Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

@mekbejn

Prednost od nekoliko desetina miliona evra, odnosno od nekoliko stotina miliona u međuvremenu, budući da smo prvu fazu funkcionalne linije metroa (Zemun - Terazije) mogli da dobijemo pre 40 godina. Vreme je novac, i to ogroman.

Mene frustrira činjenica da je naša vladajuća elita na istom nivou svesti kao i ona iz 1947. godine. U međuvremenu su u Kopenhagenu već pedesetih usmerili razvoj grada na postojeću železničku mrežu, učinivši sve suprotno Beogradu i pokrenuvši svetski urbanistički preokret.
Tuga.


I - da ne zaboravim - nikakav prostor planovima NB nije ostavljan za metro, već isključivo za drumske saobraćajnice. U GUP-u iz 1950 pominje se samo linija metroa Kalemegdan - Trošarina. "Jovinova" ekipa je posle preprojektovala Bulevar AVNOJ-a u metro trasu, a činjenicu da su blokovi kockasti, tj. da metro sa svojim radijusima krivina nije prethodno bio predviđen pa ne može da prođe između zgrada, rešili su tako što su trasu iscrtali ispod osnovnih škola "25. maj" i "Lenjin" u blokovima 1 i 2. Sadašnji planeri (a i Jovin u svojim skorijim crtežima) problem rešavaju - lakat krivinom kod "Perpera" (ugao Omladinskih brigada i Bul. Z. Đinđića).

Dakle, planeri NB nisu ostavili prostor za metro.

Treba li da pravim paralelu sa planerima BnV??
 
Ja stvarno ne vidim kojom magijom je stara trasa zeleznice (osim kao LRT tj. trramvaj) uklopiva u urbano tkivo. Dakle i tu postojecu mrezu smo morali nekako da ukopamo ili dignemo na stubove ili pravimo podzvoznjake svako malo. I to prema tempu gradnje NBG najranije pocetkom sedamdesetih.

Urbanisticki je to moglo da se resi ranije, svakako, ali gradjevisnki ne vidim kako bi bilo jeftinije nego sto cemo sada novu trasu da pravimo od nule.

(popusteno) vreme je novac, tu se slazem. Ali pricamo o ceni koliko bi nam SADA to znacilo.

Paralela postoji, ali ja ni u SA postojeci koridor ne moze AS-IS da se iskoristi, mora da se ukopa, ili nekako drugacije denivelise.
 
@RioBL

te slike iz vazduha izgledaju baš dramatično, ne sporim, ali da bi poređenje bilo fer i "ili-ili" forma bila ispoštovana, treba uz Prokop da priložiš i sliku žel. stanica Karađorđev Park i Vukov spomenik.

Zašto? Zato što voz koji ide u Prokop može dalje da prođe do njih, a onaj koji ide u Glavnu - ne može. (ili bar ne može na način koji bi imao ikakvog vremenskog smisla).
 
Супер је што тај воз који иде до Прокопа мора да продужи до оближњег Карађорђевог парка - да би ико у њега ушао...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367115#p367115:l113c98t je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2016 03:56 pm[/url]":l113c98t]Па, видиш, наш човек се боји да ће воз да га уједе, а Скандинавац баш и не: http://www.oz1tax.dk/loko/uddannelsen2.htm

Ови возови су кичма јавног превоза у Копенхагену. Само једна станица је под земљом, десетак је на стубовима. А станица има: https://en.wikipedia.org/wiki/S-train#/ ... iagram.svg

:)

Koliko je samo u prošloj godini bilo nesreća izazvanih neobezbeđenim pružnim prelazima u Srbiji?
Plašim se da taj srpski voz ipak ujeda.
Ima i jedna spomen ploča na stanici Novi Beograd ("sinu od oca" - pretpostavljam da je poginuo tamo) koja je, bar meni, bila potresna. A mnogi moji školski drugovi su pretrčavali tu prugu negde u "visini" sadašnjeg Delta City-ja, jer im je obilazak čak do buvljaka pešice bio predalek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367118#p367118:npx3rmtv je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2016 04:00 pm[/url]":npx3rmtv]Супер је што тај воз који иде до Прокопа мора да продужи до оближњег Карађорђевог парка - да би ико у њега ушао...

Iz moje perspektive, kada idem na duže putovanje uvek me neko odveze kolima (sa prtljagom u gepeku) do stanice, a to je lakše učiniti u Prokopu nego bilo gde drugde. Ko komutira po gradu, svejedno mu je gde će na trasi novog železničkog čvora ući - takav voz pretpostavljam da će stati na svim.
(edit: govorimo, naravno, o Prokopu kakav će preuzeti dužnost od Glavne žs - dakle sa parkingom i pristupom sa autoputa - ne o trenutnom stanju).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367119#p367119:1ivxmv8x je napisao(la):
ACR » 15 Jan 2016 05:02 pm[/url]":1ivxmv8x]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367115#p367115:1ivxmv8x je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2016 03:56 pm[/url]":1ivxmv8x]Па, видиш, наш човек се боји да ће воз да га уједе, а Скандинавац баш и не: http://www.oz1tax.dk/loko/uddannelsen2.htm

Ови возови су кичма јавног превоза у Копенхагену. Само једна станица је под земљом, десетак је на стубовима. А станица има: https://en.wikipedia.org/wiki/S-train#/ ... iagram.svg

:)

Koliko je samo u prošloj godini bilo nesreća izazvanih neobezbeđenim pružnim prelazima u Srbiji?
Plašim se da taj srpski voz ipak ujeda.
Ima i jedna spomen ploča na stanici Novi Beograd ("sinu od oca" - pretpostavljam da je poginuo tamo) koja je, bar meni, bila potresna.


Добро. Има један пешак што је погинуо претрчавајући улицу - хајде да укопамо улице, па да их пешаци више не претрчавају.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367120#p367120:2xjf9oof je napisao(la):
ACR » 15 Jan 2016 05:07 pm[/url]":2xjf9oof]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367118#p367118:2xjf9oof je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2016 04:00 pm[/url]":2xjf9oof]Супер је што тај воз који иде до Прокопа мора да продужи до оближњег Карађорђевог парка - да би ико у њега ушао...

Iz moje perspektive, kada idem na duže putovanje uvek me neko odveze kolima (sa prtljagom u gepeku) do stanice, a to je lakše učiniti u Prokopu nego bilo gde drugde. Ko komutira po gradu, svejedno mu je gde će na trasi novog železničkog čvora ući - takav voz pretpostavljam da će stati na svim.
(edit: govorimo, naravno, o Prokopu kakav će preuzeti dužnost od Glavne žs - dakle sa parkingom i pristupom sa autoputa - ne o trenutnom stanju).


"Моја перспектива" није увек статистички репрезентативна.
 
^^^
Jednako je reprezentativna kao i bilo čija pojedinačna. Niko od nas ne može da tvrdi da govori u ime većine, a ja imam pravo da kandidujem suprotno mišljenje.
 
Како не може? Преброји се колико људи на станицу неко довезе, колико их дође јавним превозом, колико таксијем, бициклом, колико пешачи итд.
Само уз такве податке се и планира саобраћај у градовима.
 
Ne, to je zamena teza. Možda bi taj što je došao autobusom radije došao automobilom, da je, na primer, imao gde da parkira, što kod Glavne ŽS nije lako učiniti. Moguć je, naravno, i obrnut primer - mnogi ljudi dolaze automobilom na aerodrom, a možda bi voz ili metro bio bolja opcija.
Jedini način da se "govori u ime većine" jeste da se ta većina pita, na primer, anketom. A plašim se da bi tu pristalice očuvanja Glavne ŽS i starog čvora - izgubile.
 
43% домаћинстава у Србији има аутомобил, студент из Студентског града и дома Патрис неће баш лако пронаћи некога да га вози итд.

(Иначе, ако мислиш да се ја то нешто као инатим с аутомобилистима, чисто да знаш да имам и возачку дозволу и аутомобил)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367113#p367113:16a8wrft je napisao(la):
mekbejn » 15 Јан 2016 04:41 pm[/url]":16a8wrft]Ja stvarno ne vidim kojom magijom je stara trasa zeleznice (osim kao LRT tj. trramvaj) uklopiva u urbano tkivo.
Размишљаш обрнуто. Не треба траса пруге да буде уклопива са матрицом, него је матрица требала да буде уклопива са затеченим стањем. Али не, лењир урбанисти, богом дани су игнорисали ама баш све око себе. Урбану матрицу је требало пројектовати према траси висококапацитетног јавног превоза који је већ постојао. Тако се то ради у нормалним државама. Прво доведу железницу на ливаду па граде. Ми смо железницу на ливади имали - и дебилчине је сруше, :bash:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367113#p367113:16a8wrft je napisao(la):
mekbejn » 15 Јан 2016 04:41 pm[/url]":16a8wrft]Dakle i tu postojecu mrezu smo morali nekako da ukopamo ili dignemo na stubove ili pravimo podzvoznjake svako malo. I to prema tempu gradnje NBG najranije pocetkom sedamdesetih.
Па траса је већ тад била денивелисана. А свим новим плановима метро на стубовима, ја не видим да ће се добити ишта мање "буке" и свега осталог што се критикује и замера код класичне пруге. Нови Београд неће видети подземни метро и у том светлу је још дебилнија одлука да се пруга - сруши.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367113#p367113:16a8wrft je napisao(la):
mekbejn » 15 Јан 2016 04:41 pm[/url]":16a8wrft]Urbanisticki je to moglo da se resi ranije, svakako, ali gradjevisnki ne vidim kako bi bilo jeftinije nego sto cemo sada novu trasu da pravimo od nule.

(popusteno) vreme je novac, tu se slazem. Ali pricamo o ceni koliko bi nam SADA to znacilo.

Значило би, како не би? Не само да смо линију метроа могли имати пре 40 година, него би се целокупан НБГ развио далеко раније као пословни центар око те пруге која би дала могућност градње далеко већег коефицијента. Та метро линија би већ тада имала најскупљу ставку - мост преко Саве и у међувремену би се линија проширила подземно кроз Земун и испод Теразија за Карабурму рецимо.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367113#p367113:16a8wrft je napisao(la):
mekbejn » 15 Јан 2016 04:41 pm[/url]":16a8wrft]Paralela postoji, ali ja ni u SA postojeci koridor ne moze AS-IS da se iskoristi, mora da se ukopa, ili nekako drugacije denivelise.

Па наравно да мора да се укопа. Овде се води прича о погубности комплетног укидања шинског коридора јер је он на том месту неопходан у виду метроа. Зашто бисмо онда једног дана градили и до неколико стотина процената скупљи метро када не морамо.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367113#p367113:2i9yskyn je napisao(la):
mekbejn » Fri Jan 15, 2016 4:41 pm[/url]":2i9yskyn]Ja stvarno ne vidim kojom magijom je stara trasa zeleznice (osim kao LRT tj. trramvaj) uklopiva u urbano tkivo. Dakle i tu postojecu mrezu smo morali nekako da ukopamo ili dignemo na stubove ili pravimo podzvoznjake svako malo. I to prema tempu gradnje NBG najranije pocetkom sedamdesetih.



Kao sto se vidi na ovoj slici, jedan dio stare pruge je vec bio denivelisan.

Ukupna duzina pruge koja je unistena je oko 7km, od toga otprilike pola u danasnjem Zemunu a pola u NBG. Nije potrebna nikakva magija vec jednostavna logika koja kaze da je daleko jeftinije rekonstruisati tih 7km nego danas graditi potpuno novih 7. Na primjer, na ovoj dionici sa slike, potrebno je samo izgraditi montaznu platformu za metro stanicu i s njom pokrivas krug od oko 500m. Mogla se dobiti prva metro linija koja bi recimo prelaskom preko Zaricevog mosta povezala ZEMUN - NBG - Savski Amfiteatar

Mi se izgleda olako odricemo svega sto je neko gradio prije nas i mislimo da cemo napraviti nesto novo i bolje za nova i bolja vremena...a vremena sve gora i gora :(
 
Сада ће на овом насипу у бољем случају бити - пруга до депоа за метро.
У горем случају, на његовом месту остаће дивље изграђени објекти.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367117#p367117:2zsdv0q0 je napisao(la):
ACR » Fri Jan 15, 2016 4:58 pm[/url]":2zsdv0q0]@RioBL

te slike iz vazduha izgledaju baš dramatično, ne sporim, ali da bi poređenje bilo fer i "ili-ili" forma bila ispoštovana, treba uz Prokop da priložiš i sliku žel. stanica Karađorđev Park i Vukov spomenik.

Zašto? Zato što voz koji ide u Prokop može dalje da prođe do njih, a onaj koji ide u Glavnu - ne može. (ili bar ne može na način koji bi imao ikakvog vremenskog smisla).

Dobro. Ti bi sad da poredis infrastrukturu koju koristi BG voz i Glavnu zeljeznicku stanicu. Nije ni to fer.

BG voz je gradska zeljeznica a Glavna Ž.S. je u sistemu međugradske željeznice. Onog dana kad sa Glavne Ž.S. krene BG voz moći će se porediti njena povezanost i sa sistemom gradske željeznice. A da bi se pokrenuo BG voz sa Glavne Ž.S. nisu potrebne ama baš nikakve investicije. "Samo" dobra volja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367129#p367129:g3ujsv07 je napisao(la):
stf » 15 Jan 2016 05:52 pm[/url]":g3ujsv07]
Размишљаш обрнуто. Не треба траса пруге да буде уклопива са матрицом, него је матрица требала да буде уклопива са затеченим стањем. Али не, лењир урбанисти, богом дани су игнорисали ама баш све око себе. Урбану матрицу је требало пројектовати према траси висококапацитетног јавног превоза који је већ постојао. Тако се то ради у нормалним државама. Прво доведу железницу на ливаду па граде. Ми смо железницу на ливади имали - и дебилчине је сруше, :bash:
Ovo je potpuni apsurd. Ne uklapa se matrica ulica čitavog novog grada nekom slučajnom položaju jednog koloseka, nego obrnuto, a pogotovo na samom početku njegove gradnje, dok još postoji mnogo slobodnog mesta, pa se on jeftino može pomeriti bilo gde. Pre svega je fizički nemoguće trasu koja krivuda poklopiti sa bilo kakvom pravugaonom matricom, a upravo takva matrica ulica ima svoje jasne prednosti. Zatim, pravac pružanja blokova i ulica na Novom Beogradu je određen na jedini mogući način. Njega je čak i u starom delu Beograda odredio tok Dunava i Save, a oni su definisali i opšte pravce pružanja svih starih pristupnih puteva i pruga u široj okolini grada. Tako je i Novi Beograd mogao samo da položi svoje ulice na isti način kao i stari Beograd, paralelno nekom prosečnom pravcu pružanja oba rečna toka, i u pravcu pružanja glavnih pristupnih komunikacije severozapad-jugoistok (što je takođe odredio glavni tok Dunava).

Pruga ka Zemunu je uklonjena zato što u svom Novo Beogradskom delu ukoso seče ovaj raster ulica, dakle čitav niz planiranih blokova, pa bi njeno ostavljanje značilo izrazito neracionalno i skupo trošenje dragocenog prostora. Potpuni je apsurd ostaviti je tako u trenutku kad se Novi Beograd još nije proširio ka Savi, pa je novu trasu bilo moguće položiti je na bilo kom mestu. Kakvog smisla ima uštedeti na jednoj stavci da bi se izgubilo na drugoj.

To su i uradili. Pruga je ispravljena, skraćena, i usklađena sa pravcima pružanja praougaone matrice blokova u oba dela garda, starom i novom, a istovremeno orjentisana tako da se pruža u istom opštem pravcu kao i ostatak pruge na prilazima Beograda. Crvene trase su sada upravo takve, i to je opravdano, jer ovaj nivo saobraćajnog sistama (međugradske i međunarodne železničke linije) NEMAJU za prioritet potrebu da još i krivudaju po gradu i razvoze lokalce. Tome služe niži nivoi masovnog lokalnog saobraćaja (lokalne pruge, metro, tramvaji itd) koje je u tom trenutku BILO moguće rezervisati. Iako se i ove, glavne železničke trase, mogu koristiti kao pomoć gradskom saobraćaju, NE TREBA njihove putanje optimizovati za tu ulogu, jer ona za njih nije primarna.

maxresdefault.jpg


E sad, zašto niko nije rezervisao još i dodatne, posebne koridore za neki masovni gradski šinski transport, dok je to bilo lako moguće, možemo samo da pogađamo. Verovatno u vreme malog saobraćaja, jeftinog benzina, nedovoljnog shvatanja razmera budućeg problema, kao i ogromnih posleratnih potreba svake vrste, zaista nije bilo moguće ubediti političare i deo urbanista da je i to neophodno. Pogotovo uzevši u obzir šta se posle ovoliko godina radi u BNV projektu, iako je sada sve kristalno jasno. Tim pre što su oni ipak bili velikodušni sa prostorom, bar donekle shvatali da ne mogu baš sve da predvide, pa na mnogo mesta ostavili velike rezerve koje su se mogle adaptirati za razne buduće potrebe, bez obzira za čemu su originalno bile namenjene. Naprimer

bulevar-kod-arene.jpg


bulevar1.jpg


Pogledajte širinu ostrva između traka

36219030.jpg


11408870.jpg


Ili naprimer

18256178.jpg


140816562.xUsYmDg6.NewBelgrade.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367119#p367119:2otxw9vt je napisao(la):
ACR » 15 Jan 2016 05:02 pm[/url]":2otxw9vt]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367115#p367115:2otxw9vt je napisao(la):
Пантограф » 15 Jan 2016 03:56 pm[/url]":2otxw9vt]Па, видиш, наш човек се боји да ће воз да га уједе, а Скандинавац баш и не: http://www.oz1tax.dk/loko/uddannelsen2.htm

Ови возови су кичма јавног превоза у Копенхагену. Само једна станица је под земљом, десетак је на стубовима. А станица има: https://en.wikipedia.org/wiki/S-train#/ ... iagram.svg

:)

Koliko je samo u prošloj godini bilo nesreća izazvanih neobezbeđenim pružnim prelazima u Srbiji?
Plašim se da taj srpski voz ipak ujeda.
Ima i jedna spomen ploča na stanici Novi Beograd ("sinu od oca" - pretpostavljam da je poginuo tamo) koja je, bar meni, bila potresna. A mnogi moji školski drugovi su pretrčavali tu prugu negde u "visini" sadašnjeg Delta City-ja, jer im je obilazak čak do buvljaka pešice bio predalek.
Ред броја мртвих на прелазима на 3800 километара пруга у Србији је приближно једнак броју мртвих на 30 так километара Ибарске магистрале од Певца до Степојевца, па нису пуне новине тог дела Ибарске, нити се тражи да се тај део исте измести што даље то боље. И у једном и у другом случају имамо доста грешака у саобраћајном пројектовању, али врло су ретки случајеви да је друмски учесник на прописан начин приступио железничкој инфраструктури при таквим несрећама. Стари железничари су ми препричавали и немиле сцене, када сељани желе да линчују потпуно недужног машиновођу, јер и новинари "Блиц-а" и такви сељани ваљда очекују да воз укочи као порше на сувој авионској писти, или да заобиђе мало лево-десно. :roll:

А везано за Савски амфитетар, да ли је могуће да и даље има неки активни учесник дискусије, коме није јасно да сви који се залажу за железничку везу, залажу се за денивелацију?

А прилаз аутомобилом је најмање важан за железнички станицу, а важно је све остало: важан центар дешавања на "прдометар" од исте, сви облици градског превоза, прилаз бициклима. Шта више, најкоришћеније железничке станице света су то понајвише због технички и финасијски изузетно тешке аутомобилске доступности атрактивне локације. Најкоришћенија станица у аутомобилски оријентисаном САД је Пенн стејшн у Њујорку, у делу града у који само луд или залудан иду колима. Нико никоме не забрањује да колима оде на неку другу станицу у ширем подручју града и тамо се укрца на воз, нити би иком разумном пало на памет да би изградња аутомобилски доступне станице била "добра замена" за "Пенн и Гранд централ стејшн".
 
Zbog čega bi se zahtev za denivelisanjem nazivao šinofobijom? Koliko god postojanje šinskog prevoza bilo korisno, ako nije denivelisano, pravi potpuni urbanistički haos u gusto naseljenim delovima grada, a to ima stahovito veliku cenu. Neophodno je imati obe stvari, i šine, i ali i to da šteta od njihovog postojanje ne poništava saobraćajnu korist koju donose.

To u praksi izgleda ovako. Jedan pored drugog, a ipak dva različita, razdvojena sveta. Ali opet oba hendikepirana, "zaostala u razvoju", veoma daleko od onoga što su mogli biti da ovaj nasip nije predstavljao neprolaznu barjeru. Ako ljudi moraju da prave sopstvene stazice uz brdo da bi forsirali šine, od ovog kraja ništa kvalitetno ne može biti ... Niko nije protiv šinskog prevoza, ali ih provucite tako da ne smetaju svemu ostalom.

SineUNbg.jpg
 
Ja ne vidim da je sinofobija masovnije prisutna.
Apsolutna vecina komentatora na ovoj i slicnim temama se zalaze i za ostanak sinskog sistema u Savskom amfiteatru i za razvoj gradske zeleznice po drugim delovima grada.
Samo su razmisljanja 'raznih glava' razlicita, sto je valjda i logicno, zatim i normalno, a na kraju krajeva ja licno mislim i da je dobro, jer iz puno glava - mnostvo ideja, a to povecava sansu za kvalitetno resenje.

Meni je jedna druga stvar mnogo vise upecatljiva.
@staklena woolnica je to na drugoj temi takodje spomenula, mada malo u drugacijem kontekstu.
Upecatljivo mi je ne cinjenje!!!
Ne preduzimanje !
Po mnogim pitanjima na ovom forumu, pa i uopste u javnosti se ponekad jako brzo iskristalise jasan i gotovo jedinstven stav.
Ali nikakva reakcija se ne desi!
Ostane na tome.
Nadjemo sebi alibi, opravdanje. Kriv nam kralj Aleksandar, kriv Tito, kriv Milosevic, kriv Vucic, kriv nam deda, kri nam otac... sutra ce nam verovatno biti kriva nasa deca?!

-Matricu NBG sje*******ali komunisti (?), te nam porusili prugu ka Zemunu...
Ok, ajd iako se ja ne slazem sa time, da prihvatimo da je tako.
I sta sad? Oce li generacije i generacije da ponavljaju to kao papagaji i oplakuju propustenu sansu, te gresku pocinjenu pre pola veka?
Moze li se vratiti vreme i ponistiti ucinjeno?
Ne bih rekao.
Pa sta preostaje?
Preostaje midrost, akcija i nada da i mi ne pocinimo neke velike greske.
I namerno kazem NADA , jer vremena se menjaju i ono sto se danas nama cini 100% tacno i ispravno, koliko za 15-20godina moze biti promasaj.
(Da se nasalim, ako izmisle teleport, svi drumski i zeleznicki tuneli, Ump, smp, gradska, prigradska zeleznica, aerodromi, autoputevi (...) su nam nepotrebni i suvisni, zar ne? ;-) :D )

A mozda naprave i letece cilime pa imamo isti efekat ;)

Salu na stranu, ali od okrivljivanja nema nista, pa cak i da znamo i imamo dokaz da je neko to sa namerom upropastio.

Dakle, meni smeta ne cinjenje. Smeta mi sto je prica o potrebi ocuvanja zeleznicke infrastrukture u SA otisla u analizu jeste li ili nije austrougarska pruga kroz mocvarno zemljiste trebala ostati, ili nije.
Realno, koga zabole?
Nema je kao sto nema ni Austrougarske, kao sto nema vise ni Jugoslavije.

- Kako da sacuvamo prugu u SA?
- treba li ona da ima gradsko prigradaki karakter ili medjugradakski i medjunarodni?
- moze li se radi njenog boljeg funkcionisanja probiti zeleznicki tunel na mestu gde vlast planira drumski tunel?
- dal bi, sto je meni najlogicnije (a ne znaci da je najmudrije i tacno) glavnu trebalo sacuvati upravo tako , sa dodatim nadvoznjakom iznad karadjordjeve i tunelom ispod terazija, sa denivelisanom prugom sve do sajma a prokop i ceo novi zeleznicki cvor UZ DODATAK PRUGE DO AERODROMA, iskoristiti kao jaku gradsko prigradsku zeleznicu, koja bi uz izgradnju metroa cinila okosnicu javnog prevoza u BGD?

( anybody got any ideas?) ;-)

Mozda sam se nalupao gluposti. Mozda. Nisam ni iz sveta urbanizma, niti iz sveta saobracaja.
Nastupam laicki sa svojim razmisljanjima malog, obicnog coveka...
Neki drugi obican gradjanin ce mozda predloziti nesto mudro i pametno.

A vi saobracajci, urbanisti, "arhiTETKE" to onda uoblicite, zapakujte i predstavite. I onda gurajte to uz podrsku javnosti!!! :)

A ne da oplakujte i prezvakavate greske od pre 40, 50 ili 100 godina..
Jer 'za prosutim vinom se ne place'...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367193#p367193:3ev1q3dp je napisao(la):
Zuma » Fri Jan 15, 2016 11:42 pm[/url]":3ev1q3dp]Ne uklapa se matrica ulica čitavog novog grada nekom slučajnom položaju jednog koloseka, nego obrnuto, a pogotovo na samom početku njegove gradnje, dok još postoji mnogo slobodnog mesta, pa se on jeftino može pomeriti bilo gde.

Gresis Zuma.
Nit je tih 7km pruge "slucajno" bio tu nit' se on moze "jeftino pomeriti bilo gde".

Tih 7 km je bilo dobrim dijelom denivelisano, sa izgradjenim podvoznjacima.
Uz tih 7km pruge je bila i jedna velika zeljeznicka stanica koja je sluzila citavom jednom gradu - Zemunu.
Znaci, vrijednost te dionice unistene pruge nije samo u 7km zardjalog gvozdja. Vrijednost je daleko veca.

To "jeftino pomjeranje bilo gde", znacilo je kopanje tunela Bezanijska Kosa, izgradnju denivelisane dionice od 2km kroz NBG i izgradnju stanice NBG koja ni do dan danas, iako "jeftin poduhvat" kako kazes, nije izgradjena.

Na stranu to sto ni izgradnja zamjenske dionice kroz Bezanijski tunel nije bila jeftina, unistenje stare pruge je jos pogubnija stvar jer se sa njom izgubila vazna stanica grada Zemuna a koja je mogla da posluzi i za Novi Beograd. Dodatno, izgubila se mogucnost da se na unistenoj dionici izgradi metro linija (naprimjer). Ako se nova trasa morala graditi, nije se stara morala rusiti.

Tom "jeftinom pomjeranju" slobodno dodaj i cijenu stete nanesene gradu Zemunu zbog gubitka stanice, kao i stete nanijete Beogradu zbog izgradnje automobilskog naselja NBG.

Svasta se moze reci za prugu ali da je njeno pomjeranje jeftino - tesko.

P.S.

Bilo je bezbroj rjesenja za tu staru prugu. Mogla se od stanice Zemun napraviti i terminalna stanica za Zemun i dio NBG.
Kad sve saberes, daleko je jeftinije bilo napraviti 10km krivudavog asfalta na NBG nego 1km pruge na nasipu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367214#p367214:16sqbdsj je napisao(la):
laki72 » Sat Jan 16, 2016 1:37 am[/url]":16sqbdsj]
I sta sad? Oce li generacije i generacije da ponavljaju to kao papagaji i oplakuju propustenu sansu, te gresku pocinjenu pre pola veka?
Moze li se vratiti vreme i ponistiti ucinjeno?

Slazem se Laki. Dao sam ti i plus :D
Vrijeme se ne moze vratiti nazad. Proslost se ne moze promjeniti ali moze buducnost.

Na svim ljudima koji osjecaju i imaju zelju da doprinesu gradu Beogradu, lezi odgovornost za njegovu buducnost. Ali da bi smo nesto ucinili moramo prvo znati sta zelimo. Moramo se najprije sloziti oko toga sta hocemo, pa onda se dogovoriti oko toga kako to postici.

Projekat BNV je tek na pocetku. Nista jos nije konacno i rijeseno. Ali da bi smo aktivno ucestvovali u tom projektu moramo prvo definisati sto jasnije ciljeve. Ja sam i vise puta spominjao da se mi na forumu mozemo organizovati i prezentovati neka rjesenja za koja se zalazemo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367214#p367214:2y6bjvdc je napisao(la):
laki72 » 16 Jan 2016 01:37 am[/url]":2y6bjvdc]A vi saobracajci, urbanisti, "arhiTETKE" to onda uoblicite, zapakujte i predstavite. I onda gurajte to uz podrsku javnosti!!! :)

Laki crni Laki!!!! Kakav niski napad na nasu struku... :notok:

Mislis li da se mi arhitekte pitamo za mnogo sto sta vise od ostalih gradjana i da toliko od nas zavisi?
Prvo moras znati da je statistika u Srbiji porazavajuca sto se tice te profesije, 400-500 kandidata za jedno radno mesto! (podaci iz biro-a)
Dakle realno vecina arhitekata se ni ne bavi svojom strukom u Srbiji, a ono malo sto projektuje radi u projektantskim biroima pod pritiskom raznih investitora koji cesto traze od njih samo profit na ustrb estetike.
A isto to vazi i za arhitekte koji gravitiraju u krugovima politicara i koji su im realno samo desna ruka sa olovkom i kako politicari nalazu da projektuju radi skupljana poena tako i arhitekte spakuju to sto se trazi od njih.

I onda krivi arhitekti!
 
Vrh