Pričaš kao da si prvi put u životu sišao sa planine i video obalu velike reke. Beograd je nastao na rekama i zbog reka, živeo je od njih, i uvek je bila tradicija da je pristup vodi moguć na svakom mestu. Na apsolutno svakom delu svih uređenih Beogradskih obala na redovnim razmacima postoje stepenice, a obično i mesta za vezivanje čamaca. To se u Beogradu smatralo ličnim prevoznim sredstvom, kao što su danas automobili, i bila je podrazumevana i obavezna dužnost svih gradskih vlasti da ljudima omogući da svojim čamcem SVUDA mogu da pređu sa jedne obale na drugu. Te stepenice su kao pristup mreži gradskih saobraćajnica iz garaže neke zgrade. Nešto što je obavezno da postoji, i to odmah pored zgrade, a ne par kilometra dalje od nje. Dakle i ljudi bez čamaca moraju biti u mogućnosti da negde blizu svog stana priđu vodi i uđu u čamac prijatelja, i taj čamac zatim mora da ima slobodan izbor bilo kog odredišta u gradu, tako da svako može da ode gde god namerava. Sa svakog mesta na javnoj obali na svako drugo. Kao i sa automobilima. Reke su putevi, a čamci su i gradska prevozna sredstva, a ne samo posao ili rekreacija. Silazak grada na reku znači dakle i to, a ne da privatnici sa nje isteraju građane i sami kontrolišu pristup.
Zbog toga svuda MORAJU da postoje i stepenice i vezovi da bi čamac mogao da pristane i privremeno ostane nepomičan. Ako neko želi da doda još i povremene plutajuće pristane (koje će sam plaćati, čuvati, popravljati i stalno čistiti od mora nanetog đubreta) to je lepo od njega, ali ovo je OBAVEZNO zato što je deo bazne infrastrukture grada, deo samih obaloutvrda, isto kao i gradske ulice. Dakle nešto što je trajna komunikaciona osnova grada, uvek u funkciji i uvek pristupačno. Zar nije dovoljno što su ovako važan javni i infrastrukturni prostor dobili na komercijalnu eksploataciju i upravljanje na 99 godina? Ne mogu sad još i birati njegov dizajn, privatizovati i kontrolisati pristup reci sa gradskog zemljišta. To je nadležnost grada, a ne privatnih vlasnika zgrada. Jednostavno, bez stepenica i vezova obala ne može dobiti upotrebnu dozvolu - jer je neupotrebljiva - a veliko je pitanje da li uopšte i postoji zvaničan projekat.
Stepenice i mesta za vezivanje su inače izgledali ovako: