A što se tiče izjava da arhitektura postoji da bi eliminisala kompromise i toleranciju....pa ni mađioničar ne može to da uradi gde ima 1000+ stanovnika po km2,a kamoli arhitektura.--mislim na eliminaciju potrebe za tolerancijom,naravno
Poenta cele price je da se gledalo da gradjevinska povrsina SA koja ce biti ponudjena "investitoru" bude sto veca pa je ime toga umesto da se linija gradnje povuce par desetuina metara unutar SA povucena je do same obale ili je ostavljena tamo gde je nekada bila kada je obala imala drugu namenu a ne da bude i setaliste. Sad imamo to nasipanje recnog korita kako bi se dobilo par metara za uzane pesacke i biciklisticke staze, za zelenilo u tragovima i cvecem u prozorskim zardinjerama na ogradi. Cedi se svaki santimetar javne povrsine kao voda iz suve drenovine.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3fwj5aau je napisao(la):vucko35 » Wed May 03, 2017 6:23 am[/url]":3fwj5aau][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:3fwj5aau je napisao(la):Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":3fwj5aau][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:3fwj5aau je napisao(la):vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":3fwj5aau]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.
Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.
...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.
Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3qtkxs06 je napisao(la):vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":3qtkxs06][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:3qtkxs06 je napisao(la):Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":3qtkxs06][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:3qtkxs06 je napisao(la):vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":3qtkxs06]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.
Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.
Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...
Vidi gore slike koje je postavio Zuma,primere nekoliko šetališta u svetu,pa možeš da vidiš da na nekim slikama nema bici staze,ili je nema na određenim delovima...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.
Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:3qtkxs06 je napisao(la):vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":3qtkxs06][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140 je napisao(la):Prijatelju imam firmicu,dva puta mesečno idem kolima u Poljsku,Slovačku,Nemačku....kako kad.U Frankurtu koliko sam ja video na jednom delu keja nema posebno označena b.s.Možda nije slučaj sa celim šetalištem,nisam siguran(verovatno biciklisti obrate pažnju,uspore ili siđu sa bajsa,pa nastave dalje kad prođu taj deo)
Ja se tim evropskim putevima vozim biciklom po uredno obelezenim biciklistickim stazama na 90% gradskih saobracajnica. U Holandiji na regionalnim putevima pored auto- traka imas uredne biciklisticke trake, a biciklista neretko ima vise nego automobila. U Danskoj ce jos malo zabraniti automobile kako su poceli. Pogledaj ti to malo bolje sledeci put kad budes imao priliku...
Davno sam ja u sali napisao da bi trebalo staviti semafor na setaliste ne racunajuci da ce neko ozbiljno makar i teoretski razmatrati tu mogucnost.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449366#p449366:2u4pruaq je napisao(la):Zuma » Sre Maj 03, 2017 4:42 pm[/url]":2u4pruaq]To što se dva saobraćajna toka, biciklistički i pešački, povremeno ukrštaju, nije ni malo veći problem od uobičajenog ukrštanja pešaka i automobila po čitavom gradu. Ako se prelaz dobro označi i obezbedi problema nema. Na raspolaganju su žive ograde, rampe, metalne vođice, semafori, pasarele i niz drugih metoda koje su usavršene zbog prelazaka ulica.
Zašto bi semafori na biciklističkim stazama bili toliko neobični? Nije bitno koje se vrste saobraćaja ukrštaju. Važan je samo protok. Ako je veliki, potrebna je sinhonizacija ukrštanja, nebitno čega. To je ostatak razmišljanja u kome su bicikli bili nešto retko i usputno.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449382#p449382:2w5fnzt1 je napisao(la):Igor » 03 May 2017 04:19 pm[/url]":2w5fnzt1]
Davno sam ja u sali napisao da bi trebalo staviti semafor na setaliste ne racunajuci da ce neko ozbiljno makar i teoretski razmatrati tu mogucnost.
EDIT: Zuma primere koji si postavio su potpuno neadekvatni i neuporedivi sa nasom situacijom gde se voda nalazi sa jedne strane a ugostiteljski i trgovinski objekti sa druge strane. Nema te sirine koja ta ukrstanja moze da resi.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449377#p449377:48pnzn4y je napisao(la):Nik_B » 03 May 2017 03:05 pm[/url]":48pnzn4y][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:48pnzn4y je napisao(la):vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":48pnzn4y][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140:48pnzn4y je napisao(la):Nik_B » 02 May 2017 03:53 pm[/url]":48pnzn4y][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449134#p449134:48pnzn4y je napisao(la):vucko35 » Uto Maj 02, 2017 4:57 pm[/url]":48pnzn4y]Kompromis i tolerancija.To je odlika pravih građana.
Šta treba da kažem na te slike?Ako hoće da jure nek voze po autoputu?Kao što ja treba da idem u selo da šetam kera.
Arhitektura i urbanizam nas uce kako da kompromis i tolerancija budu izbegnuti ili bar smanjeni na najmanju mogucu meru. Savski amfitetar je bio prazan list papira i moglo se gratiti i planirati temeljno i detaljno bez bilo kakvih kompromisa i tolerancija. Da pesaci imaju svoju zonu i biciklisti svoju.
Druga stvar, predlazem ti da odes razvijene evropske zemlje pa malo pogledas kako se postuju biciklisti i koliko su zastupljeni. Samo cu da ti kazem, u Nemackoj po gradjevinskim propisima nisi u obevezi da kod stambenih zgrada predvidis parking mesto za kola, dok za bicikliste moras da predvidis dva mesta po stambenoj jedinici. A dobro znamo gde su Nemci, a gde mi...
Vidi gore slike koje je postavio Zuma,primere nekoliko šetališta u svetu,pa možeš da vidiš da na nekim slikama nema bici staze,ili je nema na određenim delovima...da li je toliko bitno da se uradi tih 1500 metara sa brzom bici stazom?Tebi i ostalim biciklistima možda jeste,ali moraš da shvatiš da nekim ljudima smetaju biciklisti(iz raznih razloga,da li su izveli decu i ne žele da non stop gledaju da li će neki napaljenko da naleti).Kad počnete tako da gledate stvari možete da shvatite moj stav.
Ja ne želim da se šetam sa klincima na takvim mestima,pa i ne idem na takva mesta.Zašto je toliko bitno da na mestima koja su gusto posećena od strane svih građana baš morate da jurcate bajsom.Vi ne možete da vozite na tih 2 km,pa i nemojte ići biciklom na promenadu.Ili siđite sa bajsa,prošetajte,pa nastavite dalje.Šta je problem?
Poenta je da normalnim ljudima,i biciklistima i šetačima i ovim i onim ,nije problem nekad da naprave kompromis.
Biciklisti su bili redovni i skoro jedini korisnici ovog prostora pored pecarosa onda dok je bio zapusten. Od roditelja sa decom, do profesionalnih biciklista. Treba sad da ih proteramo i marginalizujemo zbog novih posetioca? Bravo za stav! :kk: :kk: :kk:
Tvoja izjava idi malo po Evropi je neprimerena jer ne znaš da li sam ja i išao tamo.Odatle moj prethodni odgovor.I pričao sam konkretno o delu šetališta u Frankfurtu,a ne o celoj Holandiji i Danskoj.Smiri strasti.A tebi svaka čast što se voziš Holandijom na biciklu.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449269#p449269:48pnzn4y je napisao(la):vucko35 » Sre Maj 03, 2017 7:23 am[/url]":48pnzn4y][url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449140#p449140 je napisao(la):Prijatelju imam firmicu,dva puta mesečno idem kolima u Poljsku,Slovačku,Nemačku....kako kad.U Frankurtu koliko sam ja video na jednom delu keja nema posebno označena b.s.Možda nije slučaj sa celim šetalištem,nisam siguran(verovatno biciklisti obrate pažnju,uspore ili siđu sa bajsa,pa nastave dalje kad prođu taj deo)
Ja se tim evropskim putevima vozim biciklom po uredno obelezenim biciklistickim stazama na 90% gradskih saobracajnica. U Holandiji na regionalnim putevima pored auto- traka imas uredne biciklisticke trake, a biciklista neretko ima vise nego automobila. U Danskoj ce jos malo zabraniti automobile kako su poceli. Pogledaj ti to malo bolje sledeci put kad budes imao priliku...
A koga proteruju sad?objasni mi to.
Da li su biciklističke staze u Nemačkoj napravljene zato što je tamo već 40 god.dominantan sektor usluga,dinamično tržište rada gde skoro svako može da nađe sebi posao u krugu od 10km? Ili su napravljene staze za rekreativce,pa ih sad usput koriste svi?
Kakva je sutuacija u Beogradu?da li postoji kritična masa biciklista-zaposlenih koji svakodnevnim korišćenjem staza opravdavaju izgradnju staza?
Ili se te staze prave čisto u rekreativne svrhe?Ako je tako,ne vidim razloga da budete ostrašćeni zbog silaska sa bicikla na 5 min.jer ne žurite na posao.
Čisto sumnjam da recimo 70 hiljada zaposlenih iz Kaluđerice ima ikakvu želju da sedne na bicikl,vozi se di centra,a možda i dalje,radi 8-12 sati na nekom bednom ili čak i fizičkom poslu i biciklom nazad u Kaluđ.
Samo gradite staze,ali porediti Holandiju koja je besna od para i može da poruši ceo Amsterdam i tu izgradi biciklistički raj sa Srbijom je dečački i nezrelo
Najbolje da ne stavljaš slike koje tebi u stvari ne idu u prilog i da tvrdiš eto kako je u svetu a mi....Ona slika trga druga po redu meni deluje prilično moderno,tako i tu si se malo zaj.I na njoj se lepo vidi da je ceo prostor osmišljen za pešake.Ja znam dosta biciklista,ozbiljnih sa bajsevima od po 4 do 10 hiljada evra....samo mogu da kažem da je to posebna vrsta ljudi,i nije ni čudo što ovde isti ti biciklisti ne žele da shvate da ima i drugih ljudi osim njih.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449366#p449366:wzmxdfq3 je napisao(la):Zuma » 03 May 2017 02:42 pm[/url]":wzmxdfq3]Ideje kako treba urediti gradski prostor su se menjale. Ono što je važilo nekada ne važi danas. Nije svaki primer iz sveta za ugled. Kada se rade NOVI projekti na velikoj slobodnoj površini, kao ovde, apsolutno nema izgovora, moraju se koristiti najnovija urbanistička sazanja. Veliki gradovi potpuno proteruju automobile iz centra grada. To znači da bi, uz javni saobraćaj, biciklističke staze po novim konceptima čak trebalo da imaju VEĆI prioritet od ulica za automobile, a u najmanju ruku da on ne bude manji. Dakle priče kako biciklistička staza "ne može da stane", ili da je dovoljna jedna na najvećoj ulici, ili da je treba izbaciti iz obalskog pojasa i smestiti negde u unutrašnjost, su danas potpuno anahrone i preživele. Za povećani metabolizam prilikom vožnje bicikla ili trčanja je čak poželjno da vazduh bude čistiji nego inače, zato su biciklističke staze danas obavezno pored reke, isto kao i rekreativci i obični pešaci (A NE ZGRADE i BIZNIS, to više nije prioritet na isti način na koji su zgrade smenile nekadašnju industriju na obali). Dakle danas staze MORAJU postojati na SVIM iole većim ulicama. Ako tobože "nema mesta", onda mesto MORA da se pronađe. Ne gradimo ih među starim zgradama nego na praznoj ledini. Reći da za bisklistički stazu "nema mesta" bi bilo isto kao kad bi (do sada) neko napravio zgradu bez pristupnih ulica, u fazonu "baš mu zafalilo prostora za tržni centar, pa ga napravio na sred ulice".
Dakle, za SVAKU iole veću novu ulicu treba da se odvoje posebne trake za pešake i posebne trake za bicikliste. One su pažljivo razdvojene gustim zelenilom tako da nema opasnosti iskakanja. To što se dva saobraćajna toka, biciklistički i pešački, povremeno ukrštaju, nije ni malo veći problem od uobičajenog ukrštanja pešaka i automobila po čitavom gradu. Ako se prelaz dobro označi i obezbedi problema nema. Na raspolaganju su žive ograde, rampe, metalne vođice, semafori, pasarele i niz drugih metoda koje su usavršene zbog prelazaka ulica. Da li je neko do sada tvrdio da nam negde ne treba ulica zato što će da seče put pešaka? Naravno da nije. Biciklističke staze su "nove ulice" i tako ih treba posmatrati. Mora se znati šta je od čega važnije. Da bedna šaka ljudi zauzme obalu reke i tu stanuje, ili da ogomna masa vozi, trči ili šeta pored nje? Ako postoje tehnički problemi ukrštanja, onda ih treba rešiti, zato što su samo tehnički, a ne kompletno izbaciti ceo prioritetni sadržaj sa lažnim obrazloženjem da "to nismo u stanju da rešimo". Naravno da jesmo. Problem su privatni interesi, a ne naše mogućnosti prevazilaženja teškoća. Biciklističke staze, rekreativne staze i pešačke staze zato moraju postojati i pored obale, i one uz dovoljnu širinu javnog prostora ni malo ne smetaju jedne drugima. Dakle koren problema je korumpiranost vlasti i davanje najboljeg obalskog zemljišta privatnicima, a ne neki nerešivi tehnički i urbanistički problemi.
Ako je to nezaobilazna cena postojanja staze za trčanje i vožnju bicikla pored reke, onda smatram da se takva trampa isplati.[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=449399#p449399:2fxdzh1w je napisao(la):Igor » 03 May 2017 05:31 pm[/url]":2fxdzh1w]Zuma sa pricom o semaforima bez potrebe sebe guras u krajnost.