe zgrade da izdrze pod decenijskim naletom monstruoznih slepera.
Sto se tice reizgradnje starih porusenih zdanja, slazem se potpuno.
Sto se tice tvoje zelje da se ne izgrade neboderi, delim je. Njima nije mesto na SA, vec umesto divljeg naselja N. Beograd (novobeogradske strane SA) Ja bih se zalagao za izgradnju tkz. zelene arhiotekture. Takodje, smatram da bui spratnost objekata trebalo da raste prema Gazeli, da se onda arhitektonski poveze sa buducim zdanjima na mestu danasnjeg BIP-a i Prokopom.
Hvala na odgovoru. Obilaznica ce doprineti rasterecenju saobracaja u Karadjordjevoj i blizoj okolini, barem nece prolaziti kamioni i sleperi (mada , iskreno, sve mi se cini da se previse ocekuje od te obilaznice), ali smatram da treba ici dalje i smanjiti celokupni saobracaj na minimum. To znaci onemoguciti eventualni promet vozila koji bi saobracao preko mosta koji direktno izlazi na savrski trg - jer bi onda veliki deo tog silnog sabracaja sto ide preko mosta ipak bio u mogucnosti da skrene u Karadjordjevu i okolne manje ulice. U tom slucaju broj vozila se mozda ne bi bitno smanjio, sem ako se 'mozda' Karadjordjeva zatvori, odnosno ucini jednosmernom ulicom iz koje se moze samo izaci. ( barem od mesta gde se ona suzava - kod "zadruge")

Trenutno ovde svi raspravljaju o mostovima, sto je logicno i bitno za dalji razvoj i planiranje SA, i ja sam opsednut mostovima preko reka, ali ako mene iko ista pita - voleo bi da se diskusija vrati na prvobitnu temu.

Tzv. Zelena arhitektura ( kao na primeru tvog avatara) je genijalna ideja, i nije mi jasno zbog cega je tako malo ima bilo gde u svetu? Nije potrebno previse maste i sredstava da se tako nesto ostvari u buducem pejzazu SA. Ne postoji ista skladnije izmedju stare, nove arhitekture, zelenih i vodenih povrsina od ideje sa se one medjusobno preklapaju i dopunjuju.

Ako nista vise, onda barem sagraditi samo jedan kvart koji ce biti originalan i (kako ovde cesto kazu) primer drugim gradovima da nesto bude "kao u Beogradu".
 
medjutim":3ufzmw52 je napisao(la):
.. pa zar neće sistemi biti vezani preko novog mosta?
То се још увек званично не зна. Ако је стварно тачно ово што (чини ми се) Вучко рече да се метро-мост не помиње у целој причи :shok: , онда џаба цела дискусија.
 
Obilaznica će ogromno rasteretiti Beograd i ne slažem se da se od nje suviše očekuje. Sada po obilaznicu dolazi i "Kineski" most. Sav saobraćaj a posebno šleperi i teški kamioni koji dolaze sa zapada -Šid (Zagreb) i Nosi Sad (Subotica) neće ni ulaziti u Beograd već će preko mosta biti usmeren ka Pančevu i industriskim zonama u njegovoj okolini. Kamionima i šleperima će biti zabranjen ulazak u Karađorđevu (kao što je i sad ne pr. u Kneza Miloša) i tek kad se uredi Karađorđeva videćemo šta sve Beograd ima.
 
Nije nikakav problem sačuvati stari tramvajski most. U njegovoj neposrednoj blizini će prolaziti novi most koji, po planu koji je pomenut, povezuje Nemanjinu i Mihajla Pupina. Tramvaj može ići preko toga mosta a stari će biti pešačko biciklistički. Mali problem je što će ta dva mosta biti iksuviše blizu jedan drugoga. Ali, to je neizbežno, nijedno rešenje nije savršeno a ovo (arh. Jovin) je najbolje.
 
Vrh