Šta je novo?

Savski amfiteatar (Beograd na vodi)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366521#p366521:1c9jzfnn je napisao(la):
Пантограф » 12 Јан 2016 06:02 pm[/url]":1c9jzfnn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366519#p366519:1c9jzfnn je napisao(la):
Delija » 12 Jan 2016 05:57 pm[/url]":1c9jzfnn]Наглабате о томе да ли треба скувати жабу а жаба се већ увелико крчка.

Да вас подсетим, пишете на теми о пројекту чија је једна од многих штеточинских агенди та да се у потпуности уклони сва железница из СА и тиме докусури стари железнички чвор. Дакле, на нашу велику жалост, од појаве жвалавог монструма и његових алибаба званични пројекат наводног београда предвиђа уклањање станице.


Тачно. Ако буде БнВ-а, неће бити железнице.

Стим што ће подизање БнВ-а трајати 30 година (последње изнешене цифре), а до укидања путничких терминала проћиће барем трећина. То је сасвим довољно времена да се утиче на пројекат како би се он изменио.

Па побогу, и Нови Београд са првобитне титове макете и крајње реалности није исти Нови Београд.

Укидање железничког коридора кроз центар новог града који се подиже се Београду већ десио. Та погубна одлука је инфраструктурни терет који Београд не може да надокнади и исправи 40 година касније. Ту грешку не треба поновити, јер је идентична. Ако се укине железнички коридор, то ће изискивати неупоредиво скупље враћање истог на исто место пар година касније, као што Београд данас треба прву линију метро да гради баш оним правцем, којим се пружао укинут железнички коридор.

Вас се двојица константно постављате као да је све решено и запечаћено а заправо ништа није. Па ПДР-ови се мењају на 5 година а као мастерплан се неће такнути 30 година. Ма ајте молим вас ...
 
Bitno je da se krenulo. Ocigledno je da pustaju i Prokop u rad posle x vlada i godina.
Treba ipak priznati da je ovaj projekat veliki uspeh za nasu drzavu i grad.

Sad samo da nastave ovim tempom jos barem 4-5 godina i to bi bilo stvarno extra.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366588#p366588:2l2nq8ci je napisao(la):
stf » 13 Jan 2016 08:25[/url]":2l2nq8ci]


Па побогу, и Нови Београд са првобитне титове макете и крајње реалности није исти Нови Београд.

Укидање железничког коридора кроз центар новог града који се подиже се Београду већ десио. Та погубна одлука је инфраструктурни терет који Београд не може да надокнади и исправи 40 година касније. Ту грешку не треба поновити, јер је идентична. Ако се укине железнички коридор, то ће изискивати неупоредиво скупље враћање истог на исто место пар година касније, као што Београд данас треба прву линију метро да гради баш оним правцем, којим се пружао укинут железнички коридор...

Pogrešio si, a vidim da to rade još dva člana na tu temu oko bivše pruge na Novom Beogradu. Ne znam koje od vas i kada prvi počeo, ali to je klasičan primer ignorisanja istine i kreiranje neistine u vezi železnice na Novom Beogradu. Takođe kao što nije trebala da u Zemunu i Novom Beogradu ostane na staroj, trasi tako ne treba da ostane železnica ni u Savskom amfiteatru - "Beograd na vodi". S tim da u Savskom amfiteatru treba samo metro sistem za 200 do 300 putnika po vozilu.
Za to može i tramvaj CAF Urbos 2 ili Urbos 3.

Porediti ovaj slučaj sa izgradnjom železnice na Novom Beogradu nije ni približno ozbiljno, a ni uporedivo. Tim pre što je železnica kroz Novi Beograd deo železničkog koridora kroz Srbiju, a ova metro stanica za 200 do 300 putnika po vozilu u "Beogradu na vodi" sigurno nije.

Mislim da ne treba da objašnjavam koliku urbanističu štetu bi pravila da je železnička pruga ostala na starom mestu kroz Novi Beograd i Zemun. Inače sada železnička pruga ide kroz planirani centar Novog Beograda, lako dostupna svim Novobeograđanima. Takođe njena pozicija je logična posledica geografskog položaja Beograda i elegantno prolazi kroz Novi Beograd. Skoro neprimetno.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:18jaw8gj je napisao(la):
Mair » 13 Jan 2016 10:21 am[/url]":18jaw8gj] Inače sada železnička pruga ide kroz planirani centar Novog Beograda, lako dostupna svim Novobeograđanima. Takođe njena pozicija je logična posledica geografskog položaja Beograda i elegantno prolazi kroz Novi Beograd. Skoro neprimetno.


Ti si bog. Evo ti plus.
 
Zeleznica na NBG prolazi preko obicnog zemljanog nasipa. Sta je tu "elegantno"?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:nvfmn5rz je napisao(la):
Mair » 13 Јан 2016 10:21 am[/url]":nvfmn5rz]
Pogrešio si, a vidim da to rade još dva člana na tu temu oko bivše pruge na Novom Beogradu. Ne znam koje od vas i kada prvi počeo, ali to je klasičan primer ignorisanja istine i kreiranje neistine u vezi železnice na Novom Beogradu. Takođe kao što nije trebala da u Zemunu i Novom Beogradu ostane na staroj, trasi tako ne treba da ostane železnica ni u Savskom amfiteatru - "Beograd na vodi". S tim da u Savskom amfiteatru treba samo metro sistem za 200 do 300 putnika po vozilu.
Za to može i tramvaj CAF Urbos 2 ili Urbos 3.

Ја нисам погрешио већ ти, јер не правиш разлику између појмова "железница" и "железнички коридор", или прецизније - шински коридор.

Железница на НБГ-у је требала да се измести и измештена је, али железнички коридор је требало сачувати, као што је то неопходно учинити у Амфитеатру. Јер, шта се дешава? Само 20 година од укидања тог железничког коридора према Земуну, први пројекат метро система предвиђа шински коридор на идентичном месту на којем се налазио стари. Као и сваки пројекат метроа, тамваја, ЛРТ-а, и свих осталих деривата од тада до данас. Тај коридор 40 година касније нисмо у финансијском стању да вратимо, и нећемо бити скоро. И уместо тога, на том коридору имамо небројене накрцане аутобусе који убише центар града са једне, и центар Земуна са друге стране својом буком и издвним гасовима, а убијају и грађане својом неудобношћу и непоузданошћу а буџет града својим финансијским потребама.

У Амфитеатру је неопходно сачувати шински коридор за регионални метро, приградску железницу, градску железницу, метро, ЛРТ, шта год. Сама железница се измешта на Прокоп, али укидањем коридора који је изграђен доћићемо у ситуацију да после само 10 година, за неупоредиво веће трошкове морамо да поново успостављамо тај исти шински коридор у форми метроа или нечега.

Хајде да не понављамо грешке из историје.
 
Мало ћу те исправити: испод старе ("елегантне" - пошто је на насипу) пруге је био подвожњак код Енјуба; нова (метро) пруга имаће надвожњак - код општине Нови Београд. Велика је то разлика... :D


И још нешто - којих црних 20 година после укидања шинског коридора - план метроа направљен је шест година после укидања (1970 - 1976.).
 
Sta bre elegantno sece NBG na dva dela? Kad prodjem ispod pruge kao granicu da prelazim... Totalno prepolovljena opstina...
 
spatiotecte":liso7ofv je napisao(la):
Zeleznica na NBG prolazi preko obicnog zemljanog nasipa. Sta je tu "elegantno"?
Elegantno je to što skoro ceo život živim na NBG i nijednom mi voz nije zasmetao, a i retko ga vidim iako cirkulišem 95% po teritorije bivše Austrougarske.

Poslato sa telefona
 
Исто тако ти не би засметао ни у Савском амфитатру. Коме, уопште, смета воз, осим овдашњим индоктринираним шинофобима? То је поента целе приче.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366595#p366595:3ptkuwxj je napisao(la):
Пантограф » Wed Jan 13, 2016 11:19 am[/url]":3ptkuwxj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:3ptkuwxj je napisao(la):
Mair » 13 Jan 2016 10:21 am[/url]":3ptkuwxj] Inače sada železnička pruga ide kroz planirani centar Novog Beograda, lako dostupna svim Novobeograđanima. Takođe njena pozicija je logična posledica geografskog položaja Beograda i elegantno prolazi kroz Novi Beograd. Skoro neprimetno.


Ti si bog. Evo ti plus.

hehe, :kk:

joj Mair, pa zar železnica treba da prolazi neprimetno. Onda najbolje da je ni nema jer tad će biti najneprimetnija!
Željeznica ne samo da mora biti primjetna već mora biti i nosilac saobraćaja jednog grada kao što je BG.

Ti si vjerovatno mislio na to da željeznica treba da bude postavljena tako da ne remeti druge saobraćajane tokove. To je onda pitanje integracije željeznice u urbanu sredinu i ono ne treba da se rješava na način kako je rjeseno na NBG ili kako je najavljeno za SA. Ne treba da se čupaju kolosjeci iz gušćih urbanih zona i da se koridori zamjenjuju ulicama i stambenim zgradama a novi željeznički koridori da se formiraju na periferiji. Takav raspored stvari umanjuje i transportnu moć grada jer najgušće zone ograničava na cestovni saobraćaj što istovremeno i ograničava razvoj grada.

Pravo rješenje, nekad za NBG i Zemun, je trebalo biti očuvanje postojećeg željezničkog koridora i transformacija u gradsku željeznicu uz istovremeno prilagođavanje urbane matrice NBG prema postojećim saobraćajnim pravcima a ne negiranje svega postojećeg. Na taj način je mogao biti izbjegnut dio troškova oko izgradnje NBG i novog željezničkog čvora, i danas, bar teoretski, Beograd bi bio razvijeniji i sa daleko većom šansom da ima metro.

Međutim, pošto ni sa ove vremenske distance ne možemo da damo realnu kritiku ondašnjeg urbanizma (70-tih), čije posljedice beograđani danas žive, onda je sasvim razumljivo da ne možemo da vidimo ni pogubnost današnjeg urbanizma u Savskom Amfiteatru čije posljedice će živjeti neke buduće generacije. (namjerno kažem "živjeti" a ne "osjećati" jer se te posljedice bukvalno proživljavaju).

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:3ptkuwxj je napisao(la):
Mair » Wed Jan 13, 2016 10:21 am[/url]":3ptkuwxj]...S tim da u Savskom amfiteatru treba samo metro sistem za 200 do 300 putnika po vozilu.
Za to može i tramvaj CAF Urbos 2 ili Urbos 3.

Ovo je greška. Ili pričamo o metro sistemu ili pričamo o tramvaju. Ne postoji metro sistem sastavljen od tramvaja.
Pravilno bi bilo da je napisano. "Ne treba metro, dovoljan je tramvaj..." ali to bi onda jasno značilo da nisi za metro nego da rješenje vidiš u modernizaciji tramvaja za što će se vjerovatno svi složiti da nije dovoljno.

Modernizacija tramvaja, svakako. I to u cijelom Beogradu. Ali metro je zasebna kategorija i od toga Beograd ne smije odustajati niti se skrivati iza fraza kao "laki metro" koje služe samo da zamažu oči javnosti,...ili što bi mi u Bosni rekli, "prodaju muda pod bubrege".
 
Dakle pruga, izgradjena na nasipu najkracom mogucom trasom, kroz mocvarno podrucje, cija je osnovna funkcija bila povezivanje dve drzave i veze evrope sa azijom... (?)
Pruga sa podvoznjakom iz '68 ?
Na tu prugu mislite?
Jer, zaiste ne mogu da se slozim da je urbana matrica jednog novog grada trebala da se uklapa u prugu koju su austrougarski projektanti projektovali ka granici sa susednom Srbijom.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366785#p366785:3t33kane je napisao(la):
laki72 » 14 Јан 2016 11:50 am[/url]":3t33kane]
Jer, zaiste ne mogu da se slozim da je urbana matrica jednog novog grada trebala da se uklapa u prugu koju su austrougarski projektanti projektovali ka granici sa susednom Srbijom.

Зато и имамо нерешиву саобраћајну ситуацију која изискује метро на том потезу за који немамо новца. Зато што су тадашње руководеће главе делиле то мишљење.

А матрица Новог града, не само да је игнорисала пругу, него је игнорисала и урбане матрице и Земуна и Београда као и географску морфологију терена. Па матрица Београда на води више комуницира са околном матрицом него што је Нови Београд комуницирао са било чим.
 
Novi Beograd je zamisljen kao zaseban grad u gradu, tu je njegova najveca greska.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:27364j1j je napisao(la):
Mair » 13 Jan 2016 10:21 am[/url]":27364j1j]
Pogrešio si, a vidim da to rade još dva člana na tu temu oko bivše pruge na Novom Beogradu. Ne znam koje od vas i kada prvi počeo, ali to je klasičan primer ignorisanja istine i kreiranje neistine u vezi železnice na Novom Beogradu.
Жао ми је да за урбанистичка решења, која имају стотине варијанти и подваријанти помињеш појмове "истина" и "неистина". Тадашње решење железнице преко Новог Београда је имало карактеристике пре свега ванградских саобраћајница, и са те стране је било непожељно тако да остане. Извини ако ћеш се увредити, али ја постојање само два решења "остављање без померања за милиметар" и "уклањање" сматрам архитектонским антитеталентом, безоесаћајним планирање без осећаја за наслеђе и континуитет развоја града. Под појмом наслеђе се подразумева и функционално наслеђе везано за транспортне системе, нарочито железницу као транспортни систем са најјачим идентитетом и најбољим техничким основама за полицентричну функционалност. На празној пољани може планирати и Мали Ђокица, и по мом мишљењу, то му је недовољна референца да макар и упише Архитектонски факултет.

Да, креаторе мастер плана за "Београд на води" сматрам антиталентима.
Takođe kao što nije trebala da u Zemunu i Novom Beogradu ostane na staroj, trasi tako ne treba da ostane železnica ni u Savskom amfiteatru - "Beograd na vodi". S tim da u Savskom amfiteatru treba samo metro sistem za 200 do 300 putnika po vozilu.
Za to može i tramvaj CAF Urbos 2 ili Urbos 3.

Porediti ovaj slučaj sa izgradnjom železnice na Novom Beogradu nije ni približno ozbiljno, a ni uporedivo. Tim pre što je železnica kroz Novi Beograd deo železničkog koridora kroz Srbiju, a ova metro stanica za 200 do 300 putnika po vozilu u "Beogradu na vodi" sigurno nije.
Ово је још један озбиљан антипрофесионализам, присутан код великог броја архитеката. Уместо да буду координатори, који би у планирање укључили како профилисане стручњаке (геологе, екологе, геогизичаре, добре познаваоце транспортних система, шумарске инжењере итд.), тако и различите заинтересоване групе грађана, представнике привреде, наручили поред свега и социометријска истраживања, постављају себе боговима планирања. Већ сада имамо недовољно функционалан превоз заснован на осредњим транспортним јединицама капацитета 100-400 путника, а у случају евентуалног завршетка БНВ само ће порасти проблеми са таквим концептом транспорта.

Чак и не рачунајући само на потребе за системима са већим капацитетом, и вишим системом издвојености и управљања у односу на досадашњи транспорт, и даље остаје потреба за неким системом брзог и масовног даљинског транспорта независно од градских, не само због одрживог транспорта, него и опстанка историјског центра као центра.
Mislim da ne treba da objašnjavam koliku urbanističu štetu bi pravila da je železnička pruga ostala na starom mestu kroz Novi Beograd i Zemun. Inače sada železnička pruga ide kroz planirani centar Novog Beograda, lako dostupna svim Novobeograđanima. Takođe njena pozicija je logična posledica geografskog položaja Beograda i elegantno prolazi kroz Novi Beograd. Skoro neprimetno.
Боље је питање колику је урбанистичку штету нанела периферизација главног путничког терминала Земун. Од Историјског центра Земуна, остао је Историјски Земун, а центар је нестао у највећој мери. Сама улична матрица је била и остала таква да не може да прими "модеран" аутомобилски и аутобуски транспорт. Добили смо презагушен и презагађен технички (административни и слично) центар, у који у већини случајева не иде онај ко не мора. Као центар у политехничкој структури града, губи битку од Горњег Вождовца, Бановог брда, па чак Савских блокова на Новом Београду.

Дакле по нивоу управљања, брзини и техничким предусловима за високу поузданост најнижа железница, улични трамвај са циклично програмираном сигнализацијом, и у управљачком смислу далеко заостала у односу на већину градова света који је имају, генерише јачи немоноцентрични развој од аутобуских конвоја у Земуну. Чак и нови терминал, Земун, ту је као да је бачен, и нема урбанистички план развоја подручја те локације, са присуством најважније и најскупље инфраструктуре за један градски центар. Следећа грешка је "Индустријска зона Батајнички друм", која уместо да буде на месту данашње Алтине и Плавих хоризоната, заузима најлепши део Земуна за потенцијалан нови урбани развој, можда неки "Земун на води", или "Земунско Дедиње". За узврат имамо безброх камиона, иза којих не можемо да платимо макроекономску штету, али и урбанистичку, уместо да највећи део тог транспорта буде на шинама, и да највећи део радника у ту зону долази шинама.

Директнавеза преко Новог Београда је требала, али то не значи да то треба да буде изговор да се уклони стара. Још једна грешка је направљена код те директне везе, а то су пројектоване перформансе за брзине 100-120км/с преко брисаног простора. Још тада се могло пројектовати за макар 150 километара на сат у тој зони, а и једна и друга веза би имале своју функцију. Шта више, данас не бисмо размишљали како да уложимо стотине милиона за 4 колосека од Прокопа до Земун Нови град, како би имали функционалан систем у складу са данашњим потребама. Када смо могли тада да рушимо, сада можемо или да два пута платимо, или заостајемо у развоју због недовољно развијене инфраструктуре.
 
Да не будем само негативан, да прикажем илустроване приказе концепта решења. Захваљујем се РИОБЛ што их је израдио по мојој наруџбини. :kk:

Прво, полуукопани саобраћајни коридор са пешачким и бициклистичким везама на површини. Оне могу бити произвољне ширине, чак и потпуно покрити саобраћајни коридор на неким деловима.
eqq9gp.jpg


Друго, полуукопани коридор са попречном саобраћајницом, са везама за преседања са транспорта уздуж на транспорт попреко.
9jjew9.jpg


Треће, полуукопани коридор са сервисним саобраћајницама везаним за главну, а са којих се остварује и прилаз паркинг местима, и прилаз самим градским садржајима. Такође, на тај начин се и градски садржаји удаљавају од буке и загађења са главне саобраћајнице.
ae5oaa.jpg


Четврто је станица са два перона и четири колосека на средини брзе друмске саобраћајнице, све полуукопано. Изнад станице је путнички станични објекат, који је истовремено и тржни центар.
ng34zn.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366591#p366591:sn7mh98t je napisao(la):
Mair » Yesterday, 10:21[/url]":sn7mh98t]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366588#p366588:sn7mh98t je napisao(la):
stf » 13 Jan 2016 08:25[/url]":sn7mh98t]


Па побогу, и Нови Београд са првобитне титове макете и крајње реалности није исти Нови Београд.

Укидање железничког коридора кроз центар новог града који се подиже се Београду већ десио. Та погубна одлука је инфраструктурни терет који Београд не може да надокнади и исправи 40 година касније. Ту грешку не треба поновити, јер је идентична. Ако се укине железнички коридор, то ће изискивати неупоредиво скупље враћање истог на исто место пар година касније, као што Београд данас треба прву линију метро да гради баш оним правцем, којим се пружао укинут железнички коридор...

Pogrešio si, a vidim da to rade još dva člana na tu temu oko bivše pruge na Novom Beogradu. Ne znam koje od vas i kada prvi počeo, ali to je klasičan primer ignorisanja istine i kreiranje neistine u vezi železnice na Novom Beogradu. Takođe kao što nije trebala da u Zemunu i Novom Beogradu ostane na staroj, trasi tako ne treba da ostane železnica ni u Savskom amfiteatru - "Beograd na vodi". S tim da u Savskom amfiteatru treba samo metro sistem za 200 do 300 putnika po vozilu.
Za to može i tramvaj CAF Urbos 2 ili Urbos 3.

Porediti ovaj slučaj sa izgradnjom železnice na Novom Beogradu nije ni približno ozbiljno, a ni uporedivo. Tim pre što je železnica kroz Novi Beograd deo železničkog koridora kroz Srbiju, a ova metro stanica za 200 do 300 putnika po vozilu u "Beogradu na vodi" sigurno nije.

Mislim da ne treba da objašnjavam koliku urbanističu štetu bi pravila da je železnička pruga ostala na starom mestu kroz Novi Beograd i Zemun. Inače sada železnička pruga ide kroz planirani centar Novog Beograda, lako dostupna svim Novobeograđanima. Takođe njena pozicija je logična posledica geografskog položaja Beograda i elegantno prolazi kroz Novi Beograd. Skoro neprimetno.


Nije mi jasno kako neko , posle svog pisanja na ovom forumu, može da napiše ovakve stvari.


A još crnje mi je da ima 6 pohvala na ovo.....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366817#p366817:2amqowwl je napisao(la):
Karlo del Ponte » 14 Jan 2016 01:58 pm[/url]":2amqowwl]Да не будем само негативан, да прикажем илустроване приказе концепта решења. Захваљујем се РИОБЛ што их је израдио по мојој наруџбини. :kk:

Прво, полуукопани саобраћајни коридор са пешачким и бициклистичким везама на површини. Оне могу бити произвољне ширине, чак и потпуно покрити саобраћајни коридор на неким деловима.
eqq9gp.jpg


Друго, полуукопани коридор са попречном саобраћајницом, са везама за преседања са транспорта уздуж на транспорт попреко.
9jjew9.jpg


Треће, полуукопани коридор са сервисним саобраћајницама везаним за главну, а са којих се остварује и прилаз паркинг местима, и прилаз самим градским садржајима. Такође, на тај начин се и градски садржаји удаљавају од буке и загађења са главне саобраћајнице.
ae5oaa.jpg


Четврто је станица са два перона и четири колосека на средини брзе друмске саобраћајнице, све полуукопано. Изнад станице је путнички станични објекат, који је истовремено и тржни центар.
ng34zn.jpg

Ovo je apsolutno moguce resenje za autoput kroz Beograd koji je ukopan u delu Novog Beograda a i taj pravacistok zapad je i bio planiran od strane Jovinovog metro-projakta.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366785#p366785:4fzlw6k4 je napisao(la):
laki72 » 14 Jan 2016 11:50 am[/url]":4fzlw6k4]Dakle pruga, izgradjena na nasipu najkracom mogucom trasom, kroz mocvarno podrucje, cija je osnovna funkcija bila povezivanje dve drzave i veze evrope sa azijom... (?)
Pruga sa podvoznjakom iz '68 ?
Na tu prugu mislite?
Jer, zaiste ne mogu da se slozim da je urbana matrica jednog novog grada trebala da se uklapa u prugu koju su austrougarski projektanti projektovali ka granici sa susednom Srbijom.


Ништа, сад ће, у новом веку, за неколико стотина милиона евра, једна слична пруга, са једнаким бројем једнко широких колосека, да се уклапа у урбану матрицу града који више није нов.
Неће, додуше, ићи најкраћим путем за Земун (то је мана?!), него ће мало да кружи, али ће најкраћим путем, Булеваром Николе Тесле, ићи аутомобили. И уместо аустроугарских, ову пругу можда пројектују француски инжењери. Ко мајски преврат, јбт...
 
Da je ta pruga ostala, možda se nikada oko te trase ne bi razvio gust rezidencijalni i poslovni sadržaj (jer ljudi baš i ne vole da žive i rade blizu pruge), pa ne bi ni bilo potrebe za metro linijom na tom pravcu, nego na nekom drugom.

Imao sam priliku da radim u kancelariji koja je gledala direktno na NBG prugu (ovu sadašnju). Nije bio prijatan audio doživljaj kada prođe voz, a pretpostavljam da on prolazi i noću i da će u budućnosti prolaziti sve češće...
 
И опет то није спречило безброј великих европских, па и светских компанија да отворе своја представништва баш на том месту. Провозајте се мало надземном пругом исток-запад по Берлину, да видите колико нови пословни објекти могу бити близу пруге. Бука се може јако смањити букобранима у зони точкова и другачијим колосечним прибором.

Неко је представио Милано централе изнутра, али није представио споља солитере, најважнији пословни центар Италије уз станицу, а на месту некадашњих техничких и магацинских колосека (који и у Савском амфитетару заутимају највише простора, а немају некакву сврху).
 
Otvorili su na tom mestu, zato što su sva druga mesta na Novom Beogradu već bila zauzeta - taj je prostor poslednji počeo da se popunjava. Uostalom, da pruga nije premeštena na novu lokaciju, onda bi i dalje bila potrebna za železnički saobraćaj, zar ne? Ne bi bilo moguće proterati metro tuda, bez izgradnje alternativnog železničkog koridora - a možda bi tada trasa sadašnje železničke pruge bila zauzeta poslovnim i rezidencijalnim objektima pa bi opet imali isti problem.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=366847#p366847:2mct51n4 je napisao(la):
ACR » 14 Jan 2016 03:36 pm[/url]":2mct51n4]Otvorili su na tom mestu, zato što su sva druga mesta na Novom Beogradu već bila zauzeta - taj je prostor poslednji počeo da se popunjava. Uostalom, da pruga nije premeštena na novu lokaciju, onda bi i dalje bila potrebna za železnički saobraćaj, zar ne? Ne bi bilo moguće proterati metro tuda, bez izgradnje alternativnog železničkog koridora - a možda bi tada trasa sadašnje železničke pruge bila zauzeta poslovnim i rezidencijalnim objektima pa bi opet imali isti problem.


Ова прича се отворила баш зато што неки написасмо да је трасом старе пруге - или малчице модификованом, понегде са вијадуктом уместо насипа и сл. - требало да вози метро (прву линију си реално могао да имаш већ негде око 1974, што би, дабоме, утицало да то подручје не буде примамљиво за насељавање и изградњу :) ).

Да ли ти је јасно да ће Београд у блиској будућности за огромне паре надземном двоколосечном пругом повезати две тачке преко којих је до пре 45 година ишла двоколосечна пруга - улаз у Творничку улицу и кафић "Викторија стејшн" у 21. блоку? (А, да, били смо паметни: добили смо геометријски исправне, правоугаоне блокове, и улице су нам праве, да возачи мање окрећу волан.)

Паралела са Савским амфитеатром... Има ли је, случајно??
 
Vrh