Vratimo se temi.
Dok čekamo da Navodni Beograd nestane u jednom Armagedonu à la Lac Mégantic, evo nekih krupnih fotki od prošlog vikenda.
Intenzivni radovi u Savskom amfiteatru otkrivaju nove poglede - šuma je nestala, sa zadnje strane ukazuje se Okretnica (jedan objekat koji valjda treba da preživi izgradnju BNV, iako je poprilično devastiran), zatim čuvena kula ložionice. U prvom planu pružni prelaz a la Millenium Team, skroz desno jedno ogromno brdo u nastajanju.
Pogledajte prilog 4
Pored okretnice, evo ga pogled na oko 130 godina staru ložionicu, našu najstariju južno od Save i Dunava. Spreda iz Savske ulice fasada je još prilično očuvana, ali sa zadnje strane vidi se ovo katastrofalno stanje, pre svega krova. U pozadini jedan od poslednjih pogleda na Tomorijevu palatu SSUP-a. Fantastično zdanje koje uništavamo jer ga ne doživljavamo kao svoje, od arhitekte Slovenca, Plečnikovog učenika.
U prednjem planu među isečenim granama pomaljaju se neke od najsjajnijih istorijskih parnjača, u vidu gomile rđe. Još uvek se ne zna kada će neko doći da to vozi, ne zna se da li na otpad ili da čeka restauraciju kao spomenik tehnološkog nasleđa.
Pogledajte prilog 3
Evo jedne fantastične fizure Novog beograda, baš iz pravca ložionice. Mislim da se ovako dobar pregled gubi kada se skroz priđe reci, do šetališta. Ništa od ovog pogleda neće ostati ako se izgradi bezvezni kompleks kutijastih zgrada poznat kao "najveći tržni centar u ovom delu Evrope", u strogom centru grada tik na obali reke.
Pogledajte prilog 2
Evo i jedne dobro izgledajuće panorame starog Beograda iz Savskog amfiteatra. U sredini kadra interesantna zgrada kontrolnog tornja na ulazu u stanicu BG spoljna očigledno se takođe sprema za rušenje, ostala je bez prozora.
Pogledajte prilog 1
I konačno, možemo oceniti da rušenje Savskog amfiteatra generalno ide ispred dinamike, do sada je zbrisano manje-više sve, osim objekata u funkciji autobuske i železničke stanice, onog reda najstarijih istorijskih magacina iza autobuske i železničke stanice, koloseka u funkciji putničke železničke stanice i prolaznog teretnog koloseka koji ide preko bivše stanice BG spoljna.
Dolazi vreme da rušenje ustupi mesto gradnji, a to je teško prognozirati kojom dinamikom će ići. Jedno je sigurno, stvorene su ogromne slobodne površine koje će možda jednog dana delom biti parkovske površine sa sjajnim vizurama, ukoliko se nešto drastično izmeni u onome što je zamišljeno kao maketa Beograd na Vodi.