Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.402
- Pohvaljen
- 48.962
@mekbejn
Prednost od nekoliko desetina miliona evra, odnosno od nekoliko stotina miliona u međuvremenu, budući da smo prvu fazu funkcionalne linije metroa (Zemun - Terazije) mogli da dobijemo pre 40 godina. Vreme je novac, i to ogroman.
Mene frustrira činjenica da je naša vladajuća elita na istom nivou svesti kao i ona iz 1947. godine. U međuvremenu su u Kopenhagenu već pedesetih usmerili razvoj grada na postojeću železničku mrežu, učinivši sve suprotno Beogradu i pokrenuvši svetski urbanistički preokret.
Tuga.
I - da ne zaboravim - nikakav prostor planovima NB nije ostavljan za metro, već isključivo za drumske saobraćajnice. U GUP-u iz 1950 pominje se samo linija metroa Kalemegdan - Trošarina. "Jovinova" ekipa je posle preprojektovala Bulevar AVNOJ-a u metro trasu, a činjenicu da su blokovi kockasti, tj. da metro sa svojim radijusima krivina nije prethodno bio predviđen pa ne može da prođe između zgrada, rešili su tako što su trasu iscrtali ispod osnovnih škola "25. maj" i "Lenjin" u blokovima 1 i 2. Sadašnji planeri (a i Jovin u svojim skorijim crtežima) problem rešavaju - lakat krivinom kod "Perpera" (ugao Omladinskih brigada i Bul. Z. Đinđića).
Dakle, planeri NB nisu ostavili prostor za metro.
Treba li da pravim paralelu sa planerima BnV??
Prednost od nekoliko desetina miliona evra, odnosno od nekoliko stotina miliona u međuvremenu, budući da smo prvu fazu funkcionalne linije metroa (Zemun - Terazije) mogli da dobijemo pre 40 godina. Vreme je novac, i to ogroman.
Mene frustrira činjenica da je naša vladajuća elita na istom nivou svesti kao i ona iz 1947. godine. U međuvremenu su u Kopenhagenu već pedesetih usmerili razvoj grada na postojeću železničku mrežu, učinivši sve suprotno Beogradu i pokrenuvši svetski urbanistički preokret.
Tuga.
I - da ne zaboravim - nikakav prostor planovima NB nije ostavljan za metro, već isključivo za drumske saobraćajnice. U GUP-u iz 1950 pominje se samo linija metroa Kalemegdan - Trošarina. "Jovinova" ekipa je posle preprojektovala Bulevar AVNOJ-a u metro trasu, a činjenicu da su blokovi kockasti, tj. da metro sa svojim radijusima krivina nije prethodno bio predviđen pa ne može da prođe između zgrada, rešili su tako što su trasu iscrtali ispod osnovnih škola "25. maj" i "Lenjin" u blokovima 1 i 2. Sadašnji planeri (a i Jovin u svojim skorijim crtežima) problem rešavaju - lakat krivinom kod "Perpera" (ugao Omladinskih brigada i Bul. Z. Đinđića).
Dakle, planeri NB nisu ostavili prostor za metro.
Treba li da pravim paralelu sa planerima BnV??