Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Niko nije jeo bunike, nego nekad browser ne ucita celu sliku, tj. ucita je ali ne promeni razmere da ona stane cela unutar jednog posta, pa se vidi samo onaj deo koji staje kada je zoom 100%.
 
aaaaaaaaa,

onda neka bude da je browser je jeo bunike.

Izvinjavam se svima.
 
Na danasnjoj sednici je nalozeno da se napravi urbanisticki plan od Kalisa do Brankovog mosta,eto prvog koraka ka uredjenju savskog amfiteatra :kk:

Regulacionim planom prostora između Bulevara vojvode Bojovića, Karađorđeve, Brankovog mosta i reke Save na Starom gradu biće obuhvaćeno takođe oko 12 hektara.

http://studiob.rs/info/vest.php?id=52426
 
BIP čeka strateškog partnera
26. jun 2010. |
Beograd -- Posle neuspešne privatizacije BIP Agencija za privatizaciju donela je odluku o restrukturisanju ovog preduzeća i da traži novog vlasnika.

U Agenciji, kao i u preduzeću, potvrđuju da ima zainteresovanih stranih investitora koji bi da kupe ovu pivaru, ali je još rano govoriti o potencijalnom strateškom partneru.

Odlukom o restrukturisanju odblokiran je račun preduzeća koji je bio u blokadi od 2008. godine kako bi omogućila poslovanje, kaže Slavko Škobić, direktor i privremeni zastupnik državnog kapitala.

Inače, proizvodnja piva nije prestajala, a radnici plate primaju redovno. Prosečna zarada u BIP-u je oko 26.000 dinara.

„Cilj nam je da povećamo proizvodnju sa sadašnjih 280.000-290.000 hektolitara na 450.000-500.000 hektolitara. Jer, potencijalni kupac ima jasne kriterijume kada se opredeljuje da kupi pivaru, a to je procenat tržišnog učešća“, kaže Škobić i dodaje da Beogradska pivara sada ima oko pet odsto tržišnog učešća.

BIP-ova proizvodnja je na lokaciji u centru Beograda, a kao opcija se pominjalo njeno izmeštanje u Krnjaču. Tamo ovo preduzeće ima građevinski uređen prostor od deset hektara, a na državi i potencijalnom kupcu, u zavisnosti od dogovora, jeste da li će proizvodnju izmestiti na tu lokaciju....
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2010&mm=06&dd=26&nav_id=441405


Nije bas revolucionarna vest, ali ajde...
 
Ako se ne varam, negde sam vec chitao (a i licno se uverio posmatrajuci lokaciju) da je ideja o spajanju Bul. Zorana Djindjica (bivseg Bul. AVNOJ-a; bivshi Drugi je sada Bul. Arsenija Carnojevica, iliti auto-put) mostom sa Nemanjinom misaona imenica... :) Odnosno, to bi se moglo izvesti samo pod uslovom da se Bulevar drasticno suzi, prolazeci kroz Blok 20. :| Elem, ideja je bila odlicna, ali je "pokvarena" izgradnjom Inter-kontinentala, tacno na trasi te buduce (zamisljene) ulice... :notok: Obratite paznju na polozaj pomenutog hotela, kada budete prolazili Ulicom Milentija Popovica, ili jos bolje, Bul. Z. Djindjica u smeru ka centru... U ovoj drugoj situaciji "puca" pogled na Kontinental hotel pravo ispred vas... ;)

Cela ova prica ide u prilog jednoj karakteristici ovdasnjeg mentaliteta koja mene prilicno iritira. :rant: ( :laugh: mnogo mi je smesan smajli :rant, morao sam da ga ubacim)
A, to je nesposobnost dalekoseznog prostornog planiranja, cak i u nekim vrlo jednostavnim primerima, na prvi pogled vidljivim golim okom. Tu pre svega mislim na centriranje Arene u odnosu na palatu bivsheg SIV-a. :violina: I, petogodisnjem detetu je jasno da te dve zgrade nemaju dobru prostornu komunikaciju, koja ce tek doci do izrazaja (kao takva, losa) kada budu bile povezane pasarelom kroz Blok 26 (ako se to ikada dogodi :laugh: )...
 
Pa kada je već tako kako jeste mogla bi da se izvede ta ideja ovako nekako ;

2zgw128.jpg

Nije najsrećnije rešenje ali je izvodljivo.
 
Po meni tu ne treba most. Da bi jos jedan most preko Save imao smisla treba ga postaviti tako da njegov protok neometano tece ka centru grada. Jedina veca ulica koja zadovoljava taj kriterijum je Nemanjina. Na bilo kom drugom mestu mestu izmedju Nemanjine i auto puta most bi "udarao" u Savsku odakle bi se onda za dalje moralo ici levo i desno ili nazad ako se zeli u savski amfiteatar.

Po meni najbolje je da se Brankov most poveze sa Bul. Nikola Tesle, a da se gradi most u produzetku Bul. Mihajal Pupina koji bi izbijao na 20-ak metara uzvodno od Starog savskog mosta i dalje isao na Nemanjinu. Zeleznicku stanicu bi sklonio odatle (jednostavno bas smeta, ako moze rekonstruisao u blizini) ili pravio neki kruzni tok oko nje ili nesto slicno(losije resenje). U okviru tog mosta predvideti i deo za metro. Kad se zavrsi taj most Stari savski bi uklonio. Vladimira Popovica bi produzio do pravca Bul. Nikola Tesle - Brankov most i napravio ulazno-silazne rampe na oba mosta iz Vladimira Popovica.

Time bi grad uz izgradnju obilaznice dobio 3 visoko kapacitivna mosta(Brankov, Novi i Gazela) sa kojim se moze doci u centar grada i to je dovoljno jer sam centar (tj saobracajna infrastruktura uz Savu) ne moze da primi veci broj vozila,
 
bgexplorer":2y0k6wzs je napisao(la):
Pa kada je već tako kako jeste mogla bi da se izvede ta ideja ovako nekako ;

2zgw128.jpg

Nije najsrećnije rešenje ali je izvodljivo.
Nesto sličmo sam i ja ranije crtao i postavljao ovde.
Da, moguće je, ima dovoljno prostora da se probiju 2X3 trake, sa uzanim ostrvom između.
Jedina smetnja je Deltin parking, ali kako se stvari razvijaju, neće još dugo.
 
Prosao sam pre neki dan tim krajem,bas sam odmeravao koracima da li ima dovoljno prostora(dokon covek :lol: ). Moze proci lagodno,a to sto ima krivina za jedan smer nije nikakav problem osim estetskog,a valjda ce i metro proci preko toga mosta ako se lepo razvije situacija.

Ovim mostom centar Beograda bi imao izgradjene sve potrebne mostove,pa mozemo da se "bacimo" na Vincanski i onaj kod Ada Huje(preko Ade i Zemun-Borca ce biti vec gotovi kada budu zavrsavali ovaj most).
 
Prostora ima koliko volis, za 3+3 trake, kao i za biciklisticke staze i pristjne trotoare. no sto vas buni, jeste ogromno zeleno ostrvo. A ta krivinica nije niste u poredjenju sa krivincugom koja bi morala da se izvede da bi se most spoio sa Nemanjinom.
Moje je misljenje, da bi takvo resenje bilo silovanje urbane matrice.
 
O povezivanju bulevara Zorana Đinđića sa bulevarom Vladimira Popovića polemisao sam na ovom forumu sa Draganom još pre nekoliko godina. Ubeđivao sam ga da bulevar u punoj širini ne može proći između hotela i deltinih zgrada. On je tvrdio da može ali uz značajna suženja kolovoza bulevara. Naravno da tako može ali to bi ružno izgledalo. Postoji mnogo bolje rešenje, bez sužavanja bulevara. Potrebno je demontirati samo deo hotela kontinental-Beograd. Taj hotel je takođe građen montažno kada je završen Sava centar. Treba samo skratiti onaj deo hotela (ka tramvajskom mostu) koji smeta prolasku bulevara Z.Đ,i postaviti hotel da ide u visinu a ne,kao sada, u dužinu. To uopšte nije skupo ni komplikovano pošto je zgrada hotela, ponavljam, građena montažno što je i ubrzalo znatno izgradnju svojevremeno. Za bulevar Zorana Điniđića neki su govorili da povezuje "ništa" sa "ništa". Ako bi on izlazio na ulicu Vladimira Popovića otpala bi ova zlurada primedba. Inače sa predlogom Nikole se takođe slažem potpuno i o njemu sam pisao na forumu pre nekoliko godina. Jedino se nikako ne slažem sa uklanjanjem zgrade železničke stanice koja je pod zaštitom i oko nje se predviđa kružni tok od koga će bulevari ići zrakasto. Poslednji koji je predlagao rušenje stare stanice bio je Branko Pešić ali to je bilo pre 40 godina i još onda su to svi odbacili.
 
stf":6kjb5oqk je napisao(la):
Prostora ima koliko volis, za 3+3 trake, kao i za biciklisticke staze i pristjne trotoare. no sto vas buni, jeste ogromno zeleno ostrvo. A ta krivinica nije niste u poredjenju sa krivincugom koja bi morala da se izvede da bi se most spoio sa Nemanjinom.
Moje je misljenje, da bi takvo resenje bilo silovanje urbane matrice.
kruznim tokom oko zgrade zel. stanice bi se resio problem.
zgrade na pocetku nemanjne izgledaju kao da su pravljene bas s tom namerom

image1pw.jpg
 
Zanimljiva ideja, s tim što bi onda i stari tramvajski most mogao da se poveže direktno na kružni tok..
 
Ovakvo rešenje je potrebno svakako,možda bi samo dodao još jedan krak ,krivinu prema gazeli,tako da bi most postao alternativni i za Brankov i za Gazelu.. :kafa:
 
Izgleda da ce to morati tako jer su shebali ideju urbaniste jovina i ostalih da brankov most ide na onaj najseverniji bulevar(zaboravih mu ime),na bulevar mihajla pupina buduci metro most(ako ga ikad i bude) i da bulevar zorana djindjica bude pesacki bulevar na pesackim mostom u produzetku...
 
vucko":2fmlu5zv je napisao(la):
Izgleda da ce to morati tako jer su shebali ideju urbaniste jovina i ostalih da brankov most ide na onaj najseverniji bulevar(zaboravih mu ime),na bulevar mihajla pupina buduci metro most(ako ga ikad i bude) i da bulevar zorana djindjica bude pesacki bulevar na pesackim mostom u produzetku...
Aaaaa... :(

Nisam znao za ovu ideju. Bas mi se dopada. :gobb:


Pih... :violina:
 
Smatram da bi za urbanisticko resenje za SA trebalo raspisati medjunarodni konkurs, a uslovi bi bili:

1. grad podredjen pesacima i biciklima
2. variranje spratnosti, ali posebno voditi racuna o postojecimn vizurama grada sa reka.
3. velika zastupljenost zelenila
4. sto veca zastupljenost vodenih povrsina (jezera, vestacki kanali..)

Ono sto bi trebalo staviti kao osnovu svih resenja jeste osnovna urbanisticka i infrastrukturna resenja. Ja vam jedno moje razmisljanje predocavam.
Tramvajski most se izmesta i postaje pesacki. Pravi se svojevrsna pesacka magistrala Novog Beograda, koja pocinje sa Bulevarom Zorana Djindjica, pa pored Interkonta sece novobeogradsku stranu SA, pa premoscava Savu i nastavlja kroz SA do Savske ulice.
Umesto njega, gradi se novi drumsko-tramvajki-metro most, sa novim pristupnim saobracajnicama, koji se sa jedne strane ulivaju na veliki kruzni tok oko stare zeleznicke stanice, a sa novobeogradske strane, na produzetak Vladimira Popovica, koji bi se nastavio i spojio sa Bulevarom Nikole Tesle. Bulevar Nikole Tesle bi se prosirio na istu sirinu skroz do ulice Tresnjinog cveta.

2qnp79e.jpg
 
Vidim da u svim varijantama niko ne odustaje od kruznog toka oko zgrade zel. stanica i to mi se dopada. :kk:

@stf
Takodje mi se dopada sve ovo navedeno u 4 tacke, kao i da tramvajski most postane (i?) pesacki.
Medjutim nisam toliko siguran oko ovog mosta koji direktno izlazi na savski trg iz razloga sto to ne bi puno doprinelo zeljenom rasterecenju Karadjordjeve ulice koju zajedno sa SA vidimo kao 'podredjenu pesacima i biciklistima' sa sto manje moguce saobracaja... Kao i probalskom linijom po kojoj automobilske gume nemaju sta da traze.

Sto se samog karaktera arihitektonske celine amfiteatra tice - mislim da bi bilo malo tragicno da tu iznikne neki buci Menhetn sa neboderima, poslovni prostori u obliku staklenih zgradetina i sl. Za to ima dovoljno prostora i smisla na strani N.BG , a sa strane starog grada bi bilo pozeljnije da SA bude u nekom estetskom kontinuitetu sa Kalemegdanom, Karadjordjevom...gledano sa reke.

To znaci da zgrade ne bi bile previse visoke, da ne bi bilo previse razilke u njihovoj visini i da bi se sagradile sto blize priobalju ispred kojih bi bilo dovoljno prostora za pesaku i biciklisticku stazu - koja bi se protezala od kalemegrada do ade ciganlije.
Tako je barem u nekim od najlepsih metropola koje izlaze na vodene povrsine.

Izvan kruznog toga savskog trga bi trebalo ( ne volim kad bi nesto "trebalo" al' 'ajde...) da buduca arihitektura takodje bude prstenastog oblika u ovoj trecini celokupnog SA.

Mozda ce nekom zvucati kranje bizarno, ali mislim da ne bi bila losa ideja da se na tom mestu sagradi nekoliko najreperezentativnijih - najlepsih starih zgrada, a kojih vise nema jer su srusene ili unakazene ( kao np. zgrada poste koja je u blizini), a koje se vise ne mogu izgraditi na svojim prvobitnim mestima sve da se hoce, jer tu sada stoje neke druge, postratne zgrade i nikada nece biti srusene kako bi se ponovo izgradilo ono sto je na tom mestu nekada postojalo.

Kao i uvek, pitanje para, I know, mada preciznija formulacija pitanja je: ko investira? Mislim da bi se ovakvo arh. resenje savrseno uklopilo sa do susednim starim jezgrom grada, dopunio ga, grad bi opet dobio ono izgubljeno, a prostora za modernu arhitekturu i zelenilo ima na pretek u produzetku SA ka gazeli. Zapravo, idealno bi bilo da je neka mesavina, zelenila, nove i "stare" arhitekture.
 
Stf svidja mi se,tako nesto i jovinov plan analizira,ako te ne mrzi a nisi video imas taj plan pod nazivom izvestaj.pdf nekoliko strana unazad u temi o metrou
 
vucko":1ftg68jy je napisao(la):
Stf svidja mi se,tako nesto i jovinov plan analizira,ako te ne mrzi a nisi video imas taj plan pod nazivom izvestaj.pdf nekoliko strana unazad u temi o metrou
Video sam ga i mnogo mi se dopao. Zapravo, moj predlog se u mnogo cemu i zasniva na tom.

@ Dragche Karadjordjeva ce se rasteretiti kada se zavrsi obilaznica. Do tada, nadajmo se da ce one prelepe zgrade da izdrze pod decenijskim naletom monstruoznih slepera.
Sto se tice reizgradnje starih porusenih zdanja, slazem se potpuno.
Sto se tice tvoje zelje da se ne izgrade neboderi, delim je. Njima nije mesto na SA, vec umesto divljeg naselja N. Beograd (novobeogradske strane SA) Ja bih se zalagao za izgradnju tkz. zelene arhiotekture. Takodje, smatram da bui spratnost objekata trebalo da raste prema Gazeli, da se onda arhitektonski poveze sa buducim zdanjima na mestu danasnjeg BIP-a i Prokopom.
+ za tebe i + za Jovina
 
Zapravo,treba Libeskinda dovesti i na Savski amfiteatar,ili praviti slično kao što je predviđeno u Luci Beograd. :rolleyes: mislim da je njegov projekat u mnogome dao smernice domaćim urbanistima šta treba graditi pored reka.
 
Ja bih to ovako nesto, ukljucuje sve gore navedene predloge, o izmestanju tramvajskog mosta, pesackoj zoni... dosta radikalno, ali ko zna... mozda jednog dana :gobb:

got.jpg
 
Dušanov predlog je ubedljivo najbolji (inače, to su ranije i drugi predlagali) jer omogućuje direktnu vezu, uz minimalnu krivinu, Brankovog mosta i Bulevara N.Tesle za Zemun. Kao što znamo sada se na Brankov most nastavlja bulevar M.Pupina a kod onog semafora vozila za Zemun moraju pod pravim uglom da skreću desno (vozila koja dolaze iz Zemuna - levo). Pravac Beograd - Zemun je magistralni pravac a on ne trpi skretanja pod pravim uglom. Idući iz pravca N. Bg. bulevar M. Pupina ne skreće levo na Brankov most (kod pumpe Dejton) već nastavlja pravo na novi most i dalje na kružni tok oko zgrade stare stanice i Nemanjinu ulicu. Ovo je daleko najbolje rešenje kad se radi o vezama starog Bg sa Novim i sa Zemunom.
 
Vrh