Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418409#p418409:2527yj5e je napisao(la):
milos.tro » 22 Нов 2016 11:41 pm[/url]":2527yj5e]
izvor.N1
file.php

Стигли арапи :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418409#p418409:eijjx1c3 je napisao(la):
milos.tro » Tue Nov 22, 2016 11:41 pm[/url]":eijjx1c3]
izvor.N1
file.php
Foto: Marko Đurica - Reuters
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418525#p418525:2nf0wjkd je napisao(la):
Tintoreto » 23 Nov 2016 01:05 pm[/url]":2nf0wjkd]Jel se zna kada se krece sa izgradnjom?
Ko gradi?

evo ti link pa saznaj vise, kako i pise.. mislim ne na ovom forumu nego na sajtu koji se reklmira na ovom forumu.

http://beobuild.rs/
 
Mali kaze da treba slusati struku. I kao primer navodi jednu zgradu u Pariskoj koja se ne uklapa u okruzenje. A sto nije slusao struku po pitanju BNV koji je svaki valjani arhitekta i urbanista osudio, gde cemo imati ceo grad u gradu koji se ni na koji nacin ne uklapa u okruzenje i urbano tkivo.

Gradonačelnik Beograda Siniša Mali izjavio je da bi, kada je u pitanju urbanistički izgled zgrada, najpre trebalo poslušati struku.

Mali je novinarima rekao da postoje primeri da su se zgrade gradile i preuređivale tako da se na kraju ispostavilo da su neprimerene okruženju i ambijentu u kome se nalaze.

Gradonačelnik je kao primer naveo stambeno-poslovnu zgradu u Pariskoj ulici broj 8 u Beogradu za koju je, kako je dodao, dobijena dozvola 2012. godine, a ona se uopšte ne uklapa u okruženje.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1202526
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418559#p418559:oi9ijg31 je napisao(la):
vranac » 23 Nov 2016 03:42 pm[/url]":oi9ijg31]Mali kaze da treba slusati struku. A sto nije slusao struku po pitanju BNV

Zato sto u zavisnosti od interesa po potrebi spinuje.
 
Treba slušati struku ali pre svega pravosudnu pa da se otkrije ko je naredio da se kidnapuju ljudi i ruši u sred noći bez dozvole.
 
Taman ovi sto su krvnicki bili protiv izgradnje mosta na Adi da odmore oci.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418468#p418468:xz5saeun je napisao(la):
astrodule » 23 Nov 2016 09:36 am[/url]":xz5saeun]
• PRIVATNA PODZEMNA GARAŽA • OBDANIŠTE • PRVOKLASNA LOKACIJA • U BLIZINI W BELGRADE I THE ST. REGIS BELGRADE • POGODNOSTI ZA SVAKOGA •

Čoveče, kakvo spinovanje... Išlo mi je na živce što su reklamirali da se BW Residences gradi pored nepostojećeg W hotela a sada idu korak dalje pa reklamiraju da se BW Vista nalazi pored nepostojećeg W hotela i još više nepostojećeg St. Regis hotela... A pritom je i uvreda za inteligenciju, kakva je to pogodnost za stanara postojanje hotela u susedstvu, osim eventualno da lokacija hotela diže cenu nekretnini pa samim tim osigurava investiciju... Pod pretpostavkom da će hoteli ikada biti izgrađeni... Mada, jedan objektivni prikaz lokacije bi pre izgledao ovako:

• PRVOKLASNA LOKACIJA IZA TERETNOG KOLOSEKA • U BLIZINI STARE LASTINE, AUTOBUSKE I ŽELEZNIČKE STANICE • STECIŠTE MIGRANATA • BEZ INFRASTRUKTURE • IZLIV KANALIZACIJE U SAVU ISPOD ŠETALIŠTA • TRAJNI POGLED NA NAJVEĆE GRADILIŠTE U OVOM DELU EVROPE

Još čekamo da krene prodaja da vidimo konkretne cene kvadrata za ovo zadovoljstvo...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418432#p418432:qwcmhr25 je napisao(la):
Zuma » 23 Nov 2016 12:34 am[/url]":qwcmhr25]Nikako mi nije jasno da li izvestan i nažalost rastući ljudi na Beobuildu bukvalno ne želi da shvati ono što im ne odgovara, ili ih mrzi da isprate složenije objašnjenje,

BNV%20Putanja%20nafte1.jpeg

Zuma, poentu mvbga koju nisi skontao, prikazao si upravo na gornjoj svojoj slici.
Crvena linija označava deonicu na kojoj kompozicija može normalno da saobraća, sa dizel lokomotovim koja vuče vagone cisterne. Zelena i plava linija označavaju deonice na kojima to nije moguće, već lokomotiva mora da kompoziciju nagurava otpozadi, tako da mašinovođa mili i ne vidi šta radi. Ukidanjem prolaznog saobraćaja kroz prugu 6 topola, železnica je povećala ukupnu dužinu putovanja, ali je smanjila dužinu naguravanja (što je bezbednosni rizik za pešake na neobezbeđenim prelazima u zoni sajma) i stoga je ovakva izmena sa stanovišta železničara sasvim OK.

Naravno, sa stanovišta železničke infrastrukture bolje bi bilo da je pruga 6 topola obezbeđena (recimo sa obostranim žičanim ogradama kao u zoni BNV-a i sa funkcionalnim pružnim prelazima) ali čak i kad bi se to uradilo, to ne menja činjenicu da stanice BG spoljna više nema, tako da se teretne kompozicije tu više nikako ne mogu raspuštati, već samo u Topčideru.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418697#p418697:29g4ge0n je napisao(la):
stanislaw » Čet Nov 24, 2016 10:57 am[/url]":29g4ge0n]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418468#p418468:29g4ge0n je napisao(la):
astrodule » 23 Nov 2016 09:36 am[/url]":29g4ge0n]

• PRVOKLASNA LOKACIJA IZA TERETNOG KOLOSEKA • U BLIZINI STARE LASTINE, AUTOBUSKE I ŽELEZNIČKE STANICE • STECIŠTE MIGRANATA • BEZ INFRASTRUKTURE • IZLIV KANALIZACIJE U SAVU ISPOD ŠETALIŠTA • TRAJNI POGLED NA NAJVEĆE GRADILIŠTE U OVOM DELU EVROPE

Još čekamo da krene prodaja da vidimo konkretne cene kvadrata za ovo zadovoljstvo...

Od svih ovih stvari gore navedenih jedino je teretni kolosek nešto što će sigurno dogledno vreme stajati tu.

Lasta i BAS stanica se sele u narednih dve godine, kada budu porušili ona dva tri preostala magacina ni migranti
neće imati više razloga da kampuju tu, koliko vidim Miloš je ovde više puta pokazivao plan i dinamiku izgradnje infrastrukture
isto tako i problem kanalizacije.

A vezano za pogled ta primedba svakako stoji, opet ko smo mi da sada vagamo onima koji će kupiti tu stanove.
Kada malo bolje pogledaš na kojim sve lokacijama po gradu zidaju stambene zgrade ovo potencijalno okruženje u vidu
gradilišta i ne izgleda toliko strašno.

Mada iskreno da imam para i moram da rešavam stambeno pitanje, BnV mi svakako ne bi bio izbor. Što ne znači da neko drugi
neće drugačije rezonovati.
 
Sam si rekao ključnu stvar: racionalan čovek se nikada ne bi odlučio za blok 18 BNV-a ako za iste pare ima, recimo, ABlok na Novom Beogradu. Niti za BW Residences ako nešto za slične pare ima na Dedinju.

Suština je da mi znamo da bi Lasta i BAS trebali u naredne dve godine da idu na Novi Beograd, da bi glavna železnička stanica trebala da ide za četiri godine - ali mi NE ZNAMO hoće li se to u zadanom roku zaista i desiti. Mi VIDIMO da su Lasta, BAS i železnička stanica SADA tu gde jesu i da su migranti sada tu gde jesu. Ko je taj junak što bi iskeširao pare za stan u izgradnji na takvom mestu, uz usmeno OBEĆANJE da će se to promeniti do završetka izgradnje, a zapravo možda i neće?
Svakako ne onaj koji radi na rešenju svog stambenog pitanja - eventualno samo onaj ko želi da višak para uloži u nekretninu i koga na neki način ubede da mu je BNV bolja varijanta od neke druge varijante.

Među kupcima BNV-a ponajmanje je Beograđana, ako ništa drugo onda zbog toga što sami Beograđani sa viškom para već imaju razrađene kombinacije kako da sami otkupljuju lokacije po starom gradu, tale se sa opštinom i sami dižu svoje kvadrate kao investitori. BNV je za provincijske igrače koji još nisu razradili sopstveni posao u Beogradu.
 
Ok, slažem se, ne napisah to u prethodnom postu. Ali prva pomisao ko bi kupio tu stan mi govori da
se verovatno radi o ljudima koji na ovo gledaju kao na investiciju koja će im se u neko dogledno vreme isplatiti.

Svakako ljudi koji imaju rešeno stambeno pitanje i koji su materijalno situirani, e sada da li su krimosi ili ne pa znamo gde
živimo.

Opet, naravno ograđujem se u startu ovo za krimose, osim u slučaju da se radi o našim gastosima. Meni je zanimljivo videti recimo
koliko je porasla cena kvadrata u samoj savamaloj u starim predratnim zgradama.

I koliko će tek da raste s ozbirom da su krenuli da obnavljaju fasade, i na planirane investicije u tom delu.
 
Kad se već pominju junaci koji će kupiti (tj. kupuju) stanove u BnV, negde sam pročitao da nema povraćaja PDV na kupovinu prvog stana u novogradnji jer se ne kupuje direktno od prodavca, nego preko posrednika koji je te stanove već kupio (tako nekako, oprostite na nepravnoj terminologiji).
 
Cena kvadrata u starim zgradama na koje su postavljene fasadne skele automatski je skočila 20%. Dakle, ne toliko što se ulaže u BNV, nego zato što grad ulaže direktno u te zgrade. S druge strane, stare zgrade nastavljaju da vuku svoje boljke kao što je nedostatak centralnog grejanja, apsolutni nedostatak parking prostora itd.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418726#p418726:25qic60f je napisao(la):
astrodule » 24 Nov 2016 12:40 pm[/url]":25qic60f]Kad se već pominju junaci koji će kupiti (tj. kupuju) stanove u BnV, negde sam pročitao da nema povraćaja PDV na kupovinu prvog stana u novogradnji jer se ne kupuje direktno od prodavca, nego preko posrednika koji je te stanove već kupio (tako nekako, oprostite na nepravnoj terminologiji).

Elaboracije ovog problema sa PDV-om imaš baš nedavno, na 797. stranici teme.

http://www.mijatlakicevic.com/ugovor-o- ... lo-stetan/
http://www.slobodnaevropa.org/a/milan-k ... 62165.html

U najkraćim crtama:
BNV d.o.o. uopšte nije investitor onoga što se gradi u Savskom amfiteatru. Investitor je fantomska firma (BW Capital Investments, ili kako god) preko koga idu sve uplate izvođačima radova, a BNV d.o.o je samo "ekskluzivni diler" koji izgrađene jedinice otkupljuje od investitora i preprodaje ih kupcima. Ovakav aranžman postoji da bi "arapski investitor" imao apsolutnu kontrolu nad tokovima novca, odnosno da bi se sprečio upliv partijskih botova iz BNV d.o.o. u tokove novca. Sporazum je da prednost na poslovima izgradnje imaju domaće firme, ali tako da fantomski investitor ne gubi kontrolu nad tokovima novca.
Stoga za kupovinu prvog stana u BNV nije moguć povraćaj PDV-a.
 
U prvi mah sam pomislio da se radi o novom renderu za blok 18, ovo će se ipak graditi u Australiji

izvor.Arqui9 Visualisation
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418727#p418727:3hkewquw je napisao(la):
stanislaw » Čet Nov 24, 2016 1:42 pm[/url]":3hkewquw]Cena kvadrata u starim zgradama na koje su postavljene fasadne skele automatski je skočila 20%. Dakle, ne toliko što se ulaže u BNV, nego zato što grad ulaže direktno u te zgrade. S druge strane, stare zgrade nastavljaju da vuku svoje boljke kao što je nedostatak centralnog grejanja, apsolutni nedostatak parking prostora itd.
Pa nedostatak centralnog grejanja im je najveca prednost!
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418698#p418698:7v0nglw7 je napisao(la):
stanislaw » 24 Nov 2016 10:10 am[/url]":7v0nglw7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418432#p418432:7v0nglw7 je napisao(la):
Zuma » 23 Nov 2016 12:34 am[/url]":7v0nglw7]
BNV%20Putanja%20nafte1.jpeg
Zuma, poentu mvbga koju nisi skontao, prikazao si upravo na gornjoj svojoj slici.
Crvena linija označava deonicu na kojoj kompozicija može normalno da saobraća, sa dizel lokomotovim koja vuče vagone cisterne. Zelena i plava linija označavaju deonice na kojima to nije moguće, već lokomotiva mora da kompoziciju nagurava otpozadi, tako da mašinovođa mili i ne vidi šta radi. Ukidanjem prolaznog saobraćaja kroz prugu 6 topola, železnica je povećala ukupnu dužinu putovanja, ali je smanjila dužinu naguravanja (što je bezbednosni rizik za pešake na neobezbeđenim prelazima u zoni sajma) i stoga je ovakva izmena sa stanovišta železničara sasvim OK.
Sve mi je to jasno i dobro sam razumeo šta je hteo da kaže. Onaj dugački tekst je pokušaj jedne provizorne analize ukupnog rizika, i govori upravo o tome. Dakle ne da izdvojim samo nešto, kao on, nego da uzmem u obzir sve zajedno. Nažalost, ispada da su ove nesumnjive prednosti koje ste oboje spomenuli ipak manje značajne od mana novog rešenja. Ukratko i možda malo preglednije:

Rizik je mnogo veći tokom kretanja kompozicije, zato što ima više stvari koje mogu poći naopako, zato što je kompozicija tada manje pod kontrolom, i zato što je (recimo kod sudara) oslobođena energija tada veća, pa je i veća mogućnost oštećenja, rasipanja nafte ili paljenja cisterni. Dok kompozicija stoji na nekom skrajnutom ranžirnom koloseku sve što će se verovato desiti je da JEDAN ventil curi. Ne razvija se toplota zbog trenja, nema kinetičke energije kretanja, nema sila ubrzanja i usporenja. Jedan loš ventil nije toliko strašan koliko je gadan sudar vozova, iskliznuće iz šina, loša ili pogrešno postavljena skretnica, ili naletanja na kamion na pružnom prelazu. Dakle, čak i da je Topčider bolji kao mesto stajanja (a nije) treba minimizovati opasnosti dok se voz KREĆE. Što znači da je NAJVAŽNIJE pa pređeni put bude što KRAĆI (manje prilike da nešto pođe naopako), da brzina kretanja bude što MANJA (manje posledice), da vreme stajanja u stanici bude što manje (manje vremena da nešto pođe naopako), i da ima što manje manipulacija kompozicijom (manje prilika za greške). Stara putanja ima i manji put od nove, i nafta putuje manjom brzinom BAŠ zato što se gura, a ne vuče. To je zbog manje brzine i kraćeg puta prednost, a ne mana kao što mvbg1 kaže. Činjenica da mašinovođa otpozadi ne vidi zaista jeste mana, ali je manje značajna od ove dve prednosti, zato što je u pitanju tek nekoliko minuta putovanja tokom koga ga čovek na zadnjem vagonu radio vezom navodi. U praksi to nije ozbiljna mana. On mu uživo i na stalno otvorenoj radio vezi prenosi šta treba da radi tokom 3 minuta veoma SPORE vožnje i to je sve. Ne mora da mu objašnjava gde treba da skrene. Šta uopšte može da mu kaže? Koči? Kreni? Tu se rizik ne povećava ozbiljno, čak nimalo uzevši u obzir veoma malu brzinu. a drastično se smanuju mogućnosti havarije i ozbiljnost njenih potencijalnih posledica ako se desi. Da ne spominjem da kineska id*** kamera za video čet kosta nešto tipa 100 dinara, pa uz čoveka koji ga navodi i mašinovođa ipak MOŽE da vidi kuda ide ako neko u železnici uključi više od dve moždane vijuge. Ne kažem da baš nju treba koristiti, nego da u jedinstvenom i posebno opasnom problemu kao što je ovaj moguća ISPOMOĆ tehnologije uz proverene, isprobane i standardne procedure.

Drugi nezavisni faktor u analizi rizika je sledeći: Ako se VELIKA havarija IPAK desi baš u stanici dok voz stoji (što je kao što smo videli drastično manje verovatno), da li je bolje da se to desi u Topčideru ili u SA? Pošto je ovde glavna komponenta rizika VELIKA havarija (a ne mala) ispada da bi otrovni oblaci zapaljene nafte u oba slučaja prekrili veliki deo grada niz vetar, pa je uglavnom svejedno gde se to desi, posledice bi (zbog velike zahvaćene površine) bile podjednako katastrofalne za oba mesta. Drastična razlika postoji samo u slučaju izlivanja velikih količina nafte pošto bi to trajno zagadilo Makiške izvore vode koji su veoma blizu. Dakle Topčider je bitno GORI po tom kriterijumu. Drugim rečima, novo rešenje je u konačnom zbiru prenosti i mana ispalo lošije.

I na kraju, nezbežni zaključak analize je sledeći. Zbog, u nekim scenarijima skoro apokaliptičkih razmera moguće nesreće i štete, redovan prevoz ovolike količine nafte kroz centar milionskog grada predstavlja tako veliku opštu opasnost da smanjenje rizika tog transporta mora imati apsolutni prioritet, to mora biti iznad svih drugih obzira. Sve procedure, običaji, propisi i finansijski bilans železnice su skoro beznačajni u odnosu na moguće posledice po živote velikog broja ljudi i po Beograd. To ne znači da ih treba ignorisati, nego znači da treba videti zašto oni postoje, šta je to što sprečavaju, pa dodatnim merama obezbediti da nema značajnih štetnih posledica zbog njihove izmene u ovom posebnom slučaju. Naprimer, mesto zamene lokomotova iza Sajma se može ograditi ako je TO problem, ili osvetliti ako je TO problem, ili učiniti nedostupnim ako je TO problem, itd, itd. A spomenuo sam i druga moguća rešenja.

Nadam se da je ovo sada preglednije i jasnije izloženo, mada sam sve to već napisao.

Naravno, sa stanovišta železničke infrastrukture bolje bi bilo da je pruga 6 topola obezbeđena (recimo sa obostranim žičanim ogradama kao u zoni BNV-a i sa funkcionalnim pružnim prelazima) ali čak i kad bi se to uradilo, to ne menja činjenicu da stanice BG spoljna više nema, tako da se teretne kompozicije tu više nikako ne mogu raspuštati, već samo u Topčideru.
Kolosek koji iz Pančeva vodi ispod Starog savskog mosta je spojen sa preostalim kolosecima i skretnicama na železničkoj stanici pa pretpostavljam da i dalje nije preveliki problem otkačiti tešku lokomotivu na početku i zakačiti onu manevarsku na kraju. A ako je to nemoguće ili nepoželjno iz bilo kojih razloga, onda se to može uraditi iza Sajma, tamno gde po novom sistemu i sada redovno manevrišu iako nisu u stanici. Ili može laka lokomotiva da ide iz Pančeva. Ili to može da se uradi na pustim kolosecima i na teretnoj stanici kod sportskog centra 25. Maj. Ili se mogu zameniti industrijski koloseci u NIS-ovom stovarištu tako da tolerišu veće opterćenje, pa kompozicija ne mora nigde da staje ili se zadržava. Ima puno rešenja, a sva su jeftinija od trovanja pola grada ili rešavanja nemogućeg problema šta će da pije milion ljudi ako se zagade podzemni izvori vode. Meni ne ide u glavu da ljudi mogu da ovakve havarije smatraju manje važnim ili jeftinijim od troškova smanjenja verovatnoće njihovg dešavanja.

Recimo (ima i drugih rešenja, ali) zašto je problem da se ovde zameni lokomotiva?

IMG_3282_resize.jpg

IMG_2720_resize.jpg
 
Zuma, ajde da ne debatujemo o tome koliko duša grešnika može da stane na vrh čiode ili da prođe kroz iglene uši...
Evo jedan pragmatičan predlog: kad je već kretanje NIS-ovih kompozicija toliki rizik, hajde da ih pokrećemo što više u nadi da će jedna proći kroz pogrešno otvorenu slepu skretnicu kod Hercegovačke ulice, skliznuti sa pruge, dići Savanovu u vazduh i tako jednom vatrenom pečurkom rešavamo gorući problem širine Savskog šetališta :)
Ko bi rekao koliko te NIS-ove cisterne mogu da budu korisne :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=418756#p418756:8wpkjfx1 je napisao(la):
direktor » 24 Nov 2016 03:00 pm[/url]":8wpkjfx1]Komentara bez
Ako si se ti navikao da ti milioni litara nafte prolaze kroz centar grada bez krajnje cepidlačke analize svih "sitnica" svih mogućih rešenja, dopusti drugima da imaju više obzira prema sugrađanima.
 
A mali tanker od Pančeva do Ade i skladišta NIS, koji bi vozio svu tu naftu iz cisterni? Rešenje bez rizika, a najjeftinije moguće. Pruga može odmah da se sklanja...
Da li je moguće da to niko nije video?
 
Vrh