Pogledajte prilog 1
Koja je razlika izmedju gornje dvije slike?
Slika 1 "planirani koncept beogradskog cvora" ima
manje stanica i manje manje pruznih pravaca nego slika 2 "(ne)planirani koncept beogradskog cvora".
Ono sto je na slici 2 narandzasto, vec postoji decenijama u Beogradu, nalazi se u najgusce naseljenom dijelu Beograda (opstine Vracar, Stari Grad,...)i u dijelu koji se dodatno planira i gradi (BNV).
-Da li ce se uklanjanjem narandzastog poboljsati saobracaj u Beogradu?
NE. Samo ce se pogorsati. Jer ce biti smanjeni saobracajni kapaciteti i morace se kompenzovati pojacavanjem drumskog saobracaja u sredini koja nije pogodna za to. morace se prosirivati saobracajnice da prime vise automobila, graditi podzemne garazne etaze, povecace se buka i zagadjenost a neminovno ce i prosirene i novoizgradjene saobracajnice ponovo biti zagusene.
To je najjeftiniji ali najnepovoljniji oblik razvoja grada.
-Da li postoji opravdana potreba da se narandzasto ukloni?
NE. Osim ako ste tajkun koji bi da izgradi jeftine stambene blokove i dodje do brze zarade prodajom stanova i poslovnih prostora.
-Da li je narandzasto smetnja crvenom?
NE. Saobracaj na crvenim linijama se moze odvijati nesmetano od narandzastih. Prema Rakovici se nalaze 4 kolosjeka koja imaju veliki kapacitet i omogucavaju koristenje pruge i za narandzastu i za crvenu liniju. Pruga prema Pnacevu je sa dva kolosjeka ali je intezitet saobracaja na njoj slab i dovolajn je kapacitet za crvenu i narandzastu liniju.
-Kakve su sanse crvene i narandzaste linije za buduce prisirenje i povecanje kapaciteta?
Razlicite. Crvena linija je najvecim dijelom u tunelu sa 2 kolosjeka. Njeno prosirenje je skupo jer zahtijeva nove tunele i nove mostove a stanice kao Vukov Spomenik i Prokop su pod zemljom i njihovo prosirenje je skupo.
Prosirenje kapaciteta narandzaste linije je znatno jeftinije. Osim toga, vec sad su njeni kapaciteti veliki.
-Koja linija ima bolje sanse za povezivanje metroom?
NARANDZASTA. Narandzasta linija vec ima pruzne pravce sa 4 ili vise kolosjeka na kojima se lako mogu izdvojiti dva kolosjeka za nezavisan sinski sitem kakv postoji npr u Njemackoj (S-Bahn) i tako iskoristiti narandzasta linija i za metro i za zeljeznicu!
Crvena linija se ne moze koristiti za metro jer bi se morala prosirivati na 4 kolosjeka a u gornjoj tacki je vec receno da je to skupo zbog tunelske konfiguracije linije. Zbog toga se crvena linija moze povezivati samo zasebno izgradjenim metro linijama koje bi sjekle crvenu liniju na nekoliko tacaka (planirano
rokop, Vukov Spomenik)