[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363618#p363618:27mxf5xo je napisao(la):
laki72 » 21 Dec 2015 02:37 am[/url]":27mxf5xo]Prilicno bajati podatci Zuma.
Ima li nekih novijih?
Ipak se u zadnjih 13 godina dosta toga promenilo, prvenstveno kao posledica gasenja velikog broja proizvodnih preduzeca.
У најзагађенијој зони практично ни није било индустрије. У најзагађеној зони не да имамо побољшања већ и погоршање, због појачане аутомобилизације, а нарочито аутобусизације. Основне карактеристике те зоне се нису промениле а то су,
- Изузетно мало зелених површина.
- Доминирање саобраћајних површина у уличном простору, дворишном простору и унутар стамбених блокова.
- Кањонске улице.
- Подједнако висока густина становања.
- Градња обилазне инфраструктуре није озбиљно утицала на обим саобраћаја у овој зони, а што се по неписаном правилу нигде у свету не дешава.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=363697#p363697:27mxf5xo je napisao(la):
milanche » 21 Dec 2015 10:45 pm[/url]":27mxf5xo]Ove mape zagadjenja vazduha su stare i pravljene su dok jos nije bio izgradjen Pupinov most. Koncetracija zagadjenja najvse dolazi od teretnog saobracaja, koji je sada delimicno izmesten izgradnjom mosta, a bice jos smanjen izestanjem kontenjerskog terminala. Tako da posle toga, zagadjenje ce biti u ravni kao sto je i u centru grada sada. Tako da problem navodnog beograda nije vazdusno, vec finansijisko-imovisno-pravno i urbanisticko zagadjenje.
На жалост, јесте и загађење ваздуха, јер се планира ширење капацитета друмског саобраћаја, који ће врло брзо бити попуњен кроз потиснуту тражњу. Једине мере које могу озбиљно ограничети друмски саобраћај и све његове нусефекте су економске (наплата уласка у одређену зону, паркирања, поскупљење нафте) и физичке (ширење пешачких зона, укидање великог броја паркинг места и сл.).
Савременијом опремом у фабрикама и возилима је доста смањено загађење азотним и сумпорним оксидом, до некле чврстим честицама, али емисија СО2 расте у развијеном свету, сем у случајевима примене радикалнијих унапређења (претходно поменутих, још уз побољшање електричног превоза и бициклизма).