Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

55 miliona evra košta eksproprijacija i čišćenje terena
Koliko misliš da košta dovođenje kapacitativnih elektro, vodovodnih, kanalizacionih, toplovodnih i ostalih komunalnih priključaka do granica projekta?
Koliko je koštalo nadomešćivanje izmeštene autobuske i železničke stanice?

To je sve živ državni novac i meri se u stotinama miliona evra.

Država to i treba da radi, i zato je to regulisano zakonom, šta treba zauzvrat da dobije. E zato je ovde donet specijalni zakon da država ne dobije ništa. A investitor može da slobodno zida za 1,000 i prodaje za 3,000 koliko god kvadratnih metara želi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779617#p779617:2ea9j8c7 je napisao(la):
GOJE » Sre Sep 30, 2020 9:02 pm[/url]":2ea9j8c7]55 miliona evra košta eksproprijacija i čišćenje terena
Koliko misliš da košta dovođenje kapacitativnih elektro, vodovodnih, kanalizacionih, toplovodnih i ostalih komunalnih priključaka do granica projekta?
Koliko je koštalo nadomešćivanje izmeštene autobuske i železničke stanice?

To je sve živ državni novac i meri se u stotinama miliona evra.

Država to i treba da radi, i zato je to regulisano zakonom, šta treba zauzvrat da dobije. E zato je ovde donet specijalni zakon da država ne dobije ništa. A investitor može da slobodno zida za 1,000 i prodaje za 3,000 koliko god kvadratnih metara želi.

Kako ti to lepo zamrljaš... babe i žabe.

55milki eksproprijacija - Ok, validan argument!
Infrastruktura do granica projekta - čekaj bre čoveče, pa ta infrastruktura bi bila potrebna ko god i kako god da gradi u tom pojasu. Na kraju krajeva, to je ulaganje u infrastrukturu grada Beograda. Pa to bi moralo da se uradi kako god. I zašto je to sada neki poseban argument da tu cifru dodaješ u te stotine miliona evra? Bezveze...

Autobuska je ionako planirana za preseljenje
Železnička je već 50 godina planirana za Prokop.
Čemu sad dodavanje svega toga u kalkulaciju? Ispašće još da je Tito napravio Prokop da ovoj vlasti otvori prostor da zaradi pare u BNV.
Stvarno bezveze...

Na kraju se svede sve na eksproprijaciju i čišćenje terena.
I to je to...

Prethodni post @neshaoct lepo objašnjave ostale detalje, tako da ne bih dalje dužio.
Prosto, argumentacija ti je klimava i to je to...
 
Pa drzava otkupila homcentar drzava otkupila zgradu pored od ceptera pa dala hotel bristol pa zgradu simpa pa zgradu zadruge...
Za čije babe brašno...
Poseban nije trebao da je neko hteo da postavi sistem da državna administracija radi svoj posao...
Da katastar radi da opštine rade da generalno administracija radi ...
DRZAVA da je htjela mogla je zašto sfrj nije to moze da se objasni takođe i zašto je menjan prioritet i kad ...
Moglo se raščišćavati malo po malo trajalo bi duže ali bi se uradilo da podsetim urbanistički plam na konkursu dobijen 1991 ...
Sve je moglo samo ovde neki nece da priznaju kako bi pravdali ovu muljacinu i uvjek svrate kad treba braniti ....
 
Perkane, nije bezveze. Video si da sam napisao da država to treba da radi, kada ima naknade i korist. U ovom slučaju, država je to uradila da bi investitor zaradio.

Vidim da moje argumente niko ne spori, osim što vi mislite da to tako treba.

Edit: Privatnom vlasniku autobuske stanice je na sve to još plaćena i naknada za dvostruko preseljenje.
 
Nadam se da ce homer da ima strpljenja da pobroji sve napravi jedan mega post hronološki....pobroji sve gluposti....
 
Ta infrastruktura do granica projekta košta jednog domaćina koji gradi kuću mnogo. Opština (grad) nikada neće to da uradi o svom trošku iako je u planu da pored tog domaćina još dosta domaćina izgradi kuću.

Kada bi svi ljudi u Srbiji imali mogućnost da grade kao BnV - svi bi zidali i gradili.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779611#p779611:spwt0rhk je napisao(la):
GOJE » 30 Sep 2020 07:45 pm[/url]":spwt0rhk]Država je uložila stotine miliona evra u raščišćavanje i eksproprijaciju uklanjanje postojeće i gradnju nove infrastrukture do granica projekta.
Voliš da gledaš papire, pa ae pronađi (kad stigneš, kad budeš mogao) u budžetu SRB ili BG te stavke u iznosima koje pominješ.
Niko ne može da potroši stotine miliona i da se to ne vidi.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779611#p779611:spwt0rhk je napisao(la):
GOJE » 30 Sep 2020 07:45 pm[/url]":spwt0rhk]Eno Skyline-a koji je platio 30 miliona evra naknada za svoj plac. To je merilo izgubljenih novaca države.
Zaboravio si reći i da je sve stajalo duuugo posle prodaje tog placa sve dok nije ''puštena'' spratnost.

To je baš primer onoga što pričam(o):
- ili prodaš plac skupo, ali onda investitor mora da izgradi veliki broj kvadrata da bi sve to bilo isplativo i realno ostvarivo - Skyline primer.
- ili prodaš plac jeftino i onda investitora još kako možeš da ograničiš sa 3-4 sprata uz reku jer je tako mali broj kvadrata isplativ pošto je plac dat za male pare.
- jedino što nikako ne može je da prodaš plac skupo (SA vredi milijardu), a onda ograničiš broj kvadrata izgradnjom na 3-4 sprata. Pa, tako bi kvadrat bio pitaj Boga koliko desetina hiljada evra samo da bi investitor bio na nuli, što znači da nije ostvarivo i realno.
Primer za to je opet Skyline koji je stajao sve dok nije dozvoljena gomila kvadrata.

Usput, odmah do granica tog placa već imaš svu infrastruktu na koju će se kvadrati Skyline ''nakačiti''.
Prekoputa placa na kojem je danas npr. BW Residences imaš reku...i na par km odatle Savsku...a, infrastrukture do Savske nigde. A, i to infrastrukture od Savske pa gore ka gradu nije dovoljnih kapaciteta da se ''nakače'' svi kvadrati napravljeni na placevima u SA koje si npr. skupo prodao...

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779617#p779617:spwt0rhk je napisao(la):
GOJE » 30 Sep 2020 08:02 pm[/url]":spwt0rhk]55 miliona evra košta eksproprijacija i čišćenje terena
Koliko misliš da košta dovođenje kapacitativnih elektro, vodovodnih, kanalizacionih, toplovodnih i ostalih komunalnih priključaka do granica projekta?
Koliko je koštalo nadomešćivanje izmeštene autobuske i železničke stanice?
Da smo radili sve na vreme, BAS, Lasta, Žel. stanica...sve bi to otišlo odatle odavno. Plan da se sve to seli odatle je napravljen dok je Tito vladao, i pare u to već počele da se ulažu.
Naivno je verovanje da možeš da prodaš plac skupo, pa još investitor da čisti taj plac koji je skupo platio, i investitor da pravi infrastrukuru unutar SA, i investitor da pravi izvan prostora SA - to je bajka.
 
Ova država nije sposobna da izvede jedan ovakav projekat na način na koji vi zagovarate.
I vi ste toga savršeno svesni.
Pričate o nekim optimalnim hipotetičkim situacijama koje se nikada ne bi desile.

Alternative postoje, ali su kilave kao i ovaj ugovor.
Možete da se napinjete koliko hoćete, ali to neće promeniti realnost: u bilo kojoj varijanti gradnje u ovom delu grada dobili bi nešto slično.
Lično, veoma mi je žao zbog toga, ali tako je...
 
Ali, što je najgore, nije tako. Eto, i da se doneo lex specialis, onda nije bio problem da se očisti zemljište, koje onda pripada državi... I onda Direkcija za građevinsko zemljište radi ono što radi i inače: prodaje parcelu po parcelu investitorima. Išao ja još onomad na licitaciju, kad je prodata parcela za Vero na Novom Beogradu. I posle više puta.

Moraćemo da se složili da je to jednako ostvarivo kao i ovo sada.

Jedino, koja stotina miliona više bi ostalo gradu/državi, a isto toliko manje 'Arapima'.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779621#p779621:1cotmsf5 je napisao(la):
GOJE » 30 Sep 2020 08:10 pm[/url]":1cotmsf5]...U ovom slučaju, država je to uradila da bi investitor zaradio.
- Beograd na vodi d.o.o. - vlasnička struktura
Belgrade Waterfront capital investment L.L.C. 68.00%
Vlada Republike Srbije 32.00%

Ukupni prihodi, u evrima:
2015. godina: 298.242
2016.: 614.243
2017.: 3.343.277
2018.: 96.581.181
2019.: 93.747.279
Ukupno: 194.584.222 evra

Ukupni rashodi, u evrima:
2015.: 2.334.121
2016.: 10.559.340
2017.: 13.391.220
2018.: 75.668.110
2019.: 75.268.681
Ukupno: 177.221.472 evra
 
Dobro: a ko bi pljunuo novac za Promenadu?
Ko bi napravio park?
Ko bi napravio bulevar i poprečne ulice?
Ko bi napravio infrastrukturu za sve što treba da se gradi na tim parcelama UKLJUČUJUĆI i pristupnu infrastrukturu van granica projekta?
I koliko bi ostalo para nakon svega?

Možda bi i nešto ostalo, kad se ne bi kralo... i kad bi baba bila devojka...
A tek na šta bi ličilo sve to u arhitektonskom smislu, Boga dragog pitaj... jer jelte, ne damo vizuru, dakle 2-3 sprata maks, više zelenila, manje zgrada, daj javne objekte, drnde mrnde...

Ma polomili bi se investitori da učestvuju...

Bezveze logika...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779633#p779633:1un7fbr0 je napisao(la):
Пантограф » 30 Sep 2020 08:29 pm[/url]":1un7fbr0]Ali, što je najgore, nije tako. Eto, i da se doneo lex specialis, onda nije bio problem da se očisti zemljište, koje onda pripada državi... I onda Direkcija za građevinsko zemljište radi ono što radi i inače: prodaje parcelu po parcelu investitorima...
To smo pisali na Forumu davno. Ono, baš davno.
Ja sam u računici u tim postovima išao dotle da sam počinjao post sa ''izašao danas oglas u Politici, prodaju se prve dve parcele'' bla-bla... :)
Računali smo da se isparceliše SA, da se nude placevi jedan po jedan, namerno prvo najatraktivniji uz reku, namerno tek kad se oni izgrade se ponude ostali kako bi izgrađeni kvadrati na njima podigli cenu i manje atraktivnim parcelama bliže Savskoj...i sve se to pokazalo kao neostvarivo jer nema para za početno veliko ulaganje države u privođenju nameni SA i izgradnji neophodne infrastrukture do, i unutar SA.

To jeste idealna situacija - uložiš, središ SA, dovedeš infrastrukturu do SA, unutar SA, isparcelišeš ga, prodaješ parcelu po parcelu, svaka izgrađena parcela diže vrednost onoj neizgrađenoj pored nje i zato namerno ne nudiš sve odjednom...i tako jedno 20 godina.
Problem je što nije ostvariva. A, naročito nije ostvariva ako mislite da gradite 3-4 sprata uz reku, gomilu kvadrata javne namene, gomilu parkova, slobodni pojas od jedno 30 metara od reke do prvih parcela...
 
Perkane, investitori intenzivno grade po Beogradu, tako da ne bi bio problem. U Beogradu je, otprilike u isto vreme kad i Bulevar V. Vilsona, napravljen i Bulevar H. sa Košara, pa mi nije najjasnije u čemu bi bio problem sa gradnjom infrastrukture, kad neko već plaća zemljište.

On top of that, solidniji investitori u Beogradu prave zgrade znatno bolje arhitekture od ove u BnV, tako da ni tu ne bismo sigurno ništa izgubili.

Zapravo, nema nijednog jedinog argumenta da se ovo nije moglo uraditi na drugi način.

@neshaoct,

Kao prvo, tada nismo znali da će u Beogradu biti ovolika jagma za nekretninama. Da jesmo, verujem da bi čak i Vučić ovo gradio na drugi način. Jer, koliko prošle godine bi bilo moguće prodati poveliki deo Savskog amfiteatra nekolicini velikih investitora, odmah i za dobre pare. Tada nismo znali da će biti tako.

Drugo, to '3-4 sprata do vode' ne utiče na isplativost, to je velika zabluda: visoka gustina moguća je i sa prosekom od 5 spratova. Takođe, nema razloga za niskim zgradama ka Gazeli, itd.

Tako da, sve u svemu, mislim da i u vlasti shvataju da su istrčali pred rudu sa ovim projektom, pa se on danas, u mnogo boljim uslovima za ulaganje u nekretnine, realizuje pod uslovima dogovorenim u nepovoljnijim okolnostima.
 
@neshaoct
Nemoj tako, forumaši bi to za godinu dana pretvorili u milijardu evra...
Džaba njima tvoje analize... znaju oni bolje...
 
@neshaoct,
Da li si video moju analizu finansijskih izveštaja čim su izašli?

Pazite, vi pričate da nijedan investitor ne bi uložio bez da država sve sredi. Pa država je i sredila i sve namestila o svom trošku. Čemu onda omogućavanje jednom investitoru da zida za 1 a proda za 3, i to koliko god kvadrata poželi? Šta je tu interes države?

Računica za svakog investitora postoji i kada bi projekat imao javne ustanove, pristojnu spratnost, bez kaubojštine
 
Nije sredila sve... sređuje infrastrukturu spolja (što bi ionako radila), premešta stanice (što bi ionako radila) i odriče se naknade (što ne bi radila).
Zauzvrat, dobija procenat vlasništva u zajedničkoj firmi plus sređenu infrastrukturu unutar projekta, plus promenadu plus park itd.

Da je išla parcelizacija, država bi opet sređivala infrastrukturu spolja, premeštala stanice i naplatila bi naknadu.
Pri tome, sama bi gradila sve ovo gore navedeno.
Ne bi imala % od vlasništva...
Morala bi da uloži mnogo novca unapred, a novac bi se vratio posle dosta vremena, kako bi išla prodaja parcela investitorima.
Arhitektura bi bila srednja žalost, kao posledica kompromisa skupe parcele i potrebe investitora da nešto zaradi. Negde mora da se popusti, a popustilo bi se na kvalitetu i lepoti objekata. Ako bi tu bilo javnih objekata, država bi morala da ih gradi sama.

Nije savršeno i jednoznačno jasno da je druga varijanta bolja od prve... u najmanju ruku, tu su negde...

Pri tome, vi ugovor sa Arapima od onomade poredite sa tržišnim uslovima koji vladaju DANAS.
Pa sa DANAŠNJEG aspekta tvrdite da bi se svo to silno zemljište lako rasporedalo, i to za velike pare.

Ajde stavite to malo u kontekst ONDAŠNJE situacije kada je sklapan ugovor sa Arapima, pa razmislite da li je TADA varijanta parcelisanja bila privlačna kao što je danas...

Svi generali posle bitke..
 
Sa tom razlikom da udeo u društvu ne vredi pišljiva boba, i da investitor ima neograničenu mogućnost zarade, prodajući stanove.

Država je svakako skoro sama, preko direkcije i preko JKP finansirala skoro sve od infre.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=779652#p779652:2cpmoamf je napisao(la):
GOJE » Sre Sep 30, 2020 10:15 pm[/url]":2cpmoamf]Sa tom razlikom da udeo u društvu ne vredi pišljiva boba, i da investitor ima neograničenu mogućnost zarade, prodajući stanove.

Država je svakako skoro sama, preko direkcije i preko JKP finansirala skoro sve od infre.

... osim infre unutar projekta (promenada, bulevar, uluce, park itd) što je, jelte, beznačajno...
 
Po informacijama iz medija, direkcija za izgradnju je to odradila u ime i račun investitora, koji bi to trebalo da nadoknadi. Po mojoj slobodnoj proceni cena te unutrašnje infrastrukture oko 10 puta niža od naknade za uređenje koja nije plaćena.
 
Formalno da, ako su tačni ti navodi. Direkcija je to mogla da uradi i bilo kojim drugim kreditom. Ali, to nije ni blizu ključno u ovoj celoj priči.

Evo, reci ti: da li bi 50 ili 100 miliona bilo dovoljno za sve unutrašnje infra radove?

Ključno je to što se mi oko svih brojeva uglavnom slažemo, ali ja mislim, na osnovu toga, da je ovo loš posao za državu, a najbolji mogući za investitora.
 
A ko je i za čije babe dao ....
Bristol...
Simpo...
Homcentar....
Cepter zgrada pored...
10 milki iz budžeta bg za čišćenje u sa
Železnica sama sebe o svom trošku sklanjala...
Šminkanje obaloutvrde koja je tonula do skoro...
 
@Goje
Pa verujem da bi sa jedno 150mil mogla da se uradi promenada i sve planirane ulice i infrastruktura.
I sad verovatno hoćeš da kažeš da je to sitnina u odnosu na milijardu koja bi se dobila...
I ja se slažem sa tobom.

Da li bi se takva projekcija troškova i prihoda mogla napraviti u vreme sklapanja ugovora?
Onda ni izbliza nije bio takav bum u Beogradu kakav je danas... tek se izlazilo iz finansijske krize.
Pa zaboravili smo deficit na državnom nivou, znatno manju kasu grada Beograda...

Ajde da si ti bio gradonačelnik te daleke godine, sa onakvim gradskim budžetom i da ti neko dođe i kaže: ajd leba ti, daj 150 mil eur da sredimo promenadu, rasčistimo onaj haos, parcelišemo sve, dovedemo infrastrukturu... pa polako, krenemo sa prodajom, parcelu po parcelu... pa kad bude biće...

Šta bi uradio? Objektivno?
Pri tome, pride da preseliš ŽS i osposobiš Prokop, izmestiš autobusku na NBG itd itd...
Pri tome, obilaznica ti stoji, metroa ni u naznakama, treba rekontruistati bulevare, sve okolo rupa do rupe, treba završiti infrastrukturu oko Mosta na Adi...

Pa kroz prozor bi ga izbacio... ti prvi...

Tako da lako je sada biti pametan.
Ta varijanta o kojoj govoriš je nerealna i politički i ekonomski neostvariva... čak verovatno i danas, a pogotovo u ono vreme.
 
Pa sve vreme pričam da je država baš to i uradila: Kupila livade i krave, izgradila štale, zaposlila pastire i mlekare, kupila kace, kofe, pomuzla krave, i odrekla se punomasnog kajmaka i maslaca, zarad obećanja da će imati malo surutke ako pretekne. Dobro, ostao je lep put od štale do livade.
 
@Perkan

A, nije tako. Ima nas dosta koji smo tad rekli da se ovo radi pre vremena, da nije na 'dnevnom redu'. Može se proveriti na ovoj temi. I bogme smo bili u pravu. Dakle, nije naknadna pamet.
 
Vrh