Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478532#p478532:533bar2r je napisao(la):
fjerinic » 18 Сеп 2017, 13:28[/url]":533bar2r]Doniraću 50 evra osobi koja napravi plugin za google chrome da se ne prikazuju objave korisnika Zuma, Ksenija itd... Jako volim ovaj forum i čitam ga godinama, registrovao sam se uglavnom da lupam lajkove i ponekad postavim neko pitanje, ali ova količina negativnosti, nekonstruktivnosti i mržnje koja u zadnje vreme izvire na ovoj i nekim drugim temama zaista guši temu i tera ljude sa foruma... Ove rušilačke nagone neću ni da komentarišem...

изабереш корисника и ставиш га на листу за игнорисање
 
dragan":29bmnyb1 je napisao(la):
Ipak, možda i bude rušenja.... za nap. nekih 200 godina radi izgradnje još

većih i modernijih zgrada, ako možda BnV ne bude proglašen za zaštićenu

urbanističko-arhitektonsku celinu od izuzetnog kulturnog značaja za BG.
Moze da bude svastA. I za 200, ali i za 100 ili 50.
I apsolutno ne mora da znaci da ce ih zameni vece zgrade. Mozda budu manje, a mozda i ustupe meyto necemu drugim. Ko zna.
;)
Ja sam pisao o nekoj skorijoj buducnosti gde se moze predvidjati koliko toliko izvesno

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478545#p478545:1sxs46uu je napisao(la):
laki72 » 18 Sep 2017 01:57 pm[/url]":1sxs46uu]..Ja sam pisao o nekoj skorijoj buducnosti gde se moze predvidjati koliko toliko izvesno..
U skorijoj budućnosti nije izvesno ni da li će da završe ceo projekat BnV.

Da, u daljoj budućnosti može da bude svašta zamislivo, a i nezamislivo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478542#p478542:2vg9vyng je napisao(la):
JohnnyLee » 21 minutes ago[/url]":2vg9vyng]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478532#p478532:2vg9vyng je napisao(la):
fjerinic » 18 Сеп 2017, 13:28[/url]":2vg9vyng]Doniraću 50 evra osobi koja napravi plugin za google chrome da se ne prikazuju objave korisnika Zuma, Ksenija itd... Jako volim ovaj forum i čitam ga godinama, registrovao sam se uglavnom da lupam lajkove i ponekad postavim neko pitanje, ali ova količina negativnosti, nekonstruktivnosti i mržnje koja u zadnje vreme izvire na ovoj i nekim drugim temama zaista guši temu i tera ljude sa foruma... Ove rušilačke nagone neću ni da komentarišem...

изабереш корисника и ставиш га на листу за игнорисање

Evo ja ću za 30e da dođem i da mu na računaru podesim tu opciju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478532#p478532:18wekgar je napisao(la):
fjerinic » Mon Sep 18, 2017 12:28 pm[/url]":18wekgar]Doniraću 50 evra osobi koja napravi plugin za google chrome da se ne prikazuju objave korisnika Zuma, Ksenija itd... Jako volim ovaj forum i čitam ga godinama, registrovao sam se uglavnom da lupam lajkove i ponekad postavim neko pitanje, ali ova količina negativnosti, nekonstruktivnosti i mržnje koja u zadnje vreme izvire na ovoj i nekim drugim temama zaista guši temu i tera ljude sa foruma... Ove rušilačke nagone neću ni da komentarišem...

ko što rekoše postoji opcija na forumu, ja sam jednog člana do sad stavio tu, čuvenog 2012
ali nije poenta ni biti tako netolerantan na tuđe mišljenje. Forum i jeste mesto gde treba da se suprotstave mišljenja i da se borimo argumentima zarad dolaska do neke optimalne ideje. Tako nešto stvara napredak. Pa makar neko imao i želju da ruši ili mi rekao da nisam dosledan.

U prevodu: Manje emocija više argumenata!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478532#p478532:186v01h2 je napisao(la):
fjerinic » Pon Sep 18, 2017 7:28 am[/url]":186v01h2]Doniraću 50 evra osobi koja napravi plugin za google chrome da se ne prikazuju objave korisnika Zuma, Ksenija itd... Jako volim ovaj forum i čitam ga godinama, registrovao sam se uglavnom da lupam lajkove i ponekad postavim neko pitanje, ali ova količina negativnosti, nekonstruktivnosti i mržnje koja u zadnje vreme izvire na ovoj i nekim drugim temama zaista guši temu i tera ljude sa foruma... Ove rušilačke nagone neću ni da komentarišem...
Potpuno se slažem sa tobom.
Takvih ima u svakom društvu. Nema ih mnogo, ali su uvek najglasniji.
 
Ovo je moj prvi post,pa vas sve pozdravljam.Sa velikim zanimanjem sam pratio ovu temu,pratim je i dalje,ali ne znam dokle ću,postaje zamorno.Mišljenja sam da ovaj projekat nikad neće biti realizovan u potpunosti,niti onako kako je zamišljeno.Jednostavno,za njim nema potrebe,ovako kako je zamišljen neće doneti profit i to će svaki investitor shvatiti.
Ovakvih megalomanija,bahatosti i otimačine bilo je na prostoru savske obale još od Karađorđa.Istorija će se potruditi da ništa nerealno,preterano i nepotrebno ne potraje duže od dve generacije (ili dva mandata).Nešto će se izgraditi i ostati,ostatak prostora voleo bih da do nekih budućih vremena bude prepušten zelenilu (a voleo bih i neku ulicu paralelnu Savskoj ulici) i to bi bilo to.
 
LAki zbilja ne razumem tvoj defetizam.
Vuces paralaleu sa Silerovom, da tacno je da je taj objekat srusen. Samo i da nije bio srusen, njegova sudbina bi bila neizvesna. Svakako bio bio oduzet tadasnjim katastarskim vlasnicima i mozda u nekom trenutku bio adaptiran da sluzi nekoj drugoj svrsi javne namene. Taj objekat ne moze da se poredi sa zlocinom na obali Save osim po nacinu na koji je finansiran.

Upravo to ce biti i osnov za rusenje ovih rugoba kada dodje vreme. Sto se cene tice, pa bice nemerljivo manja nego cena stetnih posledica Beograd na vodi po ovaj grad. Zbilja bih voleo da vidim privatno lice koje ce da tuzi grad Beograd ili drzavu Srbiju zbog neostvarene dobiti iz ovog poduhvata.
Samo kad pocne klupko da se razmotava krece circulus vitiousus na obali Save.
 
Čika Aco pozdrav i Vama! Od mene odmah i plus za ton iskustva i staloženosti, a sa Vašim predviđanjima se inače slažem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478532#p478532:3t0rqa2n je napisao(la):
fjerinic » Pon Sep 18, 2017 1:28 pm[/url]":3t0rqa2n]Doniraću 50 evra osobi koja napravi plugin za google chrome da se ne prikazuju objave korisnika Zuma, Ksenija itd... Jako volim ovaj forum i čitam ga godinama, registrovao sam se uglavnom da lupam lajkove i ponekad postavim neko pitanje, ali ova količina negativnosti, nekonstruktivnosti i mržnje koja u zadnje vreme izvire na ovoj i nekim drugim temama zaista guši temu i tera ljude sa foruma... Ove rušilačke nagone neću ni da komentarišem...
↑ +
/moj bold/
Ni zamisliti ne možeš koliko si me oraspololožio kada si moj nik stavio tik uz Zumin. Napisala sam tek nekolicinu postova a Zuma čitavu hroniku o Bnv. Kakva radost me strefi! O, neka je hvaljena tvoja pobeda lepi kkorisniče!
 
Ignorisanje argumenata i nazivanje ljudi različitim imenima zaista neće pomoći temi koja je već više nego ugrožna organizovanim naporima da se slobodna i argumentovana rasprava ograniči što je više moguće. Nadam se da vam je jasno koliko je tema blizu da bude napuštena kao gubljenje vremena, bar od strane onih koji bi da pročitaju nešto od koristi, isto kao i sekcije komentara vesti na web info portalima.

Rušenje vrednijih zgrada je kod nas bio skoro nečuven događaj iz više razloga. Prvo, do sada je bilo sasvim dovoljno slobodnog prostora ili prostora zauzetog zgradama koje su skoro neupotrebljive. Drugo, tendencija da zbog ograničenih mandata odgovornih ljudi kratkoročna korist (ili izbegavanje kratkoročne štete) bude bitno važnija od dugoročne dobiti. I na kraju, ekonomija do sada nije bila ni dovoljno ni jaka ni dovoljno stabilna da bude sigurno da bi zarada od bolje zgrade sigurno pokrila troškove rušenja prethodne, lošije zgrade. To su neki od razloga koji zbog kojih su ozbiljnija rušenja još uvek vrednih zgrada bila tako retka.

Neki od ovih faktora će se promeniti. Ali važnije od toga, prostor Savskog amfiteatra nije tipičan, pa ono što važi drugde ne mora da važi i ovde.

Pre svega, ovo je saobraćajni ključ za stari deo grada. Saobraćajna rešenja ovde će odrediti konačnu sudbinu saobraćaja u centralnom delu grada, a time i staviti granicu na vrstu razvoja koji je tu moguć. To važi i za javni saobraćaj (metro), i za automobilski saobraćaj. Prvo što je zbog pohlepe, i bez bilo kakve rasprave, verovatno konačno odbačen koncent ograničene visine novih zgrada u starom delu grada. Sad probajte da zamislite intenzitet saobraćaja kad se u ovako uskim ulicama zbog veće prosečne visine zgrada bitno poveća broj stanovnika i radnih mesta, kad se izgradi BNV, kad se izgrade prazni placevi na levoj obali Save nizvodno od ušća, ušće postane zabavni park, pa ostali nedostajući blokovi u Novom Beogradu a pogotovo oni počevši od nadgrađenog hotela Jugoslavija dalje uz Dunav, industrijska i stambena zona sa obe strane Pupinovog mosta, veliko Makiško naselje, i počne gradnja i razvoj duž južnih i istočnih obilaznica. Uprkos tih obilaznica, koje mogu preuzeti samo deo povećanog lokalnog saobraćaja, saobraćajni pritisak na centar grada će se drastično povećati.

Kako ćemo to rešiti sa sadašnjim planovima BNV-a? Zar stvarno postoji bilo ko da ozbiljno misli da će JEDNA dodatna traka po smeru na proširenom Savskom mostu ZAUVEK biti dovoljna da spreči totalni saobraćajni haos u centru grada? Ali da ozbiljno to misli? Nama je, uz pokušaje da se gigantskim zgradama ne dovlače nepotrebni ljudi i nepotrebni sadržaji baš na mesta sa najužim ulicama, apsolutno neophodan i još jedan most u proužetku Zorana Đinđića. Kako ćemo ga napraviti? To bez rušenja više neće biti moguće. Kako ćemo i kuda da provučemo metro? Ispod zemlje sigurno ne. Kako će da pređe reku? Gde će biti stanice?

Recite mi, koliko će koštati kad postane jasno da je čitav razvoj grada na desnoj obali Save blokiran zbog užasnog saobraćaja? Da li će to ONDA biti vredno nekih rušenja ili ne?

I to je samo jedan aspekt posebnosti Savskog amfiteatra. Ima ih još. Kako ćemo sada ostvariti pešačku i rekreativnu vezu nove, proširene pešačke zone Knez Mihajlove, spojene sa Kalemegdanom i pokretnim stepenicama za obalu reke, sa Adom Ciganlijom i Košutnjakom? Tu tek predstoji uređenje Točiderske reke, verovatno i još jedno gigantsko rekreatvno-trgovačko-biznis nasenje umesto hipodroma. Pa onda niz novih restorana uz reku kao što je Stenka, iza Sajma, ispod petlje i dalje. Taj dalji potez ka Adi će TAKOĐE postati VEOMA privlačan. Ali koji će kr**** želeti da se gura po OVAKVOJ širini promenade, kroz sred gigantskog obalskog tržnog centra dugačkog mnoge stotine metara, sve do Ade ili ovih uzvodnih atrakcija? Svatate li da bez izmena kroz BNV u trenutnom obliku ni običan tramvaj ne može da prođe? Centralni zeleni pojas u SAO1 nije dovoljno širok, a sem kod tržnog centra, nigde nisu predviđene čak ni stanice GSP-a normalne veličine. Tako da će se pojaviti i komercijalni interes razvoja delova grada uzvodno od BNV-a, što BNV u ovakvom obliku blokira. I to može biti izvor budućeg pritiska na rušenje.

Pa zatim, ako se zaista OZBILJNO shvati da je jedini realni pravac razvoja starog dela grada da postane turističko središte, centar razonode i kulture, onda će najbitniji od svega biti napori da jedan po arhitekturi ne naročito lep grad postane zaista privlačan po svemu ostalom. A to bi značilo da projekti kao Terazijska terasa nisu više samo neobavezni ukras nego apsolutno nepohodni deo napora da se Beograd po lepoti pejsaža i "humanosti" čitavog ambijenta drastično izdvoji od konkurentskih gradova. Pošto samo razvojem onih komparativnih prednosti koje slučano ima može postati uspešan uprkos mnogobrojnih mana i svega onoga što nema, a što drugi gradovi imaju. Zbog toga bi se moglo desiti da rasčišćavanje vidika za Terazijsku terasu, kao i drugih zaklonjenih vizura, postane drastično važije nego što vi sada mislite da je to moguće. Ono što sada izgleda kao prioritet neće biti prioritet i u bliskoj budućnosti.

Itd, toga ima još. Povećavanje temperature i trajanje lete, promena životnih navika, načina razmišljanja, potreba za jednim sadržajima umesto ovih koje nudi BNV, veliko zagađenje SA zbog betonskog "zida" uz reku, moguća nestabilnost izazito lošeg i podvodnog tla opterećenog velikim pritiskom koji ovde nikada nije postojao, ekonomska uspešnost čitavog posla (za grad, ne za privatna lica), itd. Ne kažem da će se BNV sigurno rušiti, na moju veliku žalost ipak je verovatnije da neće, ali čvrsto verovanje da se nešto nikako neće desiti, bez objašnjenja, samo zato što se nije dešavalo ranije, je za osobu koja pokušava da bude objektivna prilično loš pristup.
 
@djordje*******g

Ne bih ja to zvao defetizmom, vise realnim ocekivanjima.
To je doduse moje vidjenje i iz mog iskustva zivljenja u ovoj zemlji i ovom gradu.
E sad, mozda bude i drugacije, ko ce ga znati.
Mozda postanemo bogato drustvo kojem nece biti nikakav problem da isplati pravicnu nadoknadu vlasnicima stanova u ovim zgradama beograda na vodi, kao i 'bonus' za maltretiranje te se ave porusi i izgradi nesto drugo.
Ja bih bio najsrecniji da se sve odvija po tom scenariju.
Ali, iz dosadasnjeg iskustva... teska posla


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa ljudi mi bar deset godina nismo u stanju da srusimo jedan Staklenac, o cemu dalje da pricamo. Kakvo rusenje, od toga nema nista. Lepo je slusati gospodina Bakica kako prica da bi na tom mestu trebalo da budu kulturno - javni objekti, ali ljudi nama nasa najveca kulturna institucija, Narodni muzej, ne radi petnaest godina i niko se zbog toga ne buni. Koliko je to raznoraznih politicara i stranaka na vlasti? Sta sad ce doci neki novi bezgresni koji ce ispraviti svu nepravdu i resiti sve probleme? Pocece da grade muzeje i opere u Savamali? Pa koliko godina vi imate?!
 
Staklenac se ruši. Postojeće muzeje i zelene površine je nekad neko napravio. Stvari ne ostaju zauvek iste. Uspeh na izborima ili u biznisu može početi da zavisi od malo drugačijeg pristupa, upravo zbog bukvalno ludačkog uspeha koji smo do sada imali sa dosadašnjim pristupima, u obe oblasti. Posmatrate stvari isuviše kratkoročno, a u ovoj oblasti se vreme meri drugačije.
 
Ovom zemljom od sedamdesetih pa do danas vlada Sluzba Drzavne Bezbednosti i ko god sledeci dodje na vlast, ili ce biti njihov pijun, ili nece moci da vlada bez njihovih pijuna, tako da ce politika ostati ista. A Vi Zuma verujte da ce se nesto promeniti sa novom gradskom vlascu. Ovo je projekat na kome ce mnogo ljudi zaraditi mnogo para, a jedini nacin da propadne je da se urusi iznutra, a to znaci da troskovi izgradnje budu veci od dobiti. A s obzirom da je tu drzava da zalegne za ''investiciju veka'', od toga nema nista.
 
Samo BW Residence vredi 50 miliona evra, da li je realno zamisliti da ce ovaj objekat da se digne u vazduh dinamitom?
 
Sa novom minimalnom cenom rada od 143 dinara po satu, recimo da je razlika u gubljenju vremena u javnom prevozu između nekog zamišljenog budućeg Beograda sa normalnim saobraćajem i Beograda sa haotičnim saobraćajem svega 10 minuta. Pa recimo da tih 10 minuta čoveku vredi 24 dinara (143/6) zato što bi mogao da ih upotrebi na produktivniji način, pa makar to bio i minimum vrednosti njegovog vremena. GSP Beograd je još pre par godina imao 2.500.000 putnika, tj putovanja, dnevno. Pa izlazi da ušteda od samo 10 dobijenih minuta - samo u javnom saobraćaju - vredi POLA MILIONA EVRA DNEVNO.

Dakle samo od ušteda u javnom prevozu se čitav BW Residence može isplatiti za samo 100 dana, ili tri meseca. A gde su još privatni automobili, prevoz robe i ogroman niz indirektnih troškova lošeg saobraćaja. Zašto neko u Srbiji najzad ne počne da računa i ostale troškove, one koje plaća neko drugi, a ne samo one koji njemu odgovaraju? Dakle, ako bolje urbanističko rešenje u SA može pomoći da se taj saobraćajni haos u budućnosti smanji ili eliminiše (uz dugački niz ostalih problema BNVa), onda bi se lako moglo desiti da smo i posle rušenja u velikom dobitku. To je sve što ja tvrdim. Međutim apelovao bih da se bar ovde gleda celina problema i duži period vremena, da se ne razmišlja po inerciji i analizira samo trenutno stanje, trenutne potrebe, vrednosti i životne navike.

http://rs.n1info.com/a317392/Biznis/Min ... inara.html
http://www.blic.rs/vesti/beograd/gradsk ... 95/0837t88
 
samo sto zaboravljash da iza ovog projekta najverovatnije ne stoje nekakvi strani investitori, vec domaci likovi bez vratova koji ubijaju za mnogo manje stvari od 50 miliona evra izgubljenog profita i koji drze vlast u saci a takodje nece im se vlast zameriti jer ce im trebati ti isti krimosi kada sledeci put treba da se srushi nesto mimo zakona, pravi nered po gradu, kradu dzakovi na izborima...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478717#p478717:3o82gq0n je napisao(la):
Zuma » 19 Sep 2017 12:55 am[/url]":3o82gq0n]Sa novom minimalnom cenom rada od 143 dinara po satu, recimo da je razlika u gubljenju vremena u javnom prevozu između nekog zamišljenog budućeg Beograda sa normalnim saobraćajem i Beograda sa haotičnim saobraćajem svega 10 minuta. Pa recimo da tih 10 minuta čoveku vredi 24 dinara (143/6) zato što bi mogao da ih upotrebi na produktivniji način, pa makar to bio i minimum vrednosti njegovog vremena. GSP Beograd je još pre par godina imao 2.500.000 putnika, tj putovanja, dnevno. Pa izlazi da ušteda od samo 10 dobijenih minuta - samo u javnom saobraćaju - vredi POLA MILIONA EVRA DNEVNO.

Dakle samo od ušteda u javnom prevozu se čitav BW Residence može isplatiti za samo 100 dana, ili tri meseca. A gde su još privatni automobili, prevoz robe i ogroman niz indirektnih troškova lošeg saobraćaja. Zašto neko u Srbiji najzad ne počne da računa i ostale troškove, one koje plaća neko drugi, a ne samo one koji njemu odgovaraju? Dakle, ako bolje urbanističko rešenje u SA može pomoći da se taj saobraćajni haos u budućnosti smanji ili eliminiše (uz dugački niz ostalih problema BNVa), onda bi se lako moglo desiti da smo i posle rušenja u velikom dobitku. To je sve što ja tvrdim. Međutim apelovao bih da se bar ovde gleda celina problema i duži period vremena, da se ne razmišlja po inerciji i analizira samo trenutno stanje, trenutne potrebe, vrednosti i životne navike.

http://rs.n1info.com/a317392/Biznis/Min ... inara.html
http://www.blic.rs/vesti/beograd/gradsk ... 95/0837t88

S'tim sto bi trebao da ulozis 500 miliona evra u infrastrukturu da bi se ustedelo tih 10 minuta u javnom prevozu...
Tako da ta tvoja racunica tesko da ce da pije vodu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478699#p478699:25cnh3sk je napisao(la):
Rick Sanchez » Pon Sep 18, 2017 11:42 pm[/url]":25cnh3sk]Ovo je projekat na kome ce mnogo ljudi zaraditi mnogo para, a jedini nacin da propadne je da se urusi iznutra, a to znaci da troskovi izgradnje budu veci od dobiti. A s obzirom da je tu drzava da zalegne za ''investiciju veka'', od toga nema nista.

Ja uopste ne verujem da je bilo kome cilj da se gradi sve ono sa makete. Kome da to prodaju? Ni ovo do sada nije rasprodato i pored histericne kampanje. Stanovi se dele u nagradnim igrama, kupuju se u zamenu za poslanicki mandat, itd. Sto bi bilo ko ulagao pare u nesto za sta nema dovoljno kupaca? Da stvarno neko zeli da gradi sve ono sa makete, valjda bi vodio racuna o bezbednosti svoje investicije. Ne bi unistio nasip, vodio bi racuna o podzemnim vodama, itd.

Koliko vidim, ovde je jedini cilj uzeti placeve i kad bude trebao da se resava neki od problema u centru BG-a, imali bismo nesto u ovom stilu

_sp-zgrada-auto-put.jpg
 
Ja bi se složio sa Zumom, jer sam utiska da ova gradska vlast skoro ništa ne ulaže u širenje putne infrastrukture za razliku od prošle koja je više ulagala (Most na Adi, Južni bulevar, proširenje Savske, Tošinog bunara (gro), rekonstrukcije Bulevara, Požeške, Nemanjine...). A kao glavni razlog tome vidim da im se pare odlivaju na Beograd na Vodi. Znači sada je strategija da se gradske pare odlivaju na privatni projekat, umesto kao ranije da se pare odlivaju za infrastrukturu koju skoro svi mi, ceo grad koristimo. Stopirana je gradnja Unutrašnjeg Magistralnog Prstena, Spoljen Tangente... infrastruktura se pretpava samo se budže zgrade, što je naravno pljačka jer sa povećanjem kvadrature na postojeću infrastrukturu, a bez adekvatnog proširenja infrastrukture, građani dobijaju manju površinu infrastrukture po glavi stanovnika. Čime imaju manje u odnosu na pre, a ne plaćaju manje obaveze prema gradu, tako da je to pljačka.
Zbog toga sam juče čekao 15 minuta da preko Mosta na Adi dođem do njenog prvog semafora kod Topčidera, znači 200-300 metara za 15 minuta. I zo u 6:40, šta li bi tek bilo oko 4 ili 5 sati tik posle posla. Jer se uliva sa 3 u 1 traku. I bilo je planirano da se nastavi proširenje puta ka Rakovici i tunel kroz Topčider ali ova vlast apsolutna ništa ne radi na širenju infrastrukture, samo na trpanju objekata na postojeću infrastrukturu. A kao što rekoh, pretpostavljam da je najveći razlog jer im pare odlaze u bure bez dna zvano Beograd na Vodi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478733#p478733:g1gs86z3 je napisao(la):
spatiotecte » 19 Sep 2017 07:18 am[/url]":g1gs86z3]
S'tim sto bi trebao da ulozis 500 miliona evra u infrastrukturu da bi se ustedelo tih 10 minuta u javnom prevozu...
Tako da ta tvoja racunica tesko da ce da pije vodu.
To i nije bila računica koja omogućuje konačno poređenje. To što sam izračunao je previše pojednostavljeno i parcijalno da bi se moglo upotrebiti za bilo kakav konačan bilans šta bi donela jedna ili druga opcija. Jedina ambicija mi je bila da ljudi steknu bar NEKI osećaj o redu veličine brojeva (za pojedine izdvojene aspekte ovog problema) o kojima pričamo kad pričamo o uštedama boljeg projekta. Pošto su one ogromne. Kad se kaže da BW Residence košta 50 miliona, to je broj koji je svima jasan. Ali kad se kaže da bi bolje urbanističko rešenje naprimer omogućilo bolji saobraćaj, bez ovakvih grubih procena nemoguće je reći šta bi to uopšte moglo da znači kad se prevede u novac, i kakav je odnos prema šteti od rušenja. Samo se ovom malom aspektu, samo u javnom saobraćaju, dolazi do broja od pola miliona evra uštede SVAKI DAN (a ne jednokratno kao brojevi koje si pomenuo), a mi pričamo o decenijama ili možda čak stolećima takvih troškova ili zarada. 500 miliona bi se isplatilo za 1000 dana, što je svega 2,7 godina, SAMO od ušteda u JAVNOM saobraćaju. Prava analiza bi zahtevala da se uračuna ogroman broj raznih faktora gde se verovatno pojavljuju vrlo slične, i zaista ogromne novčane vrednosti. Tačno je da bi bila potrebna i nova velika ulaganja u bolju infrastrukturu, ali su zato i dobici kvalitetno rešenog centra grada, za šta SA jeste ključ, DALEKO raznovrsniji, mnogobrojni i veći, izraženi u novcu, od ovog primera grube procene samo jednog faktora. Plus svi dobici koji se ne mogu tako lako izraziti u novcu.
 
Ali Zumo kako ne shvatas da je BnV samo jedan mali delic grada i da kad bi se cak sve srusilo i izgradilo ponovo opet ne bi od tih novih zgrada u SA mogao da imas ustedu od 10 minuta u prevozu.
 
Vrh