Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

Što se tiče prolaza oko jezera na Adi, nije pitanje mogu li ljudi da prođu (uvek mogu ako BAŠ žele), nego kako. To je mesto za opuštanje, pa bi i kretanje kroz njega moralo biti opušteno. Međutim ono što se tamo dešava leti je sve samo ne to. Gužve su tako jezive da sve sposobnosti moraš posvetiti samo tome da ne udariš u nekoga u sledeće dve sekude. Čak je i razgovor onemogućen potrebom za totalnom koncentracijom. Projektant koji bi tako nešto projektovao u ovom trenutku bi zaslužio zatvor, pošto je prolaz sve samo ne prilagođen nameni i trenutnom broju ljudi. Pa svakako ne može poslužiti kao uzor ili mera šta je "dovoljno dobro".
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448805#p448805:35nxnlo9 je napisao(la):
johnny_s » Sat Apr 29, 2017 4:55 pm[/url]":35nxnlo9] Ovde je sa jedne betonski zid, a sa druge reka.

Ljudi čak vide neke "betonske zidove"! Granice samoubeđenja?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448828#p448828:2xihhxu9 je napisao(la):
astrodule » Sat Apr 29, 2017 8:45 pm[/url]":2xihhxu9]Da su objavili javno projekat i kako će izgledati šetalište, bici staza i ostalo ne biso toliko diskutovali.

Da se nisu pobunila bici udruženja, ne bi ni bilo bici staze.

I nemoj da banalizuješ raspravu kao žvalavi (tipa 5 cm širine). U pitanju su metri, a ne centimetri,

Stani malo. Ja sam shvatio da je tamo dole u pitanju diktatura i samovolja. Ti sad tvrdiš da čak i "bici udruženja" imaju određeni uticaj na al Acu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448897#p448897:1p0azmqi je napisao(la):
JarJarBinks » 30 Apr 2017 02:56 pm[/url]":1p0azmqi]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448805#p448805:1p0azmqi je napisao(la):
johnny_s » Sat Apr 29, 2017 4:55 pm[/url]":1p0azmqi] Ovde je sa jedne betonski zid, a sa druge reka.

Ljudi čak vide neke "betonske zidove"! Granice samoubeđenja?

Izvini, možda nisam dovoljno precizan; armirano-betonska konstrukcija od dvadeset spratova, sa zidovima od stakla i giter-blokova, postavljana uz šetalište. Nadam se da je sendvič ukusan.
 
IMG_4845.jpg

IMG_4846.jpg

IMG_4847.jpg

IMG_4848.jpg

IMG_4849.jpg

IMG_4850.jpg

IMG_4851.jpg

IMG_4852.jpg

IMG_4853.jpg

IMG_4855.jpg

IMG_4856.jpg

IMG_4857.jpg

IMG_4858.jpg

IMG_4859.jpg

IMG_4860.jpg

IMG_4861.jpg

IMG_4864.jpg

IMG_4865.jpg

IMG_4866.jpg

IMG_4869.jpg

IMG_4870.jpg

IMG_4871.jpg

IMG_4872.jpg


Nazalost danas i jedan tragican dogadjaj. Setaci su na vreme reagovali, hitna pomoc je relativno brzo dosla (sa novobeogradske strane), radjena je reanimacija oko pola sata od strane 3 tehnicara i jedne slucajne prolaznice verovatno lekara. Nazalost coveku nije moglo da se pomogne. Ovo je samo nauk da treba projektovati sve saobracajnice za laksi prolazak i pristup hitnih sluzbi, npr u ovom slucaju odmah po pristizanju hitne, vozilo hitne je bilo zagradjeno od strane dva audija iako je imalo dosta mesta na parkingu W hotela.
IMG_4868.jpg

IMG_4867.jpg
 
Na kraju ispade da na donjem šetalištu pored reke nema obećana tri metra. Nema ni dva. Kad se zarubljenim betonskim vencem završi kosina obaloutvrde, biće recimo metar i po.

Ne smem ni da razmišljam gde će smestiti stubove osvetljenja. Ili klupe. Ako ih bude.

SirDonjegSetal.jpg
 
Kako radovi odmicu sve vise razmisljam koliko je materijala, radnih sati radnika i masina utroseno u setaliste ( citajte para ). Ako se setimo da ovo treba da ide do sajma postaje mi mucno kao da ga licno radim. Ovo stavljam u odnos brzine kojom se radilo gornje setaliste. Dva ekstrema. Bas me zanima neka racunica ako ko moze da isceprka negde nesto da se pritegne bilo bi zanimljivo videti te brojeve.
 
Саша Бг;139798011 je napisao(la):
Према Бранковом мосту:

20170430_165958_2.jpg


Ради се бољи прелаз преко пруге између Шеталишта и платоа иза Задруге:

20170430_165923_2.jpg


Радови на обалоутврди - на којој нису предвиђени прилази реци при ниском водостају (степенице, рампе):

20170430_163953.jpg


20170430_164156_2.jpg
SašaBG sa SSC
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448948#p448948:1b0xj61c je napisao(la):
Zuma » Pon Maj 01, 2017 12:21 am[/url]":1b0xj61c]
Ne smem ni da razmišljam gde će smestiti stubove osvetljenja.

Таман да спроведу струју у Саву кад надође вода.



[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448956#p448956:1b0xj61c je napisao(la):
milos.tro » Pon Maj 01, 2017 2:06 am[/url]":1b0xj61c]
Радови на обалоутврди - на којој нису предвиђени прилази реци при ниском водостају (степенице, рампе):

Све ово што сада раде је прилаз реци са шеталишта. Шеталиште је већ урађено. Сада треба да ураде додатни прилаз са прилаза? Не брините за пецароше, њима косина не смета. Прилаз чамцима преко плутајућих пристана.
 
Pričaš kao da si prvi put u životu sišao sa planine i video obalu velike reke. Beograd je nastao na rekama i zbog reka, živeo je od njih, i uvek je bila tradicija da je pristup vodi moguć na svakom mestu. Na apsolutno svakom delu svih uređenih Beogradskih obala na redovnim razmacima postoje stepenice, a obično i mesta za vezivanje čamaca. To se u Beogradu smatralo ličnim prevoznim sredstvom, kao što su danas automobili, i bila je podrazumevana i obavezna dužnost svih gradskih vlasti da ljudima omogući da svojim čamcem SVUDA mogu da pređu sa jedne obale na drugu. Te stepenice su kao pristup mreži gradskih saobraćajnica iz garaže neke zgrade. Nešto što je obavezno da postoji, i to odmah pored zgrade, a ne par kilometra dalje od nje. Dakle i ljudi bez čamaca moraju biti u mogućnosti da negde blizu svog stana priđu vodi i uđu u čamac prijatelja, i taj čamac zatim mora da ima slobodan izbor bilo kog odredišta u gradu, tako da svako može da ode gde god namerava. Sa svakog mesta na javnoj obali na svako drugo. Kao i sa automobilima. Reke su putevi, a čamci su i gradska prevozna sredstva, a ne samo posao ili rekreacija. Silazak grada na reku znači dakle i to, a ne da privatnici sa nje isteraju građane i sami kontrolišu pristup.

Zbog toga svuda MORAJU da postoje i stepenice i vezovi da bi čamac mogao da pristane i privremeno ostane nepomičan. Ako neko želi da doda još i povremene plutajuće pristane (koje će sam plaćati, čuvati, popravljati i stalno čistiti od mora nanetog đubreta) to je lepo od njega, ali ovo je OBAVEZNO zato što je deo bazne infrastrukture grada, deo samih obaloutvrda, isto kao i gradske ulice. Dakle nešto što je trajna komunikaciona osnova grada, uvek u funkciji i uvek pristupačno. Zar nije dovoljno što su ovako važan javni i infrastrukturni prostor dobili na komercijalnu eksploataciju i upravljanje na 99 godina? Ne mogu sad još i birati njegov dizajn, privatizovati i kontrolisati pristup reci sa gradskog zemljišta. To je nadležnost grada, a ne privatnih vlasnika zgrada. Jednostavno, bez stepenica i vezova obala ne može dobiti upotrebnu dozvolu - jer je neupotrebljiva - a veliko je pitanje da li uopšte i postoji zvaničan projekat.

Stepenice i mesta za vezivanje su inače izgledali ovako:

IMG_0985_resize.jpg

IMG_1092_resize.jpg

ZemunNoviGardosKej.jpg
 
Из данашње шетње која је била лепа због поплочаних тротоара и дрвореда и истовремено чудна, јер Београд који се простире око ње има некакву нову перспективу, издвајам Савски булевар. Приметна је разлика у висини булевара који је насипан и дела којим пролази пруга, па траса личи на тобоган :) И данас су побијани шипови на градилишту Висте, док су на Кули Београд машине мировале. Видећете и бетонско степениште на делу променаде код Бранковог моста, које води на стари део обалоутврде. Надам се да ће нешто урадити са тим каменом испод који зараста у траву и изгледа запуштено.Било би много лепо када би и тротоари дужином целе Карађорђеве били поплочани на истоветан начин :D
 
Meni ovaj bulevar ne deluje uopste siroko kao na maketi. Ovo je obicna ulica 1+1.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448988#p448988:1q6s5e2l je napisao(la):
Zuma » Pon Maj 01, 2017 5:29 pm[/url]":1q6s5e2l]Pričaš kao da si prvi put u životu sišao sa planine i video obalu velike reke.
Obzirom na nacin na koji je se obracam drugima, i na nivo opste kulture koji pokazujes , ti bi ponajmanje smeo da pominjes planinu.
 
Nisam mislio na nivo kulture i odnos prema ljudima nego na životno iskustvo koje ne uključuje velike reke, već samo planinske potoke koje se uvek lako mogu pregaziti. Samo je tada moguće razmišljati o pristupu reci sa amplitudom promene vodostaja od 7 metara (pristupu koji ovde ne postoji UOPŠTE) i bar desetak različitih funkcija na način na koji si ti to uradio:

"Све ово што сада раде је прилаз реци са шеталишта. Шеталиште је већ урађено. Сада треба да ураде додатни прилаз са прилаза?"
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=448993#p448993:2ruyszgw je napisao(la):
spatiotecte » 01 May 2017 05:09 pm[/url]":2ruyszgw]Meni ovaj bulevar ne deluje uopste siroko kao na maketi. Ovo je obicna ulica 1+1.
I još su, za razliku od plana i makete, VEĆ uglavnom žrtvovali zaštitno zelenilo oko najveće i najzagađenije saobraćajnice koja će postojati. Tu je sad biciklistička staza koju TAKOĐE originalno nisu predvideli, kao ni tramvaj ni metro. Pa se, naravno (zelena linija na planu), prvo žrtvuje ono malo zelenila (od onog ostatka koji nije sa druge strane Save, pošto je reklamni zbir po medijima uključivao i taj park). Šta će biti kad se počnu pojavljivati uobičajene nove potrebe za prostorom na trotoarima, recimo ulični kiosci, frižideri sa sladoledom, autobuske stanice ili čak tramvaj ili metro?

ZelPovNaSAO1.jpeg

file.php
 
Ova slika mi je pomalo zbunjujuća da li je ovo širina celog Savskog Bulevara ili polovina?
Pogledajte prilog 1
Na ovoj slici se da kažemo naslućuje puna širina Savskog bulevara:

Zuma, ajde kad si u mogućnosti jel možeš da skiciraš širine tipa kolovoz,bici ,šetna staza?
 
To jeste SAO1, ali je ili samo jedna njegova strana ili je nešto privremno. Na toj fotografiji se ne vidi dobro. U svakom slučaju je uže od pune širine. Evo kako je taj deo SAO1 iza šina izgledao pre nekog vremena, posmatran sa suprotne strane.

Bez objekta poznate veličine nije moguće preciznije proceniti stvarno realizovane širine raznih delova ulice. Međutim za sada nemam razloga da sumnjam da su sve širine iste kao i u segmentu prostornog plana koji sam danas poslao.

IMG_0828_1.jpg

IMG_0845_1.jpg

IMG_1087_1.jpg
 
Jedna velika reportaža o radovima snimljena juče.

Prvo, zbog konteksta i poređenja, leva obala Save.

IMG_1299_1.jpg

IMG_1303_1.jpg

IMG_1301_1.jpg

IMG_1310_1.jpg

IMG_1314_1.jpg
 
Pa onda desna obala.

IMG_1346_1.jpg

IMG_1350_1.jpg

IMG_1352_1.jpg

IMG_1353_1.jpg

IMG_1315_1.jpg

IMG_1316_1.jpg

IMG_1317_1.jpg

IMG_1318_1.jpg

IMG_1319_1.jpg

IMG_1320_1.jpg

IMG_1322_1.jpg

IMG_1325_1.jpg

IMG_1326_1.jpg

IMG_1327_1.jpg

IMG_1362_1.jpg

IMG_1328_1.jpg

IMG_1337_1.jpg

IMG_1338_1.jpg

IMG_1340_1.jpg

IMG_1344_1.jpg

IMG_1365_1.jpg

IMG_1366_1.jpg

IMG_1367_1.jpg

IMG_1368_1.jpg

IMG_1384_1.jpg

IMG_1385_1.jpg

IMG_1387_1.jpg

IMG_1389_1.jpg

IMG_1372_1.jpg

IMG_1373_1.jpg

IMG_1375_1.jpg

IMG_1377_1.jpg

IMG_1396_1.jpg

IMG_1400_1.jpg

IMG_1403_1.jpg

IMG_1406_1.jpg

IMG_1407_1.jpg

IMG_1410_1.jpg

IMG_1308_1.jpg

IMG_1426_1.jpg

IMG_1428_1.jpg


I na kraju poštovanje zastavi i crkvi ...

IMG_1435_1.jpg


... ali moram da završim sa mnogo dužom tradicijom. Jedan naš stari pagansko-Slovenski pozdrav Suncu :)

IMG_1414_1.jpg

IMG_1417_1.jpg
 
Slovenski malim slovom

Za svakog po nešto...Nbg strana za ozbiljne rekreativce,klaustrofobične i Zumu,druga strana za gradske face koji moraju da vide i budu viđeni.

Što se nerviraš?
 
Хмм, бити виђени, хајде да разумем да локали фенси блејачи већ седе у Сава нови, али овај доњи ниво је могао бити много боље урађен, без ових беспотребних тераса које сужавају простор, а посебно ми смета онај истурени део који је скроз сузио стазу, плашим се да је испред њега неће ни бити. Реално слажем се са Зумом да су постојећи Земунски, НБГ, Дорћолски кеј и кеј код Сајма требали да буду репер по питању ширине и геометрије. А ово што представљају за бучевар, мени звучи смешно да то неко назива булеваром.
 
Vrh