stf
Professional
- Učlanjen(a)
- 22.01.2010.
- Poruke
- 12.277
- Pohvaljen
- 13.094
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367331#p367331:6v9ne8mf je napisao(la):Zuma » 17 Јан 2016 12:32 am[/url]":6v9ne8mf]
Ne insistira se na pravougaonoj matrici po svaku cenu, nego samo tamo gde procenat prometa ljudi po dijagonalnim pravcima, u odnosu na glavni pravac, nije toliko veliki da bi opravdao tolerisanje štete koju pravi raster ulica koji nije pravougaoni.
Pruga je međutim ignorisana i uklonjena zato što njen NBG deo maltene da ne vodi nigde, tj originalno je postavljena tako što je neko lenjirom povukao dve prave linije između predgrađa Zemuna (gde je bila stanica) i mesta na Savi gde je stari železnički most.
Шта ти човече причаш, мислим да ни теби самом није јасно. Растер друмских улица је могао да буде идентичан овом који је на крају крајева и изграђен а да се дијагонална шинска мрежа сачува и конверутије у метро. Уосталом, метро системи јако често управо дојагонално повезују делове града јер су то најбрже и најкраће трасе које не изискују оште радијусе кривина.
Па управо ова стара мапа јасно показује колико би нама значила метро траса на месту старе пруге са станицама "Блок 26", потом "Сава центар" и онда би пралазила Саву и на Мостару би имала метро хаб, и могла да се рачва на Савски Амфитеатар са једне (потом Теразије - Карабурма), а са друге стране опет користила стару трасу за Раковицу. Не постоји смисленија метро траса преко Новог Београда која је већ тада имала изграђен мост. Данас, ми треба да измишљамо топлу воду и справљамо криве дрине (тј. праве дрине лењих урбаниста), и да спрцамо силне паре због стручних егоманијака оног времена који даље од носа нису видели, а камоли 40 година у будућност (у ствари 10).
Око саме трасе метроа на стубовима би се планирле пословне функције у виду солитера који би лужили и као букобрани за стамбене квартове иза њих. И то се ради у свету.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=367331#p367331:6v9ne8mf je napisao(la):Zuma » 17 Јан 2016 12:32 am[/url]":6v9ne8mf]Kao da nikada nisi gledao mapu Beograda. Da ne bih puno objašnjavao, napravio sam skicu na kojoj se sve moje tvrdnje lepo vide. Pre nje međutim moraju da budu jasni principi koji obično određuju pravce pružanja ulica.
Na sledećoj skici sam ucrtao nekoliko stvari.
- Pravce pružanja par lokalnih delova obala reka (tanje crvene linije)
- Dva glavna, opšta i pod 90 stepeni ukrštena pravca pružanja Save i Dunava (deblje crvene linije)
- Granice nekoliko većih oblasti u kojima ulice imaju istu orjentaciju (ljubičasto)
U starom delu Beograda i Zemuna takođe postoje pravougaoni rasteri ulica gde god je postojao period planske izgradnje umesto haotičnog i slučajnog nasleđa.
И ја се питам за тебе да ли си икада видо мапу Београда. Па баш на овој твојој скици си показао комплетно неразумевање урбанизма ПОНОВО. Лепо си изоловао парчиће градског ткива који се уклапају у твоје виђење планирања града и нешто си "доказао". Међутим, указаћу ти на огроман пропуст који си направио анализирајући растере блокова, а то су управо ДИЈАГОНАЛНЕ ВЕЗЕ. Дакле, лепо је што си изоловано приказао поједине сегменте, али није лепо што си изигнорисао оно најбитније - како те компоненте међусобно комуницирају - па дијагоналним везама.
Ја ћу напоменути само најважније, Краља Милана, Деспота Стефана, Цвијићева, 27. марта, Булевар ослобођења, Војислава Илића, Војводе Степе, а ти и твоји истомишљеници нек се мало сад баце на анализу правца пружања ових веза. Уопште није случајно што су те дијагоналне везе у "савршеном правоугаоном растеру" заправо најбитније улице, док правоугаони растер чине улице другог приоритета.
Уосталом, како је правоугаони растер НБГ-а повезан са правоугаоним растером старог града? Правцем Бранкова-Бранков мост, тј. ДИЈАГОНАЛА. Потом, НБГ са јужним Београдом, Мостом на Ади; ДИЈАГОНАЛА, онда НБГ са Земуном, булеваром Михаила Пупина; ДИЈАГОНАЛА ....
Дакле, не треба ни да идемо у свет (рецимо Барселону), где знају шта је урбанизам, имамо исто то и код нас ...