Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449054#p449054:2813vvd7 je napisao(la):
vucko35 » 02 May 2017 07:32 am[/url]":2813vvd7]Slovenski malim slovom

Za svakog po nešto...Nbg strana za ozbiljne rekreativce,klaustrofobične i Zumu,druga strana za gradske face koji moraju da vide i budu viđeni.

Što se nerviraš?
Zato što je desna obala Save najvažnija u gradu po čitavoj listi različitih kriterijuma, pa je morala biti najbolja, najšira i najreprezentativnija. A sada je ispalo da je donji nivo neupotrebljiv za šetnju pošto sumnjam da ima mnogo njih koji će stajanje ili penjanje gore-dole po kosim rampama sebi postaviti kao cilj izlaska, do same vode i ne možeš jer nema stepenica, a prolaz pored nje ima manje od metar i po. Tako da ostaje samo možda tri svuda prolazna metra na gornjem nivou, a to nije dovoljno ni samo za one koji žele da budu viđeni. Tako da ne znam koga će ovakva obala zadovoljiti, čak i kad bi se uzeo pogrešan urbanistički princip (koji se ovde stalno ponavlja) da je dovoljno da ovako važan i poželjan deo grada zadovoljava potrebe samo jedne grupe, a ne potrebe mnogih. Pošto tobože druge grupe mogu otići na drugo mesto. To drugo mesto nije desna obala Save i pešački centar grada. Čitava ta obala je sada samo moderan ali neugodni prolaz do prodavnica i restorana. Dakle, isto što i standardni gradski trotoar kome je najčešće maksimalni domet da uz guranje i manevrisanje ljudi mogu stići iz tačke A u tačku B, a ne da im pri tome bude lepo. Služi kao veza imeđu prodajnih punktova i malo kome drugom.
 
IMG_4853.jpg


Nadam se da se ova ograda ka stepenicama uklanja i da ce biti slobodan pristup sa gornjeg setalista....?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449110#p449110:2jmuoppi je napisao(la):
Zuma » 02 May 2017 01:19 pm[/url]":2jmuoppi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449054#p449054:2jmuoppi je napisao(la):
vucko35 » 02 May 2017 07:32 am[/url]":2jmuoppi]Slovenski malim slovom

Za svakog po nešto...Nbg strana za ozbiljne rekreativce,klaustrofobične i Zumu,druga strana za gradske face koji moraju da vide i budu viđeni.

Što se nerviraš?
Zato što je desna obala Save najvažnija u gradu po čitavoj listi različitih kriterijuma, pa je morala biti najbolja, najšira i najreprezentativnija. A sada je ispalo da je donji nivo neupotrebljiv za šetnju pošto sumnjam da ima mnogo njih koji će stajanje ili penjanje gore-dole po kosim rampama sebi postaviti kao cilj izlaska, do same vode i ne možeš jer nema stepenica, a prolaz pored nje ima manje od metar i po. Tako da ostaje samo možda tri svuda prolazna metra na gornjem nivou, a to nije dovoljno ni samo za one koji žele da budu viđeni. Tako da ne znam koga će ovakva obala zadovoljiti, čak i kad bi se uzeo pogrešan urbanistički princip (koji se ovde stalno ponavlja) da je dovoljno da ovako važan i poželjan deo grada zadovoljava potrebe samo jedne grupe, a ne potrebe mnogih. Pošto tobože druge grupe mogu otići na drugo mesto. To drugo mesto nije desna obala Save i pešački centar grada. Čitava ta obala je sada samo moderan ali neugodni prolaz do prodavnica i restorana. Dakle, isto što i standardni gradski trotoar kome je najčešće maksimalni domet da uz guranje i manevrisanje ljudi mogu stići iz tačke A u tačku B, a ne da im pri tome bude lepo. Služi kao veza imeđu prodajnih punktova i malo kome drugom.
Meni lično je pun rac biciklista.Izađem do Save da prošetam kera,moram da pazim da ne naleti neki sa 45 km/h.Izađem sa klincima opet isto.
Što ne naprave negde šetalište gde je biciklistima zabranjeno? :wink:
Da postoji takvo šetalište ja bih rado išao tamo.Kao što pravi biciklisti idu do Galovice.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449121#p449121:13t1d1wd je napisao(la):
astrodule » 02 May 2017 01:53 pm[/url]":13t1d1wd]Onda idi negde na selo, na livadu pa tamo šetajte.

Poslato sa telefona
Eeee ne može to tako....i roditelji sa decom su grupa kojoj treba izaći u susret.pitaj Zumu.
 
Vučko moja preporuka nikad u holandiju,nikako,tamo su devedeset devet posto stanovnika potencijalne ubice kučića,dece i pešaka koji jure 45 km/h. Ahahahaha
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449121#p449121:ov0707gk je napisao(la):
astrodule » 02 May 2017 02:53 pm[/url]":ov0707gk]Onda idi negde na selo, na livadu pa tamo šetajte.
Ne, nego se ostavi dovoljna širina, pa i biciklisti i pešaci imaju posebne i jasno razdvojene staze. Zašto bi jedni bili važniji od drugih? Ključni kriterijum je poželjnost, društvena korist i "unikatnost" nekog proistora. Nekada možeš reći da će prostor biti samo za jedne a ne za druge, a nekada ne možeš. Ovde ne možeš. Nego se uradi ono što sam objašnjavao još u početku. Pobroje se sve obavezne i veoma poželjne funkcije obale, pa se odvoje posebni pojasevi za sve one koje se ne mogu pomešati, pa se zatim izračuna minimalna širina dovoljna za sve. Tek se ONDA pravi plan. Ne vidim kako bi potreba nekog privatnika da nam EFIKASNIJE proda nešto ako je tik pored vode, a ne 20 metara dalje od nje, bila važnija od niza potreba koje ima grad i njegovi stanovnici?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449124#p449124:2m9r548z je napisao(la):
ZvezdaracMare » 02 May 2017 02:06 pm[/url]":2m9r548z]Vučko moja preporuka nikad u holandiju,nikako,tamo su devedeset devet posto stanovnika potencijalne ubice kučića,dece i pešaka koji jure 45 km/h. Ahahahaha
A jel mogu u Dansku?
 
Svi moramo negde da prohodamo, a poželjno je da to bude na lepom mestu. Zašto bi desna obala Save bila otpisana?

IMG_1301_1.jpg


I mali potsetnik ...

Hamburg_hafencity_marco-polo-terrassen.JPG


HafenCity-Hamburg-625px.jpg


53099385.jpg


2.jpg


visitas.guiadas.por.arquitecto.Madrid.Rio.y.matadero.05psd.jpg


IMG_0606.jpg


Nanjing-waterfront-landscape-design--7--low-res-jpg_070641.jpg
 
Postoje kreativna resenja i ovo sto smo mi dobili,tri milijarde investicija u SA.Ahahahahah
 
I eto,na tri slike prelepih šetališta i nema bici staze...a ovde su i dobili i još bi da jure
 
Ovako?

IMG_1023_resize.jpg


IMG_1011_resize.jpg


Zaboravili su na kontejner sa ekipom hitne pomoći.
 
Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.
 
Treba da kažeš da nije zadatak građana da misle o tome. Imaju pravo da budu na jednoj od najlepših obala u gradu, da se bar tu opuste, i da ne misle ni o čemu. SVI koji žele. Mesta je bilo dovoljno. To je sve što se o tome ima reći.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:idvqqamg je napisao(la):
vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":idvqqamg]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.

Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.

Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...
 
Plus da ne pričam da biciklista kod nas ima mnogo manje nego u Evropi. Da ne spominjem i trkače koji isto prave gužvu po toj Evropi. Propuštena je ogromna prilika da se ovaj prostor napravi da bude prijatan svima.
 
Upravo sam ponovo pretražio prostorni plan, za slučaj da sam nešto propustio ili zaboravio, ali nisam. Sem na jednom mestu, u njemu UOPŠTE NE POSTOJI prostor koji je odvojen za biciklističke staze. Čak se i spominje retko. Kaže se jedino da staza mora postojati u okviru najvišeg nivoa šetališta minimalne širine 10 metara. A čak i to nema previše smisla jer se posle kaže da je minimalna širina dvosmerne biciklističke staze 3 metra, a da sa bar jedne njene strane mora postojati zeleni pojas odvajanja od pešaka minimalne širine 1 metar. Drugim rečima, za sve ostalo na najvišem nivou (klupe, ograde, svetla, prolaz, česme, toaleti, komercijala) ostaje svega 6 metara. Znači i tu staza jedva može da stane, jer će zbog uskog prostora za pešake vožnja biti skoro nemoguća, a drugde je nema UOPŠTE. Kaže se samo da biciklistička staza "može postojati" i drugde, ali se ne kaže na kom to mestu "može postojati" pošto takvog praznog mesta za nju nema. Praktično je jedina mogućnost ovo što su i uradili, da se liše zelenila uz ulice, pa da staze stave na njihovo mesto. Dakle, "može", ali samo ako se ukine nešto drugo, što su oni sami takođe rekli da treba da postoji. I to vam je znači taj plan za centar grada i elitno naselje 21. veka! Nisu odvojili prostor ni za bickl, a kamoli za tramvaj ili metro. A ako nešto od toga BAŠ hoćete, nije neophodno da istovremeno dišete kao ljudi, jer onda uz ulice nema zelenila.
 
Ljudi hajde malo spustite loptu.

Mene samo zanima kako bi ste se vi ponašali kao investitor BNV, da li bi ste i vi bili velikodušni i pravili široke bulevare sa širokim pešačkim stazama i zelenim površinama, a od reke do prvog reda zgrada ostavili 50 ili 100m za široku pešačku i biciklističku stazu i zeleni pojas ili bi ste isto gledali što više da izgradite i zaradite.
Sve više postajemo kapitalističko društvo (američkog tipa), a sve manje humano (skandinavskog tipa), a ta transformacija se izražava u svemu pa i u urbaniznu i arhitekturi.
Mnogima nije valjao ni socialističko komunistički urbanizam Novog Beograda, tako sada opet nekima ne odgovara BNV, teško je svima ugoditi.
Ispada da je problem lošeg urbanizma samo u BNV, a on je prisutan svuda u gradu, svi investitori u gradu se trude da izgrade što veće površine i da zarade što više. Na svim gradilištima se sve manje ostavlja za zelene površine, a o nelegalnim spratovima bolje da i ne govorim. Tako da treba kritikovati sve što se loše gradi u gradu, a ne samo BNV.

Urbanisti i projektanti BNV nisu predvideli biciklističku stazu uz reku, digla se je frka, a oni su naravno na stetu pešačke staze dodali biciklističnu.
Neki su dobili, a neki izgubili, a mi nikako da se pomirimo da uvek neko mora da izgubi da bi neko drugi dobio. Da je ostalo da uz reku bude samo pešačka staza bila bi zadovoljive širine.

IMG_1023_resize.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:chuyn3m2 je napisao(la):
Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":chuyn3m2]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:chuyn3m2 je napisao(la):
vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":chuyn3m2]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.

Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.

Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...
Prijatelju imam firmicu,dva puta mesečno idem kolima u Poljsku,Slovačku,Nemačku....kako kad.U Frankurtu koliko sam ja video na jednom delu keja nema posebno označena b.s.Možda nije slučaj sa celim šetalištem,nisam siguran(verovatno biciklisti obrate pažnju,uspore ili siđu sa bajsa,pa nastave dalje kad prođu taj deo)

Vidi gore slike koje je postavio Zuma,primere nekoliko šetališta u svetu,pa možeš da vidiš da na nekim slikama nema bici staze,ili je nema na određenim delovima...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.

Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448844#p448844:1fzsmak8 je napisao(la):
Karlo del Ponte » Sat Apr 29, 2017 10:49 pm[/url]":1fzsmak8]Ovo što sam sastavio, vezano za primer železničkog muzeja u Holandiji itekako ima veze sa temom. Govori se o muzeju koji prihoduje preko 5 miliona evra godišnje.
Prvi deo.
A već sam napravio i drugi deo.
Biće ukupno 5 delova, jer ne mogu sve tako brzo obraditi, a preko 30 fotografija po stranici je previše.

Ako se insinuira sa prenamjenom glavne željezničke stanice u nekakv muzej, treba istaknuti jednu bitnu činjenicu za muzej u Utrehtu. A to je postojanje pristupnih kolosjeka koji taj muzej povezuju sa drugim prugama.

Po najavljenim planovima za BNV, stanična zgrada ostaje bez bilo kakvih pristupnih kolosjeka a to onda ima potpuno negativne posljedice čak i za muzej. To bi onda značilo da bi se eventualno izloženi eksponati transportovali drumom, tj gradskim ulicama. U konačnici, to vodi do toga da će cijena i uslovi transporta velikih eksponata dovesti do njihovog potpunog uklanjanja i svođenja zbirke na "sitne komade" a da li će muzej moći prometovati milione godišnje svojom kolekcijom skretnica, sumnjam.

Znači, kad se podvuče crta, čak i za postojanje ozbiljnog muzeja u zgradi ž.s. neophodni su pristupni kolosjeci.

P.S.
najbolje rješenje za zgradu željezničke stanice je - željeznička stanica.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449135#p449135:2nq5pe9v je napisao(la):
Zuma » Tue May 02, 2017 4:02 pm[/url]":2nq5pe9v]Treba da kažeš da nije zadatak građana da misle o tome. Imaju pravo da budu na jednoj od najlepših obala u gradu, da se bar tu opuste, i da ne misle ni o čemu. SVI koji žele. Mesta je bilo dovoljno. To je sve što se o tome ima reći.

Čovjek treba da kaže ono što misli.
A ja mislim da na promenadi ima mjesta i za šetače i za bicikliste ali pod uslovom da se biciklistička staza ne doživljava kao magistrala, da se brzina vožnje biciklom ograniči i prilagodi uslovima koji su drugačiji nego na drugim dijelovima staze.

Takođe, moj je prijedlog da se izgradi brža biciklistička staza unutar prostora BNV.
Pa kome se žuri, ima bržu stazu a ko hoće laganu vožnju uz rijeku ima sporiju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449135#p449135:3csdpo8u je napisao(la):
Zuma » 02 May 2017 03:02 pm[/url]":3csdpo8u]Treba da kažeš da nije zadatak građana da misle o tome. Imaju pravo da budu na jednoj od najlepših obala u gradu, da se bar tu opuste, i da ne misle ni o čemu. SVI koji žele. Mesta je bilo dovoljno. To je sve što se o tome ima reći.
Kad se premrežio NBG sa b.stazom to je realno gledano urađeno na štetu pešaka.Jedan deo trotoara je izdvojen za bicikliste.Negde je to manje izraženo kao u J.Gagarina,negde više gde su uži trotoari.Da li je iko ko je normalan rekao ej,pa što niste obeležili deo kolovoza za bicikliste?Nije,nego su pešaci to prihvatili i dele trotoar sa b.To je kompromis da biciklisti ne bi ginuli ko Nemci.

Iako dobar deo biciklista nema osnovni deo b.opreme-zvonce,pa da najavi svoj prolazak ljudima kojima prilazi sa leđa bez obzira da li su ti ljudi na trot.ili bici stazi.

Kada su ove fegetlije počele BNV biciklisti su se pobunili gde je bici staza?I šta je investitor uradio?Opet je napravio bici stazu na štetu pešaka,jer naravno da neće na svoju štetu.
I tu je problem gde biciklisti ne pokazuju toleranciju jer sad niti pešaci imaju šetalište,niti biciklisti pravu stazu.Svaka čast.

A što se tiče izjava da arhitektura postoji da bi eliminisala kompromise i toleranciju....pa ni mađioničar ne može to da uradi gde ima 1000+ stanovnika po km2,a kamoli arhitektura.
 
Vrh