Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

A što se tiče izjava da arhitektura postoji da bi eliminisala kompromise i toleranciju....pa ni mađioničar ne može to da uradi gde ima 1000+ stanovnika po km2,a kamoli arhitektura.--mislim na eliminaciju potrebe za tolerancijom,naravno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3fwj5aau je napisao(la):
vucko35 » Wed May 03, 2017 6:23 am[/url]":3fwj5aau]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:3fwj5aau je napisao(la):
Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":3fwj5aau]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:3fwj5aau je napisao(la):
vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":3fwj5aau]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.

Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.

...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.

Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.
Poenta cele price je da se gledalo da gradjevinska povrsina SA koja ce biti ponudjena "investitoru" bude sto veca pa je ime toga umesto da se linija gradnje povuce par desetuina metara unutar SA povucena je do same obale ili je ostavljena tamo gde je nekada bila kada je obala imala drugu namenu a ne da bude i setaliste. Sad imamo to nasipanje recnog korita kako bi se dobilo par metara za uzane pesacke i biciklisticke staze, za zelenilo u tragovima i cvecem u prozorskim zardinjerama na ogradi. Cedi se svaki santimetar javne povrsine kao voda iz suve drenovine.
"Stari deo Beograda" nema osim tih staza pored obale Save i Dunava nigde vise obelezene biciklisticke staze i jedino mesto gde se moze rekreativno da vozi je pored obale. A i da ih ima nisu svi u kondiciji da voze brdske ture obzirom na konfiguraciju terena unutar grada.
To sto ti ne volis bicikliste ne znaci da tvoja deca nece zeleti jednog dana da voze bicikl. Ova obala se ne uredjuje za narednih deset godina pa cemo je posle srusiti i napraviti sledecu malo drugaciju. Zato moramo da postujemo i setace i bicikliste i dzogere i decu i stare.
Ovo sto se sada uradi nije samo za nas i nase interese, vec i za buduce generacije.
 
Pomalo je duhovita pretpostavka da grad nešto pregovara sa investitorom kako će njegovo sopstveno zemljište biti isparcelisano, koje će mu biti namene, a pogotovo kako treba urediti javno zemljište. Naravno, ovde je baš tako, otuda i takvo mišljenje i priče o gubitku suvereniteta, ali to nije normalno stanje. Uobičajeno je da grad napravi opšti plan nekog područija, ne da ga on dobije od investitora, pa onda GRAD isparceliše zemljište u skladu sa njim, pa tek ONDA investitor od onoga što je preostalo posle zadovljavanja opštih potreba dobije neke parcele na kojima radi (skoro) ono on hoće. Ali planiranje javnog zemljište nije u nadležnosti privatnih lica.
 
Ne,poenta je da ima toliko bicikističkih staza,da ne bi bio smak sveta da je jedno parče koliko ima već na tom potezu ostavljeno samo za pešake.

Zuma je postavio neke slike šetališta.Pogledaj drugu sliku onog trga pored obale.Jel ima negde b.s.?I naravno i da su biciklisti dobrodošli da se voze tuda,niko im ne brani.

Na Savskom keju kod mene u blokovima imaju tri staze.Nasip,srednja koja ide zig-zag i ona uz samu obalu.Na svakoj su biciklisti.
Neka se prave i staze,meni ne smeta,ali stav biciklista i tvoj stav(mislim na one koji postavljaju slike pešaka na stazi i cokću) gde se žališ na pešake i pse itd....to je jadno
 
Moj stav o biciklistickoj stazi u ovakvoj formi je vrlo jasan. Ne treba da postoji. Brza biciklisticka staza kakva je sada izgradjena treba da bude iza prve linije objekata i da tu biciklisti nesmetano mogu da ubrzaju. Naravno ne bih zabranio ulazak biciklama na kej ali u tom slucaju silazak sa bicikle i lagana setnja sa biciklom uz naravno obavezne vezove kako bi mogle da se ostave na sigurnom posto i po koji biciklista voli da svrati do kafica ili da pogleda reku a ne da samo projuri pored. I nema te sirine koja bi to regulisala posto se sadrzaji preplicu. Pravi primer je Ada Ciganlija gde je staza iza kafica tako da nema preplitanja i problema u sustini tu su veci problem nesavesni pesaci koji prelaze preko biciklisticke staze. Na adi je takodje uocljivo da biciklisti kada idu glavnom setnom stazom sidju sa bicikle i guraju je pored sebe sto je sasvim ok.
 
Kada su ljudi u bezizlaznoj poziciji ili kada makar ne vide perspektivu izlaza okreću bes jedni ka drugima. I to često najbližima koji su u istoj situaciji. Medicinska sestra sa Urgentnog ima malu platu i zna da je neko tamo kriv za to ali je besna na drugu medicinsku sestru sa odelenja jer ima istu platu a mnogo lakši posao. Iako je plata te sestre isto bedna i nije kriva za tu situaciju. Pešaci su besni na bicikliste, biciklisti na pešake. A ni jedni ni drugi nisu krivi zbog idiotski smišljene obale. Vrlo interesantna situacija. Kao kada u kavezu neko uzme da šiba kerove a oni počnu ujedaju jedni druge umesto onoga koji ih šiba jer niti znaju ko ih tuče niti mogu da ga dohvate. 
Treba biti besan ako nešto ne valja ali bes treba usmeriti ka krivcima a ne ka drugim 'žrtvama'. A 'žrtve' su i pešaci i biciklisti. A krivac je onaj koji je projektovao staze. 
Nekoliko puta nedeljno vozim velosiped tuda i potpuno je nemoguće voziti normalno (ne brzo, ne može se voziti skoro uopšte) kada ima pešaka. Nekoliko puta nedeljno šetam tuda i potpuno je nemoguće šetati opušteno zbog biciklista. Situacija na novoj promenadi je trenutno malo podnošljivija ali ne mogu ni da zamislim kako će izgledati kada se usele zgrade i, pre svega, dućani i bircuzi u novim zgradama. Plašim se da će situacija biti daleko gora čak i bez novih zgrada i hiljada ljudi koji će tu živeti i raditi. A kod Savanove je apsolutno neprohodno čim grane sunce. Jednom rečju bedno i ne treba da se ljutimo jedni na druge. Kao što rekoh često vozim bajs ali nikada ne pokušavam da vozim brzo na mestima gde ima ljudi niti se zalećem u ljude. Polako prođem i zamolim da 'se provučem', kažem 'pardon' i slično. Pazim na decu kao i njihovi roditelji. Ali situacija je jadna. Možda smo to i zaslužili, možda nismo za bolje. ‎Ali nije moralo tako, nije moralo...
 
Ljudi postavljaju slike pešaka i pizde što ne mogu da voze brzo.Čemu to kad je već takva situacija zbog ižvakanih okolnosti.Puno biciklista vozi i po pešačkim stazama pa im niko ništa ne kaže.

A ljudi iz centra mogu slobodno da traže ukidanje zoniranog parkinga,da se uklone parking mesta sa trotoara koji su oduzeti i pešacima i biciklistima i da traže projektovanje bici staze.
Uhvatiti se za jedno parče šetališta gde će možda nekad da siđu sa bajsa i prošetati je bzv
 
Uprkos Zuminoj tvrdnji da sirina pojasa resava ovaj problem i dalje sam misljenja da bilo koja sirina ne resava problem dokle god je staza ispred a ne iza objekata koji se grade uz obalu. Ada je odlican primer.
 
Slažem se sa Igorom. Širina šetališta pomogla bi samo pešacima, tj. bilo bi komotnije, ali ne i biciklistima. Zašto? Zato što gde god da trasiraš bici stazu, pešaci će je masovno seći jer su sa obe strane staze pešački ciljevi - sa jedne žele da dođu do ograde(reke) a sa druge do objekata (restorana, butika)

Da uprostim. Uumimo da od 100% pešaka koji šetaju paralelno sa rekom, 50% će u jednom momentu preseći popreko da bi prišli reci a drugih 50% će preseći na drugu stranu da priđu objektima. U svakom slučaju, učestali prelazak preko bici staze je neminovan. Da je šetalište široko 100 metara, bici staza bi bila jednako puta sečena.
 
Upravo tako. Zato i kazem da prava staza bude iza prve linije objekata a da naravno biciklisti mogu da setaju sa biciklom i da imaju dosta mesta za vezivanje.
 
Ideje kako treba urediti gradski prostor su se menjale. Ono što je važilo nekada ne važi danas. Nije svaki primer iz sveta za ugled. Kada se rade NOVI projekti na velikoj slobodnoj površini, kao ovde, apsolutno nema izgovora, moraju se koristiti najnovija urbanistička sazanja. Veliki gradovi potpuno proteruju automobile iz centra grada. To znači da bi, uz javni saobraćaj, biciklističke staze po novim konceptima čak trebalo da imaju VEĆI prioritet od ulica za automobile, a u najmanju ruku da on ne bude manji. Dakle priče kako biciklistička staza "ne može da stane", ili da je dovoljna jedna na najvećoj ulici, ili da je treba izbaciti iz obalskog pojasa i smestiti negde u unutrašnjost, su danas potpuno anahrone i preživele. Za povećani metabolizam prilikom vožnje bicikla ili trčanja je čak poželjno da vazduh bude čistiji nego inače, zato su biciklističke staze danas obavezno pored reke, isto kao i rekreativci i obični pešaci (A NE ZGRADE i BIZNIS, to više nije prioritet na isti način na koji su zgrade smenile nekadašnju industriju na obali). Dakle danas staze MORAJU postojati na SVIM iole većim ulicama. Ako tobože "nema mesta", onda mesto MORA da se pronađe. Ne gradimo ih među starim zgradama nego na praznoj ledini. Reći da za bisklistički stazu "nema mesta" bi bilo isto kao kad bi (do sada) neko napravio zgradu bez pristupnih ulica, u fazonu "baš mu zafalilo prostora za tržni centar, pa ga napravio na sred ulice".

Dakle, za SVAKU iole veću novu ulicu treba da se odvoje posebne trake za pešake i posebne trake za bicikliste. One su pažljivo razdvojene gustim zelenilom tako da nema opasnosti iskakanja. To što se dva saobraćajna toka, biciklistički i pešački, povremeno ukrštaju, nije ni malo veći problem od uobičajenog ukrštanja pešaka i automobila po čitavom gradu. Ako se prelaz dobro označi i obezbedi problema nema. Na raspolaganju su žive ograde, rampe, metalne vođice, semafori, pasarele i niz drugih metoda koje su usavršene zbog prelazaka ulica. Da li je neko do sada tvrdio da nam negde ne treba ulica zato što će da seče put pešaka? Naravno da nije. Biciklističke staze su "nove ulice" i tako ih treba posmatrati. Mora se znati šta je od čega važnije. Da bedna šaka ljudi zauzme obalu reke i tu stanuje, ili da ogomna masa vozi, trči ili šeta pored nje? Ako postoje tehnički problemi ukrštanja, onda ih treba rešiti, zato što su samo tehnički, a ne kompletno izbaciti ceo prioritetni sadržaj sa lažnim obrazloženjem da "to nismo u stanju da rešimo". Naravno da jesmo. Problem su privatni interesi, a ne naše mogućnosti prevazilaženja teškoća. Biciklističke staze, rekreativne staze i pešačke staze zato moraju postojati i pored obale, i one uz dovoljnu širinu javnog prostora ni malo ne smetaju jedne drugima. Dakle koren problema je korumpiranost vlasti i davanje najboljeg obalskog zemljišta privatnicima, a ne neki nerešivi tehnički i urbanistički problemi.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3qtkxs06 je napisao(la):
vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":3qtkxs06]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:3qtkxs06 je napisao(la):
Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":3qtkxs06]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:3qtkxs06 je napisao(la):
vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":3qtkxs06]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.

Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.

Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...


Vidi gore slike koje je postavio Zuma,primere nekoliko šetališta u svetu,pa možeš da vidiš da na nekim slikama nema bici staze,ili je nema na određenim delovima...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.

Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.


Biciklisti su bili redovni i skoro jedini korisnici ovog prostora pored pecarosa onda dok je bio zapusten. Od roditelja sa decom, do profesionalnih biciklista. Treba sad da ih proteramo i marginalizujemo zbog novih posetioca? Bravo za stav! :kk: :kk: :kk:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3qtkxs06 je napisao(la):
vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":3qtkxs06]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140 je napisao(la):
Prijatelju imam firmicu,dva puta mesečno idem kolima u Poljsku,Slovačku,Nemačku....kako kad.U Frankurtu koliko sam ja video na jednom delu keja nema posebno označena b.s.Možda nije slučaj sa celim šetalištem,nisam siguran(verovatno biciklisti obrate pažnju,uspore ili siđu sa bajsa,pa nastave dalje kad prođu taj deo)


Ja se tim evropskim putevima vozim biciklom po uredno obelezenim biciklistickim stazama na 90% gradskih saobracajnica. U Holandiji na regionalnim putevima pored auto- traka imas uredne biciklisticke trake, a biciklista neretko ima vise nego automobila. U Danskoj ce jos malo zabraniti automobile kako su poceli. Pogledaj ti to malo bolje sledeci put kad budes imao priliku...
 
Da li biciklistička staza ovde nešto ometa? Naravno, ovde pre svega ima dovoljno mesta, i to je sve što je potrebno.

231_chambre-luxe-9.jpg

maxresdefault.jpg

11173298434_1f303a8e15_b.jpg

fountains-2.jpg

Promenade-Paillon-Nice.jpg

527abbaee6ea2_final.jpg

coul%C3%A9e-verte.jpg

Hotel-3A_Nice-Massena_UpView.jpg

thumb_795_paysage_big.jpg

01Nice-axono.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449366#p449366:2u4pruaq je napisao(la):
Zuma » Sre Maj 03, 2017 4:42 pm[/url]":2u4pruaq]To što se dva saobraćajna toka, biciklistički i pešački, povremeno ukrštaju, nije ni malo veći problem od uobičajenog ukrštanja pešaka i automobila po čitavom gradu. Ako se prelaz dobro označi i obezbedi problema nema. Na raspolaganju su žive ograde, rampe, metalne vođice, semafori, pasarele i niz drugih metoda koje su usavršene zbog prelazaka ulica.
Davno sam ja u sali napisao da bi trebalo staviti semafor na setaliste ne racunajuci da ce neko ozbiljno makar i teoretski razmatrati tu mogucnost.

EDIT: Zuma primere koji si postavio su potpuno neadekvatni i neuporedivi sa nasom situacijom gde se voda nalazi sa jedne strane a ugostiteljski i trgovinski objekti sa druge strane. Nema te sirine koja ta ukrstanja moze da resi.
 
Da se podsetimo šeme bici staza u SA:

Sigurno je da će glavna bici staza kroz promenadu postati sekundarna,a sekundarne glavne locirane iza zgrada BW residences,kule,tržnog centra viste.Takodje treba reći da butici,restorani itd itd neće gledati samo na promenadu nego biti i iza te će ukrštanja pešaka i biciklista biti neizbežna.Bici staze iza zgrada će pratiti ulične frontove i semaforsku signalizaciju, s tim što će predpostavljam biciklistima biti i brže i komfornije da koriste central park u SA za odmor,osveženje nego kafiće na promenadi.
 
Zuma, kao što Igor napisa, primeri ti nisu adekvatni jer je promenada prostor potpuno drugačije namene. Bici staze na primerima koje si postavio su odlično rešenje za Savski bulevar a park koji si postavio je ekvivalent parka u BnV (ja bih zaista voleo da vidim ovako nešto). Ja se slažem sa ovim rešenjem da najmanje tačaka konflikta ima ako se bici staza postavlja uz ivicu kolovoza umesto kolovozne trake a ne umesto dela trotoara.

Na promenadi širina uopšte nije parametar koji može da poveća ili smanji broj konfliktnih tačaka između pešaka i biciklista. Na promenadi bici stazi nije mesto jer ona ne može ispuniti svoju svrhu, samo od stvara konfliktni prostor. A od suštinske je važnosti da se shvati kako širina nema ništa sa tim. U slučaju promenade prostor sa obe strane šetališta namenjen je pre svega pešacima i oni će učestalije ovde prelaziti šetalište popreko i seći bici stazu. TO nije slučaj kod bulevara gde pešaci samo na raskrsnicama seku bici stazu, jer - nemaju šta da traže na ulici.
 
Prethodna skica je smešna fantazija kojom projektaniti tobože čuvaju ugled, savršeno dobro znajući da od toga nema ništa pošto nigde nema viška prostora, a oni ga nisu rezervisali. "On street cycle lane" i "shared space cycling" ... kako da ne ... evo samo što nisu. A "Primary bycicle route" samo ako su spremni da dobiju batine od ljutitog roditelja kome su udarli dete, odnosno ako smatraju da je zelenilo među 2000000 kvadrata čisti višak.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=ccyD03zCl9Y[/youtube]

Gospodar Vučić reče danas:

"evo nas na krovu druge beogradske kule"
"sledeći su, da vam prevedem, Park Pogled i Lep Pogled, bliznakinje"
"u maju tender za Toranj"
"u oktobru početak radova na Tornju"
"pokušaćemo da tržni centar sa onim ispod zemlje bude veći od Dubai Mola"
"počinjemo park od 1,2 hektara"
"promenadu završavamo za koji dan"
"biće lepša od promenade u Tel Avivu i Oslu"
"ovde je mercedes u oblasti stolarije"
"moraćemo da pojačamo Niš i Novi Sad"
"napali smo i Palatu Pravde"
"hoćemo da otvorimo originalnu fasadu Pošte, da ne izgleda ovako socrealistički"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449382#p449382:2w5fnzt1 je napisao(la):
Igor » 03 May 2017 04:19 pm[/url]":2w5fnzt1]
Davno sam ja u sali napisao da bi trebalo staviti semafor na setaliste ne racunajuci da ce neko ozbiljno makar i teoretski razmatrati tu mogucnost.

EDIT: Zuma primere koji si postavio su potpuno neadekvatni i neuporedivi sa nasom situacijom gde se voda nalazi sa jedne strane a ugostiteljski i trgovinski objekti sa druge strane. Nema te sirine koja ta ukrstanja moze da resi.
Zašto bi semafori na biciklističkim stazama bili toliko neobični? Nije bitno koje se vrste saobraćaja ukrštaju. Važan je samo protok. Ako je veliki, potrebna je sinhonizacija ukrštanja, nebitno čega. To je ostatak razmišljanja u kome su bicikli bili nešto retko i usputno.

Što se tiče problema da su reka i komercijalni objekti na raznim stranama staze, to jeste problem ali nije toliko veliki koliko izgleda. Koliko često ljudi cirkulišu između kafane i reke? Uglavnom sednu i ne mrdaju. Veći su problem drugi sadržaji na obali. Recimo to što je dečije igralište sa druge strane staze. Ili razne izložbe. Ili klupe, česme itd.

IMG_2732_resize.jpg


Kad bi biciklistička staza bila iza svega što je zanimljivo na javnom delu obale, a sve privatno bilo sa njene druge strane, i ako bi širina obale bila dovoljna da privatni i javni sadržaji nisu na svega par lakih koraka jedni od drugih, nego iza gustog i neprolaznog zelenila sa jasno definisanim i uočljivim pešačkim prelazima, kao na ulicama, onda bi ta ukrštanja bila ređa i kontrolisanija. Znalo bi se gde nalaze, pa bi i pešaci i biciklisti na tim mestima bili oprezniji, kao na uličnim zebrama.

To zaista stvara izvesnu teškoću, ali se mora videti šta se gubi a šta se dobija. Ako i izbacimo bicikliste, šta ćemo sa onima koji trče? Uzevši u obzir da svi sede pored računara ili gledaju mobilne po ceo dan, trčanje ili bar neko održavanje kondicije je nužno. Pitanje zdravlja čitave nacije. Svež, vlažan i nešto čistiji vazduh pored reke je idealan baš za to. Treba li tim istim ljudima koji šetaju reći da onda kada trče ili voze bicikl to treba da rade pored najvećeg broja auspuha u gradu? Ako je biciklističko trkačka staza takođe na obali, dobijamo nešto veoma zdravo i korisno za sve, a stvorili smo ipak manji problem koji već znamo kako se rešava (ali: to je "manji problem" SAMO AKO NA OBALI IMA DOVOLJNO MESTA, to je uvek uslov svih uslova, za sve).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449377#p449377:48pnzn4y je napisao(la):
Nik_B » 03 May 2017 03:05 pm[/url]":48pnzn4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:48pnzn4y je napisao(la):
vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":48pnzn4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:48pnzn4y je napisao(la):
Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":48pnzn4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:48pnzn4y je napisao(la):
vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":48pnzn4y]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.

Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.

Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...


Vidi gore slike koje je postavio Zuma,primere nekoliko šetališta u svetu,pa možeš da vidiš da na nekim slikama nema bici staze,ili je nema na određenim delovima...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.

Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.


Biciklisti su bili redovni i skoro jedini korisnici ovog prostora pored pecarosa onda dok je bio zapusten. Od roditelja sa decom, do profesionalnih biciklista. Treba sad da ih proteramo i marginalizujemo zbog novih posetioca? Bravo za stav! :kk: :kk: :kk:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:48pnzn4y je napisao(la):
vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":48pnzn4y]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140 je napisao(la):
Prijatelju imam firmicu,dva puta mesečno idem kolima u Poljsku,Slovačku,Nemačku....kako kad.U Frankurtu koliko sam ja video na jednom delu keja nema posebno označena b.s.Možda nije slučaj sa celim šetalištem,nisam siguran(verovatno biciklisti obrate pažnju,uspore ili siđu sa bajsa,pa nastave dalje kad prođu taj deo)


Ja se tim evropskim putevima vozim biciklom po uredno obelezenim biciklistickim stazama na 90% gradskih saobracajnica. U Holandiji na regionalnim putevima pored auto- traka imas uredne biciklisticke trake, a biciklista neretko ima vise nego automobila. U Danskoj ce jos malo zabraniti automobile kako su poceli. Pogledaj ti to malo bolje sledeci put kad budes imao priliku...
Tvoja izjava idi malo po Evropi je neprimerena jer ne znaš da li sam ja i išao tamo.Odatle moj prethodni odgovor.I pričao sam konkretno o delu šetališta u Frankfurtu,a ne o celoj Holandiji i Danskoj.Smiri strasti.A tebi svaka čast što se voziš Holandijom na biciklu.
A koga proteruju sad?objasni mi to.

Da li su biciklističke staze u Nemačkoj napravljene zato što je tamo već 40 god.dominantan sektor usluga,dinamično tržište rada gde skoro svako može da nađe sebi posao u krugu od 10km? Ili su napravljene staze za rekreativce,pa ih sad usput koriste svi?

Kakva je sutuacija u Beogradu?da li postoji kritična masa biciklista-zaposlenih koji svakodnevnim korišćenjem staza opravdavaju izgradnju staza?

Ili se te staze prave čisto u rekreativne svrhe?Ako je tako,ne vidim razloga da budete ostrašćeni zbog silaska sa bicikla na 5 min.jer ne žurite na posao.

Čisto sumnjam da recimo 70 hiljada zaposlenih iz Kaluđerice ima ikakvu želju da sedne na bicikl,vozi se di centra,a možda i dalje,radi 8-12 sati na nekom bednom ili čak i fizičkom poslu i biciklom nazad u Kaluđ.
Samo gradite staze,ali porediti Holandiju koja je besna od para i može da poruši ceo Amsterdam i tu izgradi biciklistički raj sa Srbijom je dečački i nezrelo
 
Zuma sa pricom o semaforima bez potrebe sebe guras u krajnost.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449366#p449366:wzmxdfq3 je napisao(la):
Zuma » 03 May 2017 02:42 pm[/url]":wzmxdfq3]Ideje kako treba urediti gradski prostor su se menjale. Ono što je važilo nekada ne važi danas. Nije svaki primer iz sveta za ugled. Kada se rade NOVI projekti na velikoj slobodnoj površini, kao ovde, apsolutno nema izgovora, moraju se koristiti najnovija urbanistička sazanja. Veliki gradovi potpuno proteruju automobile iz centra grada. To znači da bi, uz javni saobraćaj, biciklističke staze po novim konceptima čak trebalo da imaju VEĆI prioritet od ulica za automobile, a u najmanju ruku da on ne bude manji. Dakle priče kako biciklistička staza "ne može da stane", ili da je dovoljna jedna na najvećoj ulici, ili da je treba izbaciti iz obalskog pojasa i smestiti negde u unutrašnjost, su danas potpuno anahrone i preživele. Za povećani metabolizam prilikom vožnje bicikla ili trčanja je čak poželjno da vazduh bude čistiji nego inače, zato su biciklističke staze danas obavezno pored reke, isto kao i rekreativci i obični pešaci (A NE ZGRADE i BIZNIS, to više nije prioritet na isti način na koji su zgrade smenile nekadašnju industriju na obali). Dakle danas staze MORAJU postojati na SVIM iole većim ulicama. Ako tobože "nema mesta", onda mesto MORA da se pronađe. Ne gradimo ih među starim zgradama nego na praznoj ledini. Reći da za bisklistički stazu "nema mesta" bi bilo isto kao kad bi (do sada) neko napravio zgradu bez pristupnih ulica, u fazonu "baš mu zafalilo prostora za tržni centar, pa ga napravio na sred ulice".

Dakle, za SVAKU iole veću novu ulicu treba da se odvoje posebne trake za pešake i posebne trake za bicikliste. One su pažljivo razdvojene gustim zelenilom tako da nema opasnosti iskakanja. To što se dva saobraćajna toka, biciklistički i pešački, povremeno ukrštaju, nije ni malo veći problem od uobičajenog ukrštanja pešaka i automobila po čitavom gradu. Ako se prelaz dobro označi i obezbedi problema nema. Na raspolaganju su žive ograde, rampe, metalne vođice, semafori, pasarele i niz drugih metoda koje su usavršene zbog prelazaka ulica. Da li je neko do sada tvrdio da nam negde ne treba ulica zato što će da seče put pešaka? Naravno da nije. Biciklističke staze su "nove ulice" i tako ih treba posmatrati. Mora se znati šta je od čega važnije. Da bedna šaka ljudi zauzme obalu reke i tu stanuje, ili da ogomna masa vozi, trči ili šeta pored nje? Ako postoje tehnički problemi ukrštanja, onda ih treba rešiti, zato što su samo tehnički, a ne kompletno izbaciti ceo prioritetni sadržaj sa lažnim obrazloženjem da "to nismo u stanju da rešimo". Naravno da jesmo. Problem su privatni interesi, a ne naše mogućnosti prevazilaženja teškoća. Biciklističke staze, rekreativne staze i pešačke staze zato moraju postojati i pored obale, i one uz dovoljnu širinu javnog prostora ni malo ne smetaju jedne drugima. Dakle koren problema je korumpiranost vlasti i davanje najboljeg obalskog zemljišta privatnicima, a ne neki nerešivi tehnički i urbanistički problemi.
Najbolje da ne stavljaš slike koje tebi u stvari ne idu u prilog i da tvrdiš eto kako je u svetu a mi....Ona slika trga druga po redu meni deluje prilično moderno,tako i tu si se malo zaj.I na njoj se lepo vidi da je ceo prostor osmišljen za pešake.Ja znam dosta biciklista,ozbiljnih sa bajsevima od po 4 do 10 hiljada evra....samo mogu da kažem da je to posebna vrsta ljudi,i nije ni čudo što ovde isti ti biciklisti ne žele da shvate da ima i drugih ljudi osim njih.
 
Poenta je bila da tamo postoji biciklistička staza koja tim silnim pešacima vrlo malo smeta.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449399#p449399:2fxdzh1w je napisao(la):
Igor » 03 May 2017 05:31 pm[/url]":2fxdzh1w]Zuma sa pricom o semaforima bez potrebe sebe guras u krajnost.
Ako je to nezaobilazna cena postojanja staze za trčanje i vožnju bicikla pored reke, onda smatram da se takva trampa isplati.
 
Vrh